Lassie Skrevet 27. juli 2008 #81 Del Skrevet 27. juli 2008 Hei jenter, har ikke oppdaget denne tråden før nå, jeg... Pre-ammetåke eller noe Får ikke med meg så mye, hehe.. Hvordan går det med dere da? Jeg fikser denne varmen ekstremt dårlig!! Men har heldigvis ubetydelig med vann i kroppen da. Sov litt på sofaen i dag, og da jeg våknet opplevde jeg krampe i leggene for første gang. Det var heeelt jævlig! Krampe i begge leggene samtidig, jeg skrek rett ut, hehe.. Heldigvis var mannen kjapp til å massere da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 28. juli 2008 #82 Del Skrevet 28. juli 2008 Svimte av før i dag, var bare borte et lite øyeblikk, men syns ikke det er noe særlig for det. Oi, uff da.... pass på deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 28. juli 2008 #83 Del Skrevet 28. juli 2008 Hei jenter, har ikke oppdaget denne tråden før nå, jeg... Pre-ammetåke eller noe Får ikke med meg så mye, hehe.. Velkommen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 31. juli 2008 #84 Del Skrevet 31. juli 2008 Er det noen hjemme??? Er så stille her! Er ikke fellesferien over nå?? Har begynt å kjede meg på jobb. Lei av internett Tror jeg har lest ALT om barnehageoppstart og barneklær nå. Har tatt i bruk Phil&Ted-vogna som trille til Snuppa. Utrolig lett vogn Må få ordna den softbagen snart. Har fremdeles en fot eller en neve i ribbeinet. Mest sannsynlig at det er en liten neve. Kan til tider ikke sitte foroverbøyd Kan man kjenne når de snur seg? Dumme morkaka ligger foran. Kjenner ikke så mye herjing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #85 Del Skrevet 31. juli 2008 Vi er på ferie nå vi! Har vært noen dager i Sverige, og nå er vi på hjemstedet til i morgen! Har fått handla inn litt til lillebror i Sverige, bla vippestol! Så nå kan han bare komme! Har vært ufordragelig varmt i Sverige, så føttene mine har hovna opp skikkelig. Ble jo ikke så mye hvile, så jeg prøver å hvile litt nå da... Men ellers går det fint i varmen, vi har kosa oss masse ute! Vingedama: Jeg kjente ikke at han snudde seg, men jeg kjente forandring i bevegelsene etterpå. Kjente godt at det ligger en liten rumpe rett under ribbeina, ble vanskeligere å bøye seg fremover! Også kjente jeg knærne hans ved navlen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 31. juli 2008 #86 Del Skrevet 31. juli 2008 Endelig! Der var du! Jeg skjønner ikke dette med hvordan hun ligger og hva jeg skal føle. Fastlegen min har slitt med å kjenne stillingen, hun også. Bare jeg kjenner liv, er jeg egentlig såre fornøyd. Og nå har jeg gjort den stooore tabben å lese om seteleie/setefødsler, dødfødsler og morkakesvikt Bare 2 timer igjen på jobb.... :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 31. juli 2008 #87 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg er her. Hva syns du om Phil&Ted vogna så langt, Vingedama? Vi skal også ha den, er greit å ha muligheten til å ha begge ungene i vogna. Hvilken vognpose skal du ha i din? Vi venter fortsatt på vår vogn, og jeg vet egentlig ikke helt hvor god plass det er i den, eller hvor lenge babyen kan ligge i softbagen. Det blir spennende å få den. Hvordan går det med dere i varmen? I dag er det litt kjøligere her, men jeg syns fortsatt det er ille på natta. I morgen er det meldt 26 grader, heldigvis litt skyer og regn til kvelden. Jeg har ikke peiling på hvordan gutten ligger i magen. Tror det er rompa han dytter ut på min høyre side rett under ribbeina. Ikke vondt, men det ser litt rart ut, hele magen endrer fasong når han ligger der og dytter. Jeg syns både svangerskapet og magen er så annerledes denne gangen. Gutten i magen er mye roligere enn den første, og jeg syns magen er så mye mindre. Er det flere som opplever dette? Noen ganger bekymrer jeg meg litt over det, men alt ser jo fint ut på kontrollene. Jaja, nå tilbake til husvask. Ha en fin torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovebird Skrevet 31. juli 2008 #88 Del Skrevet 31. juli 2008 Fortsatt ferie her hos meg, men dukker opp av og til. Jeg skjønner ikke hvordan denne lille krabaten ligger, men jordmoren forklarte det litt på kontrollen i dag. Så jeg har ryggen på min venstre side og h*n ligger med hodet ned...Får bare håpe hodet holder seg "riktig" retning...har ikke lyst på noe setefødsel Går bra i varmen for meg, har passet på å drikke mye vann. Men har vært på stranden og sjøen hver dag nå, og det har gått veldig fint. Men merker at det er litt mer slitsomt med varmen nå enn før graviditeten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 1. august 2008 #89 Del Skrevet 1. august 2008 Hva syns du om Phil&Ted vogna så langt, Vingedama? Vi skal også ha den, er greit å ha muligheten til å ha begge ungene i vogna. Hvilken vognpose skal du ha i din? Vi venter fortsatt på vår vogn, og jeg vet egentlig ikke helt hvor god plass det er i den, eller hvor lenge babyen kan ligge i softbagen. Det blir spennende å få den. Phil&Ted er super som trille Vogna går nesten av seg selv. Superfornøyd så langt. Vet ikke helt med vognpose. Skal kjøpe brukt av ei venninne, men hun kunne ikke svare på om det var softbagen eller soveposen hun hadde. Så vi får se hva hun har og prøve oss frem med ei dukke Endelig fredag! Bare 6 timer igjen av arbeidsdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 1. august 2008 Forfatter #90 Del Skrevet 1. august 2008 Går greit i varmen her og. Drikker mye, det hjelper på. Det eneste er at føttene mine har hovna opp ganske mye, siden det har vært mye gåing og lite hvile nå i ferien... Håper det blir bedre når vi kommer hjem igjen! Er litt kjøligere i dag da, og overskya. Hjelper jo på det og! Synes magen er annerledes denne gang jeg og, men selve svangerskapet er ganske likt.. eller, jeg var i mye bedre form forrige gang da. Nå har jeg litt vondt i bekkenet. Magen er mye lavere denne gang, og spissere. Og ikke minst større... Huleboeren er skikkelig aktiv hele tiden, det var forsåvidt Ida og, men han her sparker mye hardere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 1. august 2008 #91 Del Skrevet 1. august 2008 Jaja, nå har jeg vært en tur på butikken og handlet mat. Oppdaget da jeg kom hjem igjen at kjolen min hadde hengt seg opp i trusa bak, slik at jeg har vært på butikken med rompa bar. :rødme: Hadde i tillegg på meg en av disse store ulekre gravid-trusene i størrelse hest. Med andre ord; det er leeeenge til jeg handler på nærbutikken igjen! God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 1. august 2008 Forfatter #92 Del Skrevet 1. august 2008 Unnskyld at jeg ler, men hahahaha! Det der må være den ultimate flausen! Skjønner godt at du holder den unna den butikken fremover! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 1. august 2008 #93 Del Skrevet 1. august 2008 Jaja, nå har jeg vært en tur på butikken og handlet mat. Oppdaget da jeg kom hjem igjen at kjolen min hadde hengt seg opp i trusa bak, slik at jeg har vært på butikken med rompa bar. :rødme: Hadde i tillegg på meg en av disse store ulekre gravid-trusene i størrelse hest. Med andre ord; det er leeeenge til jeg handler på nærbutikken igjen! God helg alle sammen! Seriøst?? Virkelig?? Det er virkelig ikke meningen å være slem, men Det må jo være tidenes flause... huff, stakkars deg!! Håper du ikke er blant dem som tar seg selv så høytidelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 1. august 2008 #94 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg måtte jo le av det selv også. Men tidenes flause er det ganske sikkert, selv om jeg til stadig gjør merkelige ting. God helg til dere også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 4. august 2008 #95 Del Skrevet 4. august 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioletta Skrevet 4. august 2008 #96 Del Skrevet 4. august 2008 Da er vi tilbake fra ferie. Har vært borte et par uker. Først på hytta hos mine foreldre, og så hos svigers, på deres hjemsted i nord. Godt med litt avveksling, og fint å få litt avlastning av lillegutt, men GUD så godt det er å komme hjem igjen! Og flyreisa hjem i går ble 3 timer lenger enn planlagt pga feil på flyet, og det er IKKE gøy å sitte innestengt i et glohett fly som attpåtil står på bakken, med en på 13 mnd som ikke får sove, og som ikke vil sitte på fanget... Mor og far var temmelig svette da vi endelig landet på Gardermoen.. Ellers er det utrolig aktivt i magen min for tiden. Kan nesten ikke skjønne at babyen sover i det hele tatt jeg. Det danser og hopper der inne hele tiden, jo! Og det er en hånd eller en fot som krafser i siden min, og det er så ekkelt! Skjønner ikke at babyen rekker helt rundt dit, det er jo nesten bakover mot ryggen igjen jo! Men skal jo være glad for å kjenne godt med liv da. Det er meldt regn her nede hele uka! Æsj. Må få le litt av Trekkoppfuglen jeg også. Men hvorfor sier ikke folk ifra når de ser sånt da??? For noen har jo selvfølgelig lagt merke til det, OG SÅ SIER DE INGENTING?? Det er SLEMT!!! Ha det fint allihop!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioletta Skrevet 6. august 2008 #97 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) 30 uker i dag!!! Endret 6. august 2008 av Fioletta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 6. august 2008 Forfatter #98 Del Skrevet 6. august 2008 Gratulerer med 30 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 12. august 2008 #99 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) 34 uker! Så gravid har jeg aldri vært før! Den VIP-gravide har vært på nok en UL. Står "risikosvangerskap" i journalen min Spira var på normalkurven for 3 uker siden, men ligger nå under. Ingen ting å uroe seg for. Foreløpig. Men rampejenta mi ligger fremdeles i seteleie og de tror ikke hun vil snu seg. Så om 2 uker er det tilbake for å se om hun har snudd seg, diskutere utvendig snuing og eventuelt måle bekken/bebbis. Snuppa lå i seteleie i uke 24 og da hun ble forløst i uke 34, så jeg tror det er sånne barn jeg får Men denne gangen er jeg jo en erfaren KISS-mamma. Barnehageoppstarten for Snuppa har gått utrolig bra, og hun stabber rundt bordet hjemme Hunn ble mye greiere, så innbiller meg at hun har kjedet seg enormt hjemme Endret 12. august 2008 av Vingedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 12. august 2008 #100 Del Skrevet 12. august 2008 34 uker! Så gravid har jeg aldri vært før! Den VIP-gravide har vært på nok en UL. Står "risikosvangerskap" i journalen min Spira var på normalkurven for 3 uker siden, men ligger nå under. Ingen ting å uroe seg for. Foreløpig. Men rampejenta mi ligger fremdeles i seteleie og de tror ikke hun vil snu seg. Så om 2 uker er det tilbake for å se om hun har snudd seg, diskutere utvendig snuing og eventuelt måle bekken/bebbis. Snuppa lå i seteleie i uke 24 og da hun ble forløst i uke 34, så jeg tror det er sånne barn jeg får Men denne gangen er jeg jo en erfaren KISS-mamma. Barnehageoppstarten for Snuppa har gått utrolig bra, og hun stabber rundt bordet hjemme Hunn ble mye greiere, så innbiller meg at hun har kjedet seg enormt hjemme Så bra at spira har det fint i magen din! Hva syns du om en eventuell setefødsel? Kan jeg spørre om hva som skjedde sist sv.skap? Jeg har bare fått med meg at du fødte ganske tidlig. Kjenner til lettelsen når barnehagestarten har gått fint. Jeg var rett og slett drit nervøs da gutten min begynte i barnehage i fjor som 1-åring. I dag har jeg vært på kontroll hos legen. Alt er fint, magemålet er litt under gjennomsnittet nå. Men det var helt greit sa han. Merker magen er mindre dette sv.skapet enn sist. Jeg var gedigen sist gang, så det er bare deilig. Ihvertfall så lenge gutten har det fint i magen. Han har lagt seg godt ned i bekkenet, men hodet er ikke festet ennå. Har kjent og kjenner en del stikkinger og nedpress for tiden, det er ifølge legen babyen som beveger seg nedover og prøver å finne en plass til hodet. Stemte godt med mine antagelser det. Har nå passert 33 uker, syns det går fort! I morgen får jeg en eksamen som jeg utsatte i vår. Skal leveres over helgen. Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå