Coxy Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #201 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har hatt urinveisinfeksjon/blærekatar en stund nå. Det gjør ikke vondt annet enn når jeg tisser, men det må jeg til gjengjeld veldig ofte. Noen som vet om dette kan være "farlig"? Jeg nevnte dette for legen her om dagen og da "våknet" hun litt, men sa ingenting annet enn at jeg måtte levere urinprøve. Noen med samme erfaring? DRIKK MASSE!!!! Vann og appelsinjuice!!! Jeg har hatt en del UVI tidligere, og har lært meg å kjenne når det kommer... Da er det bare å "hive seg på flaska"... :gjeiper: Drikker du mye, kan det hende du klarer å behandle det selv, men lever for all del en urinprøve og få legens mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #202 Del Skrevet 5. mai 2008 Noen som har fått time til ordinær UL ennå el? Vi har ikke det, det skulle bli bestemt på neste svangerskapskontroll, som er 14. mai.. Man sier at man skal på UL i "uke 18", er det da man er 17+, eller da man er 18+....??!!! I følge babyverden skal jeg ha time til UL rundt 25.mai, så håper tiden går fort dit!! :) Gleder meg såååå vanvittig mye!!! Håper bare alt er bra med den lille mageboeren...må jo bare tro det!! Skal dere vite kjønnet på babyen deres? Jeg er nok altfor nysgjerrig til å ikke vite det...og heldigvis føler kommende pappa det på samme viset!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 5. mai 2008 #203 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har fått time! Fikk brev i posten fra Ahus om at jeg har fått fødeplass og UL-time, skal på UL 30. juni, da er jeg 19+3. Det skal legges til at jeg reiser på ferie når jeg er 17+1 og blir borte i to uker, det stod på søknadspapirene. De sier vel bare at man skal ha UL rundt uke 18, dvs en gang mellom uke 17 og 19 er helt vanlig, vet og om de som har vært til ordinær UL i uke 20. Vi skal ikke vite kjønn, får vente litt til (selv om jeg er nysgjerrig ). Skal på tidlig UL hos gynekologen min på onsdag... er bare for å stilne bekymringene mine rett og slett. Tror alt står bra til egentlig, har ingen grunn til å tro noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 6. mai 2008 #204 Del Skrevet 6. mai 2008 Takk for alle hilsner Imorgen er det dommedag Har tatt blodprøver og skal få svaret på de og ny UL. Kjenner at jeg ikke klarer å gi slipp på det lille håpet om at det skal gå bra, så imorgen kommer nok til å bli en tung dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #205 Del Skrevet 6. mai 2008 Takk for alle hilsner Imorgen er det dommedag Har tatt blodprøver og skal få svaret på de og ny UL. Kjenner at jeg ikke klarer å gi slipp på det lille håpet om at det skal gå bra, så imorgen kommer nok til å bli en tung dag... En kan aldri gi opp håpet da.. En må ha håp!! Om ikke noe annet enn et bitte lite et... Krysser alt som er og håper med deg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 6. mai 2008 #206 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg fikk innkalling til UL og beskjed om fødeplass da jeg var 8 uker på vei. Hadde vært hos legen for å få bekreftet graviditeten, og det kom brev i posten tre dager etterpå. UL fikk jeg tilbud om når jeg er 18+2. I ettertid har jeg fått plass på ABC på Ullevål, og fikk brev om at jeg ville få en innkalling til UL i uke 18 snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 7. mai 2008 #207 Del Skrevet 7. mai 2008 Vi har en mirakelbaby :juhu: Har vokst fra 4 til 6 uker på en uke og hcg verdiene har økt fint :-D Og det fortsetter å gå bra så blir det nok et nyttårsbarn, men jeg fortsetter å henge her med dere jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 7. mai 2008 #208 Del Skrevet 7. mai 2008 Åh! Så flott Eeyore!!! :juhu: Nå ble jeg superglad, dette var en skikkelig god nyhet! Jeg var vært på tidlig UL i dag, og det er en liten baby i magen min jo! Den var bare så utrolig søt (ligger bilder i dagboka mi), og det hele ble bare ekstra reellt! Gleder meg bare mer og mer :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 7. mai 2008 #209 Del Skrevet 7. mai 2008 Så gøy! Synes det er helt utrolig at man ikke kan kjenne en så stor baby jeg... Vi skal på ny UL om to uker, og da håper jeg å se hjertet helt sikkert. Idag så både legen, sambo og jeg noe lite hvitt som vibrerte, og legen mente det var hjertet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 7. mai 2008 #210 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) For en fantastisk nyhet Eeyore Endret 7. mai 2008 av theamoren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 7. mai 2008 #211 Del Skrevet 7. mai 2008 Så utrolig kjekt å høre Eeyore, nå var det bra at du ikke hadde gitt opp håpet! Bra dere får oppfølging nå. --- Jeg holder fortet i sofaen, mens mannen spader altankasse. Er sykemeldt ennå en gang, er så utrolig kvalm igjen. Naive meg hadde håpet på bedring ved 12 uker, men legen mente 12 uker var verst, så ble det bedre frem mot 14. Håper på det, har en hermetisk fersken og cirka 10 saltstenger i magen, det er det, og sånn kan det jo ikke fortsette. Skulle kanskje vært litt mer om meg hos legen i dag og spurt om å få høre etter hjertelyd, men det var en hastetime og jeg var kanondårlig. Tipper jeg så ut som litt av søtsak på venteværelset, veldig fornøyd med at jeg ikke traff noen kjente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 8. mai 2008 #212 Del Skrevet 8. mai 2008 Så herlig Eeyore! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #213 Del Skrevet 8. mai 2008 Vi har en mirakelbaby :juhu: Har vokst fra 4 til 6 uker på en uke og hcg verdiene har økt fint :-D Og det fortsetter å gå bra så blir det nok et nyttårsbarn, men jeg fortsetter å henge her med dere jeg... SÅÅ FANTASTISK!!! :juhu: Hva var det jeg sa, man kan jo ikke gi opp håpet!!! Men hadde babyen din liksom bare "stagnert" noen uker da eller, for så å skyte i fart igjen...?? Bra du får nøye og ofte oppfølging nå!! Jeg var vært på tidlig UL i dag, og det er en liten baby i magen min jo! Den var bare så utrolig søt (ligger bilder i dagboka mi), og det hele ble bare ekstra reellt! Gleder meg bare mer og mer :rødme: Herlig...!!! :rødme: Da må jeg stikke innom dagboka di og ta en titt på bildene!! Jeg holder fortet i sofaen, mens mannen spader altankasse. Er sykemeldt ennå en gang, er så utrolig kvalm igjen. Naive meg hadde håpet på bedring ved 12 uker, men legen mente 12 uker var verst, så ble det bedre frem mot 14. Håper på det, har en hermetisk fersken og cirka 10 saltstenger i magen, det er det, og sånn kan det jo ikke fortsette. Skulle kanskje vært litt mer om meg hos legen i dag og spurt om å få høre etter hjertelyd, men det var en hastetime og jeg var kanondårlig. Tipper jeg så ut som litt av søtsak på venteværelset, veldig fornøyd med at jeg ikke traff noen kjente. Usj, kjedelig med den kvalmen din altså... Jeg var bare litt kvalm i 2-3uker først, så var det bort i 2-3 uker før jeg var SKIKKELIG DÅRLIG hver eneste kveld i hele uka fra 12uker til jeg kom til 13...Etterpå har alt vært bare bra her!! Satse på at det skjer med deg også!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 9. mai 2008 #214 Del Skrevet 9. mai 2008 Vi har en mirakelbaby :juhu: Har vokst fra 4 til 6 uker på en uke og hcg verdiene har økt fint :-D Og det fortsetter å gå bra så blir det nok et nyttårsbarn, men jeg fortsetter å henge her med dere jeg... Gratulerer så masse!!! Dette var utrolig gøy å høre..... Lykke til videre! stor fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 9. mai 2008 #215 Del Skrevet 9. mai 2008 SÅÅ FANTASTISK!!! :juhu: Hva var det jeg sa, man kan jo ikke gi opp håpet!!! Men hadde babyen din liksom bare "stagnert" noen uker da eller, for så å skyte i fart igjen...?? Bra du får nøye og ofte oppfølging nå!! Det strides tydligvis de lærde om da... Leste mye om det på nettet før timen på onsdag, og enkelte leger og jordmødre mener at embryoet kan gå i dvale en stund før utvilingen fortsetter. Han som vi var hos mente at dette ikke er mulig, og at jeg heller har hatt EL senere enn forventet. Det er bare det at det går ikke. Jeg har tempet hele syklusen og vet derfot at EL var den 24/3 og 14 dager etter det så testet jeg positivt... Kan jo ikke ha hatt EL samtidig som positiv test, og 14 dager etter temphopp... :klø: Så jeg velger å gå for dvale jeg Og hvis vi er heldige så kanskje lille miraklet tar igjen det tapte også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 9. mai 2008 #216 Del Skrevet 9. mai 2008 Nå ble jeg glad, Eyore! Har tenkt på deg. I dag har jeg hørt hjertet til knøttet mitt. God følelse, og nå begynner kvalmen å forsvinne stadig mer. Jeg er fremdeles helt vaskeklut om kvelden, men dagene går bedre og bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 9. mai 2008 #217 Del Skrevet 9. mai 2008 Nå fikk jeg frysninger på armene, Eeyore! Dette har dere fortjent. Gratulerer!! Jeg har også vært på tidlig ultralyd (9+2) på sykehuset og så en liten gummibjørn på 22,5mm med et lite hjerte som banket og en del bevegelse. Det beste av alt var at legen ville gi oss henvisning til fosterdiagnostikk på Rikshospitalet og hun regnet med at søknaden blir innvilget. To av mine tre søsken har/har hatt funksjonshemmede barn og den bekymringen dette gir meg, forsto heldigvis sykehuslegen også. Nå er det bare å krysse fingrene for at resultatet av testen er som vi håper. Er det noen som vet hvilke uker det er denne nakkefolden kan være synlig? Er det fra 11-13 eller er det et større tidsrom? Til opplysning så er det ingen vits i å ta privat ultralyd i dette tidsrommet for å se etter nakkefolden, for den er visst så liten og vanskelig å se at det kun er de legene som gjør det "hver dag hele uka" som kan det. I tillegg trengs det blodprøve for å være enda sikrere. Før trodde jeg man kunne ta denne ultralyden privat, men da er sannsynligeten stor for at resultatet er feil. Det er vel også en lov om at leger ikke har lov å se etter denne bevisst, i følge sykehuslegen. Jeg har fått tilbake litt energi den siste uka. Jeg bodde på sofaen all tid utenom jobb i 3 uker, men nå er jeg bare en hyppig gjest. Deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 10. mai 2008 #218 Del Skrevet 10. mai 2008 Godt at du blir fulgt opp grundig, Kiri. Jeg merker også at energinivået øker litt. Heldigvis! Jeg har vært litt bekymret - jeg hadde jo aldri i verden orket en baby i huset i den tilstanden jeg er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 10. mai 2008 #219 Del Skrevet 10. mai 2008 Det strides tydligvis de lærde om da... Leste mye om det på nettet før timen på onsdag, og enkelte leger og jordmødre mener at embryoet kan gå i dvale en stund før utvilingen fortsetter. Han som vi var hos mente at dette ikke er mulig, og at jeg heller har hatt EL senere enn forventet. Det er bare det at det går ikke. Jeg har tempet hele syklusen og vet derfot at EL var den 24/3 og 14 dager etter det så testet jeg positivt... Kan jo ikke ha hatt EL samtidig som positiv test, og 14 dager etter temphopp... :klø: Så jeg velger å gå for dvale jeg Og hvis vi er heldige så kanskje lille miraklet tar igjen det tapte også Fantastiske nyheter at babyen din kommer seg!! Du vet nok best selv når EL har vært. Skjønner ikke hvordan man kan teste positivt når man egentlig ikke skulle hatt hCG. Krysser fingrene for at det går rette veien nå! Er det noen som vet hvilke uker det er denne nakkefolden kan være synlig? Er det fra 11-13 eller er det et større tidsrom? Til opplysning så er det ingen vits i å ta privat ultralyd i dette tidsrommet for å se etter nakkefolden, for den er visst så liten og vanskelig å se at det kun er de legene som gjør det "hver dag hele uka" som kan det. I tillegg trengs det blodprøve for å være enda sikrere. Før trodde jeg man kunne ta denne ultralyden privat, men da er sannsynligeten stor for at resultatet er feil. Det er vel også en lov om at leger ikke har lov å se etter denne bevisst, i følge sykehuslegen. Jeg har vært på Majorstuaklinikken og fikk beskjed om å komme tilbake mellom uke 12 og 13 for da kunne de se nakkefolden. Legen sa de kunne se om det var noe spesielt, så jeg har ikke inntrykk av at de ikke kan se det. Det vil jo være misvisende når det er det vi kommer for å se. Om det skulle være noe de ville oppdage så blir man uansett henvist videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. mai 2008 #220 Del Skrevet 10. mai 2008 Til opplysning så er det ingen vits i å ta privat ultralyd i dette tidsrommet for å se etter nakkefolden, for den er visst så liten og vanskelig å se at det kun er de legene som gjør det "hver dag hele uka" som kan det. I tillegg trengs det blodprøve for å være enda sikrere. Før trodde jeg man kunne ta denne ultralyden privat, men da er sannsynligeten stor for at resultatet er feil. Det er vel også en lov om at leger ikke har lov å se etter denne bevisst, i følge sykehuslegen. Ikke vet jeg, men såvidt jeg har fått med meg å så ser gynekologen min (han jobber mye med gravide kvinner) etter slikt (vet i hvertfall om andre som er blitt henvist videre fra han pga dette). Han sa at alt så bra til hos meg (var 11+5), uten at han hentydet til noe spesielt - det er vel ikke helt lov til å se etter det bevisst, men om de ser noe som ikke stemmer med det samme de er der så henviser de jo videre for å være sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå