Coxy Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #1501 Del Skrevet 4. januar 2009 Det der med bryststørrelsen har jeg også tenkt på, men jeg aner ikke. Her går det forholdsvis greit, har begynt å krangle litt ved legging på kveldene, men ellers koser vi oss!! I dag er Sigurd 8 uker, og vi bruker fortsatt str 56. Men er nok veeeeldig snart på tur inn i 62! Gleder meg, har masse fine klær i den størrelsen!! I bleier bruker vi Libero 3. Har av og til skikkelige "ut-bæsjinger", med bæsj nedover låret eller oppover ryggen..!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 4. januar 2009 #1502 Del Skrevet 4. januar 2009 I bleier bruker vi Libero 3. Har av og til skikkelige "ut-bæsjinger", med bæsj nedover låret eller oppover ryggen..!!! Det har vi kun opplevd med engangsbleier (har brukt det på dagen nå som vi har vært på feire...), er vanvittig glad jeg slipper det ved å bruke tøybleiene ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. januar 2009 #1503 Del Skrevet 4. januar 2009 Vi må være heldige for hittil har vi ikke hatt noen opplevelser med bæsj på utsiden av bleien. Vi bruker kun papirbleier. Libero 2 er han vel på nå, men med 5,2 kg for en uke siden så varer det vel ikke så lenge før vi må på nr 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #1504 Del Skrevet 4. januar 2009 ...er ikke ofte vi har sånne utbæsjinger da! Heldigvis!! Men når det først skjer så kan du banne på at det skjer en gang til samme dagen eller dagen etter!! Da putter jeg rett og slett ungen oppi vasken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelhoff Skrevet 6. januar 2009 #1505 Del Skrevet 6. januar 2009 Tenkte det var på tide å få flyttet veslejenta vår, Edda, oppover på listen. 19. desember; 3750 gram, 52 cm lang. Alt supert nå - til tross for turbulent fødsel. Godt nytt år, by the way Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 6. januar 2009 #1506 Del Skrevet 6. januar 2009 Gratulerer Angelhoff, håper dere koser dere med jenten deres. Vi er innesperret. Ute er det klink is, vind og regn. Det frister lite med trilletur altså. Jeg tror vi måtte hatt piggdekk til vognen da og brodder til mor. Jeg er veldig klar for vår nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 6. januar 2009 #1507 Del Skrevet 6. januar 2009 Gratulerer, Angelhoff! Her er det bæsj oppover mage og rygg ganske ofte - gjerne et par ganger i døgnet. Vi får i alle fall brukt klærne han fikk til jul... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 6. januar 2009 #1508 Del Skrevet 6. januar 2009 Det er ikke lett å få tid til KG for tiden. Vi hadde så fine søvnrutiner før jul, men nå så får jeg han ikke til å sove. Han sover i 10 min så er det skriking. Om natten sover han veldig godt heldigvis. Da er det gjerne 2-3 timer mellom hver amming. Han plages med magen, masse gass, og skriker ofte i forbindelse med avføring. Stakars liten. Ringte helsestasjonen i ste. Har ikke hørt fra dem og han er over 4 uker nå. De hadde ikke fått papirene fra sykehuset så vi var ikke registrert. Skal dit i morgen for veiing og en samtale. Vi hadde visst gått glipp av hjemmebesøket som er vanlig etter 2 uker. Litt dumt da, for vi har jo så mange spørsmål. Har bestilt moby wrap bæresjal. Er litt spent på det ja. Kanskje jeg kommer meg ut på tur med hund og baby. Vogn syns jeg er litt skummelt. Er så masse bakker her, og bikkja på 65 kg er jo ikke bare bare å holde igjen med en hånd hvis det skulle skje noe. Noen som hadde barselstårer forresten? Merket at humøret mitt var elendig etter fødselen selv om det ikke var tårer. Er heldigvis mye bedre nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. januar 2009 #1509 Del Skrevet 6. januar 2009 Gratulerer så mye Angelhoff. I dag hadde jeg første dag helt alene med gutten vår og det har så langt gått veldig bra. Han har i grunnen ikke gjort annen enn han pleier, dvs spise hver tredje/fjerde time og sove mellom. På kvelden har han en våkenperiode på et par timer og vi merker godt hvor mye han har utviklet seg og våknet i løpet av den første måneden. Han smiler dessuten mye til oss og det er utrolig koselig. Veldig morsomt når man kan kommunisere litt mer med ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 6. januar 2009 #1510 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) GRATULERER ANGELHOFF Jeg hadde barseltårer! Både tårer 2/3 dag og "nervene-utenpå-humør" en stund etterpå. Da melka kom og ammingen gikk dårligere og dårliger og jeg skulle hjem neste dag, da var ikke humøret på den positive siden nei. Ammingen har endelig gått seg bra til og jeg føler jeg blir mer og mer trygg på den nye situasjonen. Jeg har følt meg en hel del usikker, nervøs og bekymret for alt det nye og det lille skjøre barnet som jeg har ansvaret for. Det har vel vært litt sånn "overleve dag for dag" på en måte. Eller ikke helt det heller, men vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten sambos 14 dager med pappaperm og den lange juleferien hans etter at jeg hadde prøvd meg en uke alene. Fortsatt gleder jeg meg til hun blir enda større, får mindre vondt i magen, fastere rutiner, lettere å lese og ikke minst at hodet blir stødig. Men det er fortsatt som da en mann spurte meg om det var gøy med baby: Joda, det er gøy også. Endret 6. januar 2009 av kiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 6. januar 2009 #1511 Del Skrevet 6. januar 2009 Godt nyttår til alle saman! Og gratulerer så mykje til dåke siste som har født! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. januar 2009 #1512 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvem ligner barna deres mest på da? Merker at jeg er veldig spent (allerede ) på hvordan mine framtidige barn vil se ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 6. januar 2009 #1513 Del Skrevet 6. januar 2009 Min er klin lik søsknene sine. Som egentlig ligner oss begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. januar 2009 #1514 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvorfor endre en bra oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 6. januar 2009 #1515 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvorfor endre en bra oppskrift? Du sier noe. Her sliter vi litt om natta. Han er mye sulten og våken, og sjelden unna meg i det hele tatt. Vi står ikke opp igjen, men jeg synes det er mye styr egentlig. Jeg flytter ham fra den ene puppen til den andre, legger ham på brystet mitt, putter inn smokk, bysser og ordner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 6. januar 2009 #1516 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Noen som hadde barselstårer forresten? Merket at humøret mitt var elendig etter fødselen selv om det ikke var tårer. Er heldigvis mye bedre nå Ja, jeg hadde det. Følte meg helt "vekke". Kjenner meg igjen i det Kiri beskriver. Gledefølelsen vekslet med en følelse av å være vettskremt og ha nervene utenpå. I tillegg til at jeg var så deppa fordi jeg følte meg så elendig fysisk. Hadde så utrolig vondt i absolutt hele kroppen, og spesielt underlivet. Trodde aldri jeg skulle bli bra igjen. Tror jeg også gikk i en slags sjokktilstand over hvor vondt det faktisk var å føde.. Hehe. Gikk over etter en 3 ukers tid. Er så koselig om dagene syns jeg. Snuppa smiler og "prater" mer og mer. Gøy når man får god kontakt. Også er det så deilig at hun er så lett å legge. Legger henne rundt 22-23 i sengen hennes. Så ligger hun der og tutter på smokken og lager "koselyder" til hun sovner. Tror rett og slett hun liker å legge seg jeg. Hun sover også lenger mellom ammingen på natten nå. Sover først i en 4-5 timer. Så amming, så sover hun ca 2-3 timer til før ny amming. Også enda 2-3 timer til før enda ny amming. Jeg kunne egentlig ha fått sovet mye med andre ord, men jeg syns det er så deilig med litt alenetid etter hun har sovnet for kvelden så jeg legger meg ofte seent. (Er meget B- menneske også) Det eneste "problemet" er at i søvnen etter første amming ligger hun å trykker og presser og okker seg, da er hun plaget med luft i magen. Virker ikke som hun har vondt, gråter ikke.. men presser og sånn som sagt. Så jeg må ofte opp og legge henne på magen og sånn så hun får prompet litt... Var på etterkontroll etter fødselen i går, og ble erklært helt frisk. Syntes det var deilig jeg Vært litt bekymret for tilstanden min "down under". Men alt så fint ut. Endret 7. januar 2009 av SummerJoy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. januar 2009 #1517 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg hadde ikke barseltårer, men som SummerJoy var jeg overrasket over hvor vondt det gjorde i underlivet så lenge etter fødsel (det er faktisk først de siste dagene jeg har vært helt bra). Nå var det jo en tung fødsel som endte med tang, så det er forsåvidt forståelig, men jeg hadde likevel ikke ventet det. Skal på 6 ukers kontroll i neste uke og får i tillegg en 3 mndskontroll på sykehuset pga klipping/ruptur så det er i allefall bra de skal forsikre seg om at alt er som det skal, men heldigvis har jeg ikke merket noen problemer annet enn at det gjorde vondt lenger enn jeg forventet. Ellers ligner gutten vår på oss begge. Han har helt klart mine øyne, mens det generelle utseendet kanskje er mer mannens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #1518 Del Skrevet 7. januar 2009 Liste over terminer - fødsler Scheherazade: 21. nov 07.nov - 2330 gr, 46 cm. Monica85: 9.nov 09. nov - 3658 gr, 50 cm. SummerJoy: 8.nov 11. nov - 4150 gr, 51 cm *Mim*: 2.nov 11. nov - 4290 gr, 53 cm Mirabella76: 10.nov 12. nov - 3700 gr, 51 cm Daiquiry: 4.des 16. nov - 2820 gr, 46 cm Mariblom: 8.nov 17.nov - 4320 gr, 50 cm latte: 25.nov 21.nov - kiri: 12.des 30.nov - 3575gr, 49cm Concertina: 22.nov 1.des - 2920 gr, 49 cm Arkana: 7.des 1.des - 4095 gr, 52 cm Revenka: 4.des 7.des - 3732 gr, 53 cm theamoren: 23.des 18. des - 3200 gr, 50 cm Angelhoff: 6.des 19. des - 3750 gr, 52 cm Ullah: 5.des Eeyore: 16.des ==== Hvor er de to siste...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #1519 Del Skrevet 7. januar 2009 Tenkte det var på tide å få flyttet veslejenta vår, Edda, oppover på listen. 19. desember; 3750 gram, 52 cm lang. Alt supert nå - til tross for turbulent fødsel. Godt nytt år, by the way Gratulerer!! Nøyaktig de samme målene som jeg hadde da jeg ble født! Jeg er veldig klar for vår nå! Me too.... Jeg er vanligvis glad i vinteren, men akkurat nå med en liten baby merker jeg at jeg gleder meg til vår og mildere tider.... Har bestilt moby wrap bæresjal. Er litt spent på det ja. Kanskje jeg kommer meg ut på tur med hund og baby. Vogn syns jeg er litt skummelt. Er så masse bakker her, og bikkja på 65 kg er jo ikke bare bare å holde igjen med en hånd hvis det skulle skje noe. Noen som hadde barselstårer forresten? Merket at humøret mitt var elendig etter fødselen selv om det ikke var tårer. Er heldigvis mye bedre nå Jeg har også de samme tankene ang vogn og hund. Jeg tør ikke jeg... Hvert fall ikke nå på vinterføre. Men jeg har sååå dårlig samvittighet for det, ovenfor hunden... Jeg har bare vært i kjempeform og godt humør etter fødselen! Har ikke merket noe til noe barseltårer. Eneste var et par kvelder på sykehuset, da samboeren dro. Det syntes jeg var tøft, og da kom det noen tårer. Syns det var utrolig godt å ha ham der med meg. Også noen ganger da jeg bare har sitti og sett på lillegutten min, og tårene plutselig har trillet, bare fordi han er så fantastisk og jeg har blitt helt rørt av å tenke på det...! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #1520 Del Skrevet 7. januar 2009 Her ligner han nok mest på pappa'n sin, men de fleste sier at jeg kan ikke lure meg helt unna jeg heller. Og det har jeg sannelig ikke tenkt til!! Husker da GODT at jeg bar ham fram og fødte ham!! Jeg ble også erklært frisk på kontroll i går, og i dag har gutten vært på kontroll. Frisk og fin han også, lang og smal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå