Mariblom Skrevet 10. desember 2008 #1421 Del Skrevet 10. desember 2008 Lillegutt er tre uker gammel nå, og sover seg godt igjennom hele natta. I går kveld sovnet han kl. halv ett, og våknet i morges kl. halt åtte. Er utrolig imponert! Men egentlig - vi har på en måte fått en "ny baby" etter at vi begynte med tøybleier. Han var jo så rød og sår i rompa si stakkar, men da vi gikk over til en ny salve vi fikk anbefalt av helsesøster + bruker tøybleier en del, da er huden hans blitt så mye bedre og baby har blitt mye roligere. Ellers må jeg få gratulere Arkana så masse! Og Revenka, hvis jeg ikke allerede har gjort det da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #1422 Del Skrevet 10. desember 2008 Hva slags salve bruker dere? Her bruker vi Asseli, som var den de hadde og anbefalte på barsel. Gutten min ble plutselig veldig sår i stumpen sin på mandag, syns så synd på han! Men begynner å hjelpe på. Skifter oftere bleier og smører godt på med salva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 10. desember 2008 #1423 Del Skrevet 10. desember 2008 Gratulerer så mykje til dei siste som har født! Eg er ikkje så flink til å koma meg ut med I. - me held oss mest heime. Synst ofte ho har dagar der ho griner ein del og ikkje er heilt fornøyd, så då gruar eg meg litt for å ta henne med ut. Likar ikkje tanke på ein hylande unge som eg ikkje klarar å roa, når me er ute blant masse andre folk. Men eg må vel berre kasta meg ut i det, og koma meg meir ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 10. desember 2008 #1424 Del Skrevet 10. desember 2008 Gratulerer Arkana, du holdt oss på pinebenken lenge, har du ikke internettilkobling på mobilen eller? Jeg sitter på barkrakk ved kjøkkenbenken og spiser formiddagsmat, mens F sover i mei tai-en. Han roet seg fint oppi der nå, vuggen var helt uaktuelt. I bakgrunnen spiller babygymmen til FisherPrice på auto-repeat, det er tre korte melodier som går om og om igjen, blir litt smågal ja. Men han liker godt å "danse" på stuegulvet til musikken. Nå stoppet det heldigvis. Vi er en del ute, men jeg er ikke så flink med trilleturer. Det har vært litt dårlig vær i det siste, så nå har vi ikke vært ute siden lørdag i vognen, men har vært i besøk og på helsestasjonen henholdsvis søndag og mandag. Burde trillet en tur nå, men stod opp sent (igjen), og skal til mamma og pappa litt senere. Synes også det er vanskelig i forhold til mating, men jeg hadde en veldig fin og lang tur på lørdag som involverte både trilling til kjøpesenter, kafébesøk, handling og buss hjem. Forskjellen er bare at da var samboeren min med, og da føles det så uendelig mye tryggere. Vi smører litt med Silulen, men han reagerer ikke så mye på bleiene, og egentlig bryr han seg ikke om bleien er full av bæsj heller virker det som. Jeg klarer fortsatt ikke helt å høre forskjell på lydene hans, skiller ikke helt mellom "holder på å dø av sult" og mageknip-gråt. Begge er like hysterisk, og det er ikke alltid vi finner ut hvorfor han gråt heller, han liker nemlig å prompe høylytt mens han spiser. Jeg tror vi tror han sulten oftere enn han er. Men han gråter heldigvis ikke så mye. På lørdag skal jeg og samboeren min på julebord med jobben min! Det gleder jeg meg til. Kommer ikke inn i kjolen min, for trang rundt magen og over puppene , så det blir skjørt i år. Kommer ikke inn i dongeribuksene mine heller, bortsett fra de som var littegranne store fra før. Sitter litt på magen og på sidene, samt at keisersnittsåret fortsatt kjennes litt. Jeg vil komme inn i yndlings-Acne-buksen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. desember 2008 #1425 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg har faktisk motsatt problem når det gjelder klær. Siden jeg ikke gikk opp noe i svangerskapet er jeg nå på minussiden i forhold til startvekt. Saken er dermed ikke om jeg får på de gamle buksene mine, det gjorde jeg dagen etter at han var ute, det handler heller om at de henger og slenger og er for store. Det hadde jeg i grunnen ikke forventet, til tross for mangel på vektøkning. Så jeg må få kjøpt meg noen nye, noe jeg ikke har fått dillet meg til ennå til tross for flere handleturer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. desember 2008 #1426 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Jeg er tilbake til startvekt, faktisk etpar hundre gram under... Og jeg får på meg dongeribuksene mine, men de sitter ikke pent! Skikkelig muffinsfasong! Men satser på at det går seg til etterhvert, har enda endel vann i kroppen, får nemlig ikke på meg forlovelsesringen enda. Må vel starte å trene litt utpå nyåret, skal jo gifte meg i august og da hadde det vært kjekt om man var litt mindre "deigete" I dag har vi stått opp litt tidligere og dermed fikk man gjort litt mer! Så vi fikk trilla en lang tur og på veien stakk vi innomm Babyshop for å kjøpe litt ulltøy - tøtta er jo så liten at det jeg har kjøpt inn i 60 svømmer hun jo i...Hadde regna med at det kom til å være for stort, men at det i det minste kunne brukes... men den gang ei Så da ble det en ullpysj og to strømpebukser i str 50, de hadde ta tre betal for to, så dermed to strømpebukser. Endret 10. desember 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. desember 2008 #1427 Del Skrevet 10. desember 2008 Kjenner igjen det med klærne ja. Til tross for at gutten vår var over 4 kg da han ble født så svømmer han i str 56. Vi hadde bare kjøpt to sett klær i 50, for vi regnet med han kanskje ikke ville passe inn i det i det hele tatt. i følge alle råd vi fikk. Så vi måtte altså ut og kjøpe litt nye klær til ham, det ser så mye mer behagelig ut når de faktisk passer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 10. desember 2008 #1428 Del Skrevet 10. desember 2008 nå har de ringt fra helsestasjonen og kommer til fredag. Da er M 13 dager. Har flere spm, så det skal bli greit. I går gikk vi tur ute i nabolaget og lyste nok av "nybakte-foreldre-på-første-trilletur-stolthet". På kvelden var vi på butikken og brøt prinsippet om at vi ikke skal bære M rundt i bilsetet ved den første anledningen vi fikk. Får ta det igjen når vi får litt mer erfaring med bæresjalet. Var også veldig usikker på hvor mye hun skulle ha på seg. Både bilen og butikken er jo relativt varme, men vi fant da en grei løsning hvor vi løsnet på plagg så hun ikke kokte bort og hadde løst pledd oppå bilsetet da vi var ute. Begge turene krevde en del planlegging og ble gjort rett etter amming og ny bleie. Blir litt sånn at "nå er M klar, så da får vi også være klare" og dermed går vi ut med en brødsive i hånda kl tre. Så lang tid tok det å komme seg ut når man sover bort halve dagen og skal gjennom bleieskift og amming osv. Begge turene føltes som store ekskursjoner som endte bra. Merkelig hvordan tilværelsen endres! I dag var vi i på et lite senter i nærheten og var på kafe. Det føles også som en ekskursjon og en seier å mestre. At hun sover godt i vognen er bra og om det hadde vært behov for bleieskift hadde vi reist hjem. Hun sover også godt om natten i egen seng. Jeg kan nesten stille klokka etter at hun skal vokne etter 4 timer. Det gjør at jeg får sovet nok mellom kl 00 og 11/12. Hun passer virkelig til meg og sambo, syvsover som hun er Når det gjelder egne klær så har jeg ikke funnet fram de gamle buksene ennå. Synes ikke jeg har mye ekstra fett på kroppen, men ser at jeg har mindre muskler i rompa og er mindre spenstig og vekta viser flere kilo over startsvekt. Renselsen er ikke ferdig ennå (hvor lang tid tar det?) og livmora er ikke trukket helt sammen. Jeg skal etter hvert begynne på "mor og barn trening" både for treningens, det sosiale og for at jeg skal komme meg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. desember 2008 #1429 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvordan har dere løst navneutfordringene da, damer? Dobbeltnavn eller ikke? Og den virkelig store nøtten: Den enes etternavn eller begges? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #1430 Del Skrevet 11. desember 2008 Her ble det et enkelt fornavn, godt og norsk; Sigurd! Og et etternavn, - samboerens. Da ble hele navnet veldig enkelt og greit. Liker det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 11. desember 2008 #1431 Del Skrevet 11. desember 2008 Vi har ett fornavn, mannens mellomnavn og mitt etternavn. Jeg har ikke helt vendt meg til kombinasjonen ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 11. desember 2008 #1432 Del Skrevet 11. desember 2008 Vi har ett fornavn og vårt etternavn (er gift og har samme etternavn). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. desember 2008 #1433 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvordan har dere løst navneutfordringene da, damer? Dobbeltnavn eller ikke? Og den virkelig store nøtten: Den enes etternavn eller begges? Her er det to fornavn, men vi kommer nok bare til å bruke det ene til daglig. Hvilket eller hvilke etternavn han får har vi i grunnen ikke diskutert etter fødselen, men det er nok sannsynlig at han får begges (da det ene som mellomnavn og det andre som etternavn). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 11. desember 2008 #1434 Del Skrevet 11. desember 2008 Her har jenta to fornavn, hvor det første nok er det som blir brukt til daglig. Hun får mitt etternavn, mannen kommer også til å ta det når vi gifter oss til sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 11. desember 2008 #1435 Del Skrevet 11. desember 2008 Ett fornavn, og mitt etternavn. Meg og sambo har kjedelige -sen etternavn begge to, mitt passer best til jentas navn, derfor ble det det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 11. desember 2008 #1436 Del Skrevet 11. desember 2008 Jenta vår får kun eitt fornavn og eitt etternavn. Etternavnet ho får er mannen min sitt - men eg tok også hans etternavn då me gifta oss i sommar, og eg har no mitt gamle etternavn som mellomnavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 11. desember 2008 #1437 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Eg har ikkje eitt einaste klesplagg i størrelse 50, og det ville uansett ha vore for lite sjølv i starten. Størrelse 56 var akkurat passelig til I. i begynnelsen. No har eg til og med gått over til størrelse 64 i enkelte klesplagg, og I. er no akkurat 4 veker gammal. For spesielt bukser og pysjamasar med bein, er no for små i størrelse 56. I. var 51 cm lang då ho var født, men har blitt ganske mykje lenger no. Ho har ikkje blitt målt sidan fødselen, så eg lurer på kor lang ho egentlig er. Endret 11. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 11. desember 2008 #1438 Del Skrevet 11. desember 2008 Ett fornavn, kort og greit, og pappans etternavn. Jeg gikk ned mye til å begynne med, men har begynt å gå opp igjen... For mye stillesitting og mye kosemat og juleknask. Skal prøve å komme meg mer ut og trille! Her bruker Knøttet både 60 og 70 allerede. Han er ikke veldig stor, men fyller klærne godt. Vi veide i dag, og da var han 4970 gram. Like stor som storebroren var da han ble født - utrolig å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #1439 Del Skrevet 12. desember 2008 Her har godklumpen brukt str 50 fram til nå, - var først på søndag eller mandag at vi gikk over til 56. Da hadde han passert 4 uker. Men når sant skal sies er det stor forskjell på klærne!!! 56 i H&M og 56 i NameIt er to forskjellige ting, f.eks...!! Da han ble født var han 50cm lang, og tre uker gammel var han 55cm. Nå veit jeg ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 12. desember 2008 #1440 Del Skrevet 12. desember 2008 Her er vi fortsatt ikke vokst inn i alle klærne i størrelse 50, og 56 er for stort. Jeg er enig i at det er veldig stor forskjell, en ullbody i 50 fra Nøstebarn er for liten, en fra NameIt i 50 er akkurat passelig, mens en fra Janus i samme størrelse er for stor. I dag er jeg litt lei av å være småbarnsmor. Jeg er blitt sylte forkjølet igjen, er tom for snytepapir men orker ikke å gå på butiken. I tillegg føler jeg meg bleik, sliten og lite glamorøs, to dager siden dusj nå og julebord i morgen! Usj, der hostet jeg lilllegutt av puppen igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå