Gå til innhold

Sannes graviditets dagbok


sanne85

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke 100% sikker på hvor mye du kan tjene, men jeg gikk inn på nav.no. Der fant jeg dette om foreldrepenger:

http://www.nav.no/page?id=328

og dette om engangsstønad:

http://www.nav.no/page?id=330

Håper du blir klokere av det! :)

Jeg begynte ikke på skolen etter høsten nei. Hadde termin 05.10, og gikk ut i permisjon ca 15.09 mener jeg å huske... jeg sto oppført som student da, jeg var bare ikke fysisk tilstede de 3 ukene det gikk fra studiestart til permisjon! ;) Kommer til å gjøre det sånn denne gang og, bare at jeg denne gang vil gå ut i permisjon nesten med en gang etter skolestart siden jeg har termin 14.09! :) Er jo mye mer å finne på hjemme, redebygging og baking, enn å sitte på kjedelig forelesning! ;)

oki,så om je melder meg til å fortsette å møter opp de første dagene til opptelling og sånn...så trenger jeg ikke å være der fysisk nei..hmm..nei får tenke på det da det nærmer seg litt mere sommer:)

og på grunn av avstand til skole og sånn, ser jeg det veldig vansklig å fortsette på skolen i det hele tatt...det er jo dumt men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da er påsken i gang...det er laangfredag:)har fri et parndager til før jeg skal på jobb også praksis:)det blir spennende, håper tiden går fort:)da praksisen er ferdig er det ikke sååå lenge til uke 12. Så håper lillenurket vårt er sterkt å levedyktig:)er i hvertfall hjertlig velkommen,vi gleder oss masse:) flere ganger i løpet av natta våkner jeg av at samboern ligger å stryker meg på maven...hihi...så koslig:)skule ønske det var sommer allerede og de kritiske ukene er over...

i kvell er det muligens kino, "lange flate ballær2"

ellers er formen bra, er litt småkvalm om kvellene og litt stikking i lysken g sånn. men er vist ikke noe uvanlig det...

Ha en fortsatt fin påske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da er det søndagskvell og påsken er over for min del:)skal på jobb i morgen tilig, men helt ok. Har jo 133% på alle 8timene, så blir litt penger:)som jeg har tenkt til å spare til spira vår..gleder meg sånn, skulle ønske det var så mye nærmere. Hvertfall at de kritiske ukene var over...jeg har flere netter drømt om å si det til min mamma og pappa, er litt usikker på hva dem kommer til å si. Vet jo at dem blir glade, for vet at dem ønsker seg barnebarn, men dem hadde vel foretrekt at jeg fullførte det jeg begynte på. Men man er aldr for gammel til å fortsette vettu..hehe...hadde vært noe anna om jeg ikke hadde noe utdanning i det hele tatt, har jo fagbrev å det hele. Så skal ikke ha noe problem med å få jobb:)

Men velger å vente så lenge som mulig med å fortelle det. Er kun vi, en venninne av meg, og en kompiss av sambo som vet det enda. Gleder meg til å stolt si at vi skal ha barn da den tid kommer:)

På tirsdagen begynner jeg min 5uker lange praksis, det blir bra:)Skal bli godt å jobbe, ikke bare sitte på forelesning..lærer så sinnsykt mye av å jobbe. Så blir bra...også kan jeg bo hjemme og ikke på hybelen.

Men nå skal jeg se litt på internett og House, han legen er ikke god for fem flate øre..hehe...men spennende og se på:)

Ha en fin kvell:)

Har forresten fått to streker som ligner på de stretch merkene jeg har på hoftene ca 10cm fra navelen. ALDRI hatt et eneste merke på magen før...hmm..er jo bare i 5uke og 4dager, så har ikke tro på at det er derfor...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står skrevet at i de 28dagen, at spra begynner å puste...og det betyr at lille gullet i dag eller rundt disse dager så vidt har begynt å puste...hihih...blir helt blank i øya bare av tanken:)

i morra begynner jeg praksis:)

Go kvell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker

Fra 6 uker og 0 dager til 6 uker og 6 dager av svangerskapet.

Lengde: 4-8 mm

OM BARNET

Embryoet er i begynnelsen av denne uken fire uker gammelt, og har en C-form med det store hodet i den ene enden og halen i den andre. Det ligner mer på en reke enn et menneske. Det er umulig å måle embryoet slik du kan måle barnet etter at det er født. Ikke har det bein og det ligger sammenkrøllet. Derfor brukes lengden fra issen til setet som lengdereferanse gjennom store deler av svangerskapet, og vi oppgir også denne på disse sidene (CRL som står for crown-rump-length).

åhhh...tenk at spira har begynt å puste oog ca er 0,5cm lang:)åhhh...glad!!!

Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler.

Helen - mod.

Endret av Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh..oppgitt

sa til min kjære at i dag var jeg akkurat 6uker på vei, han bare så oppgitt lagde lyd og gikk:(

hmmm....trur ikke han skjønner det her je...så snakka med venninna mi, og hu også sa at mannen hennes var akkurat sånn han og. og at han ikke skjønte det før ungen var ute liksom...åhå...

dette som er det største som har hentd mg, så skal jeg ikke ha min kjære å dele det med...hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da er 2praksisdag endt...morro:)fikk prøve massasjestol, litt godt og litt rart...hehe

ellers våkna jeg med skikkelig smerter i magen i nat...var skikkelig ubehaglig, og jeg ble redd. Men gikk fort over igjen, men setter jo en stikker i en...off...vil så gjærne at det her skal gå bra...

ellers er puppa sinnsykt vonde,vondt å ha på klær jo...haau..og dusje..men går vel over forhåpentligvis:)

Men nå er det kvellen snart...har hatt besøk, koslig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er det lørdag :ler: og det er godt...jeg å sambo har gått tur i dag, iregnet..hehe...trass trass;)

Ellers bare slappa av...

litt små vondt i magen av og til og puppa er vonde..men ikke kvalm lengre da:)så det er vel bra...

ellers gleder jeg meg til tippeligastart :) Åråsen i morra ja:)

Go hælj:) :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er det søndag og kampdag:)

har en rar følese av noe....har ikke vondt eller stikkinger i magen lengre:(lurer på om dette er normalt...nærvøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig normalt. Symptomene kommer og går! Har hatt det sånn jeg og.

Kos dere på kamp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 7 uker og 0 dager til 7 uker og 6 dager av svangerskapet.

Lengde: 9-14 mm

OM BARNET

Embryoet er i begynnelsen av denne uken fem uker gammelt. Det er like stort som en liten bønne og har nå en liten åpning hvor munnen formes, og to små nesebor. Hodet og hjertet er store i forhold til kroppen. Hjernen består av et tynt cellelag som omgir de såkalte hjernehulrom, som kan ses som store svarte hull på ultralyd. Vi skiller mellom endhjernen (den egentlige storhjernen, som foreløpig er den minst utviklede delen av hjernen), mellomhjernen, midthjernen og den bakerste del av hjernen som gir opphav til blant annet lillehjernen.

Hjertet slår mellom 130 og 160 slag i minuttet. I hjertet dannes viktige deler av skilleveggen og hjerteklaffer. Arm- og bein-knopper vokser og ser ut som små padleårer. Nå er ikke embryoet flatt lenger. Det er helt innelukket i fostervannssekken og er dekket av et tynt hudlag.

tenk at jeg er 7ukerpå vei...hihi

tenkte jeg skulle ringe hlsesøstra i dag, å høre om dem har et aånn ting så dem kan høre hjertelyden til spira:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg bestilt jordmortime...skal se om vi finner hjertrytmen:)Gleder meg masse...er ikke før om 20dager da...:(mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem eller noe, men svært få jordmødre/leger vil lytte etter hjertelyden før etter uke 12 - siden det er så tidlig, og dermed vanskelig å finne den. Men det kan jo hende du er heldig og får høre den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å være slem eller noe, men svært få jordmødre/leger vil lytte etter hjertelyden før etter uke 12 - siden det er så tidlig, og dermed vanskelig å finne den. Men det kan jo hende du er heldig og får høre den! :)

Jupp, i know. Derfor ringte jeg henne. Og hun sa at hun hadde hørt hjertelyd så tilig som i uke 9før. Er i uke 10 da timen er...så vi får se. Hun var såå behjelpelig, og sa at hun mere nn gjerne ville hjelpe meg å at det bare var å ta kontakt og sånn, så ble positivt overaska:)Men ok å få snakket med henne uansett...har en del spørsmål og sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hmm...dilemma :filer:

snakka med mamma i stad, vi skal dit i helga:)det blir koslig...så lurte hun på om vi ikke kunne ta en shoppingtur, da sa jeg at jeg ikke hadde særlig penger med å shoppe for. Men da sa hun at det var derfor hun hadde tenkt at vi kunne dra sammen...:)det var jo en koslig tanke av mamma:)

Vi har vel egentlig alltid sagt at vi skal vente til etter at vi har vært hos jordmor og vente med å fortelle det til uke 11-12...

men nå blir jeg usikker....hmmm...

hadde vært såå koslig å fortalt det, også er det litt sånn at jeg egentlig ikke trenger klær og sånn nå..men snart...noen av klærne mine begynner å bli lirr korte eller hva jeg skal si...buksene bretter seg ned og litt sånn. Men er langt fra noe problem for min del enda....hmm

får tenke på det....hadde jo vært så koslig å delt det med noen:)selvom det er veldig tilig....går inn i uke 8på onsdag...

hmmm

Dessuten har jeg fått Ariel for meg som et fint navn...:)

haha...også drømte jeg at vi var på UL i natt, og vi fikk se at det var en gutt. Men det var ikke en hvem som helst UL vi var på, vi fikk nemlig se den da den ble stor også...med briller å fæl hårsveis...haha...mye rart :ler:

.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8uker :love:

Vekt: 0,5 g

Lengde: 15-22 mm

OM BARNET

Embryoet er i begynnelsen av denne uken seks uker gammelt. Hjernen vokser raskt, og hjernedelene avgrenses og blir tydeligere. Hypofysen, som er et viktig organ som styrer hormonproduksjonen, dannes.

hihi....;)

Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler.

Helen - mod.

Endret av Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...