Gå til innhold

Sannes graviditets dagbok


sanne85

Anbefalte innlegg

Heisann, her er jeg:)

Er ei jente på 23år, som er bosatt på Østlandet. Har vært sammen med samboern min i snart 4år, og trives supert med det:) :hjerte:

Vi har snakket lenge om å få barne egentlig, men har ventet til nå, nyttårsaften 07, ble pillene kasta:) Og det tok vel ca 6uker før 3tester viste at vi var gravide:) kjempglade begge to.

ellers studerer jeg, ferdig med 1året mitt på et Bachler sudie på 3år, så får se hva jeg gjør etterhvert. Har iallefall fått permisjon fra skolen skoleåret 08/09.

Ellers har jeg 14%fast stilling og min kjære 100% fast jobb.

Hjertelyd: 26mai

Ultralyd: 23juni

Første termin: 20november

Termin etter UL:23november

Ultralyd2: 26september

:velkommen: til alle som vil dele min graviditet med meg...

Endret av sanne85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen i klubben - og gratulere med leieboer i magen :-D

Mht tunge løft på jobben. Det skal i utgangspunktet ikke være "fare" for å løfte tungt, men hvis du får ubehag med det - har du noen mulighet til å få gitt beskjed på jobben om at du ikke kan løfte så mye tungt? Arb.plassen skal jo også tilrettelegge arb.dagen for deg hvis du ikke har mulighet til å gjøre den mtp gravidteten.

Ha en strålende kveld du òg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben - og gratulere med leieboer i magen :-D

Mht tunge løft på jobben. Det skal i utgangspunktet ikke være "fare" for å løfte tungt, men hvis du får ubehag med det - har du noen mulighet til å få gitt beskjed på jobben om at du ikke kan løfte så mye tungt? Arb.plassen skal jo også tilrettelegge arb.dagen for deg hvis du ikke har mulighet til å gjøre den mtp gravidteten.

Ha en strålende kveld du òg!

ok:)har hatt noe ryggproblemer rettere sagt hatt en prolaps. Så er spent på hvordan det skal gå med jobben..men blir det for ille får jeg bare si i fra:)

Er jo bare å be om hjelp, men er ikke alltid like lett:)

Go kvell og god påske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten spire i magen=) Hvor langt er du på vei sann ca?

Takktakk:)

om jeg har skjønt det riktig, er spira hele 18dager:)hehe...så er ikke mange mm...skal slipe jubelen løs i mai, da det har gått ca 12uker:)

Go natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Go morgen:)

Tok laaang tid før jeg fikk sove i natt,men er jo forstålig:)er jo såå spent..og skal jo helst finne ut av alt jeg lurer på med en gang...hehe...men må si, er mange fine sider der det står masse fint å nyttig å lese:)

Kjøpte forresten en liten søt myk bamse til lille spira vår går, den skal den få da den blir født:)fra den dagen vi fant ut at vi var på vei:) Så krysser alt jeg har for at det skal gå bra, og at det blir et lite november barn:)

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på,noen som har en fin krem eller råd mot/for strekkmerker?ikke at jeg har fått gravidmage enda,men har merker fra før på hofter og lår. Håper på noen tips:)

Complete action Anti-Stretch Mark cream fra VICHY...noen som har prøvd denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en anna ting, er det ok å ha bærbaren i fanget?:)tenkte med hensyn til stråler å sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da var snart helga over....og har hatt jobbhælj:)som gikk bra...så da er det 3uker til neste:)

Ellers har samboern kommi hjem, så har kosa ogg med taco å hverandre:)ble litt stryking på magen, spira er vel ca 2mm stor:)hehe

ellers har je fått oppklart noe som er bra:)er i min 5 og spiras 3..så det er vist mine som "teller" så er 7uker til risikonen for abort begynner å avta----håper så indelig at alt går bra for oss:)

Lille spira er så veldig ønsket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spiren! :)

Når det gjelder krem mot strekkmerker, så brukte jeg en stick fra Body Shop sist. Den heter cocoa body stick eller noe sånn (de ansatte vet hvilken du mener om du spør etter den mot strekkmerker), og jeg fikk ingen strekkmerker! :) Vet jo ikke om det er pga sticken eller ikke da men... ;)

Du kan fint sitte med laptopen i fanget! :) Gjør det jeg og. Du vil nok merke etterhvert som magen vokser at det kan bli litt kronglete, men farlig er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spiren! :)

Når det gjelder krem mot strekkmerker, så brukte jeg en stick fra Body Shop sist. Den heter cocoa body stick eller noe sånn (de ansatte vet hvilken du mener om du spør etter den mot strekkmerker), og jeg fikk ingen strekkmerker! :) Vet jo ikke om det er pga sticken eller ikke da men... ;)

Du kan fint sitte med laptopen i fanget! :) Gjør det jeg og. Du vil nok merke etterhvert som magen vokser at det kan bli litt kronglete, men farlig er det ikke.

oki, da skal jeg prøve å¨huset det til jeg ser en body shop:)

OKi..hehe,men da fortsetter jeg med pc på fanget:)hehe

Ha en fortsatt fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ofte har vært fokusert på når man sitter med laptop i fanget er varmen, men dette har da gjeldt for mannens edlere som ligger en del nærmere enn det vårt organ gjør. Og for mye varme er heller ikke bra for disse svømmerne! Så tror nok ikke det er noe fare der selv om noen mener det.

Bare for å si det med strekkmerker, husk å smørr puppene og eventuelt ;) der har jeg fått strekkmerker nå, men ingen ting rundt magen enda! For tror mange glemmer de andre delene på kroppen, lår tror jeg nok og kan være lurt for det ser jeg på meg. Har den fra bodyshop, men jeg har jo vært så sløv med å smøre meg så det har ikke hjulpet på meg :fnise:

Men føler ikke det er så ille heller, og sambo kaller dem adelsmerker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som ofte har vært fokusert på når man sitter med laptop i fanget er varmen, men dette har da gjeldt for mannens edlere som ligger en del nærmere enn det vårt organ gjør. Og for mye varme er heller ikke bra for disse svømmerne! Så tror nok ikke det er noe fare der selv om noen mener det.

Bare for å si det med strekkmerker, husk å smørr puppene og eventuelt ;) der har jeg fått strekkmerker nå, men ingen ting rundt magen enda! For tror mange glemmer de andre delene på kroppen, lår tror jeg nok og kan være lurt for det ser jeg på meg. Har den fra bodyshop, men jeg har jo vært så sløv med å smøre meg så det har ikke hjulpet på meg :fnise:

Men føler ikke det er så ille heller, og sambo kaller dem adelsmerker :ler:

hehe,edle deler ja:)kjekt å ha;)

Har jo strekkmerker på puppa fra før, da jeg ca fikk puppene mine på en uke...hehe:)så burde vel smøre uansett:)Fra bodyshop?:)

Var å hørte på apoteket der jeg bor, å dem hadde ingenting anna en fet krem å tilby...

adelsmerker ja, den var ikke dum;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det snart kvellen:)har hatt opplæring i dag, spennende og frustererende på en gang...er sinnsykt mye å sette seg inn i..men håper det ordner seg etterhvert;)

ellers er man litt frustrert over at jeg ratt ikke får noe støtte om spira er sterk:)som jeg jo håper...men etter som jeg har skjønt det, må jeg begynne på skulen igjen til høsten, å heller ta permisjon da...hmm

HA EN FORTSATT FIN KVELL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

go morgen:)

Da haqr man vært hos legen å tatt test, som var positiv. så skal ringe etter påske å få time hoss legen. da skulle man fylle ut masse papirer,ta blodprøver og sånne ting...

hmm...

er mange som har mange fine sånne "signaturer":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

da har man snakka emd lånekassa...det er følgende muligheter;

1) søke stipend å lån som vanlig til sommeren, og begynne på skule. og søke permisjon 3uker før termin. da får jeg stipend og lån for vanlig skolegang og fødselstipend i 10mnd da permisjonen begynner

2) søke permisjon fra hele skoleåret, og heller jobbe, siden jeg ikke får fullført hele året unasett. også søke om fødselsstipend fra lånekassa da jegdet er 3uker til fødsel

3) skal ringe etter påske å høre om jeg har krav på engangsstønad,siden jeg ikke har fått opptjent meg noe særlig med fødselspenger. skal jo forhåpentligvis jobbe i sommer...

får prate med skolen til somern å høre hva dem sier:)

men da har jeg muligheter, og vi skal klare oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på engangsstønad om du ikke har jobba ja. Du får det om du jobber i sommer og, for du får ikke tjent opp nok med bare en sommerjobb! :) Når det gjelder lånekassa, så kjørte jeg alternativ nr 1 da jeg fikk førstemann, og kommer til å gjøre det nå også. Kjempekjekt å ta permisjon fra skola, og få penger fra lånekassa! :) I tillegg vil du jo få barnetrygda på 970 kr hver måned, så dere kommer til å klare dere utmerket! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på engangsstønad om du ikke har jobba ja. Du får det om du jobber i sommer og, for du får ikke tjent opp nok med bare en sommerjobb! :) Når det gjelder lånekassa, så kjørte jeg alternativ nr 1 da jeg fikk førstemann, og kommer til å gjøre det nå også. Kjempekjekt å ta permisjon fra skola, og få penger fra lånekassa! :) I tillegg vil du jo få barnetrygda på 970 kr hver måned, så dere kommer til å klare dere utmerket! :)

oki:)det er jo en evighet til dette he da, men ville bare få klarhet i om vi klarte det økonomisk:)kunne ikke ha levd på 1lønn:)

Vet du hvor mye man kan tjene for å få engangs stønad?:)Har 14%stilling og jobber litt ekstra da jeg har anledning til det, og skal jobbe ca 2mnd i sommer.

hmm..begynte du på skulen igjen etter høsten?eller, vet jo ikke når du fikk din første da:)blir liksom 2,5mnd med skole...har sikkert en del andre ting jeg helelr vil gjøre da, som å forbrede og sånne ting..mm...får se:)Kan jo hende det går ann og begynne på skolen, samtidig som ikke å være der fysisk på en måte...hehe,om du skjønner:)

Men nå opplæring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki:)det er jo en evighet til dette he da, men ville bare få klarhet i om vi klarte det økonomisk:)kunne ikke ha levd på 1lønn:)

Vet du hvor mye man kan tjene for å få engangs stønad?:)Har 14%stilling og jobber litt ekstra da jeg har anledning til det, og skal jobbe ca 2mnd i sommer.

hmm..begynte du på skulen igjen etter høsten?eller, vet jo ikke når du fikk din første da:)blir liksom 2,5mnd med skole...har sikkert en del andre ting jeg helelr vil gjøre da, som å forbrede og sånne ting..mm...får se:)Kan jo hende det går ann og begynne på skolen, samtidig som ikke å være der fysisk på en måte...hehe,om du skjønner:)

Men nå opplæring:)

Jeg er ikke 100% sikker på hvor mye du kan tjene, men jeg gikk inn på nav.no. Der fant jeg dette om foreldrepenger:

http://www.nav.no/page?id=328

og dette om engangsstønad:

http://www.nav.no/page?id=330

Håper du blir klokere av det! :)

Jeg begynte ikke på skolen etter høsten nei. Hadde termin 05.10, og gikk ut i permisjon ca 15.09 mener jeg å huske... jeg sto oppført som student da, jeg var bare ikke fysisk tilstede de 3 ukene det gikk fra studiestart til permisjon! ;) Kommer til å gjøre det sånn denne gang og, bare at jeg denne gang vil gå ut i permisjon nesten med en gang etter skolestart siden jeg har termin 14.09! :) Er jo mye mer å finne på hjemme, redebygging og baking, enn å sitte på kjedelig forelesning! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...