Gå til innhold

Mazillas store dag, 01.08.09

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Neferet

:strix: Velkommen hjem Mazilla!! :klemmer:

Hørtes ut som en bra dag hittil! ;) Gleder meg til å høre resten! :popcorn: Og jeg lo høyt da jeg leste de hadde med 4 kg ris!!! :skratte: Synes jeg ser den kirketjeneren som gikk med støvsuger!!

Håper reisa også har vært bra!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh kjære mazze :rødme:

leste referat og det høres ut som dere hadde en flott dag (så langt) :rødme: så utrolig kjipt at de klarte å spille feil marsjer :kjefte: men forhåpentligvis glemte du det når du så mannen :rødme:

måtte le når jeg leste om 4 kg ris og støvsuging på trappa :ler:

gleder meg til å lese resten :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en flott start på dagen deres! :rødme:

Rart at organisten greide å spille feil flere ganger når man gir beskjed om hvilken sang man skal ha?! :klø:

Gleder meg til å høre resten! Er veldig spent på den leken deres med skoa :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom her en tur på vei på en snurr midt mellom kaos (fyll) og tur tilbake til barteby.. Resten av referatet kommer en dag til uka når vi har fått summa oss litt mer! :jepp: Referat fra bryllupsreisen kommer også en gang, med unntak av detaljene. :lur:

I farta må det bare nevnes at jeg fikk perlekjede i morgengave (på natta) mens han godeste fikk klokke. Men nå må jeg gå. Skal hilse fra han godeste. :fnise::skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Velkommen tilbake :klemmer:

Gleder meg til å lese resten av referatet, og høre om bryllupsreisen :jepp: Jo mer nasty detaljer dess bedre :lur::ler:

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Nå pakker vi koffertene våre. Om to timer kommer svigerfar for å kjøre oss til flyplassen. En sommer er over.. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søta :klemmer:

gleder meg til resten av referatet :hoppe:

ja, nå er det bare å glede seg til neste sommer :fnise: håper du får en fin mandag og så må du hilse masse tilbake til han godeste :hoppe:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom tilbake til leiligheten i natt etter en lang tur. Har sovet godt og lenge og pakka ut fra koffertene. Etterpå må vi ut og handle, her er det jo helt tomt! :sjenert:

Referat kommer snart, har fri frem til onsdag eller torsdag, og nå som vi er her har jeg pcen min for meg selv igjen! :ler: Dessuten, det glemte jeg nesten! Det er en søt liten minipc på vei til meg i posten! :dåne: Han godeste hadde vurdert det som morgengave, men funnet ut at jeg måtte ha en uansett, så nå får jeg det i tillegg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Åssen minipc? Jeg (eller vi, siden det er mannen som kjøpte seg den, men jeg liker å tenke på den som min :fnise: ) har en Asus eee, og er strålende fornøyd :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi så på den, men endte opp med en annen. Ikke vet jeg, det er han godeste som har peiling på sånt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Bryllupsfesten vår :hjerte:

Da vi kom frem til lokalet stod alle gjestene klare med velkomstdrinker og kameraer, så vi måtte pent stå og smile en stund for å la "fotografene" få sitt. Etter en skål og dagens første dobesøk med forlover M på slep for å holde kjolen var vi klare for å gå til bords. Han godeste ønska velkommen og introduserte toastmaster. Hun var kjempenervøs på forhånd, men gjorde en strålende jobb! :jepp:

Forretten kom på bordet; asparges med serranoskinke, parmesan og alioli. Nydelig!! :sikle: Enda bedre enn vi hadde turt å håpe på! Og vinen passa perfekt til! Fikk til og med skryt for vinvalget av folk som har peiling på vin, og det er ikke verst. Så var det tid for talen til han godeste. Han hadde jo gått i rundt rundt seg selv den siste uka, og var rimelig nervøs, fullstendig uten grunn! Folk lo så de holdt på å knekke sammen, og talen var kjempefin og morsom! :ler:

Så kom hovedretten; helstekt indrefilet med ovnsbakte, små nypoteter, kokt brokkoli og gulrøtter, stekt løk og sjysaus. Igjen - utrolig godt, og fortsatt skryt for vinvalget. Jeg klarte ikke å spise så mye, men jeg så mange som lessa innpå under begge serveringene.. :fnise: Så var det pappas tur til å tale, og så var det plutselig min tur. Det var bare toastmaster og M som visste om det, så jeg hadde ikke noenting press på meg. Gikk greit, og jeg er glad for at jeg gjorde det! Anbefales! :jepp: Etter andre servering av hovedretten tok vi en liten pause. Det var godt å få strekt litt på beina, snakka litt med folk og sett bittelitt på gavebordet for første gang.

Etter ti minutter, som selvfølgelig og som forventet ble til et kvarter, satte vi oss til bords igjen og var klare for dessert. Den var også knallgod; det var kjempegodt med en frisk bringebærdessert etter en såpass "tung" middag. Under desserten talte både foreldrene til han godeste, forloverne og onkelen til han godeste (som forøvrig bare improviserte og holdt kveldens eneste dårlige tale ;) ). Til slutt holdt broren min på 16 takk-for-maten-talen, og igjen lo folk så tårene trilla. Utrolig morsom tale, og vi har fått avdekket et skjult talent hos min kjære lillebror! :fnise:

Vi satte oss til bords ca 1845, og da serveringspersonalet og kokken hadde fått sin applaus og vi gikk fra bordet var den ca 22.15. Det var akkurat passelig! :Nikke: Så fulgte mingling og kaffe/cognac/baileys. Vi prøvde så godt vi kunne å få snakka med alle gjestene, og det er jeg glad for. Fikk jo ikke snakka spesielt mye med noen, men ihvertfall litt med omtrent alle. Jeg fikk forresten en superfan! Han godestes italienske kusine sin tre år gamle sønn gikk storøyd og fornøyd to-tre skritt bak meg hele kvelden.. Utrolig søt!! :rødme:

Etter en stund var det tid for kake. Bryllupskaka var en stor skuffelse utseendemessig, og de som lagde den hadde ikke klart å få den ferdig til avhenting på avtalt tidspunkt, så den ble et stressmoment for hun stakkaren som skulle hente den kl 14 og så ha god tid til å komme for å se på oss i kirka kl 16. I tillegg så den ut som et takras, og den såkalte helhetlige pyntinga vi hadde avtalt så vi ingenting til. Men men, vi slapp å betale for den øverste etasjen og fikk avslag på resten, så det var da i det minste noe. Smaken var god da, og det er jo egentlig det viktigste.. Ellers forsvant det meste av kake, men da hadde jo folk vært borte og forsynt seg flere ganger, så det var ikke for lite kake selv om det meste ble spist. Deilig å slippe å ha kjøleskapet fullt av kakerester etterpå, selv om jeg forsåvidt skulle ønske jeg kunne fått smake på flere i ro og mak! ;)

Plutselig var det tid for vals. Iiiiik! :redd: Vi hadde jo bare øvd et par timer på torsdagskvelden, men heldigvis hadde vi jo fått litt å drikke, så nervene var forsåvidt under kontroll. Helt til det viste seg at cden med sangen vi skulle danse til ikke virka... Måtte danse til andrevalget, men det gikk jo greit det og. Alle var riktig så imponerte (sa de ihvertfall!), så det var jo vellykka. Broren til han godeste hadde lovt at de skulle joine på gulvet etter 10-15 sekunder, men vi dansa alene i over halve sangen før de kom utpå. Men men, det gikk jo greit likevel! :ler:

Da klokka var 2 begynte vi å tenke på å trekke oss tilbake, så da ordna pappa taxi til hotellet for oss. Da hadde allerede de eldste gjestene begynt å gå, og vi var helt utkjørte begge to. Fikk vite etterpå at de siste som låste og dro reiste litt før kl 3, så det var helt passe at vi stakk da.

På hotellet var det roser overalt; i "stua", på nattborda og til og med på badet. I tillegg var det et stooort fat med oppskåret frukt og en vinkjøler med musserende vin. Etter å ha fjerna 60 hårnåler og fått hjelp ut av kjolen var det godt med litt frukt og et par slurker musserende. Og snipp snapp snute så passa det greit å avslutte denne historien! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hørtes ut som en helt fantastisk dag! :rødme: Litt kjipt med bryllupskaka, men som du sier så er jo det viktigste at den smaker godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en koselig dag!

Mandagen om en uke har vi 7 års bryllupsdag.

7 år, altså!

Kan ikke tro tida har gått så fort!

PS

Jeg lagde en minnebok med sangene, alle kortene som fulgte gavene, blomster fra buketten og små ting jeg ville ta vare på.

kjempe koselig å bla i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...