Gå til innhold

Mazillas store dag, 01.08.09

Mazilla

Anbefalte innlegg

Bryllupet vårt :hjerte:

Rødt- ikke klart

Grønt- Ferdig

Orange- Under planlegging

Brud

Kjole - Bente fra Agape

Sko

Tiara Denne

Parfyme - skal ha en av de jeg pleier å bruke

Slør

Undertøy

Undertøy til bryllupsnatten :lur:

Sminkør

Frisør - bestilt både til dagen og prøvetime tidligere i uka

Strømpebånd

Strømper

Han godeste

Antrekk

Parfyme - kjøpe ny av denne

Sko

Frisør (i begynnelsen av juli?)

Blomster

Brudebukett - bestilt

Knapphullsblomster til han godeste, forloveren og pappa - bestilt

Tanta mi lager borddekorasjoner

Trykksaker

Lage invitasjoner

Levere ut invitasjoner

Lage bordkort

Lage kirkeprogram

Lage sanghefter

Til bordet

Duker

Lys

Servietter

Limegrønne brikker til kaffebordene

Plan for bordplassering

Maten

Forrett: Asparges med serranoskinke og parmesan, aioli

Bestille aioli

Hovedrett: Helstekt indrefilet med urter, gratinerte poteter, grønnsaker

Dessert Denne

Kjøpe mat - Sverige?

Bestille bryllupskake

Bestille jordbær med hvit sjokolade

Få slekta til å bake kaker

Drikke

Vin til forrett - bestemt

Vin til hovedrett - bestemt

Vin til dessert - bestemt

Foreldrene til han godeste betaler

Velkomstdrink

Brus

Kaffe

Vann/farris

Toalettkurver

Selve kurvene

Paracet

Nål og tråd

Gnagsårplaster

Nylonstrømper?

Tyggis

Hårspray

Lokale

Bestilt

Kokk

Serveringspersonale

Betaling lokale

Kirken

Booket til 01.08.09 kl. 16.00

Prest

Inngangsmarsj

Utgangsmarsj

Salmer

Organist

Tekstlesing - bestemor

Andre hjelpere

Forlover til meg

Forlover til han godeste

Toastmaster

Fotograf - mamma betaler :nigo:

Gaveåpnere - har spurt 2 stk

Transport fra frisøren til kirka

Transport fra festen til hotellet

Transport fra kirka til fotograf og videre til lokalet - denne typen

Ellers

Legge inn ønskeliste hos Tilbords og Jernia

Enige om etternavn - jeg tar hans i tillegg til mitt

Sende inn papirer - må bare få sendt prøvingsattesten til vigsler

Overnatting bryllupsnatta

Bryllupsreise

Kroatia 4.-14.august :)

Bestilt fly

Bestilt overnatting

Overnatting i Oslo natta før avreise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Transporten fra kirka til festen ble rød igjen igår etter at jeg oppdaterte lista.. :sukk: Mannen med veteranbilen ringte plutselig og sa at han ikke kunne likevel! Dårlig gjort! :jolie: Nå begynner jakten igjen.. :sukk:

Ellers har svigermor sagt at brudevals, jo det MÅ vi ha. Noe annet er helt uaktuelt.. :roll:

Har begynt å få inn endel ja-svar på invitasjonene nå. Foreløpig bare én som ikke kommer.

Til tirsdag skal vi til Sverige for å kjøpe kjøtt :nigo: Noen som vet hvor det er billigst, i området Strømstad-Svinesund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har svigermor sagt at brudevals, jo det MÅ vi ha. Noe annet er helt uaktuelt.. :roll:

Haha. Det sa svigermor også. Først en lang tirade om hva vi burde og ikke burde. Så en: men det er jo deres bryllup, jeg skal ikke blande meg. Så: Dere MÅ danse brudevals. Haha. Det ble ikke noe brudevals, da.. Men vi er fremdeles gift ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni

Her var det veldig mye grønt! :hoppe:

Så dumt med transporten da...:sukk: Håper det ordner seg med noe annet!!

Brudevals ja...det blir en skrekkblandet opplevelse. Tung-lett-lett <---jeg driver og øver meg mentalt :ler:

Håper du får en fin helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist at transporten gikk i vasken. :troest: Håper dere finner noe som er like bra - eller enda bedre. :fnise:

Disse svigermødrene, altså. *riste på hodet* Jeg prøver bare å lukke ørene for min, jeg. Det er uansett vårt bryllup og dersom vi vil danse poledance i bryllupet skal vi søren meg danse poledance i bryllupet. :skratte: Neida, men ingen vals her i gården. Her blir det klinedans! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse grønt på lista jo! :strix: Det ordner seg nok med en ny bil. :kose:

:hoppe: for alt du har fått kjøpt.

Når det gjelder dans gjør vi det lett, blir "roligdans". :fnise:

:duskedame: for trening videre. Dere er vel pent nødt til å fortsette i sommer ja, siden den store dagen er på slutten av sommeren nytter det ikke å ta sommerferie fra treningen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere holder liv i boka mi selv om jeg ikke er så mye innom selv! :klemmer:

Bryllupsnytt:

-Foreldrene til han godeste har sagt at de ikke bare betaler alkoholen, men også kokken og lokalet :hoppe:

-Vi har fått fortalt foreldrene hans at foreldrene mine ikke har råd til å bidra med så mye, økonomisk sett, sånn at de er klar over det

-Har enda ikke skaffa en ny bil til å kjøre oss, men det jobbes med saken på flere kanter

-Vi har meldt oss inn på treningssenter her i byen, og har allerede fått til en spinningtime og en styrkeøkt

-Han godeste prøvde dressen sin i går, og treningen har gitt resultater.. Dressen er nemlig blitt for trang over skuldrene, så nå har vi i grunnen et problem! :sukk:

-Vi har etterinvitert en kamerat til bryllupet. Føler det ble litt teit å invitere han etter alle andre, men han og han godeste har hatt en litt komplisert fortid, så det går greit tror jeg. Han ble kjempeglad for å bli invitert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører innom Oslo på vei fra Sverige til tirsdag for å bytte dressjakka til han godeste. Han ringte House of Singles, og det gikk fint. Håper det ordner seg! Det som er greit med å kjøre innom Oslo er at vi kan gå på Ikea og kjøpe servietter også. Blir endel lengre tur enn vi hadde tenkt, men sånn får det nesten bare bli! ;)

I stad var jeg og mamma innom en butikk som åpna i dag. Fikk kjøpt hvite lys for nesten ingenting, takket være gode åpningstilbud. Sånt liker vi! :nigo: Så på servietter også, men det var ingen som var fine nok. Høres skikkelig bridezillask ut, men vil jo gjerne ha servietter som er litt pene, og ikke bare helt hverdagslige.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en fin lørdag, Mazilla :klemmer:

Trist at transporten ble rød :(

Håper det ordner seg.. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo egentlig bare positivt at dressjakken har blitt litt trang da ;) Og supert at House of Singles går med på å bytte den :jepp:

*krysser fingrene* for at det ordner seg med bil! Og så koselig av svigers at de vil betale lokalet og kokken også :strix:

:duskedame: Keep up the good work med treninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

:strix: for fine og billige lys! Og er helt enig med deg i de serviettene, litt bridezilla må man rett og slett være :fnise:

Bra det ordna seg med bytte av jakke! Og så herlig at dere får så mange bidrag, det hjelper!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom her en snartur. Rakk ikke innom igår i det hele tatt! :hakeslepp:

Nå skal vi straks ut til svigers for å lage middag. I morra tidlig drar vi til Sverige og Oslo, så da rekker jeg nok ikke innom. Onsdag skal jeg prøve kjolen! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...