Gå til innhold

jeg fant det gamle dukkehuset mitt:)


Iset

Anbefalte innlegg

Lea: dersom du kommer på andre tips, gidder du skrive dem her eller maile dem til meg? lurer på om jeg skal kjøpe en bok om emnet, finnes det? det må det vel. skal lete litt på nettet nå jeg:)

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje at jeg skal prøve å maile dem til deg. Det er litt vanskelig å forklare uten å kunne vise med bilder eller tegninger. Tar litt her og litt på mail jeg.

Og det finnes bøker, må bare finne ut hva de heter (husker ikke i farta).

Hvis det er et spesielt møbel du trenger tips til, så send meg en PM eller mail, så skal jeg se hva jeg finner om emnet jeg (i en bok eller i lille-hjernen).

Nå gleder jeg meg til å begynne jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er en engel Lea:) gleder meg jeg også. kan desverre ikke begynne før vi har flyttet til helgen, for her flyter alt nå, bare esker og rot. men fredag/lørdag er vi i orden tror jeg, iallefall det meste, så da starter jeg forsiktig regner jeg med. men skal gi beskjed når jeg har begynt:) blir spennende dette her:):)

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt dukkehus står innerst i boden.

En stund hadde jeg det på kjøkkenet for å huske på det og få litt inspirasjon. Men så ble sambo litt lei av at hele kjøennbordet var okkupert av huset, samtidig som vi fikk andre ting å stresse med.

Men til helgen skal det fram! Da skal sambo være mye borte og jeg skal rote frem det jeg har av småting som kan brukes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk mitt stående i kjelleren....kanskje jeg skal ta det frem og la det gjennomgå en renovasjon??

Herregud som søstra mi og jeg lekte med det huset! Flere timer om dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Mitt dukkehus står på loftet hjemme, og det er ikke så slitt at det gjør noe, ingen andre enn meg har fått bruke det (altså ikke gått i arv, og min bror viste ingen interesse akkurat....) og får jeg en datter, så skal hun få arve det. Vel, jeg har nemlig sett det samme dukkehuset på butikken, bare med nyere tapet og slik da, så det kan definitivt være "godt som nytt". Men, jeg kan ikke ha det asmme som dere, for jeg har ikke veranda, så vidt jeg kan huske. Husker at jeg ønsket meg kjeller og sånn, men det er bare de to etasjene som er i "hovedhuset" jeg har. Men jeg har det hjemme hos mine forelder, og det kommer nok frem igjen til neste generasjon ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmmm fant ut at et av de to påbyggene jeg har, er GARASJE:) et rom, + garasje. visste det ikke før nå pga garasjeporten er borte. begynte å stusse da jeg så det ikke var dør mellom rommene, men så så jeg en stang øverst i rommet, og da husket jeg at de thar vært en garasjedør der før:) skal lage en ny. tøft!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Disse dukkehusene er noe annet enn mitt gamle ja. Hadde ikke turt å overlate et slikt hus til noen barn...

Men det ga meg litt inspirasjon til hvordan jeg kan fornye mitt gamle (som min farfar laget til meg) sammen med min datter. Dette så egentlig veldig gøy ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Jeg fikk et kjempeflott dukkehus da jeg var liten, som bestefaren min hadde laget. Det hadde 3 etg. + et lite loft. Jeg fikk også mye møbler, og jeg husker jeg syntes det var så stas å innrede dukkehuset. Det kunne jeg gjøre flere ganger på en dag; tok ut møblene og satte dem inn igjen. Det står i kjelleren hjemme hos moren min med møbler og alt, og når jeg tenker på det nå så begynner jeg nesten å savne det litt :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...