Gå til innhold

jeg fant det gamle dukkehuset mitt:)


Iset

Anbefalte innlegg

et pent dukkehus i 4 etasjer, med terasse og trapper og det hele. stort er det også. hadde det da jeg var liten, men har jo selvfølgelig rablet på vegger og utenpå.

det var min tante som fant det på loftet hos dem da de skulle rydde. ble kjempeglad jeg:)

nå skal jeg male, tapetsere, legge nytt gulv og kjøpe og lage møbler selv. synes dette er kjempegøy jeg, særlig nå som jeg er sykemeldt. må jo få tiden til å gå mens jeg venter på den lille og :D

er det andre dukkehus-frelste (barnslige som meg) der ute? kanskje vi kan dele tips til møbelsnekring og diverse? :)

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har mitt gamle stående jeg også.

Skal få tid til å innrede det på nytt i løpet av sommeren.

Det er ganske så slitt etter å ha gått i arv noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heldiggriser!

Jeg ønska og ønska og ønska meg dokkehus, men tror du jeg fikk det noen gang? Neida. :cry: Og jommen var jeg dum nok til å ikke kjøpe til avkommet heller...

Så nå kan jeg bare sitte her og være misunnelig :-? , eller ta en tur på brukthandel og lete. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå gått i arv?? det er sikkert kjempenydelig. mitt er sånn 80-talls med miami-vice-aktig tapet på veggene :ler: men hvis man ser bort fra fargene på vegger og gulv, så er det kjempefint! skal jo uansett male og tapetsere på nytt da :wink:

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. mitt er heller ikke så gammelt altså!

Jeg var den første eieren og etterpå har det vært litt rundt omkring hos familie og venner.

Interiøret er i ekte 70-talls-stil.. brunt, gult og oransje.

Bare 2 etasjer og veranda.

Men jeg er i full sving med planleggingen da.

Møblene skal lages fra grunnen av. De ferdige møblene er ikke spennende akkurat.

Hva skal du gjøre med veggene i ditt da? Tapetsere eller male eller?

Og hva med gulv? Mitt har tepper i alle rom som sitter skikkelig fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja... du vet hva jeg mener, sånn brun tapet med palmer osv, får skikkelige assosiasjoner med miami vice :hoho:

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmer? Neeeeida! Det er små blomster i brunt og gult.

Nesten maken til den vi hadde på kjøkkenet hjemme i 1974.

Men palmer er kanskje ikke noe særlig bedre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm lurer på om det er samme dukkehus vi har, mitt er egentlig også i kun 2 etasjer, med veranda. så er det et trappetrinn ned fra stuen til verandaen, og en trapp ned til underetasjen. men jeg har fått 2 ekstra påbygg som er i samme serien som huset, slik at det blir 4 etasjer tilsammen.

tepper i alle rom her også, og 70 talls tapet og farger. (sa 80 talls, men mente 70 talls hehe). teppene i mange av rommene er ødelagt, så jeg må legge nytt. vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre DET da. må tenke ut noe lurt.....

skal male noen rom og tapetsere i noen. slik at jeg iallefall får noen rom uten kun en farge, vil ha litt mønster også:) har endel ruller med decoupage-papir som jeg kan bruke til tapet, ellers kan man vel bruke fargede/mønstrede ark, jeg er ikke helt sikker. tenkte å ta meg en tur på hobby butikk og se hva jeg finner:)

de selger jo ørsmå blomsterpotter på de fleste hobbybutikker, så jeg tenkte å kjøpe noen og litt oasis og stikke nedi litt kvister og blader, slik at det blir små planter jeg kan pynte i huset med:)

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det høres likt ut.

I 1.-etasje er det to rom i tillegg til entreen (eller hva det nå er for noe).

Oppe er det stor stue med en liten trapp, utgang til veranda og et rom helt til høyre.

Teppene er beige og brune. Og dører og rekkverk er mørkebrun plast.

Har du påbygg??? Heldiggrisen!

Jeg må nok totalrenovere hele huset jeg. Tapeten henger fra veggene og teppene er enten flekkete eller skrapet bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stiilig da, det er nøyaktig det samme dukkehuset tror jeg. FADER at jeg ikke har digitalkamera, så kunne jeg lagt ut bilder av det. men vi skal skaffe oss det så fort som mulig (jeg vil nemlig ta bilder av magen min fra måned til måned og det haster:() så da kan jeg legge det ut:)

jepp påbygg er kjekt å ha:) så nå skal det renoveres, og nye møbler skal lages.

jeg har møbler, men de er av plast og er rosa og hvite og blå. vil heller ha skikkelige tremøbler, slik at huset ser litt mer "voksent" ut. begynner på det uken etter bryllupet, eller kanskje uken før, spørs hvor god tid jeg har. vi driver nemlig å flytter i helgen som kommer, så det er liten tid før det. har du digitalkamera?

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det er HELT likt, bortsett fra fargene inni på veggene. de er litt annerledes. STILIG:) vi må sende hverandre bilder når vi er ferdige, jeg skal prøve å få sendt deg før-bilde også.

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si ifra når du begynner da, så skal jeg se om jeg klarer å få ut fingeren jeg også.

Mye morsommere når man har noen å dele ideer med og hente inspirasjon fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg er også helt frelst på dukkehus, og har for tiden 2 stk! Men det ene skal jeg gi vekk til en veldig god venn av meg!

Gå inn på www.dukkehus.no så ser dere masse fint!

Det gule huset dere ser på egen design er et slikt jeg holder på med nå bare at mitt hus får en ekstra etasje. Storkoser meg med denne hobbien jeg!!!

Kos dere videre med tapetsering,maling og møbel laging!!!

_Charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅh, nå ble jeg nesten litt lei meg her.. :cry:

Bestefaren min bygde et nydelig dukkehus i to etasjer med overskuddstapeter fra huset deres, masse yndige små detaljer, som en hjemmesnekret kopi av de dukkehusene man kjøper nå.

Da jeg ble tolv-tretten år gammel ga foreldrene mine huset bort til to nabojenter, de var ikke engang nære venner!

Jeg har anklaget mine foreldre for dette utallige ganger etter at jeg ble voksen, men de sier bare at jeg ikke ville ha huset da - som om man skjønner disse tingene når man er tretten år gammel! Som dere skjønner ligger det et potensiellt familiedrama i luften bare jeg skriver om dette, skulle gjerne betalt mye for å få det huset tilbake igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
hmmm lurer på om det er samme dukkehus vi har,

Dere har nok akkurat et slikt Lundby-hus som jeg ønska meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nile: sløvt av foreldrene dine, de burde jo ha satt mer pris på et HJEMMELAGET dukkehus, bestefaren din har tross alt hatt et stort arbeid med dette. uff ble lei meg på dine vegne altså!

Charmina: stilig side, akkurat slike møbler jeg har lyst å lage, men jeg får det aldri til... :/ hvordan går jeg frem?

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hel drøss med tips om møbler!

Kommer neppe på alle her og nå, menprøv å ta vare på små esker (fyrstikkesker o.l.) og stoffrester. Det er slett ikke vanskelig å produsere en lenestol eller en bokylle.

Men sånne sider er en super inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...