Simpleminded Skrevet 14. mars 2008 #41 Del Skrevet 14. mars 2008 For en sterk historie du har å fortelle! Det er stort av deg å ville dele denne historien med oss.. Ser at vi er omtrent like langt på vei Blir gøy å følge deg videre! Ha en flott fredag og en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 14. mars 2008 #42 Del Skrevet 14. mars 2008 Så trist å lese om hva som skjedde deg sist, det hadde jeg ingen anelse om Kjenner jeg får klump i halsen og tårer i øynene når jeg leser her, for jeg husker godt vi begynte å prøve samtidig og at du ble gravid noen måneder før meg. Gratulerer uansett med ny spire i magen Håper du får noen fine øyeblikk i dette svangerskapet også selv om det nok er tøft til tider, og at du får mange fine øyeblikk etter fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 14. mars 2008 #43 Del Skrevet 14. mars 2008 God helg. Påskeferie nå, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #44 Del Skrevet 14. mars 2008 Hva skal dere i helga da? Stoooooor sendes din vei.I helga skal vi ta livet med ro. Småpussle litt hjemme med vasking av klær og sånn men ikke noe utover det. Har hatt en litt tøff dag så..... Og du, jeg tror dere får endel sol sørpå jeg. Er meldt mildt sagt variabelt vær her oppe så... Meen, det er jo ikke no' som heter dårlig vær, bare dårlige klær Jeg skal til byen mandag og sjåppe litt; krimbok bl.a!! Og ja, godteri til Annas påskeegg hehe... Og du, påskelam er enkelt å lage. Det lager seg jo selv. Akkurat som pinnekjøtt og ribbe. Cluet er forberedelsen. Altså, man taget ett stykk lammelår, dytter inn et en 3-4-5 (alt etter smak og behag) hvitløksfedd. Lager små "lommer" i skinnet og dytter inn ferske buketter med rosmarin. Så dytter man inn steketermomter (pass på at det ikke kommer bort i beinet) Legger hele greia i en langform, heller på rundt 4-5 dl kokende vann og inn i ovnen. Steketid? Tja, du må iallefall beregne en par timer. Jeg liker det når kjøttet har pittelitt rosa i seg. La låret hvile iallefall 15-20 minutt. Ta så ut steketermometer (tar man det ut med èn gang siver krafta ut) Skjær i passende skiver. Av skyen lager man deilig saus. Server med grønnsaker til og nyyyyyyyt Så, det var dagens KG-kjøkken For en sterk historie du har å fortelle! Det er stort av deg å ville dele denne historien med oss.. Ser at vi er omtrent like langt på vei Blir gøy å følge deg videre! Ha en flott fredag og en kjempefin helg! Ja, jeg var som nevnt litt i tvil om jeg skulle skrive hva som hadde skjedd, men nå har jeg fått det såpass bearbeidet at jeg føler meg klar for å ville dele det med de som vil/gidder/orker lese det. Jeg har fått pm faktisk fra noen som syntes det ble for sterk kost og at jeg måtte passe på de som kanskje hadde "svake nerver" og som var veldig engstelig, og gravide. Akkurat... Vel, jeg skulle så gjerne ønske at jeg kunne skrive en historie, med lykkelig slutt, men det viser vel også at livet kan by på utfordringer man ikke hadde helt tatt høyde for. Det betyr ikke at gravide her inne skal gå rundt som forknytte nervevrak med "min historie i bakhodet" Det er IKKE min intensjon. Jeg er gravid, og vil kose og nyte "rugetiden", sammen med de andre gravide her på KG Så trist å lese om hva som skjedde deg sist, det hadde jeg ingen anelse om Kjenner jeg får klump i halsen og tårer i øynene når jeg leser her, for jeg husker godt vi begynte å prøve samtidig og at du ble gravid noen måneder før meg. Gratulerer uansett med ny spire i magen Håper du får noen fine øyeblikk i dette svangerskapet også selv om det nok er tøft til tider, og at du får mange fine øyeblikk etter fødsel God helg. Påskeferie nå, eller? Tusen takk angelou. Ja jeg husker deg godt Går det bra med deg forresten??? Veldig hyggelig at du stakk innom her Påskeferie....jo, vi skal reise opp til vogna vår skjærtorsdag. Dvs mannen min og jenta vår drar tirsdag. Jeg skal ta livet litt med ro + at jeg ikke vil være borte fra katta sååå lenge hehe... Men, som jeg skrev litt lenger opp (svar til monja) så har dagen vært litt tøff. Jeg skulle til fastlegen i dag med ny urinprøve og hadde gitt beskjed på jobben at jeg kom inn litt senere. Våknet i morges og var i fin form. Gikk på do og når jeg reiste meg kjente jeg noe...rart i magen. Sånn murring/stikking. Gikk på badet for å kle på meg og da satte smertene inn. Og dæven som de jog gjennom magen. Det var sånn at jeg nesten sto dobbelt. Jeg fikk kreka meg bort til legekontoret og levert prøven. Spurte i luken om jeg kunne få en akutt-time hos fastlegen min. Dama i luken så jeg så helt askehvit ut og ikke i særlig form. Gikk ikke lenger enn 5 minutt så sto legen der. Rigga meg til i GU-stolen og han sjekka. Ingen blødninger! Takk og pris!! Foretok noen undersøkelser men kunne ikke finne noen årsak til mine smerter. Ble prompte sendt bort til gyn.pol på Unn. Ringte til mannen min om han kunne kjøre meg bort dit. Sendte sms til ei på jobben "på vei til Unn. Vet ikke når tid jeg kommer på jobb" Vel inne på us-rommet ble det foretatt ul, jeg ble sjekka og undersøkt i alle himmelretninger, trykka og dytta på hadde jeg nær sagt. Ny urinprøve og blodprøve tatt. Den ene legen mente det KUNNE være snakk om sammenvoksninger i livmor og arrvev, men noe 100% sikkert kunne de ikke si. Right.... Fikk sykemelding ut påsken med beskjed om å komme bort med èn gang om jeg skulle bli dårlig igjen. På vei ut fra sykehuset kjente jeg at smertene avtok og jeg kunne gå på en nogenlunde normal måte. Hjemme fikk jeg i meg litt mat, og sov i 3 stive timer på sofaen. Har spist middag, tulla og lekt litt med jenta vår. Hun sover over hos en venninne nå i kveld. Måtte spørre om hun ble redd når F. måtte dra å kjøre meg til sykehuset "nei, ble ikke redd - lurte bare på om babyen også hadde det ondt". Off...stakkars jenta mi. Men, hun har jo vært ute for en vinternatt før - på en måte - og var ikke videre påvirket av den lille "krisen" i formiddag. Jeg håper det er siste gang dette skjer.... Skjønt, jeg VET jo at livmoren og arrvevet "krangler" om plassen så noe ubehag vil jeg nok kjenne. Men, de type smertene jeg kjente i dag vil jeg IKKE ha flere ganger. No way! Men, nå er det påskeferie og vi skal bare kose vårs Og håååpe på litt påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 15. mars 2008 #45 Del Skrevet 15. mars 2008 Åj, det var en dramatisk dag, Scorpina. Så godt at du ble undersøkt skikkelig og at alt er bra med den lille i magen. Håper arrvev og livmor blir enige om plassfordelingen og at du slipper disse smertene igjen Du får ta livet med ro og hvile deg i denne forlenga påskeferien sånn at du er "fit for fight" over påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 15. mars 2008 #46 Del Skrevet 15. mars 2008 Kanskje du burde snakke med admin om å få et eget rom her inne? "Scorpinas kjøkken" Da snakker vi web TV altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #47 Del Skrevet 15. mars 2008 Ja steike ta Monja, du sier noe der. "...også har me litt persille på toppen" - a la Ingrid E. Hovig *nikker energisk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 21. mars 2008 #48 Del Skrevet 21. mars 2008 Godt å høre at det gikk bra på sykehuset. Det arrvevet ditt hørtes ikke veldig behagelig ut akkurat, så håper det går greit i resten av savngerskapet I angelou-heimen er det bra, ble mamma i november, poden er fire måneder nå, så ble unge utav oss til slutt også Ha ei fin påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. mars 2008 #49 Del Skrevet 21. mars 2008 Håper du koser deg glugg ihjel (eller ihjel ville jo vært tragisk) i påska snuppelina!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. mars 2008 #50 Del Skrevet 21. mars 2008 19 uker. Snart halvveis du jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 24. mars 2008 #51 Del Skrevet 24. mars 2008 Nærmer seg halvveis nå ja! :-D Håper du og den lille i magen har hatt en fin påske-ferie til tross for sykehus-besøket. Alt ordner seg nok til det bedre skal du se Ha en fortsatt flott mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #52 Del Skrevet 24. mars 2008 19 uker. Snart halvveis du jo Yes!! Steike ta som tiden har flydd!! Men, erfaringen tilsier at det er de siste ukene når tiden føles som om den har grodd seg helt fast. Jeg bare vet at når vi nærmer oss slutten av juli så går tiden veeeldig sakte Nærmer seg halvveis nå ja! :-D Håper du og den lille i magen har hatt en fin påske-ferie til tross for sykehus-besøket. Alt ordner seg nok til det bedre skal du se Ha en fortsatt flott mandag!Tusen takk for hyggelig hilsen og besøk Simple Ja, vi har hatt en kjempefin påske. Selv om starten ble litt traurig. Søndagen begynte jeg å blø. Ikke mye, men nok til at jeg tok en tlf til fødeavdelinga. Jeg har ikke blødd i hverken første, eller sv.skapet i fjor så jeg fant ut det var likar å heller ta èn tlf for mye eller for lite. Vakthavende lege likte jo heller ikke dette med blødning så hun ville ha meg "over fjorden" til sykehuset. Trenger vel ikke si at kjøreturen fra oss til sykehuset var noe hyggelig. Hverken jenta vår, gubben eller jeg sa stort i bilen. Vi alle tenkte hver vårt... Men, vel framme på akuttmottaket ble jeg plassert i GU-stolen og full undersøkelse ble tatt. Joda, litt blødning var der. Årsaken til den viste seg å være en litt "irritert" mormunn. Kan virke skremmende når den begynner å blø, men faktisk normalt, ble jeg fortalt. Så fikk jeg tatt ul - igjen - og sekundene før legen fant leieboer'n min var grusomme. Nesten så jeg venta på at hun skulle si "nei, dessverre her finner jeg ikke noe liv". Men, det jeg hørte var "Nei se her er det noen som har det festlig. Se som barnet hopper og spreller rundt". AH PUH!! -Hm, sier så legen...vet dere hva dere får? -Njæh, ved første ul mente overlegen det kunne være snakk om ei jente, men igjen det er jo mange uker siden. -Akkurat, sier legen. Vil dere vite hva det blir da?, spør hun. -Javisst, sier jeg. Vi skal på på ul 2. april og ser legen hva det blir vil vi vite. -Ja, for jeg mener det er en gutt dere får. GUTT??!! Javel...?! Jeg ble helt perpleks. Hadde trodd det var en jente (særlig når legen i uke 12 mente det var ei jente) derfor ble jeg litt overraska. Ja, det ble forsåvidt gubben også Han proklamerte jo tidlig "dette er ei jente!!" og ferdig med det. Nuvel, vi får vente å se til 2. april da om legen vi snakka med for vel ei uke siden har rett Ellers...påsken!! Vi har kosa oss glugg rett og slett. Vi har campingvogn (og spikertelt) ved en populær campingplass et par timers kjøring fra der vi bor. Anna, jenta vår, fant seg fort venninner der så hun så vi knapt nok når jeg taua henne inn til middag og kvelds Kom hjem 1. påskedag og i går var moder'n her til lammelår. Og hæææærregud så godt det var. Nam nam!! Steike jeg er god kokk Idag har vi kosa vårs med røkt svinekam og dertilhørende grønnsaker og pottitt. Mmmmm...... Men, i morgen er ferien slutt; da skal vi ha fisk til middag! Skal bli litt godt med fisk også da, egentlig Har vært sykemeldt siden 14. mars så det skal også bli godt å komme på arbeid i morgen!! Utfordringen i kveld blir å få tøtta i seng til skikkelig tid. Her snakker vi om skikkelig nattens dronning og murmeldyr Neste ferie blir ikke før til sumaren. Nåja, ikke så lenge igjen....litt over 80 dager. Så så fort atte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. mars 2008 #53 Del Skrevet 24. mars 2008 Nei, men i alle dager.... Gutt? Var jo kanonsikker på at her kom det ei jente til. Ser liksom deg som jentemamma, uten at jeg aner hvorfor. Men så kult om det blir en med tut da *rørt* Blir spennende å se den 2. april - og det er jo ikke lenge til heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #54 Del Skrevet 24. mars 2008 Ja, ikke sant!? Jeg var også skråsikker på at dette er jente, uten at jeg helt vet hvorfor. Gutt ja...mmm... *tygger litt på det* Vel, BLIR det med tut får vi problemer med navn Da har vi nemlig ikke peiling!! Bjørn-Per-Tor-Kåre....? Og, blir det med tut må denne arvingen bare finne seg i å ha på seg rosa bodyer, sparkebukser og trøyer med rosa/røde hjerter Nåja, jeg har kjøpt et par bodyer med løve og apekatt på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 24. mars 2008 #55 Del Skrevet 24. mars 2008 En gutt! :-D Eller ei jente. Kan vel kanskje ikke være helt sikker før den kommer ut. Vi går ut ifra at vi får ei jente siden jordmor sa det helt sikkert, men man kan jo aldri vite. Godt at du ble grundig undersøkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 24. mars 2008 #56 Del Skrevet 24. mars 2008 Kjenner til guttesjokket! Vi var helt sikker på at vi ventet jente, og alle andre mente også at vi var typiske jenteforeldre. Velvel, på UL viste han fram både tut og familiejuveler, så det var ingen tvil der i gården "Sunniva" hadde plutselig skiftet kjønn, og navn fikk han ikke før han var 9 dager gammel... Vi hadde diskutert oss fram til 4 aktuelle guttenavn - det ble ingen av delene. Han slapp heldigvis å bruke rosa siden vi ikke hadde turt å kjøpe klær enda, men løpestrengen jeg hadde brodert klar til jenta må nok ligge på vent enda en stund. Kanskje for bestandig Godt det var en forholdsvis uskyldig blødning, men man kan jo få hjertet i halsen av mindre, spesielt etter hva dere har gått gjennom før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 25. mars 2008 #57 Del Skrevet 25. mars 2008 Så spennendes med ultralyd! Ikke lenge til nå nei... Apropo guttenavn; der sliter vi også! Finner bare masse fine jentenavn som vi begge liker. Men ingen guttenavn! Så her passer det også best med jente egentlig Hvordan er første dagen tilbake på jobb? Ha en fortsatt flott tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. mars 2008 #58 Del Skrevet 25. mars 2008 *teller ned til 2. april* Når skal dere på UL? Jeg har fått kontroll samme dagen så det blir spennende dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 25. mars 2008 #59 Del Skrevet 25. mars 2008 Enda en guttemamma antageligvis altså! Kan tenke meg man blir overrasket når det er noe annet enn hva man ser for seg - jeg var ganske innstilt på at det var gutt hos oss, og tror det hadde vært rart å måtte omstille seg fra å omtale babyen konsekvent som "han" Godt at alt så bra ut på UL da, og så skal dere jo tilbake om ikke så lenge også. Får jenta deres være med inn og se da, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #60 Del Skrevet 25. mars 2008 Så spennendes med ultralyd! Ikke lenge til nå nei... Apropo guttenavn; der sliter vi også! Finner bare masse fine jentenavn som vi begge liker. Men ingen guttenavn! Så her passer det også best med jente egentlig Hvordan er første dagen tilbake på jobb? Ha en fortsatt flott tirsdag! Du det var særs godt å komme tilbake på jobb!! Ok, så var arbeidslista lenger enn et vondt år, men pytt....jeg bretta opp armene og gikk på med krum nakke Sjefen min (en "søt" eldre kar på vel over 60) synes det var litt betenkelig at jeg skulle gå så himla langt fra der jeg har parkeringsplass til der jeg jobber, så han ordna det slik at jeg kunne få parkere rett utenfor arb.plassen. Nå har jeg godt av å gå, det er ikke det - men når jeg er så himla plaga med denne bekkenløsninga så gjør det ikke saken akkurat bedre at jeg gakker meg av gårde som en annen pingvin Ja, det snør jo kattunger og smådjævler her oppe + masse lureglatte veier så det har vært et par ganger jeg har sklidd litt, tatt meg for med det resultat at jeg kjenner det som om hele høna (pardon my french) skal revne i midten Nuvel, akkurat dette slipper jeg nå! Juhu!! Snille sjefen min :-D Navn ja....hmmm...*gruble-hardt-og-lenge-smiley* Blir det jente så er mannen min og jeg veldig innstilt på Marie Louise. Men gutt....hmmm :klø: Nuvel, vi har jo enda litt tid å bruke på tegnebrettet *teller ned til 2. april* Når skal dere på UL? Jeg har fått kontroll samme dagen så det blir spennende dette.Jeg fikk første time på onsdag, kl 0830 Og jeg SKAL ha en skikkelig termindato før jeg går ut fra det legekontoret. Jeg vil også ha en dato for ks...men det er muligens enda litt høyt opp og langt fram. Nuvel, det er vel ikke akkurat hjernekirurgi å trekke 2 uker fra termindato..?! Hvordan er det med deg monja? Ligger leieboer'n din rett vei...? Enda en guttemamma antageligvis altså! Kan tenke meg man blir overrasket når det er noe annet enn hva man ser for seg - jeg var ganske innstilt på at det var gutt hos oss, og tror det hadde vært rart å måtte omstille seg fra å omtale babyen konsekvent som "han" Godt at alt så bra ut på UL da, og så skal dere jo tilbake om ikke så lenge også. Får jenta deres være med inn og se da, eller?Jepp, planen er at Anna skal være med Hun har, som nevnt litt tidligere, vært litt sånn "jaja..jeje" mht å bli storesøster og det skjønner jeg. Men, vi tenker som så at å ta henne med på ul der hun får se at babyen har det ålreit PLUSS at hun får en faktisk dato å se fram til, det tror jeg vil hjelpe godt på. I fjor hadde jeg termin 20. april. Vel, den datoen både kom og gikk og når vi skrev slutten av april og INGEN baby var kommet gav hun nærmest litt opp stakkar... -Skal den babyen ALDRI komme ut???, spurte hun flere ganger. Når hun får nå vite en dato, og at babyen fakisk BLIR født til fastsatt tid tror jeg vil gjøre at hun slapper litt mer av. Det er ikke riktig at ei jente på bare 10 år skal gå rundt å være engstelig for mamma'n sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg