Gå til innhold

Hamas barnetv for palestinske barn

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_IT_*
Skrevet

Du åpnet med å si «hadde de hatt muligheten, ville de ha utslettet hele Israels jødiske befolkning for lengst». Står du ved det ennå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel gjerne sånn at ikke alle er like, verken palestinere eller jøder. Noen har nok ønsker om å utslette alle israels jøder, mens andre kun vil få være i fred der de er og få være en selvstendig stat.

Det har uansett kommet meg for øret at Arafat, da han styrte, uttrykte omtrent de ordene til sine egne, selv om han sa noe helt annet utad.

Mulig jeg har blitt løyet for, men det vet verken du eller jeg.

Gjest Gjest
Skrevet
Du åpnet med å si «hadde de hatt muligheten, ville de ha utslettet hele Israels jødiske befolkning for lengst». Står du ved det ennå?

"Hamas ønsker å være et politisk parti som følger demokratiske spilleregler. Samtidig vil organisasjonen utslette Israel, og bruker selvmordsbombere for å nå sitt mål." http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/08/06/345246.html

"Nå er alle palestinske kvinner klare for å gjennomføre martyraksjoner. Vi ønsker å gjøre det - og vi har kunnskapen til det. Ingen israeler skal føle seg trygg, sier en 20-årig studentleder." http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/09/08/377957.html

Skrevet
"Hamas ønsker å være et politisk parti som følger demokratiske spilleregler. Samtidig vil organisasjonen utslette Israel, og bruker selvmordsbombere for å nå sitt mål." http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/08/06/345246.html

"Nå er alle palestinske kvinner klare for å gjennomføre martyraksjoner. Vi ønsker å gjøre det - og vi har kunnskapen til det. Ingen israeler skal føle seg trygg, sier en 20-årig studentleder." http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/09/08/377957.html

Jøss, :hakeslepp: så det er ikke bare noe jeg har laget i mitt eget rasistiske syke hode??

Gjest annen gjest
Skrevet
Hvert år gir Norge 650 millioner kroner til den palestinske regjeringen som består av terrororganisasjonen Hamas og det politiske partiet Fatah . Dette beløpet går ikke gjennom FN-systemet og humanitære organisasjoner. I tillegg gir norske humanitære organisasjoner økonomisk støtte til den palestinske sivilbefolkningen. http://www.nrk.no/nyheter/1.2217153

Med slike pengegaver er det nok lurt å spille uskyldig? Det er ikke sikkert alle nordmenn som ville likt at deres skattepenger gikk til barne-tv-propaganda med oppfordring om å drepe dansker og jøder.

Det er en bevisst strategi, tipper jeg, Ta statoil, de er aktive i Aserbajdsjan, Iran, Angola, Nigeria mm. Hvis regjeringen blidgjør styresmaktene i disse områdene med penger til sivilbefolkning og lokale/nasjonale autoriteter, får de goodwill. Dette gjør det lettere å fortsette utvinningen av olje.

Vi snakker om at USA har dobbeltmoral siden de "degger" med Saudi-Arabia, er det noe bedre med Norge egentlig ? Norge er altfor tyste generelt når det gjelder å påpeke brudd på menneskerettigheter i land vi handler med, og i følge denne artikkelen, tyder det på at det fins en uhellig samrøre av vår utenrikspolitikk og oljeindustri!

Skrevet (endret)

Amnesty Internationals Report 2005

Den israelske hæren drepte mer enn 700 palestinere, hvorav omtrent 150 av disse var barn. De fleste ble drept under hensynsløs skyting, granat- og bombeangrep i områder der det bor sivilbefolkning, flere er også blitt henrettet uten lov og dom. Mange palestinere mistet livet i 2004 som et resultat av overdreven maktbruk fra den israelske hæren. Palestinske militære grupper drepte 109 israelere under selvmordsangrep, skyting og andre dødelige angrep. 67 av de døde israelerne var sivile, hvorav åtte av disse var barn.

Jeg tenkte først jeg skulle sette en strek under alt som var vært å bite seg merke i, men tatt i betraktning alt som står der er det best om man bare leser hele teksten.

Innlegget er endret iht KGs regler.

Kari, mod

Endret av Kari
Gjest Gjest
Skrevet

I kveld ble minst åtte israelere drept og over 40 skadd. Palestinerne feirer nedslaktingen av sivile jøder.

"Minst åtte drept på skole i Jerusalem...Helsepersonell som ankom mens skytingen fortsatt pågikk forteller om dramaet. De skjøt fremdeles da vi kom dit. Vi søkte dekning og de traff ambulansen. Det er fryktelig der inne, det er grusomt...I Gaza trakk innbyggere ut på gaten og avfyrte skudd i luften for å feire nyheten om angrepet."

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=512074

Skrevet

Men Israel har jo drept ennå flere, så da gjør det jo ikke noe, ikke sant?

:sarkasme:

Gjest Gjest_IT_*
Skrevet

Synes du det bare er teit det vi andre skriver, Mysan?

Skrevet
Synes du det bare er teit det vi andre skriver, Mysan?

Nei, men jeg synes mange meninger er lite gjennomtenkte. Man har hørt én side av saken og gjort seg opp en mening utifra det. Jeg mener alltid at man må sjekke litt på begge sider av gjerdet før man bestemmer seg for hvem man skal døpe som slem ulv.

Jeg har fortalt at jeg ikke har klart å ta et klart standpunkt i konflikten rundt Palestina og Israel, men jeg greier ikke å respektere voksne som oppfordrer tenåringene sine til å bli selvmordsbombere.

Jeg klarer heller ikke ha den store respekten for argumenter som bare viser at de tror det du kommer med er ren løgn, fordi det ikke passer overens med deres egen oppfatning av en ting.

Og når man vet at agendaen til ledelsen i Palestina er å ta HELE Israel, og ikke bare ta til takke med vestbredden og Gaza, til tross for at de sier noe annet utad, så blir jeg litt motløs over argumenter som prøver å bare avfeie det som tull.

Hamas og Hizbolla er ekstremister, og ekstreme islamister har jeg ingen respekt til overs for. De har ingen respekt for oss heller, så vi er skuls.

Videre er jeg fortørnet over all naiviteten som oppvises. Det er greit å være snill, men man behøver ikke utslette seg selv i prosessen.

Gjest Gjest_lana_*
Skrevet

Det var Israel som ved å okkupere Gaza, Vestbredden og Øst-Jerusalem. Og de har ikke gjort det bedre ved å bryte folkeretten, genevkonvengsjonenpalestinernes og andre internasjonale avtaler, traktater og konvensjoner. Jeg sier ikke Hamas driver forsvarskamp ved å sende raketter inn i Israel, men hva kan egentlig Israel regne med når de som er okkupanter.

Israel burde gi tilbake det de okkuperer istedenfor å sende bosetterne sine der.

Skrevet

Jødene i Israel mener vel egentlig at de hadde Israel først, og at det er palestinerne som er der urettmessig - og da snakker man eldre historie - ikke fra etterkrigsårene.

Jødene mener vel videre at Israel er alt de har, mens de er omringet av araberstater og islam på alle kanter.

Gjest Gjest_lana_*
Skrevet

Da får jødene dra tilbake til Israel og la palestinerne på Gaza, Vestbredden og Øst-Jerusalem være i fred. Det ble trukket opp grenser for Israel selv om israelerne virker å ha glemt det.

Skrevet

Det var en ting som undret meg da jeg så dagsrevyen her en dag.

De viste arabere som dro over fra Gaza til Egypt, og som kom tilbake derfra.

De som ble intervjuet, fortalte om hva de hadde med seg.

Sigaretter, våpen og ammunisjon var visstnok det mest vanlige.

Men hvorfor var det ingen av de som ble intervjuet som hadde med seg mat tilbake fra Egypt?

Er det ikke sant at araberne på Gaza sulter, eller spiser de ammunisjon?

Vi hører jo stadig at de sulter, fordi jødene, som de vil utslette helt, ikke forer dem med mat.

Hvorfor forlangte ikke vi nordmenn at svenskene skulle skaffe oss mat, da vi forlangte å få en egen stat i 1905?

Hvordan kan et folk som ikke klarer å brødfø seg selv, forlange å få en egen stat?

Det er mange spørsmål som dukker opp når en tenker på dette folkeslaget som plutselig dukket opp i 1967.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...