Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #41 Skrevet 28. februar 2008 Hørte en palestiner på radioen idag .. han påstod at det var sånn de kosesnakket i Palestina .. Da han var liten tok faren han ofte på fanget og sa "jeg skal knuse hodet ditt" ol uttrykk ... Han mente det var vi nordmenn som la for mye i det som ble sagt .. For egentlig så mente de at de ville kose alle dansker ... "Forstander Basim Ghozlan i Det islamske forbundet kritiserer innslaget, men mener at de arabiske ordene som ble brukt, ikke blir oppfattet like alvorlig på Gazastripen som vi oppfatter de her i landet. Jeg har selv vokst opp med at det arabiske ordet for «drepe» er et leke- og koseord. Hva ordet virkelig betyr, er helt avhengig av hvilken tone som blir brukt og hva slags sammenheng det blir brukt i, sier Ghozlan." Programmet kom ut av kontroll, sier lederen for en palestinsk TV-kanal som nylig sendte drapstrusler mot dansker i et barneprogram. Programmet var direktesendt, og ting kom ut av kontroll. Den opprinnelige ideen var at vi skulle snakke om tegningene og forklare at profeten ikke er slik de fremstiller ham, sier Hazem Shaarawy til Klassekampen"
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #42 Skrevet 28. februar 2008 Link http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/28/528252.html
mysan Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #43 Skrevet 28. februar 2008 Programmet var en glipp og 'drepe' er et koseord. En god jøde er en død jøde, og nå gjelder dette antakelig dansker også. Etter å ha sett tegnede vitser om jøder, produsert av palestinere så ser jeg virkelig ikke hvorfor de hyler så innmari opp når deres egen religion blir gjort narr av. Hva er de? Suverene? Verdens nest største religion per i dag. Kanskje den største om 30 år?
Gjest Bond Skrevet 28. februar 2008 #44 Skrevet 28. februar 2008 Man kan diskutere dette herfra til evigheten, men saken er at der nede har de drept og kranglet i alle år, og det kommer de alltid til å fortsette med. De er gale, det ser man jo på f.eks. innslag i TV, løper rundt i gatene, griner, roper, skriker..... Andre folk oppfører seg da ikke sånn. Drit i de og la de drepe hverandre, eneste måten å bli kvitt de (men det er vel umulig.)Ja, dette er forenkla og generalisert, men det driter jeg i, er møkk lei alle disse gale folka! Så du stoler at media gir deg det som er faktisk nærmest virkelighet? Media skaper seertall, de skaper nyhetene. Det finnes ikke noe sånt som objektiv media - alle har sin agenda, noen bare litt mindre skjult. For å faktisk få forståelse om virkeligheten skulle en kanskje snakke med en som har vært der, bodd der, eller gå selv dit. Jeg synes ikke 'de menneskene' er gale - jeg bare føler meg trist for mennesker som må vokse opp og leve i et sånt situasjon. Jeg kan godt si at hvis noen hadde skytet mot meg eller bombet hjemstedet mitt med raketter, hadde jeg nok løpt rundt gatene og grinet og. Spesielt med tanke at mine barn skulle vokse opp i et sånt sted i tillegg. Men som det viser - media har gjort sin jobb - 'de er jo helt gale der'. At media bare viser hendelser som skaper nyhetene og ikke hverdagslig virkelighet kan jo en bare glemme. I tillegg - det virker som veldig mange gruperer hele Midt-Østen, men grunnene for uroligheter der er jo ganske forskjellige. Hvis noen hadde okkupert hjemmet mitt, hadde jeg og forsvart det. Det er den eneste jeg kan tenke meg. Det er vanskelig å bestemme hvem som har 'mer rett' i de konfliktsituasjonene, men en ting er sikker - det finnes ikke EN sannhet der, det er veldig mange sannheter, men vi får ikke vite mange av dem. En ting er hva media mater oss med, andre ting er at vi bare bryr oss ikke nok. Det er jo ikke våre hjem som blir bombet, ikke sant?
Kamikatze Skrevet 29. februar 2008 #45 Skrevet 29. februar 2008 (endret) Jeg mener dette (selv om også kaniner bør ha ytringsfrihet) krever at vi snarest blåser støvet av Pompel og Pilt... Edit: Og hun der frokostTVkokkelise kan være kaninkoker : ) Endret 29. februar 2008 av Kamikatze
Coronas Skrevet 29. februar 2008 #46 Skrevet 29. februar 2008 Her er en link til et utsnitt fra programmet: http://www.memritv.org/clip/en/1693.htm Det som presenteres, viser i hvilken grad disse tegningene tramper på muslimenes følelser. Reaksjonene er forståelige, selv om jeg ikke synes at oppfordring til martyrdom og drap hører hjemme i barne-TV (eller andre programmer for den saks skyld). Jeg synes at det å publisere tegningene på ny, var en helt unødvendig provokasjon som heller ikke er moralsk akseptabel (om enn ikke straffbar). Det ble ikke så mye opprør denne gangen av samme tegning. Kanskje muslimene trenger å lette litt på snippen og se humoren i det? De kristne har gjort det. Jesus blir stadig satt ut både som tegning og tegnefilm (spesi South Park)
Gjest annen gjest Skrevet 3. mars 2008 #47 Skrevet 3. mars 2008 Det er mye mer enn bare barnetv som er... hva skal vi si.. "vinklet" i palestinsk media. http://www.pmw.org.il/tv.html Vet ikke om klippet som handler om boikott av danske varer på barnetv, ble postet tidligere i tråden ? Det er i tilfelle her: http://www.pmw.org.il/Bulletins_feb2008.htm
Gjest annen gjest Skrevet 3. mars 2008 #48 Skrevet 3. mars 2008 Programmet kom ut av kontroll, sier lederen for en palestinsk TV-kanal som nylig sendte drapstrusler mot dansker i et barneprogram. Programmet var direktesendt, og ting kom ut av kontroll. Den opprinnelige ideen var at vi skulle snakke om tegningene og forklare at profeten ikke er slik de fremstiller ham, sier Hazem Shaarawy til Klassekampen" Dette er forbannet løgn, dette pågår med forsett hele tiden: http://www.newstin.co.uk/sim/uk/41641940/en-010-000401290
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2008 #49 Skrevet 3. mars 2008 Dette er forbannet løgn, dette pågår med forsett hele tiden: http://www.newstin.co.uk/sim/uk/41641940/en-010-000401290 Hvert år gir Norge 650 millioner kroner til den palestinske regjeringen som består av terrororganisasjonen Hamas og det politiske partiet Fatah . Dette beløpet går ikke gjennom FN-systemet og humanitære organisasjoner. I tillegg gir norske humanitære organisasjoner økonomisk støtte til den palestinske sivilbefolkningen. http://www.nrk.no/nyheter/1.2217153 Med slike pengegaver er det nok lurt å spille uskyldig? Det er ikke sikkert alle nordmenn som ville likt at deres skattepenger gikk til barne-tv-propaganda med oppfordring om å drepe dansker og jøder.
Gjest Krelle Skrevet 4. mars 2008 #50 Skrevet 4. mars 2008 373 palestinere drept av Israel i 2007 13 israelere drept av palestinere i 2007 Dette er vel noe å tenke på, tenker jeg.
mysan Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #51 Skrevet 5. mars 2008 <a href="http://www.btselem.org/english/Press_Releases/20071231.asp" target="_blank"> 373 palestinere drept av Israel i 2007 13 israelere drept av palestinere i 2007</a> Dette er vel noe å tenke på, tenker jeg. Hadde de hatt muligheten, ville de ha utslettet hele Israels jødiske befolkning for lengst. Her er det ikke viljen eller grad av 'snillhet' som gjelder.
Gjest Gjest_IT_* Skrevet 5. mars 2008 #52 Skrevet 5. mars 2008 Det er slike uinnvidde svar som det der, Mysan, som ødelegger hele diskusjonen. Om du ikke har mer å fare med enn å redusere de du ikke liker til hensynsløse mørkemenn kan du like gjerne holde kjeft. Men ja jøss, palestinerne vil drepe alle, må du vite. :himler:
*amalie* Skrevet 5. mars 2008 #53 Skrevet 5. mars 2008 Syntes dette var godt skrevet, jeg... I hvert fall i lys av den siste tids hendelser.
mysan Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #54 Skrevet 5. mars 2008 Det er slike uinnvidde svar som det der, Mysan, som ødelegger hele diskusjonen. Om du ikke har mer å fare med enn å redusere de du ikke liker til hensynsløse mørkemenn kan du like gjerne holde kjeft. Men ja jøss, palestinerne vil drepe alle, må du vite. :himler: Det er ikke mine ord. Jeg har dem fra en konvertert palestiner som nå er kristen og bor her i landet. Under skjult identitet og med norsk navn selvfølgelig. Han forteller at hva vi ute i verden får høre fra Palestina er noe helt annet enn det palestinerne selv får høre bak lukkede dører. Og det kan ikke verken du eller jeg gjøre noe med.
Gjest Gjest_IT_* Skrevet 5. mars 2008 #55 Skrevet 5. mars 2008 Ja jøss, om du har det fra en konvertert palestiner så må det jo være sant.
mysan Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #56 Skrevet 5. mars 2008 Det er sikkert like store muligheter for at han sier sannheten som at SV forteller oss sannheten.
mysan Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #58 Skrevet 5. mars 2008 (endret) Sikkert av samme grunn som at du hører på de andre. Ellers er det jo flere som maler de samme bildene som han maler, for å si det sånn, men selvfølgelig; det er jo ikke de korrekte meningene å ha. *Alle* vet jo at det er Israel som er de onde, og palestinerne som er de gode. Mine personlige meninger er forøvrig noget farget av mitt syn på foreldre som oppfordrer sine tenåringer til å dø for Allah og helst ta med seg så mange jøder i eksplosjonen som mulig. Det er noe som skurrer så enormt med hele 'kulturen' deres. og den er bare ikke forenlig med meg og mitt tankesett. Endret 5. mars 2008 av mysan
Gjest Gjest_IT_* Skrevet 5. mars 2008 #59 Skrevet 5. mars 2008 Problemet ditt, Mysan, er at du har latt deg farge for mye av ditt syn på de få ekstreme. Du har bestemt deg du for at palestinerne ønsker å «utslette Israels jødiske befolkning», og utover det kan ikke noen komme å fortelle deg noe som helst. Jeg håper virkelig du nyanserer bildet ditt av Israel/Palestina-konflikten noe i framtiden, eller i det aller minste at du holder "sannhetene" dine for deg selv. Unyanserte halvsannheter og absolutter fra enfoldige bidragsytere ødelegger, som jeg nevnte innledningsvis, hele diskusjonen.
mysan Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #60 Skrevet 5. mars 2008 (endret) Egentlig er jeg ikke spesielt opptatt av konflikten Palestina/Israel i det hele tatt. Jeg har lest en del fra begge sider av gjerdet, og det ga meg nok bakgrunnsinfo til at jeg ikke kan ta noe klart standpunkt i det hele tatt, og synes det er rart at noen kan det. Dog er den ekstreme islamske kulturen helt på kant med meg, så jeg har vanskeligere for å forstå virkemidlene deres, slik som selvmordsbombere osv. Ellers må du gjerne avstå å fortelle meg hva jeg mener og hvorfor. Endret 5. mars 2008 av mysan
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå