spinnvil Skrevet 22. april 2010 Forfatter #1161 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg er så utrolig glad for at jeg ikke har hatt en eneste blødning så langt i svangerskapet. Det gjør meg så mye roligere at ting virker normalt. At jeg i tillegg er så trøtt at jeg tror jeg kunne sovet i 20 timer i døgnet samt at kvalmen er på plass på kveldene gjør at skuldrene har kommet litt ned fra ørene. Ny kontroll om ei uke, så er det vel snart slutt på kontroller på sykehuset. En skikkelig milepæl, selv om det blir dødsskummelt å miste oppfølgingen jeg får derfra. Tror nok at det blir en privattime hos medicus med ul mellom den siste kontrollen på fertilitetsseksjonen og ordinær ultralyd... Alt for å få sjelefred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MakeItHappen Skrevet 22. april 2010 #1162 Del Skrevet 22. april 2010 Syns dette virker veldig lovende Og man må jo kunne unne seg et par private UL. Skjønner deg veldig godt jeg altså! Spennende tid du har foran deg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 22. april 2010 #1163 Del Skrevet 22. april 2010 Så godt å høre at du har fått senket skuldrene litt. Og sjelefred er viktig, de hundrelappene det koster er verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 23. april 2010 #1164 Del Skrevet 23. april 2010 Høres unektelig lovende ut ja. Og jeg støtter deg i å ta ekstra kontroller, selv om det belaster lommeboka! Det er så gøy å følge deg her nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil Skrevet 26. april 2010 Forfatter #1165 Del Skrevet 26. april 2010 Da er jeg over i uke 10, og ingen blødninger så langt. Kjente angsten kom i går natt da jeg våknet med vondt i magen, men det gikk over og null blødninger så langt. Så da får jeg bare håpe at det var et lite skremmeskudd. Veldig glad for at det er ny ultralyd på torsdag, ting begynner å bli mer virkelig nå når det nærmer seg 12 uker. Gleder meg til å sende en mms med bilde av mageboeren til broderen om et par uker. Tror nok han kommer til å hoppe i taket over tanken på å bli onkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MakeItHappen Skrevet 26. april 2010 #1166 Del Skrevet 26. april 2010 Oi, som tiden flyr. S har termin ikke mange ukene før deg Spennende blir det iallefall fremover. Jeg er optimistisk iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. april 2010 #1167 Del Skrevet 26. april 2010 for 10 veker. Nå går det vegen for deg også. Eg trur 2010 er året for oss med habituell abort. Og eg kjenner veldig godt det ingenmannsland ein er i etter fertilitetsseksjonen føler seg ferdig med oppfølginga. Dei har veldig trua på at det går bra, mens ein sjølv fremdeles er noko skeptisk. Eg bestilte meg ein ekstra UL rundt veke 15, og det var utrulig godt å sjå den lille sprella der inne og få vita at ting såg bra ut så langt. Det anbefales - dei pengane er det virkelig verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil Skrevet 29. april 2010 Forfatter #1168 Del Skrevet 29. april 2010 10+6 Lykke i heimen, alt så bra ut. Fikk tom spørsmål om jeg følte meg trygg nok til at dagens kontroll ble den siste, og da ble jo selvfølgelig svaret nei. Hadde jo gjerne kunne tenkt meg hyppige kontroller helt fram til fødselen, men det er de nok ikke enige i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 29. april 2010 #1169 Del Skrevet 29. april 2010 Så fantastisk bra Skjønner godt at du ikke klarer å senke skuldrene helt enda, men et hakk eller to kanskje? Når skal du på neste sjekk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MakeItHappen Skrevet 29. april 2010 #1170 Del Skrevet 29. april 2010 Fantastiske nyheter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 1. mai 2010 #1171 Del Skrevet 1. mai 2010 Særdeles lovende. Da er det vel bare å komme over disse 12 ukene, få neste selvbestilte UL overstått, og deretter bare nyte svangerskapet fullt ut resten av tiden. Med de gleder og frustrasjoner og alt som hører med. Gleder meg stort på deres vegne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 2. mai 2010 #1172 Del Skrevet 2. mai 2010 Så flott! Eg hugsar min kontroll ved 11+0. Etter den timen klarte eg å senka skuldrene litt og så smått begynna å øyna håp, men eg følte meg på ingen måte ferdig på fertilitetsseksjonen, så heldigvis fekk eg ein siste time ei veke seinare. Godt du har fått same muligheten. Det er så godt å sjå at dette mest sannsynlig går vegen denne gongen. Eg er så glad på dine vegner, for eg veit jo kor vanskelig det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #1173 Del Skrevet 2. mai 2010 Neste kontroll er på torsdag, så blir det vel å ringe privatklinikk for å avtale en kontroll om ikke så alt for lenge... Klarer å slappe av ganske mye mer nå enn jeg hadde trodd. Tror faktisk det har litt med at vi fikk 3D ultralyd med fantastisk detaljerte bilder. Legen kunne faktisk se fostervann i magesekk og urinblære, noe som betyr at fordøyelsen fungerer helt som den skal. Kunne telle ribbeina hvis man hadde tid og tålmodighet Fine greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MakeItHappen Skrevet 13. mai 2010 #1174 Del Skrevet 13. mai 2010 Hvordan går det? kvalm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 13. mai 2010 #1175 Del Skrevet 13. mai 2010 Korleis gjekk det på siste kontrollen? God langhelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #1176 Del Skrevet 14. mai 2010 Hvordan går det? kvalm? Kvalme har det heldigvis vært lite av, kun en liten periode da jeg var supersliten og ikke sov om natta pga jobb. Nå begynner jeg å få mer overskudd, har til og med begynt å trene litt igjen. Akkurat nå er det sånn, at hadde jeg ikke sett det lille romvesenet på Ul, er det ikke sikkert jeg hadde trodd jeg var gravid... Korleis gjekk det på siste kontrollen? God langhelg! Siste kontrollen gikk fint, nå er det slutt på oppfølging fra fertilitetsseksjonen. Det er litt skummelt, så jeg har bestilt time hos medicus for Ul om to uker. Så får jeg se etter den om jeg klarer å holde ut til den ordninære UL eller om det blir en sjekk til privat før den tid. Mannen er faktisk den som er mest tilbakeholden for øyeblikket, han klarer ikke helt å tro at det skal gå bra denne gangen. Jeg har faktisk fått mer troa nå, jeg har jo ikke hatt en eneste blødning i dette svangerskapet. På onsdag er det første svangerskapskontroll hos fastlegen, og jeg aner ikke om jeg må ta med urinprøve... Hvis det er kun for at de skal ta en graviditetstest, så er det jo ganske unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MakeItHappen Skrevet 14. mai 2010 #1177 Del Skrevet 14. mai 2010 Alltid urinprøve til svangerskapskontroll! Hvor langt har du kommet nå? jeg syns dette er meget lovende :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #1178 Del Skrevet 14. mai 2010 Alltid urinprøve til svangerskapskontroll! Hvor langt har du kommet nå? jeg syns dette er meget lovende :D Greit å vite Nå er jeg 12+6, er inne i andre trimester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 14. mai 2010 #1179 Del Skrevet 14. mai 2010 Hurra! Urinprøve skal tas med på alle svangerskapskontrollar, ja. Den skal sjekkast for bl.a. proteiner. (Gjett om eg blei bekymra på min aller første svangerskapskontroll, då den eine personen på lab'en sa "negativ" til den andre - eg var sikker på at dei hadde tatt graviditetstest og at den var negativ. Måtte ta ny då eg kom heim. ) Her har også mannen vore den som har vore mest tilbakeholden, sjølv om han var klart mest positiv før me gjenopptok prøvinga. Han ville ikkje fortelja nokon om den lille i magen før etter ordinær UL, og ville ikkje spre det til andre enn aller næraste familie før ca. 23 veker. Til og med nå er han skeptisk til å kjøpa babyutstyr sånn i tilfelle det ikkje skulle bli noko likevel. Men dette er jo veldig lovande! for Spinnvil-baby i november! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 14. mai 2010 #1180 Del Skrevet 14. mai 2010 Klart det blir babyer på dere, både spinnvil og dreia. 2010 er virkelig året, for sårt etterlengtede og mirakelbabyer (som min) som ganske uventet plutselig bestemte seg for å bli med på laget.. (Dog hjertelig velkommen selvsagt! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå