Gå til innhold

spinnvils graviditetsdagbok...

spinnvil

Anbefalte innlegg

Åhh..har vært så spent.. har kikket innom i hele høst.. Masse lykke til! Krysser fingre og tær og alt som kan krysses, for at denne gangen går det <3

Jeg skal ikke si noe på fredag..om ikke de to andre har vært innom her og sneket og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh..har vært så spent.. har kikket innom i hele høst.. Masse lykke til! Krysser fingre og tær og alt som kan krysses, for at denne gangen går det <3

Jeg skal ikke si noe på fredag..om ikke de to andre har vært innom her og sneket og ;)

Velkommen innom :) Er jo det som er meningen med denne dagboka, å spre litt hva som skjer og hva jeg tenker uten at jeg må si det... De andre vet :) Er ikke så flink til å holde på hemmeligheter...

Sykehuset i morgen, skal ta blodprøve for å måle hcg. Tok blodprøve på fredag også, så da skal vel hgc'en ha steget ganske kraftig på den tiden. Håper det er sånn. Så UL på torsdag. Hva kan være ok grunner til å avspasere to timer både onsdag og torsdag? Jeg har lagt inn legetime i morgen, men lurer på om jeg skal si at vi skal i banken på torsdag... Hvite løgner er vel lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hvite løgner er greit i et slikt tilfelle. Uansett så er det bare til etter påske, for når sjefen vet så trenger du ikke late som :klem: Håper det går bra i dag med blodprøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var UL overstått, alt ser bra ut. Legen tror jeg er litt kortere på vei enn siste menstruasjon tilsier, og det passer egentlig godt med normal lengde på syklusen og temperatursvingningene rundt el. Så det betyr at det var for tidlig for å se hjerteaktivitet... Må nok smøre meg med tålmodighet, for neste ul er først om tre uker pga påsken. Blir nervepirrende. HCG har steget bra på fem dager, fra 900 til 6900. Så der må jeg vel si meg fornøyd.

Legen anslår fem uker og noen dager, og ut fra en syklus på 31 dager og en kjapp sjekk på babyverden stemmer nok det godt. Det betyr termin i slutten av november. Spennende greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa, dette er gode nyheter!! :hoppe: Lenge å vente i 3 uker på UL da. Bra det er påske i mellom så kanskje det går litt fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt så bra ut. Skjønner at tre uker er lenge, men du får finne på masse i påsken, så tiden går fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at ting ser ut til å stemma så langt. Og flott hCG-stigning! :tommelsmil:

Huff, eg kjenner veldig godt igjen - det er slitsomt med så lang ventetid til neste gong. For oss kom jula i vegen, og det akkurat i dei tider eg hadde mista tidligare. Heldigvis er det ferietid og muligheter til å finna på ein del. Eg merka at jula gjekk ganske raskt på tross av all usikkerheten og bekymringa. Det hadde nok vore verre om ventetida var i vanlige jobbveker. :Nikke:

Kryssar fremdeles fingrane for deg. :pls:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da var påska over, veldig greit med et avbrekk fra jobb og hverdag. Tirsdag i dag, torsdag neste uke føles ut som neste år... Hvorfor kan ikke tida gå superfort? Jeg bekymrer meg for alt for tiden, for at murringene har forsvunnet, for at ikke kvalmen er har kommet, for at puppene ikke er ømme hele tiden. Men blir lett uvel når jeg kjører bil, så får vel ta det som et godt tegn (hvis det ikke bare er psykisk, innbilt kvalme...)

Jeg har kommet forbi begge datoene der jeg mistet i fjor, men MAen jeg hadde i 2005 spøker i bakhodet. Jeg merket egentlig ingenting til at ting hadde gått galt bortsett fra litt spotting et par uker før den tidlige ultralyden som avslørte at ting hadde gått galt. Og hvis jeg ikke husker helt feil var spiren litt under 2 cm på ultralyden, noe som tilsvarer ca uke 8. Og det er jo neste uke... Håper jeg slipper en sånn UL en gang til, følelsen av å se legen forsøke å finne hjerteaktivitet når det ikke fins er ikke noe jeg unner noen.

Det er grunnen til at jeg ikke ønsker å informere arbeidsgiver enda, jeg vil se at hjertet slår og alt ser ok ut før jeg gjør det. Hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom en og en halv arbeidsuke uten at folk begynner å lure på hvorfor jeg bare er på kontoret skjønner jeg ikke helt. Må finne på noen lure unnskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker i dag!!! Og ingen blødninger så langt. Kan man koste på seg litt forsiktig optimisme? Jeg velger å gjøre det, så håper jeg at Ul på torsdag er bare gode nyheter! God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 8 uker :hoppe: Ikke så lenge til UL da, bare 5 dager igjen. Ha en kjempefin helg, frem med tøysko ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke våget meg inn å sneket her siden før påske..og er så vanvittig lykkelig og letta over å se at alt er bra så langt!!

:hjerte: Krysser fingre og tær igjen for at alt går fint på torsdagen!! :hjerte:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjennes ut som jeg er ti kg lettere. Kom noen gledestårer i dag ja. Jeg fikk se en liten klump med føtter og armer og ikke minst bankende hjerte. 176 slag i minuttet, mannen fikk assosiasjoner til ubåtfilmer :ler:

Så nå er jeg 8+4, en dag kortere enn mensterminen tilsier, men det tror jeg stemmer ganske godt. Har sjelden EL tidlig i syklusen, så hadde regnet med å bli flyttet litt på. Ny kontroll om to uker... Blir lange uker. Men var visst veldig mange gravide damer på fertilitetsseksjonen for tiden, så da må man vel bare stille seg i kø.

Har funnet ut at jeg har ny rekord nå. De siste to SA var jo i uke fem og seks, men MA for mange år siden ble oppdaget ca uke 10, og da var spiren mindre enn den er nå. Så jeg fortsetter med forsiktig optimisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...