Gjest Mysticgirl Skrevet 26. februar 2008 #21 Skrevet 26. februar 2008 Ja da er det bare å tilstå..Jeg er en overgriper jeg også
Gjest Tigress Skrevet 26. februar 2008 #22 Skrevet 26. februar 2008 Det må vel gå an å sjå litt gjennom fingrane med ein tabbe som ikkje gjer noko skade?!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #23 Skrevet 26. februar 2008 Det må vel gå an å sjå litt gjennom fingrane med ein tabbe som ikkje gjer noko skade?! "Det man ikke vet, har man ikke vondt av"? Du burde ta deg en tur på Dixi senteret
Gjest hum.... Skrevet 26. februar 2008 #24 Skrevet 26. februar 2008 Ja da er det bare å tilstå..Jeg er en overgriper jeg også Hvis du har tafset på en mann som sov og han ikke ønsket det er du faktisk en overgriper. Det blir ikke noe bedre selv om du er jente!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. februar 2008 #25 Skrevet 27. februar 2008 DU mener, ja. Men tvert i mot er nettopp den innstillingen der noe av problemet. Per definisjon er det et overgrep dersom man ikke har samtykket. Man er et offer for et overgrep dersom man føler seg som et offer for et overgrep. At menn og kvinner da har ulik oppfatning av hva som er OK og ikke, er nettopp en stor av problematikken. Ti poeng til TS for å ha stoppet så fort han skjønte at hun ikke var våken. Men den harde realiteten er faktisk at skremmende mange, kanskje flest, menn mener en kvinne i denne situasjonen er fritt vilt. Helt håpløst, helt på huleboernivå. En slik situasjon beskrevet hadde KUN vært greit hvis man hadde f.eks. vært i et forhold/samboerforhold og definert det som greit. Gjensidig samtykkende voksne er det eneste akseptable hva sex angår. Så enkelt er det faktisk.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. februar 2008 #26 Skrevet 27. februar 2008 Å sove naken i en seng sammen med et menneske man ikke kjenner (ONS) er vel temmelig idiotisk og i kraft av sin egen naivitet å være på huleboernivå.....
Gjest koosejenta Skrevet 27. februar 2008 #27 Skrevet 27. februar 2008 Er alle disse gjestene blitt gal eller er de skrevet av samme kyniske person...Jge står iallefall fram med nicket og skriker ut at dette er IKKE ET OVERGREP.. dere skriker overgrep for alt...!! så hvis jeg suger min kjære mens han sover og han våkner og egentlig ikke ville at jeg skulle suge han så er det et overgrep? SKJERP DERE!!! Blir du med en mann hjem fra byen og samtidig legger deg i sengen hans også påstå at det ikke skal foregå noe sexuelt mellom dere da er dere bra naive.. Hvis du ikke vil ha sex med en du flørter med på byen så blir du ikke med han hjem..så enkelt er det!! Hvis jeg flørter med en mann og tar han med meg hjem så er det jo fordi at jeg vil ha sex med han ..Ikke for at vi skal prate og drikke kaffe!!
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #28 Skrevet 27. februar 2008 Er alle disse gjestene blitt gal eller er de skrevet av samme kyniske person...Jge står iallefall fram med nicket og skriker ut at dette er IKKE ET OVERGREP.. dere skriker overgrep for alt...!! så hvis jeg suger min kjære mens han sover og han våkner og egentlig ikke ville at jeg skulle suge han så er det et overgrep? SKJERP DERE!!! Blir du med en mann hjem fra byen og samtidig legger deg i sengen hans også påstå at det ikke skal foregå noe sexuelt mellom dere da er dere bra naive.. Hvis du ikke vil ha sex med en du flørter med på byen så blir du ikke med han hjem..så enkelt er det!! Hvis jeg flørter med en mann og tar han med meg hjem så er det jo fordi at jeg vil ha sex med han ..Ikke for at vi skal prate og drikke kaffe!! Endelig! Det var jo en tråd her for ikke lenge siden,der jentene her inne påberopte seg "retten" til og dra ett mannebein hjem,kle seg naken,ligge i senga med personen,flagge hardt at det ikke ble noe sex,bare soving Nu vet man endelig hvordan dere tenker Selvfølgelig har man retten til og ombestemme seg,da gjør man det før man vranger klærne av,ikke oppfører seg som en luremus,trur det kan bli mange "Voldtekter" av det.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #29 Skrevet 27. februar 2008 Er alle disse gjestene blitt gal eller er de skrevet av samme kyniske person...Jge står iallefall fram med nicket og skriker ut at dette er IKKE ET OVERGREP.. dere skriker overgrep for alt...!! så hvis jeg suger min kjære mens han sover og han våkner og egentlig ikke ville at jeg skulle suge han så er det et overgrep? SKJERP DERE!!! Blir du med en mann hjem fra byen og samtidig legger deg i sengen hans også påstå at det ikke skal foregå noe sexuelt mellom dere da er dere bra naive.. Hvis du ikke vil ha sex med en du flørter med på byen så blir du ikke med han hjem..så enkelt er det!! Hvis jeg flørter med en mann og tar han med meg hjem så er det jo fordi at jeg vil ha sex med han ..Ikke for at vi skal prate og drikke kaffe!!
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #30 Skrevet 27. februar 2008 Når man blir med noen hjem, enten man er påvirket av alkohol eller ikke, og man kler av seg og kryper til køys, så kan man ikke etterpå fordi man angrer beskylde noen for voldtekt. Jeg har selv våknet av å bli sugd, og jeg har slikket kvinne som sover....... Det har alltid blitt starten på heftig sex og aldri beskyldninger om voldtekt..... Kryper man naken til sengs med en "ukjent" person er det vel for å ha sex.... Går man til sengs med sin faste partner kan det vel oftere hende at man legger seg for å sove....... sukk
Gjest hyperventilere Skrevet 27. februar 2008 #31 Skrevet 27. februar 2008 DU mener, ja. Men tvert i mot er nettopp den innstillingen der noe av problemet. Per definisjon er det et overgrep dersom man ikke har samtykket. Man er et offer for et overgrep dersom man føler seg som et offer for et overgrep. At menn og kvinner da har ulik oppfatning av hva som er OK og ikke, er nettopp en stor av problematikken. Ti poeng til TS for å ha stoppet så fort han skjønte at hun ikke var våken. Men den harde realiteten er faktisk at skremmende mange, kanskje flest, menn mener en kvinne i denne situasjonen er fritt vilt. Helt håpløst, helt på huleboernivå. En slik situasjon beskrevet hadde KUN vært greit hvis man hadde f.eks. vært i et forhold/samboerforhold og definert det som greit. Gjensidig samtykkende voksne er det eneste akseptable hva sex angår. Så enkelt er det faktisk. Enit. Jeg hadde fått panikk hvis jeg hadde våknet av at noen hadde seg med meg mens jeg sov. Min mann vet at sånn kan han ikke gjøre med meg. Dette pga. overgrep i yngre alder, noe som gjør at jeg må ha kontroll over når jeg har sex og at sex er noe jeg må bli med på frivillig. Men variert sex i våken tilstand og frivillig er helt deilig.
Paradokset Skrevet 27. februar 2008 #32 Skrevet 27. februar 2008 Hva med obligatoriske samleiekontrakter? Ser ut til at vi er kommet dithen at dette er nødvendig for å være HELT sikker på at man ikke skulle komme til å begå et overgrep....
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #33 Skrevet 27. februar 2008 Enit. Jeg hadde fått panikk hvis jeg hadde våknet av at noen hadde seg med meg mens jeg sov. Min mann vet at sånn kan han ikke gjøre med meg. Dette pga. overgrep i yngre alder, noe som gjør at jeg må ha kontroll over når jeg har sex og at sex er noe jeg må bli med på frivillig. Men variert sex i våken tilstand og frivillig er helt deilig. Jeg er da helt enig med deg i at felles forståelse for hva som er gangbart er kjempeviktig. Mitt poeng er imidlertid at dersom man ikke ønsker sex med en man tilfeldig møter på en bar eller en fest (one night stand), så drar man heller ikke hjem til vedkommende, kryper naken til køys, har sex, sovner og etterpå evnetuelt anmelder noen for overgrep dersom den man "sover med" beføler eller gjennomfører et samleie. Om det er mann eller kvinne som sover eller utfører blir uansett irrelevant..... Hvis jeg på forhånd visste at jeg ville få panikk dersom slikt skulle skje, ville jeg sørge for aldri å sette meg i en slik situasjon ved enten å gå hjem før jeg sovnet, gjøre klare avtaler før jeg sovnet eller aller best; kun ha sex med en fast partner som kjenner meg og vet om mine grenser
Carebear1 Skrevet 27. februar 2008 #34 Skrevet 27. februar 2008 (endret) - Endret 24. august 2008 av Melania
Gjest Tigress Skrevet 27. februar 2008 #35 Skrevet 27. februar 2008 (endret) "Det man ikke vet, har man ikke vondt av"? Du burde ta deg en tur på Dixi senteret Kjære vene, då har ein jo vondt av det! Og kjem altså ikkje inn under "Det ein ikkje veit..." Ååååå! Endret 27. februar 2008 av Tigress
Gjest hyperventilere Skrevet 27. februar 2008 #36 Skrevet 27. februar 2008 Jeg er da helt enig med deg i at felles forståelse for hva som er gangbart er kjempeviktig. Mitt poeng er imidlertid at dersom man ikke ønsker sex med en man tilfeldig møter på en bar eller en fest (one night stand), så drar man heller ikke hjem til vedkommende, kryper naken til køys, har sex, sovner og etterpå evnetuelt anmelder noen for overgrep dersom den man "sover med" beføler eller gjennomfører et samleie. Om det er mann eller kvinne som sover eller utfører blir uansett irrelevant..... Hvis jeg på forhånd visste at jeg ville få panikk dersom slikt skulle skje, ville jeg sørge for aldri å sette meg i en slik situasjon ved enten å gå hjem før jeg sovnet, gjøre klare avtaler før jeg sovnet eller aller best; kun ha sex med en fast partner som kjenner meg og vet om mine grenser Og derfor har jeg aldri hatt ONS. Men samtidig mener jeg at fordi om det ligger et menneske i sengen din og dere har hatt sex tidligere, så gir ikke dette noen noe rett til å bare forsyne seg av et sovende menneske. TS skjønte at han tok feil og avsluttet mens andre synes det er kult å sex med noen som ikke "er der".
Gjest Mysticgirl Skrevet 28. februar 2008 #37 Skrevet 28. februar 2008 Hvis du har tafset på en mann som sov og han ikke ønsket det er du faktisk en overgriper. Det blir ikke noe bedre selv om du er jente! Han ønsket det jo, men det visste jeg jo ikke når jeg koste med han i søvne. Så jeg er vel en overgriper da..selv om han ville det..
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #38 Skrevet 28. februar 2008 Og derfor har jeg aldri hatt ONS. Men samtidig mener jeg at fordi om det ligger et menneske i sengen din og dere har hatt sex tidligere, så gir ikke dette noen noe rett til å bare forsyne seg av et sovende menneske. TS skjønte at han tok feil og avsluttet mens andre synes det er kult å sex med noen som ikke "er der". dette handler vel egentlig ikke om hva som er kult eller ikke. Det innledende spørsmålet var om det betraktes som overgrep å ha sex med en person som sover. Siden jeg ikke har lest loven som eventuelt omhandler dette, så vet jeg ikke hvor tydelig lovverket er. Kanskje noen kan finne frem til de aktuelle paragrafer og fortelle oss hva loven sier?? Inntil da må jeg visst vekke kona mi og spørre om lov før jeg kan stryke henne over huden der hun ligger naken og sover i vår seng ved siden av meg under samme dyne...... sukk
Gjest Mysticgirl Skrevet 28. februar 2008 #39 Skrevet 28. februar 2008 dette handler vel egentlig ikke om hva som er kult eller ikke. Det innledende spørsmålet var om det betraktes som overgrep å ha sex med en person som sover. Siden jeg ikke har lest loven som eventuelt omhandler dette, så vet jeg ikke hvor tydelig lovverket er. Kanskje noen kan finne frem til de aktuelle paragrafer og fortelle oss hva loven sier?? Inntil da må jeg visst vekke kona mi og spørre om lov før jeg kan stryke henne over huden der hun ligger naken og sover i vår seng ved siden av meg under samme dyne...... sukk Ja og mine strykninger og gjerne litt smaking av mannen mens han sover må jeg visst også slutte med..siden jeg da er en overgriper.
Carebear1 Skrevet 28. februar 2008 #40 Skrevet 28. februar 2008 (endret) Siden jeg ikke har lest loven som eventuelt omhandler dette, så vet jeg ikke hvor tydelig lovverket er. Kanskje noen kan finne frem til de aktuelle paragrafer og fortelle oss hva loven sier?? Lovdata - straffeloven om seksualforbrytelser Her er det relevante lovverket. § 192 er den bestemmelsen som omhandler voldtekt. Endret 28. februar 2008 av Melania
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå