Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Hei, for en stund siden hadde jeg med ei dame hjem på et one-night-stand. Etter at vi hadde hatt sex sovnet hun mens jeg lå våken. Jeg fikk lyst igjen og siden hun lå på siden/magen lente jeg meg over henne og kysset henne på skuldrene og ryggen og etterhvert lirket den inn i henne. Jeg hørte noen stønn og sukk mens jeg kysset henne så jeg trodde at hun hadde våknet av at jeg kysset henne. Men etter et par minutter inn i samleiet innså jeg at hun faktisk sov (!) Jeg avbrøt samleiet og trakk meg ut og jeg nevnte det ikke for henne neste morgen (da vi forøvrig igjen hadde sex). Hvordan ville dere reagert på noe slikt ? Ville dere anse dette som et overgrep ?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Nei, jeg vil ikke si at dette er overgrep. Du trodde hun hadde våkna, lirket den inn, og dro deg ut så snart du innså at hun sov? Nei. Det hadde vært noe annet hvis du hadde tatt med deg en dame hjem fra byen, og hun stompa av, og du pulte henne likevel. DET er overgrep.
Gjest Mysticgirl Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Nei jeg ser ikke dette som et overgrep.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Nei. Har ofte våknet av sex. Jeg synes det er deilig. MEN det fordrer at man er i en seksuell situasjon, det mener jeg ere var. Sex lå i kortene, dere hadde allerede hatt sex og alt det der. Sikker noen kvinner som ville definert det som et overgrep, men selv mener jeg at dette er hysterisk. I mine har sitter ikke kvinnen, eller bør i hvertfall ikke sitte, med all definisjonsmak over hva et overgrep faktisk er. Jeg mener at overgiperen også må ha en intensjon eller på en eller annen måte forstå og vite at noe er et overgep. I den grad dette hadde vært et overgrep måtte det i så tilfelle karakteriseres som et uaktsomt overgep. Men jeg ser som sagt ikke på dette som et overgrep. i det hele tatt.
Gjest Malin (30) Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Nei, absolutt ikke. Slikt er ganske vanlig. Det skjedde meg nylig også, og hun du var sammen med var vel ikke helt bevisstløs..Kanskje hun "sov", ja vel, men hun merket sikkert at du var der. Dere hadde jo hatt sex tidligere den natten, så dette høres ganske normalt ut.
Gjest Farao på ferie Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Juridisk sett har du ditt på det tørre i og med at du ikke brøt loven med forsett.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Hadde bare blitt glad jeg da... Samme her. Norske menn: skjerp dere. Bli råere! Ta for dere! Vær mer brutale.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Hei, for en stund siden hadde jeg med ei dame hjem på et one-night-stand. Etter at vi hadde hatt sex sovnet hun mens jeg lå våken. Jeg fikk lyst igjen og siden hun lå på siden/magen lente jeg meg over henne og kysset henne på skuldrene og ryggen og etterhvert lirket den inn i henne. Jeg hørte noen stønn og sukk mens jeg kysset henne så jeg trodde at hun hadde våknet av at jeg kysset henne. Men etter et par minutter inn i samleiet innså jeg at hun faktisk sov (!) Jeg avbrøt samleiet og trakk meg ut og jeg nevnte det ikke for henne neste morgen (da vi forøvrig igjen hadde sex). Hvordan ville dere reagert på noe slikt ? Ville dere anse dette som et overgrep ? Overgrep? Njei, du trodde jo hun våknet og du stoppa da du forstod hun sov. Men du utviste jævlig dårlig skjønn etter mitt syn. Å knulle noen når man sover eller er svært søvnig er noe man gjør med kjente sexpartnere og hvor det er veldig godt ytret at dette er ok. Så å knulle sovende/halvsovende ONS er en så utrolig dårlig idé som det går an. Helt ærlig så hadde du nok fått en på trynet om jeg hadde vært dama og jeg hadde våkna når du peisa. At du trodde jeg våknet da du kysset meg på ryggen, ville ha vært et forferdelig tynt og dårlig argument.
Gjest altså... Skrevet 26. februar 2008 #11 Skrevet 26. februar 2008 Selv om du ikke mente å begå et overgrep så er faktum at hun sov, og hun fikk ikke mulighet til å samtykke før du var over henne. Da ER hun voldtatt, uansett om du ikke mente å gjøre det eller ikke! Hva du er strafferettslig er en annen sak, men hun er like fullt utsatt for et overgrep dersom hun ikke ønsket det som skjedde... om hun syntes det var ok er det derimot greit. Du burde uansett vært sikker på at hun var våken og at hun samtykket før du satte i gang igjen!
Envy Skrevet 26. februar 2008 #12 Skrevet 26. februar 2008 Selv om du ikke mente å begå et overgrep så er faktum at hun sov, og hun fikk ikke mulighet til å samtykke før du var over henne. Da ER hun voldtatt, uansett om du ikke mente å gjøre det eller ikke! Hva du er strafferettslig er en annen sak, men hun er like fullt utsatt for et overgrep dersom hun ikke ønsket det som skjedde... om hun syntes det var ok er det derimot greit. Du burde uansett vært sikker på at hun var våken og at hun samtykket før du satte i gang igjen! Enig der.. Jeg tror ikke jeg hadde syntes noe om det om jeg var i hennes situasjon og plutselig hadde våknet. om ikke annet ville jeg følt meg brukt 3
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #13 Skrevet 26. februar 2008 Hei, for en stund siden hadde jeg med ei dame hjem på et one-night-stand. Etter at vi hadde hatt sex sovnet hun mens jeg lå våken. Jeg fikk lyst igjen og siden hun lå på siden/magen lente jeg meg over henne og kysset henne på skuldrene og ryggen og etterhvert lirket den inn i henne. Jeg hørte noen stønn og sukk mens jeg kysset henne så jeg trodde at hun hadde våknet av at jeg kysset henne. Men etter et par minutter inn i samleiet innså jeg at hun faktisk sov (!) Jeg avbrøt samleiet og trakk meg ut og jeg nevnte det ikke for henne neste morgen (da vi forøvrig igjen hadde sex). Hvordan ville dere reagert på noe slikt ? Ville dere anse dette som et overgrep ? Nei, dette er strengt tatt ikke overgrep! Hadde dere ikke hatt samleie først og du hadde gjort dette hadde det vært annerledes, men sånn var det jo ikke! Dere hadde tom. sex etterpå. Ikke tenk på at du har begått noen feil for det har du ikke gjort!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #14 Skrevet 26. februar 2008 Enig der.. Jeg tror ikke jeg hadde syntes noe om det om jeg var i hennes situasjon og plutselig hadde våknet. om ikke annet ville jeg følt meg brukt Han trodde jo at hun var våken.Da han oppdaget at hun ikke var det trakk han seg vekk! Er det et overgrep? Ærlig talt!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #15 Skrevet 26. februar 2008 Selv om du ikke mente å begå et overgrep så er faktum at hun sov, og hun fikk ikke mulighet til å samtykke før du var over henne. Da ER hun voldtatt, uansett om du ikke mente å gjøre det eller ikke! Hva du er strafferettslig er en annen sak, men hun er like fullt utsatt for et overgrep dersom hun ikke ønsket det som skjedde... om hun syntes det var ok er det derimot greit. Du burde uansett vært sikker på at hun var våken og at hun samtykket før du satte i gang igjen! Voldtatt er hun ikke! Nå får du jammen meg gi deg! Hun ble ikke tatt med vold og han fortsatte ikke da han oppdaget at hun sov! Skjerp dere! Hilsen kvinne på 37 år og mor til 2 barn!
Gjest koosejenta Skrevet 26. februar 2008 #16 Skrevet 26. februar 2008 NEI DET er ikke et overgrep...!dere hadde hatt sex og hadde dermed vært i en sexuell setting... mange folk i elskerforhold eller parforhold hars ex mens den andre personen sover..jeg har mange ganger begynnt å suge en gutt/kjæreste/elsker mens han sov,og mange ganger sugd til en orgasme;) Jeg har til og med sugd en sovende gutt som forøvrig var min eks mens han lå på gulvet på badet og sov av seg rusen..trodde han skulle våkne men det gjorde han ikke... jeg syns media og samfunnet generelt er så snare å rope voldtekt for alt..det er massehysteri... hadde det vært en totalt fremmed som sov og som du ikke hadde hatt en sexuell forbindelse med før så kan jeg sjønne det på et vis....men dette var jo en seksuell forbindelse...hvis dette er et overgrep så er jeg en overgriper
Gjest åh, trangsynte folk! Skrevet 26. februar 2008 #17 Skrevet 26. februar 2008 Han trodde jo at hun var våken.Da han oppdaget at hun ikke var det trakk han seg vekk! Er det et overgrep? Ærlig talt! Voldtatt er hun ikke! Nå får du jammen meg gi deg! Hun ble ikke tatt med vold og han fortsatte ikke da han oppdaget at hun sov! Skjerp dere! Hilsen kvinne på 37 år og mor til 2 barn! hadde det vært en totalt fremmed som sov og som du ikke hadde hatt en sexuell forbindelse med før så kan jeg sjønne det på et vis....men dette var jo en seksuell forbindelse... Et overgrep er det jo helt klart! Voldtekt handler ikke bare om fremmede som trykker kniven mot strupa bak en busk på vei hjem fra jobb. Herregud! Hvor er dere vokst opp? Bak en stein? I følge dere så finnes det altså ikke voldtekt i eksteskap, samboerforhold, kjæresteforhold, ONS fordi man da er ute etter sex eller allerede har hatt sex med personen! At dere ikke forstår at ts synes dette er et svært vanskelig etisk dilemma, er faktisk forferdelig skremmende og trist. TS som har gjort et overgrep har mer empati i lillefingeren. Å ha sex med en som er ute i stand til å sette seg i motverge er voldtekt. Slik er loven vår. Å sove er en slik tilstand. Det finnes flere eksempler fra rettssystemet vårt. At hun hadde hatt sex med han 1 gang før, er ikke ensbetydende at hun ville ha sex med han igjen! Ikke slik han gjorde det, i hvert fall. Og det er absolutt ikke sikkert at hun ville hatt sex med han om morgenen, om hun hadde visst hva han hadde gjort. Til mer jeg tenker på det, til mer tror jeg ts vet han har gjort noe galt. Hvis ikke, hadde han ikke latt være å fortelle henne det om morgenen etter. Jeg tviler om dette er strafferettslig noe man vil forfølge, men det vet jeg ikke. Det som kommer ts til gode er at han trodde hun våknet (selv om det er veldig dårlig) og at han trakk seg ut når han forstod hun sov (two thumbs up). Håper du TS har lært og at du ALDRI gjør dette igjen. Igjen: Hadde hun våknet mens du holdt på, så kan det godt hende at du ts hadde blitt anmeldt for voldtekt. OG det har jeg full forståelse for at hun hadde gjort. Til opplysning så finnes det minst én kvinne i Norge som er dømt for voldtekt for å suge en mann som sov. Ja, en mann som frivillig ble med inn på soverommet hennes. At hun mente at det var inneforstått at de skulle ha sex, er altså ikke godt nok. Heldigvis.
Gjest altså.. Skrevet 26. februar 2008 #18 Skrevet 26. februar 2008 Han trodde jo at hun var våken.Da han oppdaget at hun ikke var det trakk han seg vekk! Er det et overgrep? Ærlig talt! Javel? Da antar jeg du synes det er ok at en fremmed har sex med barna dine om noen år, bare fordi de tilfeldigvis sovner på feil sted også da? Man skal kunne få sove uten at noen har sex med en når man våkner! Man har RETT til å kunne samtykke i sex! Hun ER utsatt for et overgrep uansett om han mente å begå det eller ikke. Uaktsom voldtekt kaller jeg dette. Voldtekt defineres som sex uten samtykke, ikke nødvendigvis som sex med vold... og en person som sover kan ikke samtykke. Om dette var avtalt fra hennes side der hun hadde sagt fra at det var lov så hadde det vært noe annet. Han hadde ikke hentet samtykke først...
Gjest Bellatrix Skrevet 26. februar 2008 #19 Skrevet 26. februar 2008 Juridisk sett er vel dette et såkalt uaktsomt overgrep. Du trodde hun var våken, men det var hun ikke.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #20 Skrevet 26. februar 2008 Jeg mener at overgiperen også må ha en intensjon eller på en eller annen måte forstå og vite at noe er et overgep. DU mener, ja. Men tvert i mot er nettopp den innstillingen der noe av problemet. Per definisjon er det et overgrep dersom man ikke har samtykket. Man er et offer for et overgrep dersom man føler seg som et offer for et overgrep. At menn og kvinner da har ulik oppfatning av hva som er OK og ikke, er nettopp en stor av problematikken. Ti poeng til TS for å ha stoppet så fort han skjønte at hun ikke var våken. Men den harde realiteten er faktisk at skremmende mange, kanskje flest, menn mener en kvinne i denne situasjonen er fritt vilt. Helt håpløst, helt på huleboernivå. En slik situasjon beskrevet hadde KUN vært greit hvis man hadde f.eks. vært i et forhold/samboerforhold og definert det som greit. Gjensidig samtykkende voksne er det eneste akseptable hva sex angår. Så enkelt er det faktisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå