Gå til innhold

Hverdagene og de andre dagene


Nabodama

Anbefalte innlegg

Ja, sier det her også! Godt at du har funnet ut at akupunktur funker!

Du har snart overbevist meg også! :fnise:

Skjønner at det begrenser seg litt med hus når man har såpass med biler, og man da trenger såpass med plass.. Men dere kan jo bygge etterhvert, om dere finner en tomt med mulighetene!!

Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, nei...bygging blir det ikke flere ganger. Vi har jo bygget huset vi bor i nå, og det var så mye jobb at vi slet lenge for å komme ovenpå igjen, få igjen energien.

Sank dypt ned i sofaen i lang tid.

Men så har vi også et hus som passer perfekt for oss da, så det blir trist å selge det også!

Vi har alt på en flate, oppdelt i en avd for jentene, dvs soverom, stue og bad for dem, en fellesavd med stue og kjøkken i modten, også vårt soverom med bad i andre enden. Så har vi full kjeller med garasjeplass til 5 biler og boder der.

Men orker rett og slett ikke et sånt prosjekt igjen......

Er i full jobb nå ja, funker bra det. Og jeg trives så godt med jobben min og de som jobber der, så jeg er veldig fornøyd og glad nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ei rolig helg som vanlig. Både mannen og jeg føler for å være late i helgene, så ofte gjør vi ikke stort før søndagene.

I dag har vi vasket alle vinduer på utsiden, dessuten vasket hus inne, vasket klær osv. Fornøyd med det. Trening utsatt til i morgen, mannen har vondt i en skulder.

Yngste datteren har vært i Tromsø i helga, hun har vært på årsmåte i Senterungdommen, he he. Hun er ikke så veldig politisk interessert, men liker godt å være med på dette likvel. Dessuten bor kjæresten hennes i Tromsø nå pga skole.

Den eldste er i Trondheim nå, kommer antagelig hit igjen på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Niks, varte ikke lenge det nei!

Sykemeldt 50% igjen, og det går dårlig. Smerter tilbake for fullt.

Nok om det.

Nå er det snø her, full vinter. Men det er mildt ute, så det begynner å bli slapsete.

Mørketida begynner å bli merkbar, snart har vi ikke sola lenger. Men synes det er ok med vinter jeg. Akkurat nå ihvertfall, den er jo i startfasen...

Sein middag i dag, mannen er i fjellet, holder på med berging av Leo2. Øvelse her, nederlendere har kommet. Neste uke er det full sving.

Øvelse betyr buldring fra CV90, og andre beltekjøretøy som kjører i kolonner. Det betyr også at man må kjøre forbi opptil 40 kjøretøy som kjører i ca 40 km/t, hvis man ikke vil ligge bak de i flere mil.

Det betyr menn med gevær og krigsmaling i fjeset i veikryssene, det betyr lange køer av soldater på bensinstasjonene (bamsemumspatrulje :))

Og det betyr fravær av egen mann noen dager. Men det er greit, det er godt med litt tid for seg selv også:)

Hehe, husker da vi flytta hit, jeg så grønne menn hvor jeg enn snudde meg, og syntes det var litt eksotisk. Nå er det vanlig, selvfølgelig, nesten rart å være på steder der en aldri ser dem. Også er det noe med stemningen her sånn sett. Her bor det folk fra hele landet, så stedet er ikke så "satt" og firkanta som mange andre småsteder er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har skiftet lege fordi fastlegen min har flytta. Vet ikke helt hva jeg skal synes om denne her, en ung dansk dame, som ikke skjønner språket mitt så veldig godt.

Hadde time hos henne i dag, hun var veldig travel, hadde ikke peiling på min historie, hadde ikke peiling på hva mine røntgenfunn betyr osv, og hadde lite peiling på min diagnose. Men hun skulle ihvertfall undersøke om jeg kunne bli henvist til spesialisten i Bergen som har funnet en ny måte å påvise ligamentbrist/ødeleggelse.

Så får vi se da.

Jeg kan ikke fordra at legene er så travle! Og at en ikke blir tatt på alvor. Når de har satt av 20 min til første time med ny pasient, og forventer at du er ferdig etter 2 min, ja da føler jeg at det dreier seg om samlebånd.

Hvorfor må pasienten være eksperten når det er legen som skal være det?

Når det er andre ting enn halsvondt og influensa, må en pinadø ha peiling selv for å komme videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Livets veikryss

Takk for det det fine innlegget. Jeg har lagt ut 2 dikt til rette vedkommende som sagt jeg vet ikke om jeg er en stor tosk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig lørdag her:)

Datteren har vært på jobb, jeg og mannen har vært i kjelleren og skrudd bil. Greit å få litt innsikt og LITT olje på fingertuppene, hehe.

Stort sett mannen sine prosjekter det med bil da, men det hender jeg er med litt.

Mørkt, kaldt og snø ute, kos inne med stearinlys og vin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledessjokk!!!

Jeg har fått verdens beste julegave!!!

Datteren min på 20 har gitt meg tur til Egypt i julegave! Jeg og hun drar 1. januar. Er så glad!

Tenk at hun vil ha med mamman sin til syden! Det er det som gjør meg mest glad og rørt!

Det var litt av en kompliment også!

Takk kjære datteren min :roser:

:hoppe::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Nabojenta
Gledessjokk!!!

Jeg har fått verdens beste julegave!!!

Datteren min på 20 har gitt meg tur til Egypt i julegave! Jeg og hun drar 1. januar. Er så glad!

Tenk at hun vil ha med mamman sin til syden! Det er det som gjør meg mest glad og rørt!

Det var litt av en kompliment også!

Takk kjære datteren min :roser:

:hoppe::danser:

Urettferdig som bare det. :kjefte: Neste gang blir jeg og med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kommer aldri til å bli noe flink på dette med dagbøker. Ikke skriver jeg ofte i min, og heller ikke i andres.

Det blir når jeg føler for det, kanskje hvis det er noe spesielt som skjer, men orker ikke å skrive om de mange små og ubetydelig hendelser hver dag. Det blir som sagt et ork.

Har begynt å strikke igjen etter mange års opphold, faktisk så mange år at mannen ikke har fått med seg at jeg kan det!

Så da jeg velvillig spurte om jeg skulle strikke genser til han, så var det neeei, det trengte jeg absolutt ikke å gjøre. Og da døtrene på 16 og 20, som HAR fått med seg at jeg kan strikke, også sa nei, så strikket jeg genser til meg selv.

Så kom mannen og sa at egentlig kunne han tenke seg en genser han også, og innrømmet at han ikke hadde noen tro på mine ferdigheter som strikker i utgangspunktet, men når han så resultatet, så var det greit:)

Døtrene vil fortsatt ikke ha, men hun på 20 har begynt å øve seg, hun strikker babygenser fordi det er lite, hehe.

Har vært i Tromsø et par dager nå. Deilig å komme til byen, gå litt i butikker igjen! Men sååå deilig å komme hjem også!

Kjøpte morgenkåpe til den yngste. Har observert at hun tar håndduker rundt seg når hun ikke er påkledd, og tenkte hun hadde behov for det, og hun ble så glad:)

Jeg kan ikke kalle døtrene "den yngste" og "den eldste" lenger, blir for tungvint.

Heretter er den eldste N og den yngste I

Mannen kjøper alt mulig på e-bay. Nå har han kjøpt seg ski som han fikk i posten fra et eller annet land. Også er han på utkikk etter bikini til meg som jeg kan bruke når datter på 20 og jeg drar til Egypt. Dessuten kom det et elelr annet instrument til en volvo her om dagen.

Vi holder på å selge mustangen. Håper det går i boks snart, frigi litt kapital. Betale ned litt lån (ikke lån på den) og kjøpe ny tv.

Jula blir så som så i år. Mannen og jeg blir alene, døtrene er hos sin far. Men det går nå fint, vi koser oss vi, men legger ikke opp til et veldig styr med julepynting og baking.

Snakket forresten med kjæresten til N i dag på tlf. Han er en del eldre enn henne, og jeg vet sannelig ikke hva jeg skal synes om han. De har vært litt av og på et par år, så jeg har ikke truffet han enda. Men i dag ringte han, og pratet litt, ga meg både gode og mindre gode vibber. Tror jeg må bli litt bedre kjent med ham jeg.

Han mente f.eks at N burde bli hjelpepleier istedet for psykolog, for det passet hun bedre til. Ble litt provosert da, for tror ikke han er den beste til å gi råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Så var vi her igjen da, og det er snart jul.

Vi har gode dager, koser oss bare, styrer ikke så veldig til jul. Godt å ha fri:)

I har gått rundt i morgenkåpe nesten i hele dag, så den ble det bruk for. Mannen har vært i garasjen, holdt på med en bil der. Han elsker biler, og er han ikke i garasjen, er han inne på nettet og finner den ene bra bilen etter den andre som han også vil at jeg skal se på.

Så jeg tar en titt og mumler et eller annet, så er han fornøyd med det.

N har gjort det slutt med kjæresten, hun ble lei av at han alltid visste bedre enn henne. Og hun likte IKKE at han snakket med meg og omtrent provoserte meg på tlf. Hun finner seg heldigvis ikke i alt den jenta, hun har bein i nesa!

Hun har forresten fått skoleplass på Bali neste høst. Hun er den typen som hiver seg på alt som er spennende, og hun er impulsiv, men hun er heldigvis litt fornuftig også. Bali er en erfaring jeg er glad hun får....en får ikke så mange slike sjanser før hverdagen og voksenlivet tar over og blir styrende.

I har tatt ferie, men skal til tannlege kl 8 i morgen tidlig, og dessuten reiser hun til pappan i morgen.

Vi har vært på trening i dag, og det gjorde godt som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg har hatt en fin, rolig og koselig julaften alene. Begge døtrene er hos pappan sin, og vi orket ikke kjøre over 100 mil dette året for å feire jul med familien, så vi holdt oss hjemme. Skal jobbe litt i jula begge to også

Hatt god julemiddag, pratet og kost oss. Så Narnia i går kveld, deretter spilte vi Narnia-spillet på playstation til langt uti de små timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har vi snudd døgnet vårt i all julekosen vi da.

Mannen skal tidlig på vakt i morgen, opp kl 7, så vi la oss ca kl 1. Etter mange vridninger, litt latter og ståk i senga, og mange forsøk på å komme i sovemodus, ga jeg opp og sto opp. Fant ut at jeg sikkert forstyrret, ettersom jeg ikke fikk sove, og kunne like godt lese litt i en bok i sofaen.

Så tok det 15 min, og der kommer han etter, fikk ikke sove han heller.

Så nå blir vi visst oppe her utover natta......

Han har funnet fram tegninger til et bilprosjekt han har planer om, og jeg veksler mellom bok og KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 2 måneder senere...

Her ble det jammen få oppdateringer. :snurt::nei:

Huff, ja. Plutselig ble det stopp...

Du vet jo alt du da, men må vel oppdatere litt siden sist:)

Det ble ikke flytting til Oslo. Mannen så litt mørkt på det, og det gjorde jeg også etterhvert. Så vi ble boende fram til nå i sommer. Da solgte vi og kjøpte et hus 5 mil unna, ved kysten her. Ganske nært by også. Så jeg er fornøyd med det:)

I er snart ferdig med vgs, og tenker seg inn i forsvaret til høsten. N går vernepleien.

Jeg selv måtte slutte helt å jobbe, dessverre. Var delvis i jobb fram til i fjor sommer, men smertene gjorde at jeg ble for ustabil for arbeidslivet. Lang historie det der. Det dreier seg egentlig om å gå fra alt til ingenting. Jobben er en stor del av identiteten, og den sosiale delen er viktig. Når en ikke har det lenger, så er det en lang prosess å venne seg til det, samt å finne andre ting å fylle livet med.

Jeg valgte å kjøpe meg hund igjen. Og har etterhvert fått en til. De er snart voksne nå, og rolige og greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...