Gå til innhold

Hverdagene og de andre dagene


Nabodama

Anbefalte innlegg

Tja, kanskje det er på tide med en dagbok nå, etter flere år her.

Men så er det sånn at den skal helst holdes ved like, og det har jeg vært dårlig på før. Men jeg trenger jo ikke å skrive lange avhandlinger hver dag, heller da.....så jeg prøver jeg:)

Velkommen til de som stikker innom:)

Noen kjenner meg vel godt fra før, men her er litt oppsummering om meg uansett.

Jeg er trønder i Troms, har vært det siden 2002....flyttet hit pga jobben til mannen min. Har to døtre, ei på 15 og ei på 20 (hun bor i Trondheim nå).

Jobber fullt, har en lederstilling, og trives med det....men er sykemeldt nå fordi rygg og nakke er i streik.

Skal inn til utredning snart, og det er godt, for nå må noe skje med denne ryggen og nakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sååh, dagen i dag har vært en helt vanlig søndag, altså en trivelig innedag. Mye vind ute, dermed kaldt! Frister ikke med uteliv ennå.

Nå har forresten sola kommet tilbake her nord, og dermed skinner den inn på gulvene:(

Og på mine mørke gulv vises hvert eneste støvfnugg og hår i sola!

Fram med moppen igjen...

Mannen forbereder seg til to uker på øvelse. Sikkert flere her inne som blir alene et par uker nå?

For meg er det et deilig pusterom, selv om jeg og mannen har det helt utmerket, er det godt med litt alenetid av og til. Og kanskje savne hverandre litt:)

Blir kanskje kjedelig likevel denne gangen, ettersom jeg er sykemeldt mangler jeg ikke akkurat tid for meg selv, da.

Men jeg har jo godt selskap i datteren, da. Vi har mange koselige pratestunder.

Nå har hun søkt seg inn på VGs, sannelig går tida fort. Hadde jeg ikke hatt unger, hadde jeg ikke merket det så godt! Og den eldste ble 20 forrige helg! Det er jo ikke lenge siden de var små. Sliter litt med å skjønne at spesielt den minste er blitt så voksen, hun har jo alltid vært lillebarnet.

Mannen og jeg har ikke barn sammen. Han ønsker ikke egne barn, og det er helt greit for meg. Jeg har heller ikke noe ønske om runde nr 2 med småbarn.

Har vel blitt bortskjemt med sene morgener, og det å kunne gjøre som jeg vil, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

Velkommen i nabolaget! :)

Så du er i Troms, du også? :smile:

Vi har hatt et helt fantastisk vær i dag, da, om enn litt i kaldeste laget. Men jeg har benyttet anledningen til å gi det bortskjemte dyret mitt to lange turer, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i nabolaget! :)

Så du er i Troms, du også? :smile:

Vi har hatt et helt fantastisk vær i dag, da, om enn litt i kaldeste laget. Men jeg har benyttet anledningen til å gi det bortskjemte dyret mitt to lange turer, i det minste.

Takk:)

Har ingen bortskjemte dyr som trenger tur, jeg. Noen ganger er det helt fint, andre ganger savner jeg det. Her er det nok jeg som er bortskjemt...

Hadde hund før, og lurer litt på om jeg skal skaffe meg hund igjen. Men det blir nok bare med tanken inntil videre, har litt for mye reising i jobben nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du var innom, Bettie.

Søvnløs natt. Prøvde å sove i flere timer før jeg sto opp igjen. Sovnet vel i halv-seks-tida.Ryggsmerter, vanskelig å ligge i ro.

Ikke særlig fornøyd med det, liker å ha en ok døgnrytme, men det er ikke så lett bestandig :(

Forresten! Satt på facebook i går (det gjør jeg ikke så ofte), og fant så mange venner fra 20 år tilbake! Artig!

Har lett etter dem før, men de er sannsynligvis enda treigere enn meg med å komme seg dit....men nå fant jeg mange av dem, og hadde koselige mailsamtaler en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så, da har denne dagen også snart gått.

Har tulla mer rundt på facebook, og hatt lange prater med folk jeg gikk på skole med for over 20 år siden...kjempekoselig!!!

Husarbeid har ikke vært nødvendig i dag, bortsett fra oppvaskmaskina, som jeg tok i dag tidlig, så dagen har vært så og si fullstendig fri for "må-ting" på det området.

Datter og jeg sitter nå med hver vår pc, utveksler småtteri innimellom, og har det bare koselig.

Hva skal jeg kalle henne, forresten? Ikke navnet hennes, da blir jeg jo altfor lett gjenkjennelig.....Supersnuppa, blir hun også kalt, spesielt når jeg ringer henne. Kaller henne I, jeg. Lettvint og greit.

Så over til det som vi damer nesten til enhver tid er opptatt av: vekta!

Skal til Tenerife om et par uker, og bør gå ned to-fire-fem kilo til da, for å bli i noenlunde bikiniform. Huffameg, det er kjedelig det.

Jeg er jo så ustrukturert sånn til hverdags at jeg "tror" jeg kan spise hva jeg vil EN STUND. Og det stemmer sikkert det, hadde jeg bare hatt vett til å begrense denne stunden til en liten stund i stedet for en lang stund!!

Så nå er det igjen over på proteinkur, kutter ut alt som har med "det gode liv" å gjøre (vet det er feil å tenke sånn), altså kutter jeg ut sjokolade, brød, poteter, bakverk (sukk), pasta, ris, osv osv. Og spiser kun kjøtt, fisk osv osv i det uendelige.

Venligvis holder jeg vekta fint etter en sånn kur hvis jeg bare greier å begrense "hva jeg vil"-perioden til en liten stund.

Ja ja, har maks 5 kilo som trengs å ta av, så det er jo overkommelig.

Så nå er jeg ferdig med det overfladiske for denne gang.

Været, ja. Jeg har jo ment at jeg bor på feil sted i flere år. Etter en villfarelse, hvor mannen min påsto at det her i nord var fantastiske sommere, så gikk jeg jo med på å flytte hit.

Så ble jeg jo skuffa da, ettersom vi hadde den ene regn-og-kulde-sommeren etter den andre. Så fikk jeg nok, og begynte å reise utenlands rett som det var. Jeg gikk litt glipp av sommeren i fjor, som de fleste påsto var fin og varm. Nå er det jo vinter, og jeg synes jeg har det riktig så bra. Fint vær er det, ikke er det storm, alle veier er åpne, og det er stor stas. Sola er kommet tilbake også:)Flyplassen vår er IKKE stengt, den er aldri stengt, den. Noe som Gardermoen IKKE kan skryte av.

Så kanskje jeg bor på rett sted likevel? Får se til sommeren. Må vel tenke litt på hage da, den er grundig forsømt. Ja, ikke påbegynt engang, ettersom jeg gikk i streik og ville flytte herfra.

Bygde jo hus, flyttet inn våren 2006. Nok å gjøre utendørs den sommeren! Men blomterbed rakk vi ikke. Veranda, derimot, det ble det. Med tak over! Skjønner ikke de som har nye hus her i området, eller for den saks skyld i alle områder i Norge, som bygger veranda uten tak. Det regner jo MYE om sommeren. Men det er jo ikke like kaldt hver dag for det,

Men, jeg må innrømme, jeg hadde en nedtur på verandaen min på sensommeren 2006. Der jeg satt i boblejakke i 8 grader. Nettopp gjenkommet fra "syden". Da fikk jeg 40-årskrisa (litt for tidlig, vel å merke), som gikk ut på: Hvorfor i all verden sitter jeg her når jeg egentlig kan bo hvor som helst????? Og diverse utgreininger fra det.

Har kommet over den nå, og innfunnet meg med realiteten. Ja, jeg kan bo hvor som helst....men det kan ikke mannen. Eller rettere sagt, han må bearbeides til å skjønne at det går fint an å ta permisjon et år eller to fra forsvaret, for å prøve lykken f.eks i et land ved Middelhavet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

God morgen:) Jeg må innrømme at jeg også har en tendens til å bli værsyk. Her på kysten er jo været mer omskiftelig enn i innlandet, og i dag snør det tunge, våte flak. :forvirret: Men samtidig kunne jeg aldri tenkt meg å bo i et varmt land, og jeg elsker sommerne (når de er fine...) og høsten her oppe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:) Jeg må innrømme at jeg også har en tendens til å bli værsyk. Her på kysten er jo været mer omskiftelig enn i innlandet, og i dag snør det tunge, våte flak. :forvirret: Men samtidig kunne jeg aldri tenkt meg å bo i et varmt land, og jeg elsker sommerne (når de er fine...) og høsten her oppe. :)

Det går bedre og bedre med værsyken, heldigvis:)

Jeg bor på innlandet, og vi har hatt det flott i vinter!

Er veldig glad i naturen her....husker da jeg flyttet hit, jeg var så fascinert av fjellene da jeg kjørte bil at jeg hadde minimalt med oppmerksomhet på veien.

Høsten er flott! Med alle fargene, snø i fjellene og speilblank sjø (på fine dager).

Men det er litt vanskelig for meg å bli "rotfestet" her. Har jo familien på begge side langt unna, og jeg bor på et sted med stor "gjennomtrekk", i og med at det er en forsvarskommune.

På en måte er det bra at det er folk fra alle kanter av landet her, opplever ikke at bygda blir så "satt", ettersom det er så stor påvirkning utenfra.

Jeg kunne godt tenke meg å bo i et varmere land for en periode, det er en gammel drøm jeg har, som jeg håper blir til virkelighet en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det natt, og jeg har stått opp igjen, får ikke sove!

Da kan jeg like godt prøve å bli trøttere ved å være her inne littegrann.

Vi har nydelig vær her oppe i nord for tida, har vært ute og gått lang tur i dag. Litt kaldt, selvsagt, men får LITT vårfornemmelse likevel, eller kanskje det er påskestemning.

Hatt en 2-timers prat på tlf med venninne fra Trondheim, noe som er helt uvanlig for meg, jeg snakker ikke så lenge i tlf....men det er så lenge siden jeg snakket med henne, så vi hadde mye å prate om!

Har bedt alle fra jobben hit i morra (9 stk), savner dem sånn nå, ettersom jeg er sykemeldt....og har bakt boller og kanelsnurrer i kveld. Det merkes på rygg og nakke, derfor søvnproblemer.

Huff, som jeg hater dette her med å være hjemme og sykemeldt. Har jeg ikke fått studert stueveggene før, så har jeg full anledning nå!

Det er èn ting. En annen ting er at jeg føler jeg ramler av lasset helt. Å være på jobb, kan nok være kjedelig og tungt til tider, men en får jo spennende ting å jobbe med, utfordringer, reise litt, og ikke minst: en har et sosialt liv.

Ja ja, nok syteing for i natt, tar en kjapp runde på forumet, så går jeg og legger meg igjen.

Mannen er på øvelse, og det er kaldt i senga, men jeg har fått tak i vikarer for ham:)

2 brusflasker med glovarmt vann, med sokker utenpå. Fattig trøst, men greit sånn midlertidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heisann, har ikke fått med meg at du har startet dagbok. :) Her skal jeg følge med!

Synes alltid du gir så gode råd i samlivsforumet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Reka og Kick, takk for at dere var innom!

Minner meg faktisk om at jeg har en dagbok her, ja:)

Siden sist har jeg altså vært på Tenerife en tur, og det var herlig, bortsett fra flyturen. Jeg takler fint flyturer på opptil 5 timer, men blir det lenger enn det, sliter jeg.

Charterturer, som jo da går til reisemålene, er jo de definitivt verste. Setene på flyene er så trange at jeg ikke har sjans til å unngå å skubbe borti setet foran med knærne, og får han foran i fanget om han legger ned setet. Av og til har det vært så trangt at jeg er på grensen til klaustrofobi, synes jeg får alle inn i intimsonen min!

Reiste med Norwegian til Kroatia i fjor, og de må jeg bare skryte av! Gode seter, og god plass til stet foran, så det var faktisk levelig.

Ving har jeg dårligere erfaring med, de har hatt de trangeste setene så langt.

Vi var altså to voksne og to tenåringer på Tenerife. Datteren hadde med venninne, og det var bra, for hun har andre behov i ferien enn vi voksne har.

Så jentene hadde fine dager på stranda, hvor de kikket på kjekke gutter, mens vi voksne leide motorsykkel og utforsket øya. (Litt strandliv ble det på oss også, da) Så gikk vi ut om kveldene alle fire for å spise og kose oss.

Datteren min er forresten blitt både høy og flott, og passer fint i mammas klær og sko.....Hjemme liker hun en avslappet stil med converse sko, store hettejakker osv, så hverken klærne eller skoene mine er i faresonen da. Men på ferie blir hun en liten dame, og mine høyhælte sandaler endte opp med henne istedet for meg....og jeg endte opp i flate eccosko.

Så det var den turen, og nå går det fort mot sommer i mer bikinitid! Og jeg er utseendeforkusert når det gjelder min egen kropp, det innrømmer jeg. Så nå er det nytt fokus på det da. Men annerledes denne gangen. Jeg er så lei av disse knallharde kurene , så nå har jeg heller begynt å trene mer, og begrense matinntaket, og kutte ut brus og søte ting.

Og det har resultert i -2,5 kilo på et par uker!! Det er jo motiverende.

Er fortsatt sykemeldt, og har kommet meg til utredning, men synes det går seint. Var på sykehuset for 2 uker siden, og skal tilbake, men har ikke hørt noen ting etter det.

Men jeg var så sliten da jeg ble sykemeldt at jeg faktisk ikke klarte å trene. Ikke bare at det ble et ork, jeg hadde rett og slett ingenting å gi. Jeg klarte ikke engang å sykle 15 min som oppvarming, det var bare å dra hjem igjen. Nå merker jeg at jeg er omtrent som før når det gjelder treningen.

Sliter noe voldsomt med å få sove. Sist jeg så på kl i natt, var den halv seks på morran, og da hadde jeg til og med tatt en sovetbl ved midnatt. Aner ikke hva jeg skal gjøre med det, jeg. Jeg sovner bare ikke, uansett hvor trøtt jeg er i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Åååå.. Noen har det!!! Tenerife! Så utrolig deilig!!

Håper du har en fin mandag!

:goodbye:

Hei, og takk for at du stakk innom igjen:)

Dagen har vært ok, men dagene blir litt ødelagt av så lite søvn som jeg får nå. Kom nettopp hjem fra trening nå, hjelper på både humør og kropp å komme seg litt bevegelse.

Trening hos oss har forresten blitt noe familien gjør sammen. Mannen, jeg, datter og venninne av datter trener sammen 3-4 ganger i uka. Fint at tenåringene vil være med også, men jeg tror de har mer enn ett motiv for å være med:) Det er jo så mange kjekke gutter der!

De fleste en treffer på der er altså slanke og veltrente folk, det er ikke samme variasjon som på treningssenter andre steder.

Vi bor jo i en forsvarskommune, og trener i den nye treningshallen inne i leiren. Den er fullt på høyde med treningsstudioer i byene, og helt gratis, så det er et flott senter. Bare synd lokalbefolkningen ikke har mulighet til å trene der.

Det gamle treningsrommet utenfor leiren ble lagt ned da denne nye hallen åpnet, og det er endel tenåringsgutter som måtte legge styrketreningen mer eller mindre på hylla, og det er synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Herlighet, jeg har jo dagbok, jeg også!!!

Den hadde jeg helt glemt....eller rettere sagt, jeg ser jo det i signaturen min, og tenker at nå må jeg skrive noe snart, men så dukker det opp noe annet.

Men jeg skriver jo rett som det er her inne på kg, så det er vel kanskje på tide å ta seg litt tid her inne også:)

Har ferie, gode dager, men det er endel som må gjøre utomhus da. Vi må forberede huset for salg til vinteren, og må flikke litt på maling, gjøre noe mer med innkjørsel osv. Litt har vi gjort, litt gjenstår. Men det blir vel bra.

Ja, vi skal selge og flytte. Nå har jeg fått nok av å bo på "en prikk på E6" her nord. Et lite sted, kort sommer osv. Hadde nok gått greiere hvis plassen var litt større, med flere muligheter både for shopping og jobb. Ikke for det, jeg har en god jobb, og trives i den, men jeg har ikke tenkt å ha den for alltid. Heldig er jeg også med bare 15 min å gå dit. Det blir nok annerledes når vi flytter, tenker jeg.

Mannen er jo i forsvaret, derfor vi bor her. Og sånn sett har vi ikke fullt spillerom når det gjelder hvor vi skal bo heller. Vi må bo et sted der forsvaret er, hæren. Og da blir det Rena eller Oslo-området. Valget er ikke vanskelig sånn sett, det blir Oslo. Neste sommer.

Der har vi masse familie, og det er kortere og billigere å reise til Trondheim hvor familien min bor.

Ja ja, dett var dett.

I dag er jeg ute på verandaen. En eldes ikke så fort her nord, har jeg funnet ut, det er jo veldig begrenset med sol å bli brun i, derfor slipper vi også solframkallede rynker, ha ha.

Men vi er fornøyd når det er oppholdsvær! Nå har det steget fra 14 grader til 18, og jeg har t-skjorte og bukse på. Snart blir det jakke også, for det virker som det er på vei ned til 14 igjen. Men som sagt, så lenge det er oppholds, er det ok.

Bukse har jeg på ja. Holder på med "prosjekt bukse" nå. Den er jo litt for trang, så nå har jeg vætet den der oppe, så når den tørker på meg, har den forhåpentligvis videt seg litt ut!

Har vært på flyplassen og hentet datteren, hun har vært hod pappan i 3 uker. Skjønt å få henne hjem igjen!!

Savner henne veldig når hun er borte.

Var også innom klesbutikk, fant skjørt og topp fra Dranella. Også fant jeg samme skjørt som jeg fant i Oslo i fjor, det var halv pris på det der den gangen, her var det selvsagt full pris!

Har vært innom posten og hentet skopakken fra Lille Vinkel sko også, og de var virkelig lekre!! Sjelden jeg finner sko jeg liker SÅ godt, disse var bedre enn forventet.

Se her:

United Nude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren dro forresten rett på jobb, skulle jobe sammen med venninna i dag, og gledet seg til det. Så har hun bestilt Lasagne til hun kommer hjem, og det skal hun få:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...