Gå til innhold

Hverdagene og de andre dagene


Nabodama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi oi, i dag sov jeg leeenge. Våkna i 12-tida, men det var deilig!

Litt å gjøre i dag, for i morra drar vi på en liten ferietur.

-klippe plena (4. gang i år)

-stryke klær

-støvsuge

-handle mat til datteren, som skal være hjemme mens vi er borte

Hun jobber hver dag nå, og skal også passe pusen.

Pusen er forresten på slankern, det liker han IKKE. Han er et skikkelig matvrak, og hadde han fått bestemt selv, hadde han trillet bortover forlengst. Han skraper på kjøleskapsdaøra, går rundt oss på kjøkkenet, biter i buksene våre, alt bare for å få noe annet enn den kjedelige tørrmaten. Og noe annet får han jo også, men mer begrenset enn før. Han fikk visst litt store porsjoner en stund, derfor han er så rund nå.

Da han kom til oss som kattunge, var han allerede påvent kattemat på boks. Jeg har hatt katter hele livet, og de har fått tørrfor og fisik, men denne her var slett ikke fornøyd med det. Han ble sur og grinete hvis han ikke fikk boksemat, og han jaktet dessuten på all annen mat. Var oppe på benken om natta, flerret opp brødposen og spiste bortover brødskorpa. Fant sjokolade som han fikk papiret av og spiste med største appetitt. Åpnet boksen med smør, og sleiket i seg. Kunne ikke ha mat på benkene, da var han der så snart han fikk mulighet.

Så vi ga opp, og fant et kompromiss. Han får boksemat 1-2 ganger om dagen, en liten dæsj, og da er han fornøyd.

Tørrfor synes han fortsatt er æsj og fysj, men han knasker det jevnt og trutt likevel, trøstet av at han tross alt får litt annet også.

Han er 6 år nå, kastrert hannkatt.

Nydelig langhåret rød katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabojenta
Datteren dro forresten rett på jobb, skulle jobe sammen med venninna i dag, og gledet seg til det. Så har hun bestilt Lasagne til hun kommer hjem, og det skal hun få:)

naaaaw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så har man vært på ferie, da.

Mest familieferie denne gangen, og vi har holdt oss i Norge:)

Først til Oslo-området for å besøke mannens søsken, men også for å se oss rundt for å finne ut hvor vi kan flytte til sommeren.

Var i Stavern og Porsgrunn.

Så tok vi fly til Trondheim, var hjemme hos mine foreldre, hvor vi også traff søsteren min + mannen og unger. Så dro vi til den eldste datteren min og var der i 4 dager. Hun bor i pappans leilighet, og også i samme hus som mine eks svigerforeldre.

Jeg og eksen har altså et såpass greit forhold oss imellom at mannen min og jeg kan bo hos ham mens vi er i Trondheim, og det er flott!

Deretter dro vi opp til moren til mannen min og var der et par dager, før vi kjørte hjem til Troms i en nyanskaffet bil. Eller...bilen har vært faren til mannen min sin, og nå har vi tatt over den, og har ike mindre enn 5 biler!

I meste laget for min del!

Ja ja, det var ikke noen rolig og fredelig ferie, akkurat! Men det var veldig godt å få noen dager med eldste datteren igjen.

Yngste datter var alene hjemme mens vi var på tur, hun hadde jo jobben sin. Det gikk helt fint det, men hun ble lei, og hadde det litt kjedelig uten oss....men hun hadde nå venninna på overnatting flere netter:)

Nå har de to fuglene fløyet til kjærestene sine for helgen. Så her har man mer enn nok voksentid.

Venninna hennes er forresten som en del av familien. De er så mye her, har kjent hverandre i mange år, hun har vært med oss på ferie osv. Veldig koselig jente, datteren kunne ikke fått bedre venninne enn henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det regner og er sedvanlige 12 grader!

Samme her. Benka oss i sofaen med en tekopp. Venter på håndballkamp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Benka oss i sofaen med en tekopp. Venter på håndballkamp:)

Sitter med hver vår pc vi. Skal dra og trene snart.

Har ikke lyst til noen ting i dag, litt dårlig humør, trist og lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med hver vår pc vi. Skal dra og trene snart.

Har ikke lyst til noen ting i dag, litt dårlig humør, trist og lei.

Værsjuk?? Kan du ikke bare slappe av hjemme i dag da? Ta et glass vin, fyre opp i peisen å bare kose deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værsjuk?? Kan du ikke bare slappe av hjemme i dag da? Ta et glass vin, fyre opp i peisen å bare kose deg?

Joda, blir nok litt senere det:)

Blir forresten litt vel mye hjemmeliv og inneliv. Hverdagene består av å være hjemme, ha sex, trene og være på jobb. Og husarbeid da, men det er ikke så mye.

Savner litt andre ting også, men det er det ikke så lett å gjøre noe med. I det store og hele har jeg det veldig bra, men akkurat i dag er det litt kjedelig. Litt lite variasjon.

Har jo nettopp kommet fra ferie, og selv om det ikke var verdens mest spennende ferie, er det litt nedtur å komme hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, blir nok litt senere det:)

Blir forresten litt vel mye hjemmeliv og inneliv. Hverdagene består av å være hjemme, ha sex, trene og være på jobb. Og husarbeid da, men det er ikke så mye.

Savner litt andre ting også, men det er det ikke så lett å gjøre noe med. I det store og hele har jeg det veldig bra, men akkurat i dag er det litt kjedelig. Litt lite variasjon.

Har jo nettopp kommet fra ferie, og selv om det ikke var verdens mest spennende ferie, er det litt nedtur å komme hjem igjen.

Du er jo heldig som hvertfall har et sexliv :skratte:

Men skjønner veldig hva du mener. Jeg sitter og er sur inni meg fordi vi bare sitter her... samtidig som jeg ikke vet hva ellers vi skal finne på...Kjenner deg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo heldig som hvertfall har et sexliv :skratte:

Men skjønner veldig hva du mener. Jeg sitter og er sur inni meg fordi vi bare sitter her... samtidig som jeg ikke vet hva ellers vi skal finne på...Kjenner deg igjen?

Jepp, har det akkurat sånn!

Og nå skal vi dra på trening snart.....bedre enn BARE å sitte hjemme da, selv om det kunne vært greit å gjøre NOE annet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble fisketur søndag kveld:)

Med meg kledd for 20 minusgrader, må kle meg godt, for jeg blir ikke lenge ute hvis jeg begynner å fryse.

Langt å kjøre også, så det er kjipt hvis en må hjem fortere enn tenkt.

Vel, det ble fisk til katten, altså ikke den helt store fangsten, men vi koste oss likevel.

På jobb i går, og legetime også. Endelig blir jeg tatt på alvor. Nå er jeg henvist til smerteklinikken og til røntgen. Så får vi se da, om jeg kan få bukt med smertene etterhvert, om det kan bli noen bedring.

Det er fryktelig slitsomt å ha smerter hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har det vært mye teknisk plunder her hjemme, og jeg skriver om det her, i tilfelle andre kan ha nytte av det.

Først ble laptopen rar, den fikk startproblemer. Har aldri vært ute for det før, og denne er bare ett år, så det var tidlig. Kom jo opp masse tekniske uttrykk på skjermen i stedet, og til slutt kom vi aldri forbi det stadiet.

Det sto bl.a CMOS battery low....jaha, altså et batteri som er dårlig...men er det flere enn ett batteri inni her da?

Jada, det er det. Etter litt detektivarbeid inne på hardware.no, fant jeg ut at det er et eget batteri som driver oppstart og sånt. Ok, da var det vel bare å skifte det da. Vi skrur opp deksler, finner mye rart, men ikke noe batteri. Finner ikke forklaring på nettet heller hvor det er på denne typen.

Ringte support dagen etter, de mente jeg måtte sende den inn, for batteriet ligger nemlig under hovedkortet, og det måtte sikkert også skiftes. Da mannen hørte det, ble han enda mer oppsatt på å få det til, spesielt når han nå visste hvor det var.

Tastaturet måtte av, det var en historie for seg selv. Inni der lå batteriet, helt innerst, så bortgjemt som du kan få det.

Ut med det, til butikken for å kjøpe nytt, sette inn igjen, skru sammen, og VIPS! pc god som ny igjen.

Samtidig med dette tullet begynte den stasjonære også å få fakter, den slo seg rett og slett av uten videre. Forklaring: går varm. Etter nærmere undersøkelse viser det seg at vifta har sluttet å gå, må bestille ny.

I ventetiden spiller mannen biljard på nettet med hårføhneren i full gang som vifte....den blåser kaldluft rett inn i vifta! Så ja, vi har våre metoder.

Men bråkete, det er det!

Håper den nye vifta kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten hatt foreldrene mine på besøk denne uka, det var så koselig!

Vi bor jo så langt unna dem, kjenner jeg savner veldig å bo nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Uffda, nesten en mnd siden sist, gitt!

Endelig fredag og helg, og endelig er det flott vær og helg samtidig! Kan ikke bli bedre:)

Har fått svarpå røntgen, store forandringer både i nakke og rygg, uten at jeg gidder å gå nærmere innpå det, men har ihvertfall fått forklaring på hvorfor jeg har så mye vondt i nakken. Og legen har endelig forstått at det var noe annet enn stress.

Så nå blir det hektisk framover; skal til enda en røntgenundersøkelse på onsdag, henvist til MR og ortoped, og til et treningssenter som NAV kjøper tjenester av.

Vært på jobb i dag, koser meg godt sammen med de andre der, vi har et supert miljø:)

Alle er egentlig veldig ulik hverandre, og har ulike livssituasjoner, men det kan funke veldig bra det!

Sitter og koser meg på verandaen nå. Har hentet datteren etter at hun har vært på skole og jobb, deretter handlet vi til helga.

Vi har begynt å se oss om etter nye jobber, mannen har søkt to, jeg er bare på utkikk enda. Og så må vi kanskje legge huset ut til salg snart. Det kan jo ta tid å selge i dagens marked!

Mannen har vært flink de siste ukene, endelig har han reparert mustangen, og nå går den som ei kule igjen. Blir nok ikke å selge den likevel, vi blir så sentimentale når vi tenker på å kvitte oss med den.

Har jo hatt den så lenge!

Har 5 biler for tida, men det har vi for det meste. Varierer mellom 4 og 5. De koster ikke stort, kun BMWèn som drar endel kroner.

Men....når vi skal flytte må vi også ha plass til bilene. Dvs stor tomt, helst et godt veldikeholdt småbruk elelr noe sånt. Passer meg bra, jeg vil helst bo litt skjermet, dessuten liker jeg å holde på ute med hage, og da helst uten at jeg må snakke med naboer hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Nabodama!

Jeg fant jo deg også! Ikke at det var så vanskelig, er jo trossalt bare å trykke på linken i signaturen din, men anyway her er jeg!

Koselig å lese dagboka di, ikke koselig å lese om nakken din, men hadde jo et lite forvarsel om det etter det du skrev hos meg. :)

Kjekt med 5 biler, da har man jo alltid en som virker og en med bensin. :fnise:

Deler den småbruken drømmen med deg, ikke naboer, stor tomt.. Deilig!

Samtidig som jeg ville savnet havutsikten jeg er så bortskjemt med å ha nå.

Nei, nok pjatt! Ville bare legge igjen et spor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Nabodama!

Jeg fant jo deg også! Ikke at det var så vanskelig, er jo trossalt bare å trykke på linken i signaturen din, men anyway her er jeg!

Koselig å lese dagboka di, ikke koselig å lese om nakken din, men hadde jo et lite forvarsel om det etter det du skrev hos meg. :)

Kjekt med 5 biler, da har man jo alltid en som virker og en med bensin. :fnise:

Deler den småbruken drømmen med deg, ikke naboer, stor tomt.. Deilig!

Samtidig som jeg ville savnet havutsikten jeg er så bortskjemt med å ha nå.

Nei, nok pjatt! Ville bare legge igjen et spor!

Koselig at du stakk innom:)

Joda, kjekt med flere biler, det er jo som du sier, alltid en som virker:)

Men det er jo så mange hensyn å ta når man har så mange biler! Jeg hadde helt klart foretrukket færre, slik at vi kunne kjøpe et helt vanlig hus med dobbel garasje. Så dette med bilene legger endel begrensning på å finne hus. Ikke så enkelt å finne en eiendom som passer nå nei.

Mannen vil jo også ha verkstedplass, og det krever mer enn en dobbel garasje!

Men det skal han ha, han er flink med biler, og vi har omtrent ikke verkstedutgifter, han fikser det meste selv.

Supert vær her i dag, sol og varmt. Ser ut til å bli en lat dag. Datteren skal på jobb, hun har sjelden helt fri i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Akupunktur har hjulpet godt på meg!

Jeg har tatt 6 behandlinger nå, og jeg hadde ikke så veldig tro på det. Det hjalp godt de to første gangene, så stagnerte det, etter det ble jeg verre og holdt på å gi opp. Men så kom bedringen snikende! Litt etter litt ble jeg bedre, fra å ha vondt i flere dager i strekk til å ha vondt bare en dag, og nå har jeg vært smertefri i nesten en uke.

Har bestemt meg for å begynne fullt på jobb neste uke:)

Eldste datteren som er student nå har kommet hjem for å bli en stund. Hun bor jo i Trondheim, så det er en stund mellom hver gang vi ser hverandre, men nå har hun såpass frie studier at hun kan ta mye gjennom nettet:)

Deilig å ha henne her!

Jobb har hun fått også, tar ekstravakter i barnehager, og har så mye at hun må si nei til noen vakter.

Var på pub en tur i helga, en venninne og jeg, datteren og kjæresten hennes, det var veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...