Gå til innhold

Marsy og annerledeslivet

marsy

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med sukkerstoppet? Jeg føler meg toppers, er så deilig å ha god samvittighet. Må være lenge siden jeg har hatt det :fnise: Sånn er eksamenstida mi... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Revenka

Kjempesøt liten jente du har!! Helt nydelig.

Drammen? Ikke lenger unna?? Jeg trodde du bodde veldig langt unna. Kos deg med godpia di :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort tenårene var overstått har jeg holdt huden rimelig i sjakk med hudpleie, men nå må jeg tydeligvis bytte til et annet merke, for de gamle produktene virker ikke lenger...

Du skal ikke se bort fra at graviditets- og ammehormonene spiller en slem rolle her. Da er det grenser for hvor mye produkter alene kan hjelpe, men jeg håper jo selvfølgelig du finner noe som hjelper!

Trøsten er at det kanskje går tilbake når hormonene får stabilisert seg :).

Veldig søt baby! Jeg håper min spire klorer seg fast, slik at jeg også får en sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med sukkerstoppet? Jeg føler meg toppers, er så deilig å ha god samvittighet. Må være lenge siden jeg har hatt det :fnise: Sånn er eksamenstida mi... :sjenert:

Synes det har gått greit, men jeg har spist STORE mengder frukt og bær. Kan umulig være sunt det heller :fnise:

Du skal ikke se bort fra at graviditets- og ammehormonene spiller en slem rolle her. Da er det grenser for hvor mye produkter alene kan hjelpe, men jeg håper jo selvfølgelig du finner noe som hjelper!

Trøsten er at det kanskje går tilbake når hormonene får stabilisert seg :).

Veldig søt baby! Jeg håper min spire klorer seg fast, slik at jeg også får en sånn!

Vet at det godt kan være hormonene som spiller meg et puss. Med litt hudpleie skader vel aldri :)

--------------------

Nå sover vesla i vippestolen. Sola har ikke kommet på balkongen ennå, så nå sitter jeg inne og ser på sex & the city på dvd :) Skal prøve å komme igjennom alle episodene før tirsdag når jeg skal se filmen på babykino...

burde egentlig gjøre litt husarbeid, siden vi får overnattingsbesøk... :sjenert:

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på trilletur i sola! :sol:

Vesla sover i vogna i gangen. Har spist lunsj, og skal bare skrive ferdig her, så skal jeg endelig få satt i gang med litt husarbeid.

Før vi trillet sendte jeg en mail til barnefysioterapauten i kommunen. Her løftes det fortsatt ikke noe særlig på hodet. Har hele tiden tenkt at det ville løsne snart av seg selv, men i dag slo det meg at det kan jo være en liten låsning i nakken? Hun ble jo tatt med sugekopp, så det er jo ikke helt utenkelig. Fikk faktisk dårlig samvittighet ovenfor vesla over at jeg "sladret" på henne :fnise:

Når vi kom hjem fra trilleturen hadde jeg allerede fått et langt svar! Fikk tips på hvordan jeg selv kan se om det er en låsning i nakken, og et par måter jeg kan hjelpe henne å trene på. Fikk også navn på både en god manuellteraupaut, og barnefysioterapauter i tilfelle vi trengte det. Hun synes det var kjempebra jeg tok kontakt, så da følte jeg meg heldigvis mindre hysterisk :)

Så senere i dag skal jeg se etter låsninger, og prøve de andre tipsene hennes. Hvis jeg ikke ser en forbedring de neste ukene skal jeg ta henne med til barnefysio så de kan ta en titt på henne.

Så da gikk jeg plutselig fra å føle meg som en dårlig mor til å føle meg som en flink, ansvarlig en! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self:

12 uker: første gang hun rullet over på (høyre) side, og ble liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du var veldig flink, tror aldri jeg hadde kommet på noe sånt av meg selv. Godt jeg har dere KG-mammaer rundt meg når jeg selv skal få barn.

Blir spennende å se om øvelsene du kunne gjøre selv har noe effekt da :)

Så flink du er som gjør husarbeid, det burde jeg og gjøre.. :sjenert: Det er såå kjedelig..

Hørtes skikkelig deilig ut med trilletur i sola, jeg gleder meg sånn til jeg får en liten å trille jeg og. Blir kjempemisunnelig når jeg ser damer med vogn i byen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes skikkelig deilig ut med trilletur i sola, jeg gleder meg sånn til jeg får en liten å trille jeg og. Blir kjempemisunnelig når jeg ser damer med vogn i byen :fnise:

Det er deilig å trille, men problemet med varmen er at man får en grinete unge :( Veldig deilig å ha alle KG mammaer her... :Nikke: hadde ikke klart meg uten tror jeg

Har spist en saftis i dag, men har ikke dårlig samvittighet, fordi jeg har ikke vært så sunn som denne uken på leeeeenge! Og målet er jo tross alt å være ekstra sunn...

Men jeg har jo sagt til mannen at jeg skal ha sukkerstopp - så da må jeg ihvertfall holde meg på matta når han er hjemme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her soves det i dag. Har ikke sett på maken siden hun var nyfødt omtrent.... Trillet til butikken i morges, og da sov hun 1-2 timer i vogna etterpå. Så fikk hun mat, og sov 4 (!) timer i vippestolen. Så har vi tulla litt og puppa igjen, men mens jeg pratet med mamma i telefonen sovnet hun på sofaen igjen!

Ryddet og tørrmoppet/støvsugde hele huset i går, så i dag benyttet jeg sovingen til å rydde i veskene mine (fant bl.a 5 penner, 2 lipgloss, 73kr, 2 hårstrikk, 2 hårbånd, en mobillader, brilleetui, neglelakk, neglefil osv. osv. :overrasket:), og se sex & the city på dvd. Er solbrent, så det frister ikke å sitte i sola i dag.

Lurer på om vesla allerede har humor? Hun lå med stumpen bar på stellebordet, og tisset selvfølgelig utover alt... og stooooorgliste når hun så ansiktsuttrykket mitt når jeg oppdaget det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: har fått lapp i posten om at det har kommet to pakker til meg! Da er hudpleien på plass... men jeg mangler en pakke, og det er nok den som kom på 255kr. Da ble den altså stoppet i tollen... Men det er vel bare 25% moms tillegg? Eller er det gebyrer også?

Har bestilt meg 2 DVD'er i dag også. Såååå gøy med pakker i posten. :ler:

Gleder meg vilt til feriepengene kommer på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke ha dårlig samvittighet for en saftis, nei. Det er jo nesten ikke kalorier i sånne :-D

Å, så gøy med pakke! Vet ikke om du må betale mer enn 25% moms, jeg.

Håper du har hatt en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om vesla allerede har humor? Hun lå med stumpen bar på stellebordet, og tisset selvfølgelig utover alt... og stooooorgliste når hun så ansiktsuttrykket mitt når jeg oppdaget det :ler:

:fnise:

Hehe... hun var sikekrt kjempestolt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke ha dårlig samvittighet for en saftis, nei. Det er jo nesten ikke kalorier i sånne :-D

Å, så gøy med pakke! Vet ikke om du må betale mer enn 25% moms, jeg.

Håper du har hatt en fin søndag!

Fikk pakkelapp i dag. Ble 150kr ekstra, for en pakke som kostet kun 255kr!

Den tollgrensa bør heves snart

:fnise:

Hehe... hun var sikekrt kjempestolt. :ler:

:Nikke: hun stooorgliste etter å ha gulpet utover pappa og hans nye skjorte også... er en liten luring det der :fnise:

---------

Har hatt en herlig helg, der hele familien hadde en laaang trilletur i finværet. Mannen er bortreist i dag og i morgen, men fra onsdag av har han ferie i to hele uker! Gleder meg vilt!

I dag har vi jentene shoppet litt på mastercard :sjenert: får jo feriepenger på fredag... fant en herlig veske på accessorize som jeg bare måtte ha ;)

I morgen skal vi jentene på babykino for å se sex & the city, og så skal vi endelig få besøkt oldemor og spise vafler (sukker sukker sukker...)

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukker, sa du? *spise kanelboller* :sjenert:

Burde ha trent med manualer jeg også, for jeg har fått skikkelig sånne dinglearmer, synes jeg. Hvor har du kjøpt manualer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sukker, sa du? *spise kanelboller* :sjenert:

Burde ha trent med manualer jeg også, for jeg har fått skikkelig sånne dinglearmer, synes jeg. Hvor har du kjøpt manualer?

Kjøpte en koffert på enten G-sport eller Interport... husker ikke helt...

Kostet under 500kr og er to stenger der man kan sette på vekter selv. 2.5kg per manual er minimum - 5-6kg er maks.

Kjøpte den for et par år siden, men den er dessverre ikke så flittig brukt :sjenert: Her dingles det også!

Sex & the City var gøy for de som likte serien. Som et gjensyn med gamle venninner :) Begynte nesten å gråte også....

Trillet 5 timer i Oslo i går! Med ammepause på Operaen (noe turistene synes var stas) :fnise:

Skal i bryllup neste uke og trenger kjole. Det er på tinghuset, og bare en enkel middag etterpå, så den skal være pen, men enkel. Vil ha knelang. Noen som har sett noen fine kjoler i det siste?? Må kjøpe kjole til vesla også :)

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nyter late dager med mannen hjemme. Men nå er det bare 2 dager igjen før han skal på jobb igjen... men da er det bare 2 1/2 uke til jeg skal ta med vesla til mamma og pappa et par uker. Det blir koselig, de har jo ikke sett henne (annet enn på bilder) siden hun var 3 uker gammel.

3 mnd kontrollen gikk fint. Hun er fortsatt under normalen på lengde, men det tar hun vel igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mannen tilbake på jobb igjen etter 2 uker med perm... Har bestilt flybillett til mamma og pappa nå - så om 2 1/2 uke reiser vi! Første flytur for vesla! Mannen kjører oss heldigvis til gardermoen, så da trenger jeg kun ta med Mei Tai. Foreldrene mine skal leie bilsete, og hjemme har de både sprinkelseng og barnevogn. Kjekt at dette ikke er første barnebarn :) Mannen kommer kjørende oppover en uke senere, og da tar han med vogn og bilsetet vårt. Gruer meg litt til hjemturen, når vi skal kjøre så langt. Vi må nok legge inn en overnatting på veien, og ta en del pauser underveis.

Har lastet ned percentilskjema for lengde på PC'en nå (skjema som viser forventet utvikling avhengig av alder). Da kan jeg følge med litt selv. Vi skal ikke på kontroll igjen på helsestasjonen før om over 2 måneder. Vesla lå 2,5 cm under laveste normallengde på 6 ukers kontrollen, men nå var det kun 1 cm under. Så hun tar innpå. Heldigvis var alle andre kurver fine (vekt, hodeomkrets, vekt i forhold til høyde). Er så lei av å bekymre meg for alt mulig.... kan ikke den skjønne lille babyen bare være normal, som "alle andre"? :sjenert:

Hun løfter fortsatt ikke hodet spesielt høyt når hun ligger på magen, men hun holder det stadig bedre når vi bærer henne. Nå sitter hun på fanget vårt (med ansiktet mot oss) mens vi prater og synger, og da holder hun hodet selv (selv om hun vingler litt).

Manuell terapaut på fredag for en sjekk. Helsesøster bemerket at hun var litt skjev i bakhodet, siden hun har en favorittside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...