Gå til innhold

Marsy og annerledeslivet

marsy

Anbefalte innlegg

Skal ikke være greit med alle disse vekstkurvene.. Jeg har ikke vært og veid snuppa siden 4mndskontrollen, og det er sannelig godt. Man blir jo helt koko av disse helsesøstrene som greier å gjøre en bekymret for ting man ikke trenger å bekymre seg for..

Ja, nå holder jeg meg unna... Vi skal ikke på 5 mnd kontroll før om 3 uker (da er hun jo nesten 6 mnd da, men) og frem til da skal jeg ikke bort et eneste målebånd :)

:hjerte: helskjønn er hun uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er plutselig helga over... har vært på besøk hos venner på hytta deres, og i dag var vi på 1-års dag hos veslas kusine :)

Vi må droppe å ha navnefest hjemme, på grunn av katteallergikere som ikke fikser en hel dag hjemme hos oss. Så da fortsetter jakten på lokale i morgen.

Jeg MÅ forresten kjøpe litt klær fremover, jeg har INGENTING.

*surfe nettet etter klær*

Til uka blir det et overnattingsbesøk hos venner, og en utflukt til IKEA for å kjøpe litt til veslas soverom :)

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å måtte skaffe lokale da, det kan jo være skikkelig dyrt også... Håper det ordner seg :)

God shopping da!

:klem:

Glemte at jeg har dårlig med penger... :roll::ler:

Men har kikket en del i H&M katalogen i dag, og vurderer å bestille derfra

*drømmer om ny garderobe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å måtte skaffe lokale av sånne grunner da.. Men men.. Får håpe du finner et som ikke er alt for dyrt da.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte at jeg har dårlig med penger... :roll::ler:

Men har kikket en del i H&M katalogen i dag, og vurderer å bestille derfra

*drømmer om ny garderobe*

Ja, hvor ble det egentlig av disse barselsgavene vi skulle få med walk-in-closet og gullbelagte håndtak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er ikke bare lett å kun ha 80% lønn. I tillegg går jeg jo glipp av bonuser og overtidspenger jeg også ville ha fått hvis jeg jobbet. Selv om jeg får barnetrygd, sitter jeg nok igjen med rundt 4000kr mindre per måned, og det er mye penger for oss.

Jobben til mannen skal kanskje ha "konetur" til London i november/desember. Åh.. håper det blir noe av. Gratis tur til London!! Men det blir nok tøft for mammahjertet å være borte fra vesla i 2-3 dager... :sjenert:

Har funnet et perfekt lokale nå, som kommunen leier ut (en stor hytte, i skogkanten, ikke langt unna der vi bor). Men jeg får jo ikke tak i han som er ansvarlig for utleie av hytta :roll: Svigermor har heldigvis tilbudt seg å bestille en kake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt kooosedag. Våknet ikke før kl 9, koste oss hjemme et par timer før vi dro på babykino og så Mamma Mia med en venninne som har en baby på 1 mnd. Moro film, ikke fantastisk, men omtrent det man forventer :) Også elsker jeg Colin Firth *sikle*.

Etterpå sov gullungene mens mammaene var på cafe :)

Nå ligger vesla i vippestolen og løfter hele kroppen, slik at kun hodet og føttene er nedi underlaget mens hun gliser :hjerte:

I morgen blir det barnefysio, så Oslotur med besøk hos gravid venninne, og så overnatting hos noen venner etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kooooselig dag :) jeg likte Mamma Mia jeg, enig at den ikke er FANTASTISK, men svarte til forventningene.. Bortsett fra av james bond ikke kunne synge i det hele tatt :fnise: Men Metyl Streep derimot, kjempeflink :klappe:

Får håpe du får tak i han som har ansvaret for utleie av hytta da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt det koselig i dag! Du er heldig som har venner som også har barn, det skulle jeg ønske jeg hadde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kooooselig dag :) jeg likte Mamma Mia jeg, enig at den ikke er FANTASTISK, men svarte til forventningene.. Bortsett fra av james bond ikke kunne synge i det hele tatt :fnise: Men Metyl Streep derimot, kjempeflink :klappe:

Får håpe du får tak i han som har ansvaret for utleie av hytta da :)

Hehe, tenkte akkurat det samme. Hvorfor fikk han være med, når han har en sånn sangstemme? :fnise: Meryl Streep synes jeg var utrolig vakker i den filmen. Også fikk jeg lyst til å flytte til Hellas selvfølgelig (jeg er den evige dagdrømmer!)

Høres ut som om du har hatt det koselig i dag! Du er heldig som har venner som også har barn, det skulle jeg ønske jeg hadde :)

Ja, det er veldig kjekt, men dessverre ikke noe man kan planlegge :) Har en venninne til som er gravid, men hun har ikke termin før helt i starten på februar, så da får vi bare en måneds permisjon samtidig.

Men du har jo oss her på KG da Imli! :klemme:

--------------------

Har satt mannen til å "jobbe" litt når han kom hjem i dag. Han er litt for sløv for tiden, og påstår at han gjør så mye.... :roll: Så i dag har han sortert klærne sine, hengt opp klesvasken sin og gitt vesla tran. :pisk::ler:

Han har aldri gitt henne tran før faktisk, fordi hun som oftest får det på formiddagen, så dermed fylte han opp en full teskje (hun får vanligvis bare noen dråper). Vi måtte le når vi så ansiktsuttrykket hennes når hun fikk en gigadose kald tran rett på tunga :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh.. ferdig med en real KG-dagbokrunde...

Er det forresten bare jeg som ikke finner bukser som passer? Passer de rundt rumpa, er de aaaaalt for lange i beina. Er vel ingen automatikk i det at store rumper hører sammen med lange bein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke vært på shopping enda! :overrasket:

Ikke klær til meg selv iallfall, det blir liksom bare ting til Junior for tiden. Så jeg vet sannelig ikke hvordan nye bukser vil sitte på kroppen min. Bruker bare de gamle buksene mine forløpig. Men jeg merker at de ikke sitter like bra som før, og jeg trives ikke så godt i dem lenger. Kroppen min har nok endret seg litt etter svangerskapet.

Men nå skal det sies at jeg alltid har hatt problemer med å finne bukser som sitter bra. Enten er de for korte i beina eller for stramme rundt hoftene. Eller så er de alt for dyre. Jeg gidder bare ikke å bruke 1000 kr på et par bukser. *gnien og ikke altfor motebevisst*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt jeg har dere KG-venninner! :klem:

Hah, bukseprøving er et kapittel for seg. Så og si alle de få buksene jeg har er blitt for store, til og med joggebukser. Desverre er lommeboka like tynn, så shopping har det blitt dårlig med. Men jeg synes alltid det er vanskelig å finne noe som sitter bra. Man skal jo helst ikke ha hverken rumpe eller hofter... Og de buksene som har vært så populære nå med ettersittende legger, ser jo helt forferdelig ut når man har brede hofter. Men iflg min søster er de ut nå da :ler: Er ikke altfor motebevvist her, nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke shoppet noe særlig jeg heller. Har kjøpt meg en bukse, og en hettegenser/jakke. Tror det er alt på ett år. Hvis man ikke regner med et par mammabukser og amme bh-er!! Hjelp... jeg som shoppet hver dag når jeg var student...

----------

Fikk endelig tak i mannen fra kommunen i går, så nå er lokale sikret til navnefesten! :hoppe: En "hytte" som ligger under en km unna oss, halvveis inn i skogen. Tror det blir perfekt! Da gjenstår "bare" mat, drikke og pynt :) Har vært på Binders i dag og kjøpt inn utstyr for å lage invitasjoner, så da blir det forhåpentligvis ferdig i dag.

Overnattet hos en venninne i går, og alt gikk strålende. Men så plutselig våknet vesla etter bare 2 timer. Sovnet heldigvis etter mat, men våknet igjen etter 2 nye timer, og da var hun utrøstelig. Hylte i 1 time i strekk, mellom kl 0130-0230. HYLTE altså..... det har hun ikke gjort på natta siden hun var nyfødt. Jeg hadde riktignok spist krydret/sterk mat etter at hun la seg, men hun har jo aldri reagert på det før? Etter en time roet hun seg heldigvis litt ned, så hun klarte å ta pupp, og da sovnet hun etterpå og sov i 5 timer - og våknet blid og fornøyd.

Kan hende det var en kombinasjon av tenner og mat? Stakkars våre barnløse venner, de ble sikkert vettaskremte! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der klarte ikke JEG vente lenger, og vesla har fått en halv teskje med fruktmos (eple&blåbær) :fnise: Er jo greit å starte forsiktig. Hvis hun ikke reagerer på det får hun en hel teskje i morgen. Lørdag prøver vi en smaksprøve grøt hvis alt har gått bra så langt :)

Må ha vært godt, for på slutten gapte hun når skjeen kom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med litt fast føde da :) Koselig å overnatte borte, får håpe de ikke ble alt for skremt da :ler:

Så bra at alt orndet seg med lokale :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...