Gå til innhold

Noli blir fru


Noli

Anbefalte innlegg

I går hadde vi en haug med middagsgjester, og det var såååå vanskelig å holde kjeft. Ett av de andre parene gifter seg i mai i år, så de snakket jo naturlig nok litt om sitt bryllup da. Jeg gleder meg veldig til jeg kan snakke om mitt også.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller aldri opplevd brudebukettkasting i norske brylupp... tror det er mere en amerikansk tradisjon... :)

Jeg syns virkelig det var en fin tanke ja... <det skulle jeg og gjort om jeg var i samme situasjon som deg :klem:

Ja jeg kan tenke meg at det klør i fingrene etter å kunne fortelle alle sammen de store nyhetene :)

Når skal dere gjøre det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påsken får familiene våre vite det, og så forteller vi det til venner etterhvert. Jeg gleder meg veldig! :)

I dag nevnet jeg noe om middagen til min Kjære, og han svarte bare "Mhm.." fordi han holdt på med noe annet, og jeg fikk mitt første anfall av hysteri. Fikk det for meg at han egentlig ikke ville gifte seg med meg, og at han bare gjorde det for å gjøre meg glad. :ler: Heldigvis har jeg en veldig snill kjæreste som roer meg ned raskt, og klarer å få meg til å forstå at når jeg har tenkt en tanke i hodet lenge, og så plutselig sier det høyt, tar det litt tid for ham å "stille seg inn" på det vi snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påsken får familiene våre vite det, og så forteller vi det til venner etterhvert. Jeg gleder meg veldig! :)

I dag nevnet jeg noe om middagen til min Kjære, og han svarte bare "Mhm.." fordi han holdt på med noe annet, og jeg fikk mitt første anfall av hysteri. Fikk det for meg at han egentlig ikke ville gifte seg med meg, og at han bare gjorde det for å gjøre meg glad. :ler: Heldigvis har jeg en veldig snill kjæreste som roer meg ned raskt, og klarer å få meg til å forstå at når jeg har tenkt en tanke i hodet lenge, og så plutselig sier det høyt, tar det litt tid for ham å "stille seg inn" på det vi snakker om.

sånn sier jeg til samboeren min hele tiden... fordi han kanskje ikke er like enthusiastisk som meg...

det hele begynner da med at jeg sier sånn.. hadde det ikke vært for meg hadde vi ikke kunnet gifte oss, du gidder jo aldri å gjøre noe, tenke på noe med mindre jeg spør deg..

så får han dårlig samvittighet, og skal lese alle bladene, bidra med ALT.. og da blir jeg bare irritert fordi han gjør det jo bare fordi jeg nevnte det.. :fnise:

Herregud, han kan vel ikke styre og ordne like mye som meg.. da hadde vi ikke hatt noe mer å planlegge... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt at det ikke er bare meg. :fnise: Jeg har mange venninner som har "hintet" til mannen sin i mange år om at de må fri før det endelig skjedde, og om jeg hadde vært en av dem ville jeg nok følt at dette var noe jeg hadde presset ham til. Men at han ville gifte seg med meg kom helt overraskende på meg, så jeg kan ikke beskyldes for å ha mast meg til det.. :ler:

I dag tror jeg at jeg skal ringe og bestille kirken. Jeg er bare så nervøs. Skulle ønske mannen kunne gjøre det, men han er på jobb, så jeg må nok gjøre det selv. Er i grunnen bare redd for at de skal si at datoen ikke passer eller noe slikt, men med en gang man har ordnet kirken blir det virkelig virkelig. Og hva skal jeg si? Jeg har noget telefonskrekk fra før av, så dette er sånn passe skummelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare si du vil gifte deg du :)

tror du må oppgi personnummeret ditt og fødselsdagen hans, samt hvor dere sogner og fullt navn... :)

var ikke så farlig å ringe, men det er sant at det blir mye mer virkelig etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :) Jeg har fullt navn og pesonnummer på oss begge, navnet på kirken han hører til (jeg er i HEF) og navnet på kirken vi ønsker å gifte oss. Samt navnet på hun jeg skal spørre etter. Jeg må bare puste litt før jeg gjør dette, det er helt sikkert ikke farlig, men jeg hater å ringe folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig skummelt å ringe kirka, men som oftest er de nå veldig trivelige. Ble til og med tullet endel med av presten :)

Jeg har det litt anderledes med kjæresten, han vil faktisk ha litt å si når det gjelder alt, han spør og vil diskutere det meste. Av og til faktisk litt irriterende! :)

Idéen med brudebuketten var fantastisk... Tror jeg skal gjøre det samme :)

Et spørsmål. Hvem skal føre deg opp gulvet?

Har spurt onkelen min(pappas bror) om han ville, de er så like så da vil jeg føle at jeg har ham der på en måte. Han ble veldig rørt og ville følt seg veldig beæret om han fikk lov til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål. Hvem skal føre deg opp gulvet?

Aner ikke. Har tenkt litt på svogeren min, jeg har ingen onkler eller noe som jeg kunne spurt. Evt gå alene, eller få sønnene til søsteren min med meg. Men den elste der er jo seks, så de er jo små. Men føler at jeg ikke tør å gå alene, kommer sikkert til å være ekstremt nervøs fra før av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :)

Jeg hadde en idé også, før søstern min kom på det med onkelen min (han bor ikke her og har ikke gjort det på mange år så har lite kontakt med ham, så hadde nesten glemt ham). Jeg hadde hadd litt lyst å pakket på mamma en dress, hatt og gjemt håret, sånn at hun liksom ble "mann". Syns kanskje det hadde vært litt artig hvis hun hadde villet det da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen min har jo også en bror, som jeg kanskje kunne spurt. Men har ikke noe kontakt med ham, har møtt ham én gang siden pappa døde for ti år siden. Så det ville kanskje blitt litt rart? Har ikke vært sikker på om jeg skulle invitere ham engang, siden vi skal ha det såpass lite.

Men nå skal jeg ringe kirken................. :spy: Jeg er skikkelig nervøs altså, men må bare fortelle meg selv at det verste som kan skje er at vi ikke får den datoen vi vil, det er ikke akkurat som om de kommer til å si at vi ikke får gifte oss der, det har de allerede sagt ja til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Vi fikk den datoen vi ville - 02.05.09 kl. 14.00!!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Hun var utrolig koselig hun damen jeg snakket med, og det var veldig godt å høre noen snakke min egen dialekt også. Nå sliter jeg veeeeeeeldig med å ikke ringe søsteren min her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! :klemmer:

Nå ble jeg virkelig glad. Det var ikke så skummelt som jeg trodde, selv om jeg virkelig sleit med å stave både adressen min og etternavnet til mannen fordi jeg var så nervøs. Og da hun spurte om noen av oss har noen tilknytning til kirken og jeg svarte at pappa er begravet der, begynte jeg å grine.. :sjenert: Men hun er sikkert vant med at folk er "litt" emosjonelle når de ringer for sånne ting, så det går sikkert bra. Hun var i hvert fall utrolig koselig.

Jeg har foreløpig klart å ikke ringe søsteren min også, men det er bare så vidt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sendte jeg også en epost til hotellet der jeg tror vi ønsker å ha middagen (bare for å oppklare: mannen er ikke kjent på stedet, han er ikke overkjørt.. :fnise: ), og de svarte ganske nøyaktig en halvtime etter at jeg sendte eposten. Imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at du har ringt kirken og dere fikk datoen dere ville ha :-D Og så har du fått mailet hotellet også, skal si du har fått gjort endel i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det lønner seg å være sykemeldt når man skal planlegge bryllup altså. :fnise:

Fikk tilsendt menyforslagene på epost, var veldig mye fisk til forrett, men siden det er mye allergi mot fisk i familiene våre må vi finne noe annet. Kan jo kombinere i mellom de ulike menyene også.

Synes heller ikke det var spesielt dyrt, de skal ha ingenting for leie av lokalet, og menyene lå på ca 600 per kuvert. Men dette er jo et bittelite sted, så det er kanskje derfor. Var mye spennende mat der, så jeg få snakke med mannen om hva han mener. Og det inkluderte servering, borddekorasjoner, lys og blomster. De gjestene som bor på hotellet får vi også billigere kuvertpris på. Vet ikke om det er vanlig, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dato og kirke og det hele! :duskedame:

...vet hvordan det er å være sykemeldt og bryllupsplanlegger samtidig :fnise: Ting blir jo raskt unnagjort i hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ordnet seg med kirke!! Godt å ha fastsatt en dato, det blir med en gang så veldig virkelig! Kan tanke meg du gleder deg til å fortelle det til alle :) Jeg måtte ringe rundt til alle å fortelle med en gang nesten jeg, så må si jeg beundrer deg for at du klarer å holde tett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...