Gå til innhold

Noli blir fru


Noli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

eller mine sko:

sko

de er av samme merke som de irmelinn så på... og jeg har kjøpt mine i usa... KJEMPE fornøyd.. i tillegg så har det merke bredere sko om man vil det.. så hvis man har litt pailabber som meg så kan man fortsatt bruke det merke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke de skoene helt like?

Jeg har bittesmå føtter, bruker vanligvis str 35, så frykter at jeg kommer til å slite litt med å finne sko som er så små. Man kan ikke akkurat putte ullsåler i de skoene. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var veldig fine, men jeg likte de andre best. Var litt "kjærlighet ved første blikk" med dem, er stor sannsynlighet for at det blir de. :jepp:

Jeg har tenkt litt på hårpynt i dag, og jeg vil gjerne ha noe i håret, men ikke tiara eller slør. Jeg kunne tenkt meg noe som dette. Hadde egentlig tenkt på hvite perler, men jeg er jo blond, så vet ikke om det kanskje blir litt usynlig?

Jeg ønsker meg "koresettrygg" på kjolen, og da kunne kanskje båndet vært i en blåfarge som likner på hårpynten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke de skoene helt like?

Jeg har bittesmå føtter, bruker vanligvis str 35, så frykter at jeg kommer til å slite litt med å finne sko som er så små. Man kan ikke akkurat putte ullsåler i de skoene. :ler:

ja... de var visst det... stussa litt over at irmelinn skulle ha noen andre sko for vi har lik kjole og hatt lyst på dem samme skoa.. men jeg så at det stod sko nr 3 og hjernen min da ikke koblet det at det var flere sko på den sia bortsett fra dem første...

synes det var litt rart fordi de skoa var jo spisse også liksom.. eller litt rund tupp på spisse sko.. :ler:

Min unnskyldning til dette er rett og slett at jeg super forskjøla og har dattra hjemme fra barnehagen... :rødme:

Men fine er dem.. og mine står på skapet mitt... jeg har matchende veske også, kjøpt samme sted som skoa... hvis du går inn på sia mi så kan du jo eventuelt se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg må le litt av Sandra. :fnise:

Tror det blir fint visst du matcher fargen på snøringen i ryggen og hårpynten. Men det kommer jo også litt ann på hvilken kjole du velger. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at du er ung tror jeg ikke du skal tenke på om du vet at han er den rette for deg og du føler deg moden for det. Jeg har vært gifteklar siden jeg var 18-19! :fnise:

Jeg er 24 når vi gifter oss og synes ikke det er for ungt. Av de jeg gikk på vgs med så er det faktisk 6-7 stk som er gift allerede. Jeg synes iallefall ikke det er et sekund for tidlig! :fnise:

Men de der skilsmissestatistikkene er litt skumle altså.. Synes nesten det er litt utrolig jeg, at nesten 50% av de som gifter seg, skiller seg igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg må le litt av Sandra. :fnise:

Tror det blir fint visst du matcher fargen på snøringen i ryggen og hårpynten. Men det kommer jo også litt ann på hvilken kjole du velger. Eller?

Ja, det gjør sikkert det. Men det er nok sannsynlig at jeg får kjolen min designet selv, jeg vil egentlig ha det så enkelt som mulig. Kunne også tenkt meg å kjøpe silkestoff og lage korsettbåndene selv og slips til mannen av samme stoff. Det var han enig i at var en god idé, søsteren min er kjempeflink til sånt og hjelper sikkert mer enn gjerne til.

Av de jeg gikk på vgs med er det kun ei som er gift, og hun er veldig religiøs. Jeg har aldri vært gifteklar før nå, har aldri sett for meg at jeg skulle bli gift egentlig. Mens nå har jeg snudd helt om og synes ekteskapet er en viktig ramme for å trygge juridiske og økonomiske deler av samlivet, blant annet dette med arverett og retten til å sitte i uskiftet bo.

Skillsmissestatisitkken tror jeg ikke man kan bekymre seg for mye om, om jeg ikke hadde trodd at vi hadde en reell sjanse til å få et ekteskap som varer livet ut, ville jeg ikke giftet meg. Samtidig tenker jeg at alle de andre som har giftet seg og skilt seg etterpå har sikkert tenkt akkurat det samme. Men, man vet aldri hva som skjer, og for oss er dette en fin måte å markere at vi velger hverandre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilsmissestatistikken er jo bare noe som er der... Der er jo oss gifteklare som skal klare å snu statistikken til det positive :jepp:

Det er faktisk trolig mange som har sagt til meg med en gang de fikk vite at jeg skal gifte meg:

"Herregud det må du ikke finne på å gjøre!! Har du ikke sett statistikken??"

Men da må jeg jo bare si slik som dere at hadde det vært tvil om at ekteskapet kom til å holde livet ut, ville jeg ikke ha giftet meg... Jeg er av generasjonen som skal snu statistikken...

Som oftes bare himler de med øynene da... Det er da jeg har lyst å løpe mot dem og slå dem hardt i hodet!! For å være så negativ mot andres lykke er det værste jeg ser!! :kjefte:

Ellers må jeg si at hårpynten var kjempefin :jepp:

Sikkert nydelig om det går igjen i korsettbåndet og kansje noe i buketten?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller mine sko:

sko

de er av samme merke som de irmelinn så på... og jeg har kjøpt mine i usa... KJEMPE fornøyd.. i tillegg så har det merke bredere sko om man vil det.. så hvis man har litt pailabber som meg så kan man fortsatt bruke det merke!!

Hvorfra i usa har du kjøpt disse?

Eller på hvilken side?

De var KJEMPE fine, samme som Noli sa, Kjærlighet ved første blikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse :) Du har jo kommet et stykke på vei i planleggingen, greit å ha litt god tid på seg så slipper man å stresse!

Er veldig enig ang bryllupssko, jeg liker heller ikke slike spisse sko :) vurderte Tango Too jeg og, de er nyyyydelige, men endte opp med å kjøpe disse fra Bianco... De satt godt på foten og jeg elsker sto med "t-bar", også synes jeg gjennbruksverdien er større med de enn slike satinsko :)

Ang skillsmissestatistikken; det er 50% som klarer det og! Ingenting som tilsier at man ikke skal kunne havne i den delen av statistikken! Og er man innstilt på at det ikke kommer til å bare være gull og grønne skoger hele livet så tror jeg man kan klare det! Et ekteskap krever jo at man jobber 110% for at det skal fungere og jeg føler meg i hvertfall sikker på at vi skal gjøre vårt beste! :rødme:

Håper du får en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder skillsmissestatistikken synes jeg det er et argument at antallet samboere som går fra hverandre er langt høyere enn antallet ektefeller som går fra hverandre. Nå er dette riktignok for samboere og ektefeller med barn, siden det ikke finnes noen statistikk over samboerpar uten barn som går fra hverandre (som jeg vet om i hvert fall), men det må jo til en viss grad bety at ekteskapet er mer stabilt enn samboerskapet og at det er sannsynlig at terskelen for å gå fra partneren sin høynes ved inngått ekteskap fremfor samboerskap.

Ellers må jeg si at hårpynten var kjempefin :jepp:

Sikkert nydelig om det går igjen i korsettbåndet og kansje noe i buketten?? :)

Ja, buketten ja. Den har jeg ikke tenkt på i det hele tatt, annet enn at jeg vil legge den fra meg på graven til pappa etter at vi har giftet oss. Det er kanskje litt teit, men jeg ser ingen grunn til å drasse rundt på den hele dagen når jeg har lyst å legge den fra meg der. Det blir på en måte litt symbolikk i det for oss, det er veldig sårt for meg å skulle gifte meg uten pappa. Men må nok ha noe blått - jeg kunne tenkt meg hvite roser og kanskje det samme blå båndet rundt som korsettbåndet og mannens slips?

Hvorfra i usa har du kjøpt disse?

Eller på hvilken side?

De var KJEMPE fine, samme som Noli sa, Kjærlighet ved første blikk :)

Ja, de var nydelige, og jeg vil også gjerne vite hvor i USA de er kjøpt. Alle penger som kan spares er jo fint.

Gratulerer så masse :)

Takk! :) Planleggingen har jeg kommet godt i gang med, ja - men det er veldig koselig. Det er veldig lite som er bestemt egentlig, nå er det mest på "drømmestadiet" og å finne ut hvilke muligheter som er der. På mandag skal vi ringe kirkekontoret igjen og høre om 02. mai går bra, det håper jeg veldig. I så fall er jo kirken noe som er ferdig planlagt. :)

Jeg fant ut i dag at trykte servietter ikke var så veldig dyrt, jeg så vel for meg flere tusen kroner, men det var jo helt feil. Vi er dessverre ikke rike, så hva vi skal bruke penger på må nok prioriteres, men sånn er det jo. Det viktigste er at vi blir gift, ikke hvor mye penger vi bruker på å feire det.

God helg :skaal:

:fnise:

Ja, nå er det endelig helg! Det er deilig med fridager, selv om jeg er sykemeldt for tiden og har "fri" hele tiden, mannen jobber lange dager så jeg gleder meg til å få litt tid sammen med ham.

God helg til alle dere også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, buketten ja. Den har jeg ikke tenkt på i det hele tatt, annet enn at jeg vil legge den fra meg på graven til pappa etter at vi har giftet oss. Det er kanskje litt teit, men jeg ser ingen grunn til å drasse rundt på den hele dagen når jeg har lyst å legge den fra meg der. Det blir på en måte litt symbolikk i det for oss, det er veldig sårt for meg å skulle gifte meg uten pappa.

Guri så fint... blir jo rørt her jo :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt seint ute her eg, men bedre seint enn aldri har eg hørt nåken seie :fnise:

:velkommen: ska du vær verfal, å gratulera så masse me forlovelsen å bryllupsdagbok her på KG :klemmer: Så go` dåkke e` så klare å holda de hemmeligt :dåne:

:sjenert: Eg for min del ringte fra Tyrkia te mamma å storesøster, midt på nattå for å fortella de :sjenert: Lykkelige, eg??? :skratte::skratte::skratte:

Tippe dåkke glede dåkke te å sei de :rødme: Fint at alle e samla når di får vita de da :jepp: De blir nok STORT!!!

Syns ikkje du e for unge te å gifta deg, mången så gifte seg når di e på din alder :jepp: Men sjønne godt ka du meine, for plutseligt føle en seg så voksen...for de e jo bare voksne så gifte seg :fnise: Eg e litt der sjøl, å eg e 27 liksom (har stoppa opp på 22 da, så når folk spør meg kor gammale eg e, så må eg tenka meg nøye om så eg ikkje seie 22 :ler: )

Kos deg masse me planleggingå, de e kjempegøy! Her inne e de masse masse lika giftesjuke jentår me goe råd, listår i fleng å engasjement!!!

Ska bli kjekt å følga planleggingå di vidåre!!

:klemmer:

Goa helgå te deg forresten :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri så fint... blir jo rørt her jo :grine:

Fint? Ikke teit altså? Folk blir jo snytt for den der "bruden kaster buketten"-tradisjonen, men det overlever de nok. :fnise:

Litt seint ute her eg, men bedre seint enn aldri har eg hørt nåken seie :fnise:

:velkommen: ska du vær verfal, å gratulera så masse me forlovelsen å bryllupsdagbok her på KG :klemmer: Så go` dåkke e` så klare å holda de hemmeligt :dåne:

:sjenert: Eg for min del ringte fra Tyrkia te mamma å storesøster, midt på nattå for å fortella de :sjenert: Lykkelige, eg??? :skratte::skratte::skratte:

Tippe dåkke glede dåkke te å sei de :rødme: Fint at alle e samla når di får vita de da :jepp: De blir nok STORT!!!

Syns ikkje du e for unge te å gifta deg, mången så gifte seg når di e på din alder :jepp: Men sjønne godt ka du meine, for plutseligt føle en seg så voksen...for de e jo bare voksne så gifte seg :fnise: Eg e litt der sjøl, å eg e 27 liksom (har stoppa opp på 22 da, så når folk spør meg kor gammale eg e, så må eg tenka meg nøye om så eg ikkje seie 22 :ler: )

Kos deg masse me planleggingå, de e kjempegøy! Her inne e de masse masse lika giftesjuke jentår me goe råd, listår i fleng å engasjement!!!

Ska bli kjekt å følga planleggingå di vidåre!!

:klemmer:

Goa helgå te deg forresten :skaal:

Takk skal du ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint? Ikke teit altså? Folk blir jo snytt for den der "bruden kaster buketten"-tradisjonen, men det overlever de nok. :fnise:

Synes det høres veldig fint ut at du skal legge den på grava...tror heller ingen kommer til å savne kaste-buketten-greia, er ikke akkurat en norsk tradisjon ;) Har aldri opplevd det i noen bryllup jeg har vært i :)

Ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er kanskje ikke vanlig her? Det ble gjort sist jeg var i bryllup, men kan ikke huske om det er blitt gjort i andre bryllup jeg har vært i, det er så lenge siden sist.

God helg, ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...