Gå til innhold

Noli blir fru


Noli

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt en stund på å opprette en dagbok, jeg kom til KG fordi jeg visste det var et brudekjolegalleri her, og så registrerte jeg meg på forumet likegodt, for å lese andres bryllupsplanlegging.

Akkurat nå tenker jeg nesten ikke på annet, og jeg synes nesten det er litt utrolig at jeg skal gifte meg. Pessimist som jeg er har jeg aldri sett for meg at jeg skulle bli ett av disse lykkelig forelskede menneskene som finner mannen de uten tvil sier ja til.

:ler:

Kjæresten min er omsorgsfull, intelligent og morsom. Han gir meg utfordringer og motstand, er der for meg når jeg trenger ham, gir meg plass til å være meg og inkluderer meg i sitt liv. Familien min elsker ham og jeg er storfornøyd med min kommende svigerfamilie.

:rødme:

Jeg tenkte å bruke denne dagboken til en sjekkliste over alt jeg må huske, så om jeg har glemt noe viktig håper jeg dere sier i fra. :)

Sjekkliste: (det som er i blått er ordnet)

Dato og sted:

02.05.09 kl. 14.00 er booket, i kirken "hjemme", verdens fineste kirke.

Forlovere:

Jeg skal spørre søsteren min og kjæresten skal spørre en av sine barndomskamerater. Jeg gleder meg til å spørre søster, hun kommer til å kjempeglad og rørt.

Festlokale:

Vil tro dette blir et hotell ca 20 minutter å kjøre fra kirken. Blir det for langt? Kirken ligger ganske øde til, så det er det beste alternativet. Da kan de gjestene som reiser for å komme bo på hotellet også, det virker mest praktisk.

Fotograf:

Det har vi ikke tenkt noe særlig på, vi har mange venner som er dyktige fotografer, men er vel kanskje greit å bruke profesjonell fotograf også? Vi får se.

Toastmaster:

Tja. Det kommer noen morsomme mennesker, kunne jo spurt én av dem. Men det haster jo heller ikke, må bare ikke glemme det.

Ringer:

Det er bare jeg som skal ha forlovelsesring, vi ønsker glatte gullringer som vi setter på under vielsen. Hvor lang leveringstid er det på sånt?

Klær:

Jeg har mange tanker om brudekjole, ønsker noe enkelt, noe liknende denne, men kanskje ikke sånne ermer? Kunne tenke meg stropper mer som på denne. Det er jo en mulighet å få designet kjolen selv og få den sydd, det kunne jo vært spennende. Mannen skal ha dress, tror jeg. Jeg synes sjakett er fint, men han er ikke enig, og han må jo få bestemme selv.

Jeg tror ikke jeg vil ha slør eller tiara, og jeg må finne hvite sko som er runde i tuppen. Synes "vanlige" brudesko ikke er noe fine, jeg er veldig glad i rund tupp. Kunne tenke meg perler i håret, men da må jeg spare det langt, det rekker jeg nok.

Mat og drikke:

Vi er enige om at vi ønsker nesten alkoholfritt bryllup, ikke av religiøse grunner eller noe sånt, men bare fordi vi ikke ønsker at bryllupet vårt skal bli en eneste fyllefest. Vet ikke om folk kommer til å synes det er litt teit, men det får så være. Kan godt servere vin til maten, selv om ingen av oss drikker vin, men ingen fri bar eller noe slikt.

Hva vi skal servere til middag aner jeg ikke enda, men jeg har lyst på lammestek til hovedrett, tror jeg. Det blir ikke rekecoktail til forrett i hvert fall.

Jeg har lyst på sjokoladepudding til dessert, men vet ikke om det kanskje er for enkelt?

Kake:

Jeg liker ikke marsipankake, så regner med at bryllupskaken blir sjokoladekake, det liker vi begge to. Ellers har jeg lyst på ostekake, og det går jo an å ha en annen marsipankake. Jeg kan veldig lite om kaker, hvilke kaker er det vanlig å ha?

Gjesteliste:

Vi ønsker å ha et relativt lite bryllup med nære venner og familie, ikke en haug med slektninger vi aldri treffer. Regner med gjestelisten er så godt som klar og at vi blir omtrent 40 stykker hvis alle kommer, men mye kan jo forandre seg på dette året, kanskje det dukker opp noen mennesker vi ønsker å invitere i mellomtiden.

Invitasjoner og bordkort:

Det er jo en god stund til de skal sendes ut, men jeg har veldig lyst å gjøre mest mulig selv og dermed lage invitasjoner og bordkort selv også, søsteren min er veldig god på sånne ting, så hun hjelper sikkert til.

Tale:

Er det vanlig at bruden holder tale? Det vil i hvert fall jeg, og jeg gleder meg veldig til å skrive den.

Jeg gleder meg kjempemasse til planleggingen, og til den store dagen. Det føles veldig lenge til ennå, men det kommer sikkert til å gå kjempefort!

1076375.png

Endret av Noli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

velkommen hit!

og gratulerer med forestående bryllup!

godt å skrive ned litt, og holde orden på ting og tang!

hotell 20 min. går nok bra. går jo an å f.eks ha felles transport til og fra kirken for gjestene kanskje? vi skal ha nesten samme opplegget, så gjestene våre skal bo der vi skal ha selskapet. :)

om du skal ha helt enkle gullringer er det ikke lang leveringstid. tror vi fikk våre etter 2-3 uker.

kjempefin kjole! det er jo sååå mange fine kjoler rundtomkring, så du finner garantert en du liker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Mannen kan kjøre buss, det hadde vært litt morsomt å ta alle i en gammel buss og kjøre dem selv egentlig. :ler:

Det eneste jeg kan tenke meg blir et problem når det gjelder valg av kjole er at jeg er veldig kort, knapt nok 150 cm, og "dessverre" ikke tilsvarende tynn. Så den må nok uansett legges opp litt, men det burde ikke være noen umulig oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Hei hei! :vinke:

Koselig med enda en brud her! :-D Håper du kommer til å trives :) Det gjør absolutt jeg, og dte er litt rart å tenke på at om litt mer enn fem måneder så er jeg ferdig å planlegge bryllup :) Nyt tiden! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: hit til dagbøkene! Og gratulerer med forestående bryllup! Skjønner godt at det er vanskelig å ikke fortelle det til noen, men heldigvis er det jo ikke så lenge til påske! Men her inne så kan du lufte alle planer og tanker :) Gleder meg til å følge planleggingen din :)

Vi kommer også til å ha selskapet ca 20 min unna kirken. Bare pga at det rett og slett ikke finnes fine lokaler i nærheten. Ser ikke på det som noe problem, og gjestene får servering (kaffe og kringle) mens vi er hos fotografen.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Forresten; vi skal også ha festen 20 minutter fra kirken, har egentlig aldri tenkt på det som noe problem :) (men så kommer jeg fra litt landlige omgivelser og synes ikke 20 minutter er langt :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting jeg har tenkt på: de aller fleste av gjestene våre må reise et stykke for å delta i bryllupet vårt, og noen av dem har ikke sånn kjempegod råd. Er det teit å si at det er viktigere for oss at de kommer enn at vi får gave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *englefjes*

Hei,

Gratulerer med forestående bryllup og bryllupsdagbok her på KG :-D

Kan ikke være lett å holde en så stor begivenhet hemmelig,men er jo ikke så altfor lenge til påske da.

Blir spennende å følge deg videre i planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Nei, det er vanskelig, og jeg tror nesten svigermor ser det på meg, jeg sliter med å holde det hemmelig hver gang vi er der oppe. Jeg er forferdelig dårlig til å holde på sånne hemmeligheter, synes det er grusomt. Men gleder meg til å fortelle det til alle mens alle er samlet, det blir første gangen hele familien min og hele familien hans er samlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forestående bryllup :) Begynner å bli noen av oss 2009-bruder her inne nå :)

Jeg synes ikke 20 min mellom vielsessted og fest er noe problem. Blir 10-15 min for vår del, synes ikke det er noe å snakke om... Er vel vanlig at det er litt reisetid mellom vielsesstedet og festen.

Skjønner at du synes det er vanskelig å ikke si noe, vi bestemte oss for å forlove oss og holdt det hemmelig i 2-3 mnd før vi faktisk ringforlovet oss i Praha... men er under en måned til påske nå da ;) Du får telle ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med fremtidig bryllup...

jeg hadde ikke klart å holde det hemmelig... moren min ser det på meg med en eneste gang!!

Vi skal transportere gjestene våre i buss til selskapslokale.. (ligger litt utenfor sentrum).. men vi har busssjåfør!!!

Lykke til videre med planleggingen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
En annen ting jeg har tenkt på: de aller fleste av gjestene våre må reise et stykke for å delta i bryllupet vårt, og noen av dem har ikke sånn kjempegod råd. Er det teit å si at det er viktigere for oss at de kommer enn at vi får gave?

Jeg synes ikke det er teit, men jeg tror at alle som skal i bryllup har lyst til å gi en liten ting... på bryllupssiden vår står det at det viktigste for oss er at alle kommer, meeeen at vi har lagt ut ønskeliste der og der ;) Og vi har lagt ut i alle prisklasser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. :)

Får satse på å legge ut en liten ønskeliste da, selv om vi egentlig ikke ønsker oss noe særlig. Vi har jo det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer med forestående bryllup!! Du har en fin tid foran deg nå, med mye planlegging, som er bare kos synes jeg :jepp:

Du får skravle litt med oss her, så du klarer å holde på den store hemmeligheten til påske!!

Av kaker så varierer det vel hva som er vanlig, ta noe som dere og slekta liker, så blir det nok bra!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg veldig til plaleggingen. Nå i begynnelsen føles det så lenge til, så jeg synes liksom ikke jeg kan sette i gang for fullt enda heller. Men samtidig er jeg sååååå utålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ballerina

Du skal se på det at tiden går kjempefort! Jeg syntes det virket sååå lenge til i fjor sommer, men tiden har rast forbi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Det meste av planleggingen er bare løse tanker da, er bare datoen og hvor som er fastbestemt, og i grunnen er jo ikke datoen helt sikker heller, vi må få det bekreftet fra kirken.

Regner med tiden kommer til å gå raskt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg mitt første anfall av mild panikk: jeg skal virkelig gifte meg, helt på ordentlig!

Jeg tviler ikke et øyeblikk på at mannen er den rette, jeg elsker ham og tror vi kan få et godt ekteskap som varer livet ut, tross dystre skillsmissestatistiskker. Så det handler ikke om det, heldigvis.

Men jeg...er jeg klar? Jeg trodde først jeg var ung, men etter å ha lest litt rundt i folk dagbøker ser jeg jo at jeg ikke er det. 23 år, det føles ungt. Når man er gift da er man voksen. Jeg er jo voksen nå, tror jeg, men å være gift føles litt mer voksent.

Jeg nakket med ei venninne fra videregående på msn i kveld, vi har ikke sett hverandre siden vi gikk ut av GK for mange år siden. Hun sa hun aldri hadde sett for seg at jeg skulle bli gift, og det er jeg litt enig med henne i. Vi var guttejenter, feminister og litt sånn tøffe. Gikk i hettegenser og lue, uansett årstid. Det er rart å tenke på nå, hvor mye jeg har forandret meg. Rart å tenke på at det var meg..

Jeg sliter med å holde det hemmelig til søsteren min, vi deler alt og jeg tror hun merker at det er noe hver gang jeg snakker med henne på telefonen. Heldigvis at jeg slipper å treffe henne, for da hadde jeg ikke klart å holde kjeft. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...