Gå til innhold

Barselgaver


-Ea-

Anbefalte innlegg

Walk-in-closet med gullhåndtak! :D

Helst med en "spray tan bås" i hjørnet og egen stylist slik at mor kan se sprek ut etter fødselen. :fnise:

(jeg hadde faktisk et walk-in closet med gullhåndtak hos min amerikanske vertsfamilie når jeg var au-pair...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helst med en "spray tan bås" i hjørnet og egen stylist slik at mor kan se sprek ut etter fødselen. :fnise:

(jeg hadde faktisk et walk-in closet med gullhåndtak hos min amerikanske vertsfamilie når jeg var au-pair...)

Hihi, så genialt! Da er det jo ikke tvil om at du er en del av hot-mama-eliten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så genialt! Da er det jo ikke tvil om at du er en del av hot-mama-eliten ;)

Var det tvil om det altså?! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kjøpt gulvteppe til barnerom eller klær til mor som barselsgave. For å være helt ærlig syns jeg det er over middels egostisk og ikke rent lite frekt også.

Barselsgaver skal være gaver til barnet og eventuelt til større søsken.

Garderobe til mor kan hun stå for selv!!

Gurimalla.. jeg forventer da selvfølgelig ikke gaver til meg (eller til ungen for den del)!! Men det hadde vært veeeldig deilig... Gleder meg til skattepenger og feriepenger kommer.... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå ar det jo ment som et suplement til alle barnegavene da.... Barselgave er vel en feiring av den nyfødte, ikke av mamman :roll:

Min problemstilling er denne: Vi er en enorm stor familie, og alle ønsker jo å gi noe, men alle ønsker ikke å bare gi småtteri.. Vi skal ikke ha no barnedåp eller navnfest så mange fremtidige "barselgave innkjøpere" i familien har ytret ønske om no mer å gi! Så enkelt er det!!!!!

Du trenger jo ikke å bli sur selv om jeg har startet en tråd for å få litt gode ideer, det er mye annet man kan iritere seg over her i verden... om man ikke skal kaste bort energi og tid inne på et termin forum....

Dere kan jo sikkert sette opp en ønskeliste over ting dere trenger? Så får de som spør en kopi? Vet ikke helt om folk synes det er "frekt" eller ikke....

Gavekort på en velutstyrt butikk (barneutstyr/klær) er jo også flott, da kan dere jo selv kjøpe inn det dere trenger etterhvert som barnet vokser.

Jeg hadde synes det hadde vært kjekt å få ting som faktisk kan brukes, i stedet for bare "pynt" som dåpsgaver ofte er.

Ellers er det jo flott med et hefte med gavekort¨på barnevakt (helt gratis er det og!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det tvil om det altså?! :ler:

Nei, det var vel egentlig ikke det da ;)

Tror jeg skal ønske meg kaffemaskin jeg (og jeg drikker ikke kaffe) :ler:

Tullemor! Kaffemaskin er da ikke bra nok! Du må ha sånn espressomaskin! :ler:

Gurimalla.. jeg forventer da selvfølgelig ikke gaver til meg (eller til ungen for den del)!! Men det hadde vært veeeldig deilig... Gleder meg til skattepenger og feriepenger kommer.... :hoppe:

Akkurat.. Deilig hadde det vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo sikkert sette opp en ønskeliste over ting dere trenger? Så får de som spør en kopi? Vet ikke helt om folk synes det er "frekt" eller ikke....

Jeg har ei venninne som alltid sender ønskelister på mail i forbindelse med bursdag og jul. Gleden ved å gi forsvinner for min del da.

Ønsk deg heller gavekort om folk spør, i stedenfor å komme fram med en godt forberedt liste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som alltid sender ønskelister på mail i forbindelse med bursdag og jul. Gleden ved å gi forsvinner for min del da.

Ønsk deg heller gavekort om folk spør, i stedenfor å komme fram med en godt forberedt liste..

Om folk spør hva du ønsker deg så er vel det for å få noen konkrete svar?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir aldri folk lister over hva jeg ønsker meg (det synes jeg er frekt/kravstort), men hvis noen spør, er det vel ikke frekt å svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :) Skal man begynne å svare "vet ikke" bare fordi man skal late som man ikke ønsker seg noe? Hvis noen spør, så går jeg ut i fra at det er fordi de ønsker et svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kjøpt gulvteppe til barnerom eller klær til mor som barselsgave. For å være helt ærlig syns jeg det er over middels egostisk og ikke rent lite frekt også.

Barselsgaver skal være gaver til barnet og eventuelt til større søsken.

Garderobe til mor kan hun stå for selv!!

Trodde du det var noen her som faktisk mente at de ønsket seg ny garderobe i barselgave? :ler: Jeg tror nok ikke det var helt seriøst ment, nei.

Dette er en terminklubb. I dagbokforumet. Altså en gjeng med kaklehøner som skravler om alt mellom himmel og jord for å få tida til å gå. Ikke en skikkelig diskusjon der vi mener alt vi skriver så veldig seriøst ;)

Når noen spør meg om hva jeg ønsker meg så svarer jeg jo. Det er jo derfor de spør. Om jeg spør noen hva de ønsker seg håper jeg jo på å få et svar, ellers hadde jeg ikke gidda å spørre i det hele tatt. Gavekort synes jeg er kjipt å gi. Da kan man like godt gi penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I boken som jeg har gitt kjæresten - Verdens beste pappa - står det at mannen skal huske å gi fødselsgave til mor:) Der kan man jo komme med spesifikke ønsker tenker jeg - skal gå for noe massasjeopplegg jeg, og gjerne spray-tan:)

Men barselgaver - tar nok det jeg får:) Nå er det jo slik at vi bor i annen del av landet enn resten av vår familie uansett side, så vi får ikke noe besøk på sykehuset vi - det må bli sendt i posten.

Og tror vi får en del selv om vi ikke ber om noe - koselig det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jo mest vi får noe fint til den lille :babysmokk:

Blir veldig glad om jeg får en gave av mannen etter å ha født barnet hans, men kommer ikke til å be om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper egentlig at det kommer en gave fra mannen denne gangen, men jeg har mine tvil. Det skjedde iallefall ikke noe etter forrige fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mann har vært utrolig lite aktiv under svangerskapet. Han har kommet med blomster et par ganger uten noen spesiell anledning, det skal han ha. Det er kjempekoselig når han gjør slikt. Men det har han gjort tidligere også, så det har lite med svangerskapet å gjøre.. Han har behandlet meg som normalt, og er lite interessert i magen. Han har heller ikke den største forståelsen for at ting herjer i kroppen min, at jeg kan oppføre meg annerledes enn jeg gjør til vanlig. Han sier at han ikke merker forskjell på meg i gravid og ugravid tilstand, jeg er ikke hormonell eller kjeftende eller noe som helst. Kanskje jeg skulle vært det, så han faktisk husket at jeg er gravid, ikke bare tjukk...?

Han henter ting jeg ber om og smører meg på ryggen om jeg ber om det. Men jeg må be. Å tilby seg noe går ikke an. Samtidig kan han faktisk le når jeg går vaggende og har vondt i bekkenet - og klage når jeg bruker fem minutter på å snu meg i senga. Jeg vekker jo han, kan du skjønne...

Jeg synes faktisk at mannfolk burde komme med ett eller annet til den som har båret på deres unge i 40 uker er ferdig med en fødsel. Det er jo en innmari langdryg og tung jobb som avsluttes med en lite behagelig opplevelse... og mange menn gjør fint lite. Jeg tør å påstå at de ikke gjør noe som helst i forhold til oss. Joda, de må leve med en hormonell kvinne, men ærlig talt... gi meg en sur mann over bekkenvondter og søvnløshet anytime.. Kan de ikke da gi oss en liten oppmerksomhet? Jeg forventer ikke en weekend til Paris, men en bodylotion og et lite smykke hadde vært koselig.

Jeg tror at mange menn ganske enkelt ikke tenker sånn. Det er ikke bursdag og ikke jul - ergo kjøper de ikke gaver.

Nå høres jeg forferdelig bitter ut her. Jeg er ikke så sur og grinete altså :ler: Bare litt snurt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk spør hva du ønsker deg så er vel det for å få noen konkrete svar?!?!

Det gjør jeg, men jeg drar ikke fram en ferdigskrevet liste...

Det er det som var poenget, men jeg skjønner at du ikke tok det.

Trodde du det var noen her som faktisk mente at de ønsket seg ny garderobe i barselgave? :ler: Jeg tror nok ikke det var helt seriøst ment, nei.

Neida, jeg tror ikke noen ønsket seg ny garderobe, men jeg tror faktisk at de som ønsket seg ammetopper faktisk mente det. Og jeg som besøkende har i hvertfall ikke stor glede av å gi en topp til mamma og ikke en sparkebukse til den lille. Som jeg skrev tidligere, jeg syns at gleden ved å gi er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg, men jeg drar ikke fram en ferdigskrevet liste...

Det er det som var poenget, men jeg skjønner at du ikke tok det.

Synes du kan spare deg spydighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...