Gå til innhold

Barselgaver


-Ea-

Anbefalte innlegg

Har fått så mange spørsmål om barselgaver at jeg blir helt ør.... Vet det komer mye klær, men det er vel lov å ønske seg andre ting også??? Ting til seg selv??

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ikke ha noe stort til babyen eller meg selv. Håper at de som kommer og tar med seg noe, heller har med en liten ting til frøkna for å gjøre litt stas på storesøster så hun ikke føler seg helt glemt.

Mannen derimot skal få lov til å kjøpe et kjede til meg, noe ala dette bare navnet på nye babyen er klart: Sparkle smykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg no fint fra mannen jeg og.... Kanskje et smykke??? Kjenner jeg han rett får jeg nok 4 DVD'er for 300 kr eller no sånt. Typisk han :roll:

Jeg tenkte jeg skulle tipse om ammetopper jeg, det er noe man trenger, men ikke vil bruke penger på... Baby tøy vil jeg jo bruke penger på, så det er ikke like morsomt å få i gave. I alle fall ikke når 70% av alle gutteklærne har dødninghode på.. Ekke så fan av det altså..

Fotspa er også en fin gave :sjenert:

Ellers ønsker vi oss gulvteppe til barnerommet, sengetøy, leker og sommertøy til knøttet.

Endret av -Ea-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker oss ikke noe spesielt, egentlig. Kanskje noen leker? Det har vi ikke kjøpt noe av.

Skulle gjerne fått en fin diamantring av mannen.. men det tror jeg ikke vi har råd til. Tror ikke han kommer til å tenke på å kjøpe noe heller. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan egentlig ikke tenke meg at jeg får noe av sambo.

Slike ting går han nok hus forbi.

Men det er egentlig helt greit..

Av mamma og svigerforeldre håper jeg egentlig ikke at vi får noe mer, de har kjøpt henholdsvis vogn og seng så jeg syns det holder nå.

Blir flau jeg når folk bruker så mye penger på oss(babyen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg ikke tenkt på i det hele tatt....

Regner med vi kommer til å få en del klær til babyen. Det kommer nok godt med.

Ellers synes jeg det hadde vært koselig å få en gave av mannen etter å ha født barnet hans, må jeg inrømme. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker ikke noe spesielt. Den beste gaven er det uansett jeg og sambo som har stått for i form av nok et vidunderlig barn. :hjerte:

Jeg fikk et gullarmbånd da lillemor kom til, og et smykke da pondus kom til, men jeg forventer slett ingen ting.

Til besøkende har jeg sagt at vi setter stor pris på en liten ting til storesøskene, f.eks nye tusjer, en tegnebok, el.l. Kjekt å ha noe som de også kan være sysselsatt med når de kommer på besøk, og de første dagene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ingenting til verken meg eller babyen. Det hadde vært koselig med en oppmerksomhet fra pappan etter fødsel, det er sant. Men alle andre trenger ikke å gi meg noe som helst. Besøk (helst hjemme) er koselig uansett, men det er kjekt om de tar med seg noe å spise, så jeg slipper å bake og styre en hel masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist ønska vi oss klær - og fikk i hauger og lass :dåne:

Denne gangen ønsker vi oss egentlig ingenting, men det kommer nok til å komme noe likevel. Håper bare de husker på storebror og.

Fra mannen min fikk jeg ikke noe sist, og forventer ikke noe nå heller, men det hadde jo vært koselig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sagt i fra om at vi ikke ønsker mer klær, ihvertfall ikke i de minste 3-4 størrelsene. Vi har arvet masse, og i tillegg fått mye nytt i gave allerede. Synes jo det er stas å kunne kjøpe inn litt klær til tulla selv også.

Vi har jo det meste vi trenger.....

Men det hadde vært deilig med en ny garderobe til min ny/gamle kropp etter fødselen *drømme seg bort* :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste gangene jeg har bært i byen har jeg av en eller annen grunn sett så mange fine bukser! Og jeg som er skikkelig kresen på bukser. Nå som jeg ikke kan kjøpe noen, finner jeg selvfølgelig mange... Ny garderobe hadde vært deilig ja. Forhåpentlig til min gamle kropp sånn på sikt...

Jeg håper vi får en del klær, jeg. Har arva en del, men er jo gøy med litt nytt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kjøpt gulvteppe til barnerom eller klær til mor som barselsgave. For å være helt ærlig syns jeg det er over middels egostisk og ikke rent lite frekt også.

Barselsgaver skal være gaver til barnet og eventuelt til større søsken.

Garderobe til mor kan hun stå for selv!!

Endret av Sol79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde aldri kjøpt gulvteppe til barnerom eller klær til mor som barselsgave. For å være helt ærlig syns jeg det er over middels egostisk og ikke rent lite frekt også.

Barselsgaver skal være gaver til barnet og eventuelt til større søsken.

Garderobe til mor kan hun stå for selv!!

Ja, nå ar det jo ment som et suplement til alle barnegavene da.... Barselgave er vel en feiring av den nyfødte, ikke av mamman :roll:

Min problemstilling er denne: Vi er en enorm stor familie, og alle ønsker jo å gi noe, men alle ønsker ikke å bare gi småtteri.. Vi skal ikke ha no barnedåp eller navnfest så mange fremtidige "barselgave innkjøpere" i familien har ytret ønske om no mer å gi! Så enkelt er det!!!!!

Du trenger jo ikke å bli sur selv om jeg har startet en tråd for å få litt gode ideer, det er mye annet man kan iritere seg over her i verden... om man ikke skal kaste bort energi og tid inne på et termin forum....

Har forøvrig ikke sett deg her før, er du ny? I så fall

:velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...