Far til 2 Skrevet 23. februar 2008 #81 Skrevet 23. februar 2008 Omatt og omatt... Du sier fortsatt ikke hvorfor du mener det er best! Du sier at det fungerer "greit" og at barna "ikke tar skade". Og så fortsetter du med å snakke om dine rettigheter. Fordi du har rett til å se dem like mye, må dere dele... hvorfor ikke ta et sverd og hugge dem i to først som sist? I denne saken synes mor at felles omsorg ikke er bra. I de fleste saker (kansje med unntak av samvær/omsorgsløsninger) er det slik at partene tillegges like mye vekt når en synes løsningen bør være sånn eller sånn. I denne saken er det mor som ønsker en endring og det bør derfor være hun som må argumentere for dette Ikke den som ønsker å beholde løsningen. At det er slik er sansynligvis ikke riktig fordi det gjør det umulig å endre på et tidligere vedtak. At tiden er moden for endringer er jeg enig i, men jeg kan ikke se at mødre med omsorgen møter samme motargument som det far gjør i dette tilfellet. Hadde gjest krevd det samme fra mødre med eneomsorg kunne gjest sitt spørsmål vært akseptert, men ikke slik ndet er nå. Mor aksepterer ikke at barna bor hos far (eller at de er like mye hos begge slik som idag). Det er HENNES argumentasjon for å holde igjen du bør spørre om.
Karry Skrevet 23. februar 2008 #82 Skrevet 23. februar 2008 (endret) Ser at debatten her sklir ut endel,får prøve å rydde litt opp i sakene. Må faktisk forsvare exen litt(hadde jeg aldri trodd men) Først og fremst er ikke hensikten til min ex å ta fra meg samvær,hun vil at samværet utover annenhver helg/en gng i uka skal foregå i hennes bolig.Hun har sagt at jeg kan komme så mye jeg ønsker.Argumentene er at hun har gått hjemme,søsken,nærmere bhg/skole osv.Hun mener at 50/50 nå er barna for små til,at kanskje vi skal vente til skolealder.Tror ikke hun lyver til meg,men jeg syns hun er litt for opphengt i det "psykiske" når det gjelder barna.Dårlig mage kan være matallergi,sutring kan være så mangt...hun maser om "ro" "faste rutiner",kontinutet og forutsigbarhet.Og det er her vi er uenige. Da er mitt forslag at vi prøver ut mine forslag først,for det kan jo tenkes at jeg har rett også??Det er her prinsippene kommer inn ikke sant,,,og hvis vi må ty til hvem er det beste alternativet for å løse det,så må man jo finne de negative sidene til motparten....Er lei av at mor alltid har rett!!! Hei. Basert på det du refererer her og på egne erfaringer som barn (sorry, blir litt farget av det), så må jeg si meg enig med mor her. Du har helt rett i at du har like stor "rett" til samvær, og ingen tenkte vel over konsekvensene av det når hun var hjemme og du forsørget familien ved å jobbe, men sånn er nå en gang realiteten hvilket betyr at barna helt riktig er mer knyttet til mor. Endret 23. februar 2008 av Karry
Karry Skrevet 23. februar 2008 #83 Skrevet 23. februar 2008 I denne saken synes mor at felles omsorg ikke er bra. I de fleste saker (kansje med unntak av samvær/omsorgsløsninger) er det slik at partene tillegges like mye vekt når en synes løsningen bør være sånn eller sånn. I denne saken er det mor som ønsker en endring og det bør derfor være hun som må argumentere for dette Ikke den som ønsker å beholde løsningen. At det er slik er sansynligvis ikke riktig fordi det gjør det umulig å endre på et tidligere vedtak. At tiden er moden for endringer er jeg enig i, men jeg kan ikke se at mødre med omsorgen møter samme motargument som det far gjør i dette tilfellet. Hadde gjest krevd det samme fra mødre med eneomsorg kunne gjest sitt spørsmål vært akseptert, men ikke slik ndet er nå. Mor aksepterer ikke at barna bor hos far (eller at de er like mye hos begge slik som idag). Det er HENNES argumentasjon for å holde igjen du bør spørre om. Jeg synes dette blir mye ordkløveri om anvendelse av lover og praksis i rettsvesenet oppmot det som er TS utfordringer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå