Gå til innhold

Ramin-Osmundsen i media 2244 ganger på én uke


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/16/527143.html

Trond-Viggo ble selvt spurt om å søke jobben som barneombud - uten at noen stilte spørsmål ved det. Han ble det mest kjente barneombud og satte på mange måter trenden for hva barneombudet skulle være.

Hvordan vet du at dette var allment kjent da? Første gang jeg har hørt om dette, så jeg tror dette er noe TVT står frem med NÅ, for å si det er "vanlig" og ok å anbefale folk du kjenner til å søke på stillinger du lyser ut.

Som sagt så tror jeg det ikke er første gang det skjer, men det gjør det ikke riktig av den grunn.

Man kan selvfølgelig si ifra til folk man kjenner at de bør søke, men da skal man opplyse om dette og trekke seg fra ansettelsesprosessen. Det er det mest vanlig og den riktige fremgangsmåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at dette var allment kjent da? Første gang jeg har hørt om dette, så jeg tror dette er noe TVT står frem med NÅ, for å si det er "vanlig" og ok å anbefale folk du kjenner til å søke på stillinger du lyser ut.

Som sagt så tror jeg det ikke er første gang det skjer, men det gjør det ikke riktig av den grunn.

Man kan selvfølgelig si ifra til folk man kjenner at de bør søke, men da skal man opplyse om dette og trekke seg fra ansettelsesprosessen. Det er det mest vanlig og den riktige fremgangsmåten.

Ja, eller så er det rett og slett helt vanlig praksis for en statsråd å bestemme hvem som skal bli barneombud, og ikke noe stort tema ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller så er det rett og slett helt vanlig praksis for en statsråd å bestemme hvem som skal bli barneombud, og ikke noe stort tema ;)

I og med at stillingen er utlyst etter noen kriterier, så bør søkerne vurderes etter disse kriteriene. Så Osmundsen burde definitivt ikke lagt seg i selve vurderingsprosessen. Men å anbefale noen man har personlig kjennskap til, å søke en stilling, er ikke noe problem. Det er tvert i mot meget vanlig. Det som må være formelt i orden, er selve vurderingsprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det får hun tåle når hun lyver. Hun har brutt all tillit fra folket.

I tillegg til at hun har løyet masse, og har måttet gå fra UDI også, dernest UD og nå dette - har hun smilt hver gang pressen har snakket med henne om saken.

Hadde jeg vært henne ville jeg ikke akkurat ha glist hver gang jeg så et kamera med et slik "karriere"historie. Baremhjertighetsansettelser er ikke tilitsvekkende og henne navn bærer nå med seg belastninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at stillingen er utlyst etter noen kriterier, så bør søkerne vurderes etter disse kriteriene. Så Osmundsen burde definitivt ikke lagt seg i selve vurderingsprosessen. Men å anbefale noen man har personlig kjennskap til, å søke en stilling, er ikke noe problem. Det er tvert i mot meget vanlig. Det som må være formelt i orden, er selve vurderingsprosessen.

I det private næringsliv er det helt vanlig å håndplukke folk til jobber, og om noen hadde protestert ville de blitt satt på porten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det private næringsliv er det helt vanlig å håndplukke folk til jobber, og om noen hadde protestert ville de blitt satt på porten.

Det stemmer. Samtidig er det helt vanlig i det private næringliv å også sparke udugelige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer. Samtidig er det helt vanlig i det private næringliv å også sparke udugelige folk.

Ja, heldigvis. Men ikke før de har fått prøvd seg, vel?

Det er forresten sjelden å se samme prosess som dette i det private, om det ikke er Røkke da. Men han tilhører jo Arbeiderpartiet, så da så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk arbeiderpartiet å drite i de ansattes arbeidsforhold...

Ja, er det egentlig det? ;)

Nå har forresten tidl. undervisningsminister Gudmund Hernes engasjert seg:

Nestleder i Oslo Ap Anne Lise Ryel kunne ha reddet Manuela Ramin-Osmundsen dersom hun tidlig i prosessen hadde opplyst om sitt initiativ overfor statråden.

Det mener tidligere Ap-statsråd, Fafo-forsker og professor Gudmund Hernes. Hernes er sterkt kritisk til Ryels rolle i dramaet rundt utnevningen av nytt barneombud som endte med at Norges første statsråd med innvandrerbakgrunn måtte gå.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/26/528038.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle2286137.ece

- Det var mitt ansvar, ikke Anne Lise Ryels

Manuela Ramin-Osmundsen håper debatten om Ryels rolle snart kan legges død.

Eller i alle fall på forsiden var overskriften slik.

Og dermed er det snipp snapp snute for dette eventyret, tipper jeg.

Pen dame, Ramin-Osmundsen. Og flink. Synd hun ikke sitter ennå.

Hun har kommet fra dette med integriteten i behold imho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Guest_*
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle2286137.ece

Eller i alle fall på forsiden var overskriften slik.

Og dermed er det snipp snapp snute for dette eventyret, tipper jeg.

Pen dame, Ramin-Osmundsen. Og flink. Synd hun ikke sitter ennå.

Hun har kommet fra dette med integriteten i behold imho.

Jeg er såååå totalt uenig med dine påstander på alle punkter1

Håper det var ironi!

Hvorfor ikke velge inn igjen Hjermann som barneombud?

Han gjorde en god jobb, det var en nå avgått minister som ba han gå uten reel grunn!

Kandidater trekker seg, så hvorfor ikke la Gjermann sitte i 4 år til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...