Trude29 Skrevet 7. august 2003 Forfatter #41 Del Skrevet 7. august 2003 Takk for oppmuntringen , jenter ! Men magen er like teit , den. Trodde jeg var litt bedre, men nå er både middag og dessert kommet i retur. Var vel litt dristig å spise is, men nå var jeg helt desperat etter å spise noe normal, god mat. Æsj, for noe dritt, bokstavelig talt. Det blir vel grøt og knekkebrød en stund til da. Men været er jo bra ! trude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 8. august 2003 #42 Del Skrevet 8. august 2003 Synd du sliter med maven.... Det er aldri morsomt Snart til Porsgrunn? Du skal se du lykkes med første forsøk :D Uansett, ville bare skrive en liten hilsen Sommerklem fra Wit 27+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 8. august 2003 #43 Del Skrevet 8. august 2003 Takk for hilsen ! Du kan være glad du ikke har det ihvertfall ! (Endo - altså.) Det er en ganske vanlig tilstand hos kvinner igrunn. Mange som ikke vet at de har det. Navnet kommer fra endometrium, som er navnet på slimhinnen som vi har i livmoren, den som skilles ut ved mensen. Ved endometriose finnes denne slimhinnen utenfor livmoren, f.eks på eggstokker , tarm, blære m.m. Der kan den gi sammenvoksninger og danne cyster. Grunnen til at dette kan gi smerter, er at dette vevet reagerer som livmorslimhinnen på hormonene fra eggstokkene. Dermed vokser dette vevet, og kan blø ved mens. Problemet er at blodet ikke kan komme ut fra bukhulen. Dette kan gi betennelsesreaksjon og arrvev med sammenvoksninger.Man får også smerter når det går hull på cystene. Plagene varierer fra kvinne til kvinne. Selv har jeg heldigvis ikke så sterke plager. Vil man lese mer , har endometrioseforeningen egen hjemmeside. ( Husker dessverre ikke adressen ) Man kan finne en link på Snart gravid. Håper dette var forståelig. Er ikke så lett å forklare med enkle ord, denne tilstanden. Klem, Trude :blunke: Hei Trude Stikker bare innom for å si hei jeg.. Lider også av endo, men har det meget sterkt og har fryktlige smerter hver eneste dag pga det.. Er no dritt den endoen ja.... :evil: Her er hjemmesiden som du ikke husket: http://diane_10.tripod.com/ Håper det går bra med deg. Ønsker deg en goood helg hvertfall.. :D Klem fra Skusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude29 Skrevet 9. august 2003 Forfatter #44 Del Skrevet 9. august 2003 Takk for hilsen , Wit og Skusla ! Hyggelig at dere stikker innom ! Nå skal vi bestille tur til Mallorca ! Det blir digg å komme bort litt ! Trude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 11. august 2003 #45 Del Skrevet 11. august 2003 Misunner deg Mallorca tur. Selv om jeg ikke hadde orket det nå Kos deg masse der. Kanskje det er den turen som skal til??? Klem fra Wit 27+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude29 Skrevet 20. august 2003 Forfatter #46 Del Skrevet 20. august 2003 Blir nok ikke gravid i løpet av turen, EL er nok vel overstått innen den tid. Men vi kan jo øve litt... Gleder oss veldig til å dra, i dag har jeg sittet og bestilt litt varer fra taxfree katalogen. Fant bl.a noen stilige og billige briller fra Diesel der . Blir nok litt alkohol og parfyme også. Trude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-hild Skrevet 24. august 2003 #47 Del Skrevet 24. august 2003 Hei Trude Takk for hilsen i dagboka mi, og god tur til Mallorca! Det var der det endelig klaffet for oss, etter halvannet år med prøving - så kanskje en avslappende deilig ferie er det som skal til for dere også?? Det er i hvertfall lov til å håpe! klem, ragnhils Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snart mor til to? Skrevet 28. august 2003 #48 Del Skrevet 28. august 2003 Du er vel kanskje på ferie nå og koser deg i sola. Håper du har hatt en fin og avslappende ferie. Håper på den blå bølgen for oss begge snart. Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude29 Skrevet 28. august 2003 Forfatter #49 Del Skrevet 28. august 2003 Takk for hilsen ! Men vi har ikke dratt ennå , "snart mor til to" ! Vi setter oss på flyet i morra ettermiddag . Gleder oss veldig. Blir nok ikke gravid under oppholdet, har akkurat hatt EL. Håper bare ikke mensen kommer for tidlig. Tar med meg p-piller for å stoppe evnt. blødninger. Har ikke lyst på besøk av tanta på Mallorca, nei ! Skal ho absolutt komme, så for ho vente til vi kommer hjem! Hasta la vista, baby ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude29 Skrevet 7. september 2003 Forfatter #50 Del Skrevet 7. september 2003 Brutalt tilbake fra sydens land nå. For et ufyselig vær det er i dette landet ! Takke meg til 30 gr. i skyggen og en dukkert i poolen. Hatt det helt lukseriøst deilig ! Fikk mye bedre leilighet enn vi bestilte, og ble kjent med et kjempehyggelig par som vi var sammen med hver dag! Kost oss med mye god mat og drikke så klart- og brukt alt for mye penger. Fant en Mango butikk, der var det mye fristende. Og prisene var mye lavere enn i Norge. Men Mango er kanskje spansk ? Kjøpte meg en bukse og en genser. Tullemor har også storkost seg ! Badet dagen lang, vært i barneklubb, minidisco,ministars og fått to nye venner ! Ingen av oss ville dra - så vi har allerede begynt å drømme om neste tur. Da blir vi ihvertfall i to uker, en er alt for lite ! Her hjemme melder tanta sin ankomst. Hun meldte seg vel igrunn for noen dager siden, men har ikke kommet skikkelig igang ennå. Til fredag skal vi på samtale i Porsgrunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude29 Skrevet 9. september 2003 Forfatter #51 Del Skrevet 9. september 2003 Uff og uff ! Kjip dag i dag . Har fått skikkelig menssmerter i dag. Det er tarmene det går mest utover. Det kjennes ut som jeg får krampetak i dem. Masse luft også. Ser nesten gravid ut, er så oppblåst. Den forbaska endoen . Humøret er virkelig på topp... Sitter ved PC`n og laster ned musikk. Akkurat nå mimrer jeg med gamle Carola sanger. Jada , er " hemmelig " fan. Alltid likt sangene hennes. :oops: Synes dama er noe skrullete, men hvem er jeg til å dømme ? Hadde sikkert blitt framstilt som rimelig skrullete selv, om mitt privatliv skulle brettes ut i pressen. Dessuten har hun så mange nydelige tekster, f. eks Modersvingen, Himlen i min famn, Jag skal alltid elska og mange fler. Merker at jeg på tunge dager får trøst av sanger med kristent innhold. Da får jeg både trøst og litt perspektiv. De får meg ofte til å gråte, og det letter jo også på trykket. Ja, ja . skal lese litt for min lille tulle nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude29 Skrevet 14. september 2003 Forfatter #52 Del Skrevet 14. september 2003 Dette ble en forferdelig helg. Vi reiste optimistiske og spente til Porsgrunn fredag formiddag. Fant greit fram, og ble etterhvert kalt inn til en kvinnelig lege. Hun begynte med å spørre meg hvordan jeg hadde tatt clomifentesten, om jeg kunne ha tatt den på feil dag. Fordi FSH verdiene mine var altfor lave til at vi kunne bli gravide vha IVF. Eggstokkene mine var i dvale, sa hun. Så jeg fikk en resept på Pergo + rekvisisjoner til blodprøver for en ny clomifentest. Men det virket ikke som hun trodde det ville bli noe annet svar. Hun hadde heller ingen forklaring på hvordan dette kunne ha skjedd. Jeg sa at dette burdte jo gynekologen som sendte søknaden, og så blodprøvene mine ha varslet meg om. Men hun mente på at dette visste "vanlige " gynekologer svært lite om. ( FSH verdier altså). Samtalen var over på ti min. Vi hadde kjørt i tilsammen to timer for å få denne beskjeden. Det var bare å snu og kjøre hjem i sjokk. Gå å ta en kaffe først, sa hun ! Særlig at vi ville sitte sammen med en masse fremmede etter et sånt sjokk. Leger, altså ! Så vi kom oss hjem. Fikk den verste reaksjonen da jeg skulle ringe mamma om resultatet. Da gråt jeg så jeg nesten ikke klarte å snakke. Hatt endel besøk i helga av svigerforeldre og svigerinna mi m/barna. Godt å bli distrahert + at de har vært veldig gode med oss. Fått mange trøstende telefoner fra mamma + svogeren min. Har t.o.m fått tilbud om surrogatmor -hjelp. Vet ikke helt om vi legger hele baby - prosjektet på hylla, eller om vi skal søke hjelp andre steder. Problemet er at jeg ikke finner stoff om det noe steder. Har egentlig mest lyst til å adoptere, for da er vi garantert et barn. Men mannen er ikke helt med på det ennå. Mannen min er utrolig god med meg, gjentar gang på gang at han elsker meg - og at jeg ikke skal ha skyldfølelse . Go`ingen min ! Gruer meg til å gå på jobb imorgen. Har fortalt noen at vi skulle igang med IVF i høst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude29 Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter #53 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jada. Livet går videre. Har fått det hele på avstand nå . Slapper mer av igrunn. Begynner å se løsninger i stedet for . Skal til gynekolog 20. og skal ta ny Pergo kur + blodpr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 2. oktober 2003 #54 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det var utrolig trist at du fikk en sånn beskjed Håper allikevel at det finnes løsninger for deg.... Skjønner at du nå har dager som går veldig opp og ned. Det er godt at du har slekt og venner rundt deg som trøster deg litt. Det trenger du nå. Lykke til uansett. Klem fra Wit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude29 Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter #55 Del Skrevet 2. oktober 2003 Takk for trøst , Wit ! Ja, det er godt å ha folk som bryr seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude29 Skrevet 12. november 2003 Forfatter #56 Del Skrevet 12. november 2003 Å her er det stille for tiden ! Må oppdatere litt tror jeg. Har tatt ny clomifen test, og vært hos gynekolog. Prøvene mine er perfekte, det var en skrivefeil som ødela hele IVF opplegget. Utrolig , men sant ! Er kjempeglad for at det er i orden, men også frustrert for at vi skulle være så uheldige. Nå er vi henvist RH, skal til samtale i januar. Lenge å vente, men er glad for at vi byttet sykehus. Kanskje jeg er gravid neste sommer - det hadde vært toppers !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 16. november 2003 #57 Del Skrevet 16. november 2003 Så bra da!!! :blomst_opp: Utrolig at en skrivefeil skal gjøre slikt.... Lykke til videre! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude29 Skrevet 23. november 2003 Forfatter #58 Del Skrevet 23. november 2003 Ja. Det er helt utrolig. Men håper at ting ordner seg for oss nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 24. november 2003 #59 Del Skrevet 24. november 2003 Heisann Trude29 Så kjipt da at en skrivefeil kan ødlegge sååå mye Satser på dere lykkes på første forsøk i januar. Blir spennende å gølge deg, så jeg hadde vært innom dagboka de før,men ikke siden juli. Gleder meg til å følge med deg :blunke: Klemmer fra pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude29 Skrevet 27. november 2003 Forfatter #60 Del Skrevet 27. november 2003 Takk for hyggelige meldinger , jenter ! :D Hyggelig at dere titter innom ! Nå har vi faktisk tjuvstarta litt vi da ! Er ferdig med alle blodprøver og kan komme igang i desember eller januar. Kommer an på når tanta kommer. Skal vedde på at den blir forsinka, når jeg for en gangs skyld vil ha besøk så fort som mulig ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå