Gå til innhold

Lillesøster / lillebror søkes !


Trude29

Anbefalte innlegg

Fikk lyst til å begynne å skrive dagbok her på Kvinneguiden. Har en datter på fem år, og vi har prøvd å lage søsken til henne i snart 1 1/2 år . Har vært gjennom utredning, og har fått diagnosen endometriose. Fikk ikke fjernet noe av den under lapraskopien, siden den satt på tarm og blære. Merker ikke så mye til endoen, bare ved mens, da får jeg mye diareplager og vondt i magen. :( Har startet hos en homeopat i Oslo som skal være flink med oss som strever med å bli gravide. Merker ikke de helt store endringene ennå, men håper jo at det skal virke. :wink: Får øreakupunktur og fotsoneterapi. Hatt ca. fem behandlinger hittils. Skal dit i morgen. Ellers har jeg tatt en Pergo - kur denne måneden, og jeg har jo et håp om at den kan hjelpe meg. Har igrunn normale eggløsninger selv, men måtte ta kuren før gyn. sender søknad om IVF for oss. Synes det er greit å få inn en søknad nå, i tilfelle vi ikke kommer i mål med de alternative behandlingene. Nå venter jeg spent på eggløsning, vurderer å kjøpe Persona testpinner. Måler temp i tillegg, så vi skal nok ikke gå glipp av den ! :blunke:

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen som skriver! Dette kommer du nok til å like, som alle oss andre (troor ihvertfall jeg snakker for de fleste her inne...)

Hva er endometriose? Mener jeg har hørt det før, men kan ikke huske hva det er for noe... :oops:

Jeg ønsker deg lykke til med prøving og behandling!

Lillen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen !

Du kan være glad du ikke har det ihvertfall ! (Endo - altså.) Det er en ganske vanlig tilstand hos kvinner igrunn. Mange som ikke vet at de har det. Navnet kommer fra endometrium, som er navnet på slimhinnen som vi har i livmoren, den som skilles ut ved mensen. Ved endometriose finnes denne slimhinnen utenfor livmoren, f.eks på eggstokker , tarm, blære m.m. Der kan den gi sammenvoksninger og danne cyster. Grunnen til at dette kan gi smerter, er at dette vevet reagerer som livmorslimhinnen på hormonene fra eggstokkene. Dermed vokser dette vevet, og kan blø ved mens. Problemet er at blodet ikke kan komme ut fra bukhulen. Dette kan gi betennelsesreaksjon og arrvev med sammenvoksninger.Man får også smerter når det går hull på cystene.

Plagene varierer fra kvinne til kvinne. Selv har jeg heldigvis ikke så sterke plager. Vil man lese mer , har endometrioseforeningen egen hjemmeside. ( Husker dessverre ikke adressen ) Man kan finne en link på Snart gravid.

Håper dette var forståelig. Er ikke så lett å forklare med enkle ord, denne tilstanden.

Klem, Trude :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...det hørtes ikke noe særlig ut ihvertfall! Synes du var flink til å forklare tilstanden, for jeg forsto en del...

Jeg har selv slitt med en tarmsykdom i 7 år nå, så jeg vet nok hva smerter er...desverre! :-?

Lykke til i alle fall! (synes det er positivt at du prøver alternativ behandling) :D :D :D

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært til behandling idag. Anette vil at jeg skal prøve Wild Jam og litt sterkere homeopatmedisin. Har forsøkt WJ før, men uten resultat. Skulle prøve litt høyere dose nå. Så da får vi håpe ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal krysse fingrene for deg fremover :D

Vet at det er vanskelig med mye prøving og venting på videre utredning. Er selv gravid gjennom mitt første IVF-forsøk, så du har jo heldigvis fremdeles masse muligheter da hvis du ikke lykkes i denne omgang :D

Uansett, lykke til. Plutselig kommer du og er super-fornøyd med positiv GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsener i " boka" mi ! Gleder meg til å bli kjent med dere ! Har hatt det travelt i helga - testa nemlig positivt på Persona EL tester tre dager på rad. :blunke: Det blir veldig spennende i tiden framover. Men er jo igrunn " vant " til at det ikke går så bra , da ... Hadde vært en kjempefin 30- års gave , da. (Blir 30 den 16. mai. ) Har faktisk ikke merket noe tegn til EL ennå, trodde det ville være mer tegn når man bruker pergo.

Nå skal jeg og min kjære krype til seng og legge siste "hånd" på verket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jo helt sikkert at jeg hadde EL igår, men etter jeg har tatt pergo er tempen helt tullete. Den har igrunn vært høy siden forrige EL. Det må være pergo som har hatt innvirkning her. Problemet er at jeg må vite når jeg har EL, siden jeg skal ta Wild jam fra El. Jeg får ta en ny EL test imorgen. (Har hatt tre positive på rad i helga, men)Får håpe at jeg har det i dag , da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen som dagbokskriver!

Håper dere snart lykkes i å få en lillebror eller søster.

Skal følge med på deg, og heie som bare det :wink:

Lykke til!

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsener ! Men har til min store forferdelse sett at jeg har lagt inn dagboka i feil gruppe ! :oops: Er det mulig å være så sløv ? Går det an å få flyttet den til rett tilholdssted , tro ? Det er vel kanskje moderator som kan gjøre det ? Likte meg igrunn veldig godt her inne , så kanskje jeg skal skifte nick istedet ? Mitt riktige navn begynner nemlig på C, så det er sikkert derfor jeg har blingsa litt. :roll:

Håper jeg blir tilgitt !

Klem, Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er dagboka på riktig plass....

Ønsker deg forresten fortsatt lykke til med prøving...

Og du - flere navn kan lett føre til rot, ja :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja , da var jeg vel på rett plass ! Hadde et veldig hyggelig besøk i gruppe A - G, men det var jo ikke helt riktig i forhold til nicket mitt ! :oops: Tusen takk for hjelpen , Chiquita !

Klem, Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, og velkommen som prøver. Har selv skrevet dagbok gjennom en kort periode som prøver, en begynnende graviditet med påfølgende abort og så 8 mnd med prøving før vi klarte det igjen. Sitter her nå med stooor mage og er snart 25 uker på vei med to gutter.

Lykke lykke til i tiden som kommer. Håper du får dine to blå snart. Er du frustrert er dette stedet å ta det ut. De fleste her har vel slitt litt ja....

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude:

Det skal forresten bli spennende å følge med deg her inne også, siden jeg føler at jeg "kjenner" deg litt fra KG.

fremdeles lykke til

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for alle koselige hilsninger ! Blir så glad hver gang noen har skrevet til meg !

Nå har jeg hatt en ny behandling hos homeopaten. Jeg merket at det ikke var fullt så vondt med fotsoneterapien denne gang. Og det var kun en nål i øret som var litt vond. Det er jo fremgang ! :)

Nå er det bare en uke igjen av ventingen på IKM.

Trude :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene snegler seg mot IKM, men jeg har ingen overbevisende symptomer. Eneste som er litt annerledes, er at jeg er frossen hele dagen. Har skikkelige frysninger, tar temp i øret av og til , og på kveldstid har jeg opp mot 38 i temp. Har noe økende temp om morningen også. Foreløpig tilskriver jeg dette Pergo. Den må ha gjort noe muffens med temp. regulering mi ! :blunke: Har lest at dette kan være tegn, men tør ikke helt tro på det. Hvert dobesøk er nervepirrende - når oppdager jeg de første blod sporene. Håper inderlig at jeg ikke ser noe til tanta rød på lange evigheter !

Tenk om jeg kunne få to blå på 30 årsdagen min ! Det måtte bli verdens beste presang !

Karla - som er litt nervøs om dagen. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ikke bare nervøs , men distre også. På KG heter jeg jo Trude - ikke Karla som på SG ! ER det mulig , sier jeg asså ! :oops: Litt flau, nå igrunn....

TRUDE !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir noen spennende dager ! I dag var tempen enda høyere. Hadde 36,89 i morges. Hadde 36.49 rett etter El, så gikk den opp til 36,69 i helga. Det lover jo bra! Men tør ikke helt å håpe heller. Tenk for en skuffelse det blir dersom tanta dukker opp på 16.mai- som er selveste 30- årsdagen min. Blir ikke helt enig med meg selv om det er best å være optimist og tro det beste, eller om jeg skal være pessimist og heller bli positivt overrasket om det går bra.

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...