Gå til innhold

LilleEkorn sin bryllupsdagbok


LilleEkorn

Anbefalte innlegg

Hadde iallfall rett i at det ikke ble noe nå i helga :jepp: Så får vi se om jeg har rett i den magefølelsen min for neste helg... :sjenert: Gleder meg skikkelig jeg, for forloveren min er ei helt super jente, og hun har virkelig involvert min lillesøster og svigerinne i planleggingen, så det de har kokt sammen er garantert bra!!

Har laget en kakeliste, og lurer på hva dere synes. Vi blir ca 80 til kaffe og kaker.

Bryllupskake, 3 etg med pasjonsfruktkake(kjøpe)

Konfektkake, Mamma

Sans Rival, Mamma

Fyrstekake, Mamma

Overflødighetshorn, Tante W

Nøttekake m/ gul krem, Svigermor

Charlotte Russe, Svigermor

Ostekake, Kusine

Verdens beste, tant G

også lurer vi på å bestille en marsipankake, med bilde av oss på.

Hva tror dere? Mer eller mindre? Noe som mangler? Vi skal ha kringle til gjestene mellom kirken og middagen, så da trenger vi vel ikke noe gjærbakst på kakebordet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er nok jeg :Nikke:

Sånn grovt regnet skal man beregne ca 2-3 kakestykker pr. pers og en "vanlig" rund kake er det ca 16 kakestykker i og i en "langpanne"kake er det mellom 20-24 sånn veldig grovt regnet.. så går du etter de tallene der så har du nok mer enn nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er nok jeg :Nikke:

Sånn grovt regnet skal man beregne ca 2-3 kakestykker pr. pers og en "vanlig" rund kake er det ca 16 kakestykker i og i en "langpanne"kake er det mellom 20-24 sånn veldig grovt regnet.. så går du etter de tallene der så har du nok mer enn nok ;)

Regner med at det er nok jeg også :jepp: Noen spiser jo mye og andre lite..Men tror du noen reagerer om vi ikke har marsipankake??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Så mye godt :sikle: Ser nok ut mener jeg da :sjenert: men så er ikke jeg noe kake-monster heller :fnise:

Jeg må ha et par til på lista mi ser jeg, stjeler nøttekake med gul krem fra deg :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og kjære prøvd å beregene litt drikkevarer til festen..Ikke lett..Vi blir ca 80 til festen som sagt..Og vi skal ikke ha sprit..

5*3 liter hvitvin

5*3 liter rødvin

7 kasser div øl(noe av det er til middagen til de som ikke drikker vin)

2 kasser clausthaler/munkholm (samme her som over, også til middagen)

Cider, usikker på hvor mye..(hva tror dere??)

5 flasker cognac

5 flasker baileys

3 kasser 1/2 mineralvann, fordelt slik: 11 mozell,20 farris,15 cola, 11 solo, 15 pepsi max. (dette er også til middagen..Er det nok)

Grrrrr....er så vanskelig...Er nok ganske mange som ikke kommer til å drikke alkohol av gjestene våre, så trenger vi mer brus??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye godt :sikle: Ser nok ut mener jeg da :sjenert: men så er ikke jeg noe kake-monster heller :fnise:

Jeg må ha et par til på lista mi ser jeg, stjeler nøttekake med gul krem fra deg :lur:

Jepp, mange gode kaker her :spise: Har noen kakemonstre i familien..hehe

Bare å stjele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest madam_mim

Vi ble "nødt" til å ha sprit vi :sukk: Foreldregenerasjonen som stritta med pelsen når jeg sa det ble kun øl, vin og cider utenom bailey`s og cognac :overrasket: Jeg og den store kjeften min, skulle aldri ha sagt noe :tunge1:

Men jeg hadde pøst på med brus jeg da, brus og farris :Nikke: Spesielt siden dere har mange som ikke kommer til å drikke alkohol! Vurderer dere alkoholfri vin? Vi er usikre her...

Ellers ser det vel nok ut?! :klø: Snakka med de på polet vi, de var kjempehjelpsomme :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble "nødt" til å ha sprit vi :sukk: Foreldregenerasjonen som stritta med pelsen når jeg sa det ble kun øl, vin og cider utenom bailey`s og cognac :overrasket: Jeg og den store kjeften min, skulle aldri ha sagt noe :tunge1:

Men jeg hadde pøst på med brus jeg da, brus og farris :Nikke: Spesielt siden dere har mange som ikke kommer til å drikke alkohol! Vurderer dere alkoholfri vin? Vi er usikre her...

Ellers ser det vel nok ut?! :klø: Snakka med de på polet vi, de var kjempehjelpsomme :jepp:

Vi har heldigvis full støtte på at vi ikke vil ha sprit. Noen som ikke tåler det så godt.. Så her blir det ikke sprit. Men fest skal det bli :skaal:

Tror nok vi må ha litt mer brus ja :) Vi skal ikke ha alkoholfri vin, har forhørt oss litt,og de som ikke skal ha alkohol ville mye heller ha clausthaler eller brus.

Men hvor mye cider??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

for en kakeliste!! hmm..tror vi har veldig få kaker altså :klø:

syns det ser veldig bra ut jeg, både kakeliste og drikkeliste!! kanskje greit med en del brus og farris, noen vil kanskje ha farris ved siden av vinen!! men syns det ser :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Vi har heldigvis full støtte på at vi ikke vil ha sprit. Noen som ikke tåler det så godt.. Så her blir det ikke sprit. Men fest skal det bli :skaal:

Tror nok vi må ha litt mer brus ja :) Vi skal ikke ha alkoholfri vin, har forhørt oss litt,og de som ikke skal ha alkohol ville mye heller ha clausthaler eller brus.

Men hvor mye cider??

Mye!!! Men akkurat hvor mye...:vetikke: Føler folk drikker mer cider enn øl :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

for en kakeliste!! hmm..tror vi har veldig få kaker altså :klø:

syns det ser veldig bra ut jeg, både kakeliste og drikkeliste!! kanskje greit med en del brus og farris, noen vil kanskje ha farris ved siden av vinen!! men syns det ser :tommelopp:

vel, har fått god hjelp av min mamma her..Hun er kakebaker deluxe!! Og hun får til absolutt alle kaker :)

Ja, tror vi legger til litt mer farris og annen brus. Tar nok en kasse eller 2 til :)

Mye!!! Men akkurat hvor mye...:vetikke: Føler folk drikker mer cider enn øl :Nikke:

Ja, men det er såå mye dyrere..typisk :) Men blir nok et par kasser av det også :lur: Mulig vi tar noen turer over grensa :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅåååååå!!!! Jeg glemte å fortelle at jeg skal på tilpasning av kjolen min i morgen!!!! Og kjøpe sko og slør, og kanskje korsett!!!!

:danser::hoppe::danser::hoppe: Gleder meg sånn!!! Ha på kjolen min igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
ÅÅÅåååååå!!!! Jeg glemte å fortelle at jeg skal på tilpasning av kjolen min i morgen!!!! Og kjøpe sko og slør, og kanskje korsett!!!!

:danser::hoppe::danser::hoppe: Gleder meg sånn!!! Ha på kjolen min igjen!!!

Oooooo, kjempemasse lykke til på tilpasning av kjole!!! :danser: :danser: :danser:

Det blir vel litt mer "ordentlig" også, med riktige sko, slør og korsett til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikker på at det går helt fint uten marsipan kake :Nikke: Hvis noen reagerer på det så er det jo helt rart egentlig... Vi skal nok ikke ha marsipankake heller, men et eller annet annet godt :sikle:

Kansje du bør pøse på med litt mer brus? :klø: Bedre å ha for mye enn for lite, så kan u jo høre med butikken om du får levere tilbake det overflødige da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅåååååå!!!! Jeg glemte å fortelle at jeg skal på tilpasning av kjolen min i morgen!!!! Og kjøpe sko og slør, og kanskje korsett!!!!

:danser::hoppe::danser::hoppe: Gleder meg sånn!!! Ha på kjolen min igjen!!!

Har du vært og prøvd enda eller??? Må avlegge rapport vettu!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaaa, nå har jeg vært og fått tilpasset kjolen!!!! Og den er bare helt perfekt!!! Jeg bare elsker den :rødme: :rødme: :rødme: Også fikk jeg kjøpt laaangt slør i organza(tror det er det det heter ..) med bølget kant, og nye sinnsykt gode sko, fra Rainbow club.

http://www.rainbowclub.co.uk/collection.ht...mp;Accessories=

De er som tøfler på :) Og mye finere enn på bilde, for jeg har sett på sko på den siden før, og da la jeg ikke merke til de engang...

Forloveren min synes også kjolen var nydelig :rødme: Også valgt jeg underskjørt med 2 ringer pluss tyll, så det blir skikkelig volum der gitt :fnise:

...og visakortet mitt ble glovarmt!!!! :sjenert: .... :fnise: ..men det er det jammen verdt!!!

Endret av LilleEkorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror det holder massevis med både kaker og drikke, bra du har regnet såpass med øl,for det var det det gikk absolutt mest av hos oss. og vi hadde både vin, sprit også. Vi kjøpte corona i sverige ca 15 kr flaska med lime oppi. det slo virkelig an. Vi har så mye kaker og drikkevarer igjen at du aner ikke. vi hadde bare 4 kasser øl. Og det holdt og alle ble kanakas haha.. Ingen ble ufine og dårlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Så herlig å fått tilpasset den nye kjolen :klem: Fornøyd altså?? Hehe... :fnise:

Og gratulerer med slør og fine fine sko :hoppe: :juhu: :hoppe:

Gleder meg masse masse til å se bilder fra dagen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å hilser på. er så lenge siden sist nå. :)

Ser ut til å ha alt under kontroll du da, håper jeg føler det sånn når det er en mnd igjen også.

Tenk, om en mnd er dagen der. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...