bizzy Skrevet 18. juni 2003 Forfatter #41 Del Skrevet 18. juni 2003 Dag 18 og tiden går SÅÅ sakte Men det er vel kun fordi jeg teller dager, litt teit egentlig.... Hvorfor kan jeg ikke bare slappe helt av og plutselig merke at jeg har jo ikke fått tantebesøk.. og så regne meg tilbake og se at jeg er en uke forsinket?? jaja, det er jo lov å drømme Men i dag skal jeg hjem å lage meg en skikkelig god middag, mannen skal ut med jobben så da må man jo skjemme bort seg selv litt :blunke: Så skal jeg sette opp budsjett over skattepenger, feriepenger og lønn.. har jo allerede vært på ferie så feriepenger og skattepenger skal brukes til opp-pussing av kjøkken. Skal bli deilig å endelig få fullført. Har gjørt litt her og litt der ettersom vi har fått spart opp litt penger. Så nå skal vi endelig få kjøpt ny heltre benkeplate, fliser over benken og nye gardiner. Skal bli kjempelekkert :D Da er det bare kontoret igjen! Og der er det bare litt maling, nye gardiner og ny kontorpult som trengs. Så har jeg tilslutt endelig fått drømmehjemmet :D :D :D Da gjenstår det tilslutt bare å spare "litt" penger til en litt større bil! Håper jo på å måtte løse barnevogn i bil problematikket etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 18. juni 2003 #42 Del Skrevet 18. juni 2003 Jaja... Det er lov til å drømme! Vet akkurat hvordan du har det...og det er dødskjedelig å vente sånn! Det er litt rart at klokken plutselig går saktere... :-? Det beste er å finne på mye gøy, så man glemmer det litt! Heldigvis skal jeg reise til Bulgaria imorgen, og får kosa meg i en av vente-ukene der nede... :D Det blir en deilig forandring! Er kjempemisunnelig på deg som skal pusse opp og få et lekkert kjøkken nå! Jeg vil også! Jeg ønsker deg en fin og innholdsrik ventetid! Du er to dager foran meg i syklusen, og har garantert ikm før meg. Men ikke mens jeg er borte vel?? Når jeg kommer tilbake skal dagboken inneholde samtlige graviditetstegn, som er å finne! Okey!? Masse bli-gravid-og-fest-egget-tanker fra Lillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 23. juni 2003 Forfatter #43 Del Skrevet 23. juni 2003 Endelig kommet til siste uke i denne syklusen, blir spennende å se til helgen da :o Håper jo selvfølgelig på to blå, men har ikke de store forhåpninger, ikke ennå i allefall.. De kommer sikkert i løpet av uken, når jeg får psyket frem et graviditetstegn eller tre :oops: Fikk endelig igjen skattepengene, og nå er oppussingen av hjemmet i full gang Kjempedeilig, så i helgen malte vi entreen i lyse farger, og den ble skikkelig frisk, så nå er det virkelig deilig å komme hjem! Mannen lagde også platting ved inngangsdøren så nå er det ryddig og lyst der også :D Han er såå flink altså Så nå i uken skal det males gang, dører og lister (gruer meg til taklistene) er ikke så gøy å henge øverst i gardintrappa når man har litt høydeskrekk, også må jeg så mange trinn opp også... skulle gjerne vært 15cm høyere.. Og i dag skal vi ha verdivurdering fra postbanken, burde jo egentlig vente til etter vi er ferdig med all småflikkingen, har jo enda ikke fått kjøkkenbenken vi har bestemmt oss for heller.. Tykk heltrebenk, men den har ikke leveringstid før uke 37.. det er lenge til det! Men da får vi satt opp flisene også så er endelig kjøkkenet perfekt! Greit å ha noe å gjøre på nå som tankene har en tendens til å dreie seg og antall dager til forventet IKM, tiden går i allefall litt fortere! Men nå serverer de kake på jobben, og det er noe jeg vet og sette pris på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 25. juni 2003 Forfatter #44 Del Skrevet 25. juni 2003 Dag 25 Nå er gangen endelig ferdig, og sååå lekker :D Ingen ting er bedre enn å bli ferdig med oppussingsprosjekter i eget hjem! En ekstra bonus er det jo også at det får den laange tiden mellom EL og IKM til å gå lit raskere Så nå har vi satt opp prosjekt liste for sommeren; Ny heltre kjøkkenbenk (5cm tykk - skikkelig lekker) Legge fliser mellom kjøkkenbenk og overskap Nye liftgardiner på kjøkkenet, sy opp gardinene på soverommet, nye gardiner til kontor / gjesterom Legge bruddskifer på "stien" fra inngangspartiet og ut til gangstien. Male mellomgangen Male huset utvendig Beise terassen Male diverse lister og dører.. Ny verdivurdering av leiligheten når vi er ferdige.. :o Kose oss masse innimellom slagene, og nyte sommeren på terassen Skulle vel ikke akkurat få fritidsproblemer, har jo brukt opp ferien vår, og har også "brukt opp" to helger som vi skal i bryllup i løpet av sommeren. Men det er jo ikke krise om noen av oppgavene blir forskjøvet litt utover høsten, bare vi klarer å sette av nok penger til å få de utført før mannen går tilbake til studiene i august. Dessuten så er jeg ikke så sikker på at det dersom vi skulle lykkes med prøvingen i løpet av sømmer er så veldig lurt å male huset rundt innvendig med oljemaling..? Må innrømme at jeg har slurvet litt med folattablettene mine denne måneden her :oops: , har liksom følelsen av at det ikke kommer til å skje noe på kjempelenge ennå og da blir det lett til at jeg glemmer de.. Husker som regel på de i løpet av dagen, men har glemt de helt noen ganger også Nå skulle jo egentlig ikke pilleboksen holde i mer enn 3mnd, men jeg har nå hatt min i snart 4.. Får ta meg selv litt i nakken og pøse nedpå med tabletter fra nå av, ikke noe mer slurving her i gården :fy: Men har ikke noen følelse av at det har lyktes oss denne gangen heller, så da er det jo ikke noen krise, har jo også tatt et tak når det gjelder å bedre kostholdet, så det burde gå bra dersom det mot mine forventninger skulle ha klaffet denne måneden. Nå er jeg så sikker på at det ikke har klaffet at jeg skulle ønske tanta bare kunne kommet og blitt ferdig med det for denne gang :evil: Puh det var godt med en "skriftlig utblåsning", mistrives litt på jobben for tiden og kjenner tolmodigheten for lengesiden er utbrukt, så i dag skal jeg hjem og synke ned i et varmt skumbad med god musikk, iste og en koselig bok :D Det pleier å løse opp igjen kroppen :D Kanskje kan jeg også få mannen til å gi meg en skikkelig rygg, skuldre og nakkemasasje etterpå Hm, synes det høres ut som en god plan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 27. juni 2003 #45 Del Skrevet 27. juni 2003 Kjære deg ! Tusen takk for klemmen, det varmet mitt!! Ønsker deg en god helg og lykke til videre i den ville jakten på de to blå, eller det blå krysset er det vel.. Ps, jeg også slurvet med folaten i påsken, og noen dager etter så lyste det blå krysset mot meg. Det var vel en måte å skappe av på antakelig! KLEM tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 30. juni 2003 Forfatter #46 Del Skrevet 30. juni 2003 Dag 3, p.p. 4 Jaja, da gikk det ikke denne gangen heller, kom jo ikke som noen stor overraskelse, hadde ikke følelsen av at det skulle ha lyktes denne gangen. Men nå er jeg i allefall tilbake til normal syklus på 28 dager, har ikke hatt det siden vi startet prøvingen Så da håper jeg at 28 dagers syklusene er her for å bli, men ikke så lenge da.. Kan jo helst holde med en til Vi har forresten startet et nytt og bedre liv, igjen.. :D Med masse frukt og grønnt, og litt mer fysisk aktivitet! Startet blandt annet med en gåtur til løvstakken i går.. 2 timer gange hjemmefra og opp til toppen, og gjett hvem som nådde akkurat til toppen før årets foreløpig største regnskyll kom.... Joda det var jeg og mannen.. Så nisten ble liggende i sekken og vi "løp" hjem igjen.. Var gjennombløte på 5 minutter Så da vi kom hjem ble det en varm dusj mens mannen lagde kakao av sjokoladeplaten vi hadde med oss :D Allt i allt en ganske vellykket start på vårt nye liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 30. juni 2003 Forfatter #47 Del Skrevet 30. juni 2003 Måtte bare ha ny avatar.. :D Avataren er forresten et litografi av Eser Afacan, en av mine favoritt kunstnere, tidligere elev av Odd Nerdrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 30. juni 2003 #48 Del Skrevet 30. juni 2003 Takk for hilsener i boka mi! Jaja...det var vel egentlig greit at tanta kom, siden du likevel følte det på deg...!? Og så er det så herlig å ha regelmessig besøk, så ting kan planlegges litt mer i neste syklus... Håper det hjelper deg i denne syklusen ihvertfall! Et nytt og bedre liv øker fruktbarheten vettu! Så stå på du! Er forøvrig min siste røykedag idag... Masse klemmer fra Lillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 1. juli 2003 Forfatter #49 Del Skrevet 1. juli 2003 Hei, igjen og takk for hilsen Lillen! Hadde jo ikke blitt skuffet akkurat dersom tanta hadde latt vær å komme og heller fått besøk av et blått kryss på Clearblue testen jeg har i skapet... :blunke: Men ble ikke så veldig skuffet heller, ble mer en blanding av glad og pittelitt skuffet. Deilig dersom jeg er tilbake til mine vanlige sykluser på 28 dager :D I dag skal jeg og mannen på Elton John konsert her i Bergen, er egentlig ikke noe kjempefan av ham, men han er flink og konserter er alltid artig.. Spesielt når billettene er gratis. Så etter jobb blir det helaften med restaurantbesøk og deretter konsert. Passer jo ekstra bra at det er på mannens bursdag :D Han fikk midlertidig bursdagsgave på sengen i dag tidlig, blomster og en liten hjerteeske med sjokolade fra en konfektbutikk her i bergen (den på galleriet for de "lokalkjente"). Litt morsomt siden han faktisk ikke hadde noe ide om det, jobbet nemlig fælt for at han ikke skulle se at jeg hadde handlet inn da jeg kom hjem i går Så i dag tidlig var det å ta på seg morgenkåpen, sette på vannet i dusjen, liste seg ut i boden og hente frem igjen gavene. Koselig å klare å overraske :D Så til neste uke, etter lønn, skal han få velge seg hovedbursdagsgave selv.. Hentet bilen på verksted i dag og herligheten kom på 7500kr :cry: Så derfor litt utsatt bursdagshandling. Er rimelig typisk at slike ting skjer akkurat når de ikke burde skje... Men må man så må man, og jeg er jo glad i lille søte bilen min, så når den trenger doktormannen, ja da skal den få doktormannen Så nå er den i allefall EU-godkjent og i tipptopp stand! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #50 Del Skrevet 2. juli 2003 D - 5, p.p. 4 Det ble litt av en dag i går gitt God mat på BoHa (ikke helt overbevist.. har fått bedre), kjempefin konsert med bra vær og en liten tur ut på byen etter konserten :D Noe som igjen førte til at det å dra seg opp av sengen i dag morges ikke var av det enkleste Hele jobben var ute i går, så det har ikke vært så alfor mange opplagte mennesker her i dag Tror hele gjengen har vært masse på internett, og enda mer ute på terassen og trukket luft Litt deilig med slike slappe dager en gang i blandt! Skulle bare ønske at jeg også skulle rett hjem og slappet av på sofaen, men ikke i dag, skal på kundesammenkomst hos it-leverandøren..sukk. Blir sikkert koselig det, men kunne godt ha vært i morgen i stedet. Tvinner veldig på knappene om jeg skal prøve noen vidundermiddel som sies å fremme graviditet.. :-? Har litt lyst til å ringe min tidligere fotsoneterapaut, men synes det er å gå til litt drastiske tiltak etter kun 3 måneder uten resultat. Får nok heller prøve diverse kjærringråd først.. Kanskje hostesaft denne gang Tenkte på det forrige periode også, men "glemte" det. Er jo litt nervøs for at det kanskje kan virke mot sin hensikt også.... Hmm, er ikke lett når så utrolig mange tanke virrer rundt oppe i topplokket Fornuften sier meg jo egentlig at det bare er å smøre seg med tolmodighet, er jo absolutt ikke uvanlig at det tar litt tid, men det er ikke så ofte jeg føler for å høre på fornuften egentlig Har som regel ikke store problemer med sette den tilside dersom det er noe annet som passer meg bedre :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 2. juli 2003 #51 Del Skrevet 2. juli 2003 Jag tänkte faktiskt på det där med kärringtips, homeopat-medel och spådommar här i veckan. Vi prövade i 7 månader innan det klaffade och hade vi prövat nåt efter ett halvår hade ja säkert varit överbevist på att det var just DET som gjorde att vi blev gravida. Jag måste säga att besvikelsen över mensen minskade något för var gång. Först trodde jag att det skulle gå på en gång, sen vande jag mig lite med tanken på att det skulle ta tid. Fast det var lite deppigt varje månad när den dök upp... lycka till bizzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 2. juli 2003 #52 Del Skrevet 2. juli 2003 Hei Bizzy! Jeg har det akkurat på samme måte som deg, når det gjelder bruk av vidundermidler o.l. Jeg synes det er litt tidlig i prøvingen, og at det er litt drastisk kanskje, men samtidig har jeg egentlig veldig lyst til å prøve noe... Men jeg er også bekymret... Hvis jeg begynner med evt don quai, hostesaft eller e-vitamin (er ikke det fruktbarhetsvitaminen da?), så blir jeg jo bare enda mer opptatt av alt dette...og...ond sirkel... På den ene siden, vil jeg prøve ut ting som muligens er fruktbarhetsfremmende, men på den andre siden, vil jeg slappe av... Det skal ikke være lett, nei! Lykke til på kundesammenkomst idag! Håper det ikke drøyer så alt for lenge, slik at du heller kan tilbringe lat tid på sofa... Fornuften? Hvem er det? (aldri hørt om...) Lillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 3. juli 2003 Forfatter #53 Del Skrevet 3. juli 2003 Takk for hilsen Lillen :D Kundesammenkomsten i går var veldig koselig, med god mat og drikke og ikke minst hyggelig selskap :D Kom heldigvis hjem nogenlunde tidlig (22.30) så jeg fikk litt tid til å sette meg godt opp i sofahjørnet og snakke litt med mannen min :D Litt av en uke det her, skjer noe hver dag og når man da er kommet på etterskudd med søvn blir det litt tunge dager på jobben. Godt det er så flott vær ute Får litt ekstra overskudd av solen I dag skal jeg og mannen til byen og bruke gavekort vi fikk til bryllupet.. må brukes nå, går jo ut på dato neste uke :oops: Så da skal vi kose oss litt nede i sentrum, kanskje spasere litt opp mot fløyen før vi skal på Tai Kwondo oppvisning i Grieghallen, mannen skal vise meg hvor flink han en gang har vært (For lenge lenge siden ) I morgen reiser jeg en time tidligere fra jobb og tar flyet til Oslo hvor jeg skal i utdrikkningslaget til en venninne :D Kommer til å bli kjempegøy Så da kan det jo være greit at det ikke klaffet forrige periode, ville blitt vanskelig å holde seg fra å fortelle til alle hvis jeg hadde vært gravid :blunke: Får nok spørsmål om vi ikke har tenkt oss barn snart som det er, og da er ikke avholdenhet fra alkohol noe som letter "presset" Vrenger hjernecellene for tiden, er bedt i karneval og har ikke anelse om hva jeg skal kle meg ut til... Forslag mottas med takk :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 7. juli 2003 Forfatter #54 Del Skrevet 7. juli 2003 Dag 10 Da nermer deg seg sakte men sikker EL, men nesten viktigere 1 års bryllupsdag til søndag! Så da er det planlagt 3 retters middag med kamskjell til forrett, helstekt indrefilet med asparges, ovnstørkede cherrytomater, portvinssaus og nypoteter med krydderdressing til hovedrett og peppermarinerte jordbær og cremefraiche (husker absolutt ikke hvordan det skrives) til dessert. (det er i allefall planen..) Ble sulten av tanken Er like forelsket, eller nei, mer forelsket i mannen enn da jeg møtte ham for 6år siden Kjedelig på jobb nå som ferien virkelig har startet, nesten ingen på kontoret og heller ikke så mye "trafikk" på telefonen.. Da er det godt å ha KG :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 7. juli 2003 #55 Del Skrevet 7. juli 2003 Åååå, jeg vil også feire bryllupsdag! Vår ettårsdag forbigikk i stillhet, vi var "bortreist på dagen". Først og fremst fordi den maten der hørtes usannsynlig god ut! Dessuten misunner jeg deg muligheten til å sitte på KG på jobb med god samvittighet. Her er det mer travelt når noen har ferie, så bør ikke sitte på KG i det hele tatt. Lykke til med EL denne gangen i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 10. juli 2003 Forfatter #56 Del Skrevet 10. juli 2003 Dag 13 :o Snart midtveis for denne gang :D Jippi :kysse: Takk for hilsen Coda, koselig å se nye "fjes" i dagboken :D Det er deilig å kunne surfe litt nett uten dårlig samvittighet, men jeg skulle mye heller hatt litt mer å gjøre, dagene har en tendens til å bli litt lange Spesielt på dager som i dag når været utenfor er sååå nydelig 8) Drømmer meg bort til stranden, vil så gjerne være "nøtteburn og sexy" for mannen min Akkurat nå er vi jo midt i EL perioden, men har besøk - misforstå meg rett - det er VELDIG koselig med besøk, men.. De går jo aldri å legger seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 10. juli 2003 #57 Del Skrevet 10. juli 2003 Hei bizzy. Takk for hilsen i dagboka mi. Koselig. Det er fint å vite om flere prøvere. Lykke til denne måneden. Og Roma høres jo helt fantastisk ut. Min "tilkommende" har vært der en gang og maser om at vi må reise dit sammen, bare at vi ikke har råd nå , men jeg skal dit en gang jeg også. September er jo en fin tid å reise tdit på, for da er det ikke så varmt som nå og kanskje ikke så fullt av turister heller. Gratulerer med vel overstått bryllupsdag! Jeg gifter meg om en måned og 6 dager... spennende. Håper vi blir mer kjent :D Klem fra hanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 10. juli 2003 #58 Del Skrevet 10. juli 2003 Takk for velkomsthelsing i boka mi! Ser at du og bur i Bergen. Forbausande mange her inne som bur der. Trur nok at eg kjem til å bli like utolmodig som deg dersom eg må prøve i meir enn 2-3 mnd. No har jo eg nettopp begynt, så eg har ikkje begynt å planlegge vogn og barnerom endå. Men Simo og Teutonia sine websider er lagt til i favoritter :oops: Sambis syns eg er heilt koko. Lykke til med prøvinga! Kjekt å ha nokon å diskutere symptom med sånn at eg slepp å plage sambis med det. Han begynner å kakle som ei høne kvar gang eg snakkar om graviditet/fødsel og babyar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. juli 2003 #59 Del Skrevet 10. juli 2003 Hei Bizzy! Jeg ble helt fortvilet da jeg så meldingen din i boken min, om at jeg hadde glemt deg i listen over prøvere. Det tok en stund før jeg koblet at du ikke ligger innunder H-N. Jeg er nemlig litt snever i surfingen min, så jeg... ehm, kremt... ser ikke brukerne som ligger under andre bokstaver. Sorry!!! Men nå har jeg lest hele dagboken din, og har funnet nok en prøver jeg har lyst til å "holde track på". Jeg ser at du ikke vil jobbe lenger enn halvannet år til, for da vil du tilbake til skolebenken. Hva er det du vil studere da? Jeg tror det kan bli bra å studere med barn. Det er det jeg prøver på. Det er bare det at dette babyprosjektet mitt drøyer så innmari, så jeg rekker jo bli ferdig med studiene før den kommer. Ha en fantastisk kul tur til Roma!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 11. juli 2003 Forfatter #60 Del Skrevet 11. juli 2003 Dag 14 :o :D :o Da var besøket på god vei hjemover Rart det der at det er godt når de reiser, men alikevel veldig trist at de ikke kan bli lenger... Er jo vant til å ha leiligheten og mannen for meg selv, så tre dager med to ekstra mennesker å ta hensyn til.. :oops: Litt flaut å være så lite tilpasningsdyktig.. å ha besøk en hel helg av familie er bare koselig, men å ha besøk 3 kvelder midt i uka, ja det tar visst litt på Er jo vant til å kunne sove litt på sofaen en halvtime etter middag (høres jo nesten ut som to pensjonister... har nok heller bare godt sovehjerte begge to ) Men når vi nå hadde besøk så ble det fullt kjør hele dagen, først jobb deretter middag, tur på byen og "sjattring" i sofaen med kaffelatte til langt på natt... Noe som da straffer seg når man skal opp "midt på natten" Så i dag skal jeg innvilge meg og mannen intill 1 time søvn på sofaen etter middag før gangen skal males Planen var å gjøre det i løpet av forrige uke, men..... Tusen takk for hilsninger alle sammen! Alltid like koselig å se at det er noen som følger med på min lille dagbok :D Hanni: Wow bryllup om litt over en mnd :o Heldiggrisen! Skulle så gjerne ha opplevd bryllupet mitt en gang til! Det var så perfekt Lykke til med din store dag!!!! PS: Har ikke hatt bryllupsdag helt enda, den store dagen er på Søndag 13.juli, har bare planlagt litt mimremiddag for meg og mannen med masse sterinlys og kos på dagen :blunke: Hermione: Har også tittet en del på Simo og Teutonia sine sider, og har egentlig forelsket meg i Simo Classic vognen, men den er uansett uaktuell, da vi måtte ha kjøpt ny bil for å få med så stor vogn (den gang dersom det blir aktuelt..bank i bordet!) MAnnen er også litt oppgitt til tider når han skjønner at jeg omtrent er ferdig med konfirmasjonsplanene for barna våre... Men er en drømmer så det har han vel blitt vant til etterhvert :blunke: Matahari: Ingen grunn til å være fortvilet :blunke: Så bare muligheten til å være litt "ekkel" med deg, intet vondt ment :blunke: Har jobbet endel år nå for å finansiere leilighet, bil og mannens utdannelse (han er nok litt godt vant!) og det har hele tiden vært planen at jeg skal tilbake til skolen når han endelig får sin grad/tittel! Så januar 2005 begynner jeg endten på universitetet (pedagogikk) eller lærerhøyskolen, har ikke bestemt meg ennå. Er litt i tvil, men ser ut til at det blir Universitetet siden jeg har endel vekttall som jeg da kan bruke som spesialisering. Gleder meg som en liten unge på første skoledag :D Har selv flere venninner som kombinerer studier og barn, og det går flott, tror man får en egen evne til å planlegge og prioritere tiden når man har barn. Dessuten er jeg jo så heldig (forhåpentligvis) at mannnen får seg jobb, slik at jeg kun kan konsentrere meg om studier og forhåpentligvis mammarollen :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg