Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN

treningsjenta

Anbefalte innlegg

nå har jeg ikke sagt at jeg har gitt opp tatt! det er å ta litt hardt i!

Men blir litt demotivert, ble i grunnen ikke det heller, men litt såra vondbråten er kanskje det rette ordet, når alle skrøt av at de så resultater og var så blide og fornøyde! Også rundt meg her hjemme...alle bortsett fra meg...

selvom jeg kanskje ikke trener like bra som deg, eller andre, så synes jeg at jeg i det hele tatt skulle sett en liten bedring i allefall for det jeg faktisk har prestert!! leser jo om de som skeia skikkelig ut i helgene, de som spiser masse fordi de har mensen og de som bare ikke klarer å slutte å spise godis. Jeg er nemlig en av disse, den som fint kan skeie ut i helgen, må bare ha noe godt, og den som spiser masse mer under mensen, men selv dette har jeg unngått!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Jeg snakket ikke om deg, jeg snakket generelt ;) Poenget mitt var bare å smøre seg med tålmodighet. Kroppen er VELDIG glad i å holde fettet på kroppen, og vil kjempe mot omstillinger av dette med nebb og klør. Det er viktig å ha i bakhodet. Jeg gikk ned ca 10 kg veldig fort, og så sto jeg og stanget i måneder, også gikk jeg ned igjen. Det skjer, og noen må gjøre stangingen i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sitter tydligvis med mye innsikt i emnet..Kan man spørre hva du jobber som ,eller hvorfor du har så mye innsikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Kroppen er veldig glad i å holde på fettet, fordi den enda ikke har skjønt at vi lever i en verdensdel der man svært sjelden sulter. I tidligere tider var det en fordel at kroppen holdt på fettet helt til man fikk bruk for det, med endrede kostholdvaner og en mer inaktiv tilværelse er ikke dette lenger en fordel men et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Du sitter tydligvis med mye innsikt i emnet..Kan man spørre hva du jobber som ,eller hvorfor du har så mye innsikt?

Bare veldig veldig interessert så har lest mye om emnet. Kun på hobbyplan. Min "day job" har ingenting med verken kosthold eller trening å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heij heij;) her går diskusjonen livlig ser jeg;) hehe jeg har vært uten nett ein periode så har ikkje vært her på lenge. I dag må det trenes, siden jeg har vært borte så har jeg vært for dårlig, rett og slett!!;)

Forestene Treningsjenta du er flink;) En må ta de små skritta for å endre en livsstil, ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lissi32

Jeg brukte 1,5 år på å gå ned 24 kg. Jeg klarte dermed å holde meg der pga den sakte nedgangen og omlegging av dårlige matvaner.

Jeg har brukt de to siste årene på å stabilisere vekta, og nå skal jeg bruke neste 6 mnd på å gå ned de siste 6 kg.

Når man bruker tid på det, og har skjønt at jeg må legge om livsstilen for å ha en sunn og frisk kropp, holder man seg der også. Det er det eneste som egentlig funker. Man kan slanke seg 10 kg på en mnd, men det kommer på igjen.

Jeg tenker sånn at kroppen min ikke skal merke at jeg "slanker" meg.

Jeg tenker at dette er for alltid!

Så jeg går 50 minutter hver dag.

Prøv å gjøre noe som er for framtiden treningsjenta, det er det Bolledeig prøver å fortelle deg. Lurt å ikke ta alle tips sååå personlig, eller kreve legesertifikater av folk som faktisk kan masse om kosthold.

Ta til deg tipsene, og lag ditt eget opplegg det som passer for deg.

Du brukte sikkert årevis på å få de dårlige vanene dine (overvekt) Det kan ikke snus eller bli borte på 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om meg:

Jeg er nok ikke overvektig av noe slag. Har i utgangspunktet en høy tynn kropp, MEN som trengs å strammes opp litt etter litt utskjeiinger over lengre tid.

Ho er jo ikkje overvektig, er vell bare som mange andre i norges land;)

Men bra jobba lissi32 ;) kjempe flink og ikke minst smart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neinei krevde ikke noe svar sånn sett,. spurte bare av ren og sjkær nysgjerrig for gjennom hele tråden har hun hatt veldig så gode svar og det meste synes å virke fornuftig. jeg har selv prøvd å lese, men det er altfor mye. Så tentke kanskje hun jobbet som noe personlig trener eller anna...

Jeg finner ikke tykk i det hele tatt, skal absolutt ikke rase ned i kg eller noe. Slanker meg heller ikke egentlig. Skal bare stramme opp det løse her og der. har en tynn kroppsbygning egentlig, smal rundt midjen men har hofter og fasong og en mage som absolutt ikke er stor eller noe, men trengs å strammes opp i ønske om litt markeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cataliina

Oi, jeg henger visst ikke med her i det hele tatt. Men iallfall. Jeg har hatt en veldig dårlig periode i det siste, spist masse usunt og jeg skammer meg. Men har trent en time i dag, ser litt mer positivt på det og skal prøve å fortsette sånn... Selvom jeg endrer mening hele tiden; "åhhhh stygg kropp, trenger bli tynnere osv", til "nei, jeg har en fin, slank kropp, bedre enn de fleste" hele tiden! Frustrerende, jeg er altfor selvopptatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Det første apparatet du beskriver høres ut som en øvelse for brystet. Som er supert, for det må trenes det også!

Noe sånt?

http://www.coopersguns.com/videos/exercise...orals/pec-deck/

er akkurat en slik eg :)

Tauet er nok en øvelse for biceps (høres det ut som)

http://www.coopersguns.com/videos/exercise...eps/cable-curl/

Ligner veldig, bare at jeg ikke gjør det slik..jeg trekker den ned til magen også forsetter jeg å "pushe" den nedover mot låra, skjønner?

Men du hever en stang, vil det si at du curler den opp (bøyer albuen)?

Eller en sånn en kanskje?

http://www.coopersguns.com/videos/exercise...ll-upright-row/

Er slik som jeg curler oppover, har hendene på ei flate.

Men triceps? Det høres litt ut som du kjører 3 øvelser for biceps og ingen for triceps? Det er ikke så lurt...

Vet du om gode apparat for triceps?

Jeg ville kjørt litt styrketrening selv om bein og rumpe blir trent på "resten" også.

I dag trente jeg noe som jeg tror er for lår og rumpe. En slik som du pusher bakover. Du står på et bein og andre bene har du over en slik duppidutt.. Å herregud jeg kan virkelig ikke med å forklare - beklager det!!

+ en "sveip" på forside lår gir en visuelt smalere midje (det gjør også litt brede skuldre) og det er gull for oss disponert for å ha litt ekstra rundt magen. Og at du er kraftig/lubben gir deg enda mer utbytte av styrketreningen, så det er bare å kjøre på.

Gode tips til apparat for forisde lår?

Bruker det som rådgiver nå, håper ikke det gjør noe. Virker som du har god peiling!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Knebøy tar forside lår, bakside lår og rumpe, perfekt øvelse

kan gjøres med Stang

eller bare

Egen kroppsvekt

eller i apparat

eller bruke maskin for benpress (jeg personlig liker ikke den like godt)

Spesifikt for forside lår har du f.eks BENSPARK

Og tilsvarende for bakside lår har du LÅRCURL og

Jeg anbefaler alle som er usikker på hvilke øvelser som tar hvor å gå inn HER, der kan du trykke på den muskelen du vil trene og få opp masse øvelser, alt med video ;)

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Det som er viktig å huske når man begynner å trene styrke (sånn btw) er at man ikke kan begynne å "prioritere" muskelgrupper før man har trent en stund. Det er viktig at musklene utvikler seg noenlunde likt, ellers risikerer man å bli skjev. Unntak selvsagt hvis man er skadet noen steder, men dere skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer litt, men har ikke mye å fortelle :) Har trent litt i dag også. Ble 3 ganger denne uka, neste blir det vel 2-3 også. Får prøve å holde kosten litt stram ;) Men føler jeg er flink så langt.

I helga tror jeg det blir litt utskeiing dog, med bursdag til en kamerat og greier. Meeen tar meg den luksusen!

Oppdaget noe merkelig i går da jeg skulle sove, det var liksom litt vondt i den ene lårmuskelen. Overarbeida kanskje? ;)

Veide meg i dag da, fortsatt 72 kilo (var 73 da jeg starta). Helt utrolig. Har prøvd skjørt og bukser fra klesskapet i dag, og jeg har krympa MASSE rundt livet og ellers på kroppen. Så - nok et bevis på at vekta skal man helst kaste!! :-D

(Men kanskje begynner den å røre på seg når musklene har nådd en viss maks etter hva jeg trener, og fettet virkelig begynner å forsvinne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
Oppdaterer litt, men har ikke mye å fortelle :) Har trent litt i dag også. Ble 3 ganger denne uka, neste blir det vel 2-3 også. Får prøve å holde kosten litt stram ;) Men føler jeg er flink så langt.

I helga tror jeg det blir litt utskeiing dog, med bursdag til en kamerat og greier. Meeen tar meg den luksusen!

Oppdaget noe merkelig i går da jeg skulle sove, det var liksom litt vondt i den ene lårmuskelen. Overarbeida kanskje? ;)

Veide meg i dag da, fortsatt 72 kilo (var 73 da jeg starta). Helt utrolig. Har prøvd skjørt og bukser fra klesskapet i dag, og jeg har krympa MASSE rundt livet og ellers på kroppen. Så - nok et bevis på at vekta skal man helst kaste!! :-D

(Men kanskje begynner den å røre på seg når musklene har nådd en viss maks etter hva jeg trener, og fettet virkelig begynner å forsvinne.)

Samme som deg her. Var 73,7 er nå 72 men klærne er mer passelig. Ser ikke så oppblåst ut. I dag sto jeg faktisk for første gang på lenge å så meg i speilet uten avsky. Faktisk lurte jeg på hvor jeg skulle ta de 10 kg fra?? :fnise: For min del er det faktisk været og sola som skinner fram som gjør ting lettere, jeg har kjøpt masse klær med farger på nå. Er ute av den mørske sorte dvalen. Helt herlig. Føler meg veldig mye bedre, og har gått tur hver dag denne uken. 50 min.

Har pms men bestemt meg for at det går bra. Får lov å spise litt sans lettis som jeg blander med bær om jeg bare MÅÅÅ ha noe søtt. Det veddemålet er det lureste jeg har gjort;) Får en godtedag i påsken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeeeeeei....

idag tenkte jeg at det var tid for å sjekke om buksen jeg engang fikk på meg, passet. Denne buksen har vært sinnsykt trang og jeg har måttet slåss for å få lukket knappen igjen, har jeg fått den igjen har jeg hatt bilringer så store som fjell!!

idag gikk buksen glatt på, igjen med knappen uten problem og når den endelig var på så magen min bare helt fin ut, uten noen form for bilringer....

synes jeg fortjente litt creditt og det fikk jeg idag. svever på rosa skyer jeg nå! Jeg ser det ikke selv ellers, men nå så jeg det:9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeeeei....

idag tenkte jeg at det var tid for å sjekke om buksen jeg engang fikk på meg, passet. Denne buksen har vært sinnsykt trang og jeg har måttet slåss for å få lukket knappen igjen, har jeg fått den igjen har jeg hatt bilringer så store som fjell!!

idag gikk buksen glatt på, igjen med knappen uten problem og når den endelig var på så magen min bare helt fin ut, uten noen form for bilringer....

synes jeg fortjente litt creditt og det fikk jeg idag. svever på rosa skyer jeg nå! Jeg ser det ikke selv ellers, men nå så jeg det:9

Så gøy! Artig når en ser resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra treningsjenta;) Gratulere kanll bra!! ;)

Jeg har akkurat trent nå, etter trenings dvd , 60 min med strek og smidig nivå 2;) sliten gitt, men det må vell være fint!

Tenkte jeg skulle stikke på butikken og handle litt frukt!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på ein ting, har starta og like rug sprø så utrolig godt. Jeg kan godt ete ein pakke(er to pakker i ein paking;)hehe) til eit måltid, er det veldig masse? er det sunt eller er det ikkje så sunt som ein kanskje trur?

Om det er noen som veit, så blir jeg glad;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...