Gå til innhold

Kaotisk Caos

Caos

Anbefalte innlegg

Uff, kjedelig start på dagen. Men godt det ok seg opp da.

Alltid godt å få gjort litt :-D

Kos deg i sola, her bare regner det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hohojsann! Idag har Caos vært effektiv! Herlig med slike dager der man føler man for gjort mye, selv om det kanskje ikke er så mye... :)

Sto opp og satt en bolledeig, ryddet litt mens den hevet seg og fikk steikt to brett med boller. SÅ ble det LANG tur på meg og hunden. Gikk godt over en halv mil i SNØSTORM!! Det var en våt og kald opplevelse, men akk så herlig å komme inn å tenne i peisen å spise nybakte boller ;) Så fikk jeg dusjet, med hårkur og panneluggklipp, fann også ut at jeg må farge håret igjen, den etterveksten er mindre lekker... Har opprinnelig brunt hår, som er farget mørkebrunt. men når etterveksten kommer, ser den nesten litt grå ut i forhold til håret som er farget..

Hunden fikk også en dusj, siden han ble ganske så møkkete mens vi var på tur!

Middagen er handlet inn, blir lasange i kveld, etter samboerens ønske. Koselig tenker jeg. Han ville ordne det romantisk i kveld, for det er en stund siden vi har hatt romantikk i heimen. han sa han kunne lage biff, men siden jeg viste han ville ha lasange tenker jeg vi får det vel så koselig med det. er jo innmari godt det med! Så her blir det levende lys, dempet belysning, kjærligheterklæringer og kos! Livet er herlig!

Vi har bestilt oss et flott glasskap til å ha på stuen. tenkte å fylle det med kaffe servise og denslags. Det kommer idag, så tenker vi blir å montere det sammen nå ganske med en gang. Blir godt å få det i hus, det skulle komme for 2-3 uker siden, så det er på tide!

Nå nyter jeg livet med nyklipt pannelugg og roser i kinnene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som du har hatt en veldig fin dag :-D

Aldri fristende å gå ut i sånt vær, men gjør veldig godt etterpå. Spesielt når en kan kose seg med nybakte boller :-D

Kose dere masse i kveld. Hørtes kjempekoselig ut :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble ikke kvelden helt som planlagt. En person i samboers nære familie har fått hjernehinnebetennelse.. å det satte naturlig nok en demper på stemningen. Men det ser iallefall ut som det skal gå bra. :) Er jo ikke noe å spøke med..

Idag sov vi leeenge, det var herlig å kunne ligge å dra seg til i 11 tiden! Vitrineskapet er montert, det ble fint!

Skulle ryddet litt her idag, for vi får besøk senere, men orker rett og slett ikke enda! Er sløv og litt lat idag.. ;) Deilig å være litt daff en helg innimellom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjedelig når sånt skjer... Men godt det ser ut til å gå bra.

Kose dere med besøk i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi! Det blir sikkert Oslo-tur neste helg, og min kjære bedre halvdel sa jeg måtte skrive handleliste på IKEA. Vet ikke heeelt hva han tenkte på når han sa det, for han vet jeg har lyst på MYE fra IKEA om dagen... :):) Og det kan bli en dyr affære. :ler:

Vi var å besøkte hjernehinnebetennelse-pasienten i går.. Synes forferdelig synn i han, for han så ut til å ikke ha det noe særlig... :/ Idag skal de ta endel nye prøver på sykehuset, så da får vi nok vite mer.. Men stakkarn har nok følt seg bedre jaa!

Nå skal jeg lese alle de fantastiske tårdene her på KG om praktiske og fine IKEA møbler! Sååå, skal jeg både bla igjennom katalogen deres, og studere internettsiden omhyggelig, og skrive laaaang liste! :) Gleder meg!!

Ønsker alle som er innom en fantastisk kommende uke!

Her er kommet MASSE snø, og jeg må innrømme at jeg ikke er overbegeistret for den!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA er moro. Må nok dit etterhvert vi også... Kanskje til helga... :klø:

Da skal vi jo likevel til et vennepar der... Nå fikk jeg jammen en idè :ler:

Neida, bare tull. vi skal ikke på IKEA. Vi skal male rommet først og bytte gulv. Dessuten må vi finne ut hva vi kan arve og hva vi må ha nytt... :sjenert:

Får håpe pasienten blir bra. Aldri noe koselig å se folk så redusert...

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager middag, mexikansk gryte. Jeg har hatt kjempe lyst på det i hele dag, men så var jeg så dum jeg tittet innom dagboken til jente 79, å herlighet, så mye deilig prat om sjokoladekaker og muffins..! Ble rett godtesjuk!!

Så nå frister ikke min meksikanske gryte, derimot toro sjokoladekake av typen "tilsett vann, ferdig på en to tre" som ligger i skapet! Mmm, den hadde vært deeeilig nå altså!

Men tror typen har lyst på middag når han kommer, ikke sjokoladekake, han er litt rar sånn.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sånn gryterett er så godt! Spesielt hvis du lager den, og serverer den med pitabrød/lefse og litt ost :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Vært mye matprat i boka mi nå ja :ler:

Foreslår meksikansk gryte til middag og sjokoladekake til dessert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere! Pitabrød til hørtes ikke dumt ut! Skal prøve det neste gang!

Sjokoladekaken hadde vært kjeeempe deilig til dessert, MEN jeg prøver å kutte ned på søtsaker, så den må ligge i skapet å friste meg litt til! :ler:

I morgen drar vi til IKEA, jeg har skrevet laaang handleliste, og sambo er redd vi må kjøpe større bil når vi er der, for å få med oss alt hjem.. :fnise: Men neida, vi får heelt sikkert plass! :)

Nå driver jeg å pakker litt, siden vi skal være vekke hele helgen trenger vi jo litt (ikke så mye, men klesskift og toalettsaker er jo greit å ha med.) Det viser seg at hundens ting tar mer plass enn våre ting.. :ler: Han er en bortskjemt kar som får med masse leker og tyggebein!

Nå gleder vi oss til en hotell weekend! Skal bli godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen... Innmari lett å bli fristet. Godt du har litt selvdisiplin :tommelsmil:

Må jo benytte muligheten til å handle når dere først har muligheten :-D Men har jo lett for å bli enda litt til når man først er der...

Greit å pakke lett så dere får plass til innkjøpene :ler:

Kos dere på tur :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk! :hjerte:

Ikea er en herlig oppfinnelse!! :D Gleder meg!

Nå er jeg ferdig pakket og klar, må bare vente på at sambo skal bli ferdig på jobb... han er hjemme halv 4, å det er såååå lange til.. *utolmodig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. har snoket litt i dagboken din, og blir nysgjerrig, så kommer nok til å fortsette å snoke ja! :lol:

selv om det sikkert er altfor sent nå, så vil jeg bare ønske deg god tur og god helg, får kose dere masse på tur da! :) *misunne bittelitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere!

Er koselig å stikke hodet innom dagboken å finne hilsener! :D

Vi har hatt en kjempe koselig og effektiv(!!) helg!

Kjørte i 15.30 tiden på fredag, i 8 timer før vi kom til hotellet i Oslo. Sjekket inn og sovnet ganske kjapt! Man blir sliten etter 8 timer i bil...!

Sto opp halv 8 på lørdag, spiste deeeilig hotell-frokost, luftet og koset med hunden før vi satte kursen mot IKEA! :hjerte:

Var der akuratt når de åpnet, 9.00 med handleliste og godt humør! :fnise:

Har aldri kjøpt så "lite" på IKEA før, hadde sett oss ut noen hyller og skap, men når vi kom ned, så de litt "dårlig-kvalitet" ut, så vi droppet de.. handlet bare for litt over en tusenlapp!! Men fikk jo MANGE ting! :hoppe: Det er en god følelse!

Også var det litt deilig å ha en samboer som ikke ble helt taus når varene skal betales.. siste gangene har vi nemmlig handlet over evne og fått en kvittering på en meter eller to... :sjenert::ler:

Men ja, etter IKEA, dro vi til hotellet i en time, og slappet av, luftet dyret og koset oss. Så var det å sette kursen rett til Lillestrøm, for der var det Helse og Velvære messe, og en kjent engelsk fyr skulle holde foredrag om sykdommen min, og en behandlingsmetode. Ganske bra, en livlig og kjekk fyr, fikk litt mer informasjon om noe jeg hadde lurt litt på, men ellers viste vi mye av det som ble sagt. Men alltids kjekt å få med seg!! :jepp:

Debatten etter foredraget var derimot så dårlig planlagt og dårlig gjennomført at vi bare dro derfra.. litt dumt, men det var litt deilig å komme seg vekk fra all lyden på messa!! Piping fra mikrofoner/høytalere, roping i høytalere, applaus, og sang.. Ikke rart hodet mitt fikk nok..! :ler:

Vi besøkte oppdretteren til hunden, og var der i over 4 timer.. såå koselig! :hjerte: Innmari kjekt å møte foreldrene til voffen igjen, snakke med vår snille gode oppdretter og disktere muligheter for hund nr to, valp eller voksen, hannhund eller tispe..

Å jaa, Sambo og oppdretter fikk rett: Her blir det bare hannhunder fremmover!! Jeg hadde nemmlig lyst på tispe neste gang vi skal ha hund (har en hannhund på et år nå) Men etter å ha sett pappaen til vidunderet vårt ligge forran grinden til en løpetispe å syyynge, stresse og ikke klare å konsentrere seg, innser jeg at det ikke blir kjekt for oss, hannhunden eller tispa, om vårt lille knøtt ikke klarer å overse en løpetispe, på samme måte som han gjør nå. (han er jo fremdeles ung, og hormonene kommer litt etter litt, om han blir slik som pappaen sin, klarer han ikke unngå å stresse over en tispe med løpetid!)

-Over var det snakk om hunde-pappaen altså, ikke min kjøre Mr. Caos, som også omtales som pappaen.. :ler: Han bryr seg ikke nevneverdig om løpetisper...!

Etter å ha besøkt oppdretter, tatt "familiebilder" av knøttet og foreldrene og mange bilder av de andre hundene, bærer det altså en snartur innom hoteller for å skifte klær, så besøke en kompis som har flyttet nedover til oslobygda. Var der til ganske sent, kom oss hjem, hoppet til køys og sovnet. Voknet med jevne mellomrom av en hund som var ekstremt dårlig i magen, dermed måtte han luftes ofte. Ikke noe kjekt å springe ut og inn av et hotell (rom i 5 etg), men men, slik må man ofre! Søvnen ble desverre ikke så bra som vi hadde håpet, så sto opp halv 8 dagen etter, spiste frokost og kjørte i 8-9 timer hjem.. Brukte litt lang tid siden voffen var dårlig og måtte stoppe ganske ofte..

Det er herlig å være hjemme, med bena på bordet, IKEA varene, slengt rundt i hele huset, fyr i peisen og laptoppen på fanget!

Tror dette blir en herlig dag!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...