Gå til innhold

nordlendinger som skriver som de prater


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest *gjest*

haha, som jeg skulle sagt det selv, det heter faktisk trøndERSK!! siden mange her inne er så ekstreemt nøye... Jeg er født på østlandet og bor i trøndelag, så kjenner trønderdialekten( eller det vil si det finnes jo 100 av dem og) godt, det Lilleulv siterer i første innlegg er i hvertfall ikke trøndersk bare så det er sagt...

Men synes det er mange her inne som ikke svarer på spørsmålet i hele tatt jeg :forvirret:

koforr itj d? :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første er nordlendinger folk fra nordland, ikke fra finnmark.

døh... jeg er fra Troms og er likemye nordlending som folk fra Nordland er. Ville aldri kalt meg selv eller andre for Tromsing. En nordlendning er, hos oss, per def. en person fra Nordland, Troms eller Finnmark.

og når det gjelder dialektskriving (beklager hvis jeg gjentar noe som andre allerede har sagt:P) så er det like vanskelig å forstå folk fra f.eks Molde og Trondheim noen ganger. For ikke å snakke om diverse dialekter inne i daler og fjorder her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

døh... jeg er fra Troms og er likemye nordlending som folk fra Nordland er. Ville aldri kalt meg selv eller andre for Tromsing. En nordlendning er, hos oss, per def. en person fra Nordland, Troms eller Finnmark.

Jeg ville aldri kalt deg nordlending, men det er nå en annen sak. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hainn saltæ! Haidd æ inruinerandes kraft?! :sjarmor:

Kan du bebreide folk fra nord, at dere søringer har et utdanningssystem som ikke ser viktigheten av å lære stakkars uskyldige små skoleelever å skjelne mellom Ballstad og Laupstad? Dere som tror dere vet alt? Kan dere bebreide oss, for at vi i pur hevngjerrighet knøvler dere Oslusker sammen i en stor verbal sekkebetegnelse, likegyldig om dere kommer fra Tønsberg eller VG, og knyter igjen?

Og så attpåtil forlange at vi skal holde oss on topic, når det finns så mange viktigere ting å drive på med? Som verbal voodoodukke-akupunktur uten dukke...

Hva var spørsmålet igjen? :fnise:

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Hainn saltæ! Haidd æ inruinerandes kraft?! :sjarmor:

Kan du bebreide folk fra nord, at dere søringer har et utdanningssystem som ikke ser viktigheten av å lære stakkars uskyldige små skoleelever å skjelne mellom Ballstad og Laupstad? Dere som tror dere vet alt? Kan dere bebreide oss, for at vi i pur hevngjerrighet knøvler dere Oslusker sammen i en stor verbal sekkebetegnelse, likegyldig om dere kommer fra Tønsberg eller VG, og knyter igjen?

Og så attpåtil forlange at vi skal holde oss on topic, når det finns så mange viktigere ting å drive på med? Som verbal voodoodukke-akupunktur uten dukke...

Hva var spørsmålet igjen? :fnise:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...