Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Hvordan er det meninga man skal site på jobb, med et lufteannlegg som ikke funker (derved åpner vi vinduene, derved funker luftesystemet enda dårligere...) og JOBBE i denne varmen? Jeg vil aller helst bare gå hjem...

Også jobbet jeg så mye ekstra i forrige uke da jeg drev opplæring at jeg har all verdens mulighet til å gå hjem også...

Også gjør jeg det ikke likevel, fordi jeg fikk en mail i lunsjen om ei som hadde prøvd å ringe meg, og skulle prøve igjen etter 12.30 (hun trodde jeg kanskje hadde gått på ferie da, men skulle prøve igjen likevel...) som jeg føler jeg bør svare.

Men jeg vil HJEM!

(Og forresten så vil jeg gjerne ha kommoden til lillegutt i dag, så om mobilen min kunne ringe, så hadde det vært kjekt.... Utolmodig? Jeg? ehh, kanskje det ja. Det er jo ikke som om vi TRENGER den, alt jeg vasket av klær til lillegutti går gikk oppi ei lita sokkeskuff... (Ikke bleiene da, de har jeg ikke tatt ned, men klærene altså) Lurer på om vi burde hatt LITT mer klær til ham... For det er bare halvparten av det jeg har vasket som faktsik er passe før gutten blir ca 3 måneder (ifølge størrelsesanvisningene) klær som er 3/6 måneder er STOOOOOOORT når man sammenligner med nyfødtklær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wee, de ringte, kommoden er kommet :)

Og hun ble veldig glad når jeg sa vi kommer i dag, for de har ikke så god plass, og den er visst så stor...

(Hallo, den er da vel ikke større enn andre kommoder? Men den kommer ferdig montert da. Men bør ikke være SÅÅÅÅÅ stor, vi skal helst få den inn i bilen, og vi har IKKE kjøpt stasjonsvogn enda....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å vaske babyklær :jepp:

Jeg ville nok kjøpt noe klær i små størrelser ja. Vi har fått MASSE i størrelse 62 og 68. Noen bodyer i 62 begynner å passe nå, andre svømmer han i.

56 er en fin størrelse nå og mye av det har han kunnet brukt lenge. Men kommer jo litt an på hvor stor babyen deres blir da...

Spennende tider framover :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper visst å kjøpe stort mer, jente79. (Jeg var ute på shopping og kom hjem med et par kortermede bodyer i størrelse 56 da, og ei lita bukse)

For vi besøkte Linn3c og familien i går ettermiddag/kveld vi, og fikk låne med oss ei kasse med små, lyseblå pålagg som storebror der i huset har vokst fra (Ja, ikke alt han har vokst fra da, de minste størrelsene av det.) Så nå har jeg MASSE små, blå plagg å kose meg med, og få på plass i kommoden som vi henta i går. Så snart jeg får den inn i huset og ned på badet da, det orka vi ikke begynne med i gårkveld når vi kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så glemte jeg å skrive det jeg egentlig skulle skrive da.

34+4 i dag. 40 dager til termin (tickeren teller to dager feil der, siden den er innstilt på amerikanske svangerskap som visstnok er to dager kortere...)

40 dager til termin er visstnok det som gjør at jeg herved anses som høygravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg ikke høygravid da... jeg ser for meg at høygravid er sånn "sprekkferdig", med stooooooooor mage, og en baby som er klar for verden på utsida... inni mitt hode så er det sånn jeg tenker på høygravid... og såååååå stor er jo ikke magen min, den er ganske så liten og unnseelig, nesten... :ler:

Ikke er lille gutt helt klar for den store verden enda heller, han trenger noen uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

VARM!

Ja, jeg skal ikke klage, jeg er ikke plaget med mye vann i kroppen eller noe sånn, jeg er bare varm.

Men nå skal jeg se om jeg får min halvsovende, varme mann til å bli motivert til å flytte kommoden fra bilen og inn på badet, så jeg kan begynne å putte små klær og bleier oppi den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke i nærheten av å være halvveis motivert engang, sier det får bli i morgen tidelig... Jeg som var såååååå motivert for å brette bleier og legge på plass... Jaja, innleggene til lommebleiene henger under verandaen til tørk da, og de skal jo inni lommebleiene, så det er sånnsett ikke sååå mye som er klart, men jeg har jo klær...

Jaja, i morgen TIDELIG skal jeg ha den på plass! Da er innleggene tørre, og jeg VIL ha kommoden på plass. Nå har jeg ventet utolmodig på å få den i hus fra butikken i ei uke, og så er den sååååå nær, men den varme mannen orker ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom, den lille turen jeg har på internett i dag, og gratulerer deg med å være høygravid!! :rødme:

Det hørtes jammen koselig ut å brette sammen klær og gjør klart, håper mannen er klar for å bære inn kommoden i morgen tidlig! Kos deg!

Håper dere har det bra, og at lillegutt i magen koser seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommoden er på plass, og klær og bleier begynner å komme oppi etterhvert som de blir tørre.

Jeg må sikkert reorganisere noen ganger før jeg blir helt enig med meg selv om hvordan jeg vil ha det, men jeg koste meg i alle fall :) Og skal kose meg videre, helt sikkert. I morgen skal lommebleiene stappes (innleggene er ikke tørre enda, etter at jeg vasket dem tidligere i dag)

Jeg brettet 6 lommebleier i "konvoluttbrett" og 6 i "trekantbrett" siden jeg ikke vet hvilken vi vil like best... og 6 av dem brettet jeg bare sammen, sånn muligens til bruk som stelleunderlag eller at jeg bretter dem om til bleier, vi får se. Aner jo ikke helt hvor mange bleieskift det blir i døgnet, og om lommebleiene passer eller om de er litt store i begynnelsen. Ikke er jeg helt sikker på om jeg har brettet brettebleiene i passe størrelse heller, vi må jo se litt på hvor stor gutten er og hvordan det passer.

Nå gleeeeeeder jeg meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, flott du koser deg!

Gratulerer med seieren forresten! Her satt jeg og mannen og koset oss med is og brannkamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi koste oss uten is, men brannkamp var det jo.

Jeg får snart ikke lov å være med flere ganger... neste hjemmekamp er mot Aafk, og min mann mener det er usikkert om jeg får være med, han synes det nærmer seg fødsel da.. Det er jo ikke mer enn 2 uker til, men vi får se på formen... for all del, det er jo en søndagskamp, klokka åtte på kvelden, dvs ferdig klokka ti, tidligste toget vi kan nå hjem da er klokka 11, da er vi her halv tolv. Og mandag er det jobb (jeg skal jobbe mandagen og tirsdagen den uka, så er det permisjon!)

Vi får se. Mye kan skje på to uker. Jeg skal på kontroll på fredagen den uka, men om jeg føler meg i form og kontrollen ikke gir noen grunn til bekymring, så har jeg jo lyst på den kampen!

Det gikk helt fint i dag i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får nesten se an formen foran neste kamp. Er pinadø ikke lenge til dere får hilse på lillemann. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen nå nei.

Jeg gleder meg.

Jeg er ikke lei av å være gravid, jeg har ikke spesielt med plager, og jeg stortrives. Selvsagt, det er ikke sånn at jeg synes det er suuupergøy å stå opp for å gå på toalettet om natta, eller synes alle bevegelsene hans er like behagelige. Det er ikke sååå festlig når magen strammer seg i en smertefull kynner som nekter å gi seg når jeg er ute og går (Men det hjelper å stoppe litt, og deretter gå videre saktere. Det strammer fortsatt, men ikke så vondt) og det er ikke alltid like lett å finne en behagelig stilling å ligge i på natta. Men dette er jo bare småting, og det plager meg ikke nevneverdig. Jeg nyter å være gravid, og håper lillemann holder seg inni magen ei stund til, sånn at han får bli helt ferdig.

Men jeg gleder meg til å hilse på ham, bli kjent med ham, finne ut av hvordan han er som person, og hvordan det er å være mamma.

Enn så lenge storkoser jeg meg med klesvasken. Så lenge jeg får putte litt babytøy sammen med det andre jeg vasker, så går det som en lek. Å legge sammen og legge på plass babytøy er jo kjempekoselig, så vårt tar jeg da "sånn i samme slengen". Det er jo så nusselig, så smått som det er dette babytøyet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han får holde seg inne de knappe 40 dagene som gjenstår. Så er det ingenting i veien for å komme å hilse på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...