Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Hørtes ut som litt av en feiring det der :-D

Regnet ikke med du skulle gå i toget inne i byen. Men tenkte at bare det å stå å se på det kunne bli slitsomt, med tanke på din siste erfaring med fotballkamp. Men nå hørtes det jo bedre ut påp kampen i går da.

Skjønner godt du ble sliten i beina. Jeg hadde ikke orket den turen der nå tror jeg... Men synes nesten det er verre å stå lenge enn å gå da... Men klart det har litt med hvor langt en er kommet også da...

Tenk på mandag er du i 3. trisemester :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, tida flyr!

Å stå så lenge i byen hadde nok vært tungt ja, jeg hadde igrunnen nok med denne feiringen her. Så om vi hadde dradd til byen, hadde vi nok endt opp med å dra rett hjem etterpå da. Men det var en koselig feiring dette også, litt annerledes enn det vi har gjort før om årene, men koselig.

Kampen i går gikk fint den. STÅR ikke så mye på kamp heller da, det var nok mer gårturen inn til sentrum, i litt hurtig tempo (mye fordi jeg var kald) kombinert med lang dag som slo meg ut da. Det gikk fint i går, men jeg satte meg ned selv om de forran meg sto ei stund, for jeg kjente det at å stå lenge tok på ja.

Jeg sliter nok litt med å innse mine egne begrensninger, men mannen ser dem for meg, så han fastslo at en 17. maifeiring holdt. Og det hadde han rett i. Han setter nok grenser for meg angående fotballkamper etterhvert også, kjenner jeg ham rett.

Nå skal vi kose oss med legene i aidensfield.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ja.

Søndag.

Ganske så rolige planer for dagen, som stort sett kretser rundt å få ferdig teppet til lillegutt... Men nå har vel snart den halvtimen min mann ville sove ekstra gått, så jeg får rusle ned og se om han er klar for litt frokost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er begge våkne og vi har kaffe i koppen. For vår del blir det kanskje en tur på Damsgårdsfjellet. Shake baconet litt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi en rolig søndag.

Jeg hekler kant på teppet til lillegutt, og klarer ikke helt bestemme meg for om jeg synes den er fin.

Første runde var grei, den laget en blå ramme rundt teppet, og jeg likte dette. Andre runde lager blå "tunger" rundt det hele. Og det er dem jeg ikke helt klarer å bestemme meg for om jeg liker. Det er mulig jeg gjør det feil, men jeg har lest mønsteret igjen og igjen, og det er det slik det står så vidt jeg kan tolke det. Og jeg synes de ser litt... rotete ut...

Men jeg hekler nå i vei, så får vi se på det når det er ferdig. Den første runden gikk fort, den andre runden tar litt lenger tid, men jeg er i alle fall godt igang med den første av de fire sidene, så dette går fortere enn jeg hadde trodd i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk litt mer taket på det er tungene greie tror jeg. De første ser kanskje litt snåle ut, men det er ikke så ille.

Men denne andre runden tar selvsagt myyyyye lenger tid, også er det slitsomt fordi det ikke er så lett å ta pause. Når man strikke, så er det jo bare å legge det fra seg, eller i alle fall bare strikke ut pinnen da (noe som tok meg knappe ti minutter pr pinne) så kan man ta pause, og vite hvor man er. Men dette her, det er ikke så lett å ta pause fra synes jeg.

Men jeg har nå lagt det fra meg litt nå, jeg er nesten halvveis med denne andre runden, så det er jo ikke sååååååå tidkrevende da selvsagt. Men jeg gleder meg til å bli ferdig, for jeg har så lyst å være FERDIG, dessuten gleder jeg meg til neste strikkeprosjekt, som er myyyyyye mindre tidkrevende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten kommer nok mamma og pappa (og vugga og noe babytøy) om to uker. Helga som er i månedsskiftet altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kjempekoselig.

Jeg har ikke sett mamma siden jul (pappa traff jeg kort en tims tid når han var i byen på et møte i vinter) så hun gleder seg til å se magen, tenker jeg.

De kommer med vugga, og litt annet hun har funnet på loftet. Babyullteppe (min bror sitt da, siden mitt er rosa. Jeg får låne hans, så får han låne mitt om han får ei jente) og litt tøy som min bror brukte (igjen, han får låne små kjoler om han vil, om han får ei jente) ikke masse, men litt. Mye er jo arvet videre etc, eller ikke så aktuelt å bruke, men litt småting.

Og sikkert sengetøyet mamma skal sy. Koselig med besøk.

Så får vi være flinke og tenke litt alternativt, ikke lage vafler eller kaker, og servere en del isvann... Mannen lager ofte halvgrove vafler til frokost i helgene, særlig om vi har besøk, men tror han skal få finne på noe annet ja. Han putter jo en del sukker i dem. (Mamma har altså fått diabetes 2, og skal derfor helst ikke spise så mye sukker. Hun skal tilbake til legen i begynnelsen av juni, da skal de vurdere om hun må medisineres, men hunskal prøve så godt hn kan via kosten i første omgang)

Gleder meg masse til besøk jeg, det er kjekt det. Og det blir kjempekjekt å få se vugga nymalt, og se om vi får den inn på soverommet vårt sånn som vi tenker oss og sånn...

Mannen skal til Oslo den fredagen de kommer da. På dagskurs. Normalt sett kommer ham da hjem på flyet i sekstida, men det avhenger jo av at denne flyplass-streiken avsluttes da, for ellers er jo Flesland helt stengt, da må han reise med tog, og kommer nok ikke hjem før lørdag morgen... Jaja, vi får se.

Nå er det lalletid her, tenker jeg. I morgen er det jo manda og ny uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe hun klarer å kontrollere diabetesen via kosten da. :) Er nok ikke bare greit å få den diagnosen i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa lattermildt "en pille fra eller til i dosetten merker du ikke" (Hun tar nok over ti piller til forkost likevel, inkludert en viatminpille og omega3 da, for sine andre sykdommer, hun har jo to kroniske diagnoser allerede... Ja, og et par andre som skal tas til alle måltider, og litt ekstra til middag tror jeg...)

Men det er jo selvsagt greit om hun kan styre dette med kosten da. Hun prøver ialle fall. Og aktivitet har hun jo på plass allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov godt! :klemmer: Får vi forresten se bilde av teppet når det er ferdig? Synes du er flink jeg :)

Kan prøve på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så dumt at mammaen din har fått diabetes2.. Håpar ikkje du får svangerskapsdiabetes av den grunn. Du et jo veldig sunt frå før, så uansett trur eg ikkje du vil få så store problemar av den grunn.

Kjekt at dei tek seg ein tur, dei er nok spente på å sjå veslejenta med stor mage! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, jeg spiser en del sjokolade/snop og drikker en del brus, så sånn helt kjempesunt spiser jeg vel ikke. Men jeg kan nok klare meg med mindre, og mannen ha visst tenkt det samme, for når han fant frem noe snop i gårkveld sa han at dette var det siste før neste lørdag. Det tar vi ikke skade av noen av oss, tenker jeg ;)

Men fysj for et vær i dag! Det første jeg så var tåke... så måtte jeg blinke og se igjen da jeg så på gradestokken, og titte ut for å se om det kunne stemme.... jepp, IS på altanen, det er 0 grader!

Potensielt småglatt på veiene da, med tåke = masse fuktighet i lufta, og minusgrader i natt... Det er vel ikke noe stort problem tenker jeg, men jeg hadde ikke forventet frost NÅ. Stakkars blomstene mine ute, jeg hadde jo trodd at å plante ut til 17. mai skulle være trygt... håper de klarer seg, det gikk jo bra i fjor, da plantet vi ut et par uker tideligere da, og det kom frost etter det også, men blomsterbeddene mine er helt inntil veggen, så der er ikke helt like kaldt som en meter lenger ute fra veggen.

Men fysj, nå vil jeg ha sol og varme, ikke tåke og is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heldigvis, i byen ser jeg ikke spor av tåke, og veiene var heldigvis såpass tørre at det ikke var noe problem. (vi kjører på litt sånne veier som ikke akkurat er de mest traffikerte, og en av dem er litt sånn typisk at om det er glatt, så er det det der...)

Satser på at det blir en fin dag, og det så ut som om blomstene mine har klart seg fint gjennom natta også. Mer usikker på om det vil komme noe som helst av frøene jeg forsåkte å så da. De skulle kunne såes direkte ute i mai måned, så vi tok sjangsen på det. Et par hjøner nokker der nok ikke noe, for er har nabokatten funnet ut at det egner seg som kattetoalett (vi jobber med å få ham til å skjønne at det ikke er det, med noe sånne der luktegreier som skal holde ham borte da, men vi glemte å fylle på.) Denne luktegreia er muligens ikke helt blomstervennlig heller, det var kommet litt på et par blader av blomstene, og de hadde fått flekker, så det er mulig at frøene rett og slett ikke vokser opp (en annen gang skal jeg kanskje prøve meg på å så inne, og plante ut når det har blitt litt større, det er vel en sikrere metode...)

Jaja, ny uke, og nye muligheter, som jeg sier til sjefen på mandag morgen. Sist mandag svarte han at den var allerede brukt opp. altså, forrige uke var allerede fullbooket med oppgaver FØR han "overførte" det han ikke hadde rukket uka før. Og denne uka svarte han at "ja, men sønnen er syk, så jeg må hjem i løpet av dagen". Han har mye å gjøre for tida, og litt ekstra fordi jeg ikke avlaster ham så mye som jeg ellers ville gjort, siden jeg jobber redusert... På toppen av dette har han jo styret med å få ansatt en ny person, og prøve å finne en vikar for meg. Og altså en syk sønn på knapt to år, og ei kone med termin om en måned...

Jeg får være flink jente og gjøre mest mulig i dag så han ikke må overta så mye av mitt i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...