Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Så langt kom jeg:

* Legetime :Nikke:

* Vaske håndklær :Nikke:

* Vaske sokker og sånn :Nikke:

* Henge ut klesvask :Nikke:

* Huske å ta inn igjen klesvask

* Vaske opp :Nikke:

* Gå ut med søpla :Nikke:

* Generell rydding på stua

* Strikke de siste par cm på teppet til lillegutt :Nikke:

* Nøste opp det blå hespet med tråd som jeg skal hekle kant med :Nikke:

* Kjøpe gave til Linn3c's lille jente og den nybakte storebror :Nikke:

Besluttet å la klesvasken henge, det ble ikke tørt pga tåke og regn, men det er meldt bedre i morgen, så da lar vi det henge så tørker det mens vi er på jobb. Har jo rydda litt på stua, men ikke så masse som jeg hadde tenkt meg.

Men totalt sett ganske så fornøyd med denne fridagen min. Særlig fornøyd med at teppet er ferdigstrikket! Det gjenstår å hekle kant på (etter å ha løst litt opp i fellinga, det ble litt stramt på slutten, men jeg kuttet tråden med god margin, så jeg kan ordne det litt) men det er ferdig strikket. Fornøyd med det ja! Det tok meg to måneder, men jeg har gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatering på hvem som er aktive her... (kjeder meg ja...)

Hvem postet i: Malama skal bli mamma!

Poster Innlegg

Malama 638

jente 79 238

Linn3c 165

Saeria 126

Caos 56

55 (Dette er vel en slettet bruker da?)

Fakse 39

Simpleminded 19

Kykkelikokos 16

myrth 16

veslo 15

imli 15

Concertina 14

monja 13

Chiquita 13

Lilith 9

Midnattsol 8

Chica 6

blåmeisa 6

Pasha 6

Frk. Stella 5

Neria 5

Ninen 5

lolita90 5

iss 5

MellonCollie 4

Moonshadow 4

Pysepus 4

silvius 3

Lano 3

Gjesten 3

kamela 2

Grace 1

Lilleulv 1

Indo 1

@lfakrøll 1

naley 1

Isobutane 1

Tusenfryd 1

Cascabel 1

Dunilla 1

Tigerjente 1

Sandra 1

Amadea 1

junia 1

Susiepia 1

Trampe 1

Mie 1

Puserjenta 1

Mozilla 1

Umuriel 1

~Capricorn~ 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Ganske mange sånne "en gang eller to"-folk da, og egentlig en del nick jeg ikke kan si jeg helt kjenner også... (mulig vi finner disse på de første sidene, når jeg offentliggjorde nyheten?)

Uansett litt "spennende" å se på da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner du den oversikten? Er litt spent på hvem som har postet mest i min dagbok... Utenom meg selv da :fnise:

Planer for 17. mai?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå på oversikten for det forumet som dagboken ligger i. En av kolonnene der er antallet innlegg i hver tråd. Trykk på det tallet, så spretter den overiskten over hvem som har postet hvormange innlett, opp.

Planene for 17. mai er meget usikre enda... Litt avhengig av været, og litt avhengig av hvor trøtt min mann er muligens...

Vi har jo et par muligheter. Vi kan dra til sentrum og se på togene der, de starter 10.30/10.45 Det medfører at vi bør være på plass i sentrum klokken 10 senest, for å få en plass der vi ser noe.

Mannen synes det medfører å stå opp tidelig...

(men jeg spretter jo opp for å høre salutten uansett...)

Neste mulighet er det lokale barnetoget som starter klokken 1315, mer "sovevennlig" tid mener mannen (men igjen, jeg vil uansett høre salutten....)

Siden jeg ikke får på meg bunad i år, har jeg en liten kjole som ikke er så veldig varm (ikke sammenlignet med tre lag med ull når jeg har bunad i alle fall...) med tight under og lita strikkajakke over. Dette holder bare i tilfelle ikke regn...

Så vi har litt sånne... uvavklarte planer.... litt avhengig av vær og form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst veldig aktiv :fnise:

Kanskje ikke noe sjokk det da... :sjenert:

Ville kanskje tenkt meg litt om når det gjalt barnetoget nede i byen da... Innbiller meg det er ganske langt, husk å ikke slite deg helt ut da... (Det lokale er kanskje greiere sånn...)

Kose dere med feiring i morra :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde uansett ikke tenkt å gå i det toget da, men vi heller mer og mer mot bare det lokale, da stiller vi oss slik at vi ser det gå forbi, også rusler vi etter opp på skolen, også gir vi oss sikkert. Mannen mener det holder, for sentrum er travelt, ikke mindre travelt når halvparten av veiene er stengt pga graving, jeg er gravid, og han har en rygg som småtrøbler. Så det blir antakelig den lokale ja. Da slipper vi å styre så mye, stå så lenge, og stresse så mye, hvilket høres ut som en god plan. Enda bedre siden jeg faktsik ikke har tenkt på å stryke skjorte til mannen enda, eller finne ut hvor flaggene er... (tror jeg vet det da) Jeg skal jo ikke ha bunad, men han skal jo likevel ha dress, og da må vel buksa dampes litt og ei skjorte må han jo ha. Og flagg og sløyfer må også strykes litt på tenker jeg. Det er ganske så fort gjort da, så når vi har egentlig bestemt oss for å se sentrumstogene på tv (nrk skal visst sende en god del fra Bergen i år) så fikser jeg det i morgen. Nå skal vi pise frossenpizza (typisk mat etter kamp) og krabbe til sengs tenker jeg.

Jeg er i mye bedre form etter denne kampen enn forrige, meget mulig fordi vi heller ventet til det var mulig å komme med en buss, enn å gå inn til sentrum. De som gikk kom før oss, men vi rakk uansett det samme toget, vi slapp bare å vente på togstasjonen så lenge... (Hvilket er like greit, der var vel minst 20 politifolk for å se til at alle som skulle være med Oslotoget ble med det uten styr..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våkna med et rykk av en noe prematur salutt eller noe sånn, 5 minutter før mannen hadde satt på vekking for at jeg skulle komme meg ut på altanen til klokka åtte.

Rusla på badet, for lillemann synes jeg hadde fått ligge lenge nok nå... Fikk på meg litt klær, og ut på altanen hvor jeg klokka åtte fikk høre salutten (og "se" to av smellene, de smeller borti fjellsida vi ser rett ut stuevinduet, så jeg så både lysglimtet og røykskyen på de siste to) Det blir liksom ikke riktig 17. mai for meg uten å få med meg den. Skulle ønske skolen her hadde skolekorps, så hadde vi kunne stått ute og lyttet etter vekkerunden også. Men denne barneskolen her har bare 1.-4. trinn så det er jo ikke så rart at de ikke har korps da. Skolen skal utvides til å ha alle skoletrinnene om et par år da, men å starte opp et skolekorps er jo ikke akkurat en helt liten jobb, og det er uansett ikke en veldig stor skole, så det blir nok ikke noe vekkerunde av den grunn.

Nå har mannen fått sove litt til, og nå skal jeg sette på kaffetrakteren og dekke bordet til en koselig 17. maifrokost.

Fortsatt litt usikker på påkledningen min i dag. Egnetlig skal jeg ha en hvit tight under en rød og hvit sommerkjole, og ei lita hvit strikkajakka til. Men, siden det er litt småkjølig, i alle fall enda, så var jeg inne på å bytte den ut, men den "hvite" ullstrømpebuksa mi er offwhite, så jeg tror den går så godt sammen med den kjolen og jakka egentlig... Vi får se litt etterhvert...

Og gleeeeeede meg til neste år, hvor jeg satser på å ha bunad på meg igjen, og en liten gutt som ikke helt skjønner hva alt dette styret handler om. Men nå må jeg ordne frokost som min mann kommer og lurer på hvor det blir av froksoten jeg lovet ham om han sto opp... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen!

Lenge siden jeg har vært innom her, men nå måtte jeg lese litt. Blir jo nesten slik at en "kjenner" de faste storbrukerene litt selvom jeg for det meste er gjest selv.

Gratulerer med gutt, tror jeg tippet jente sist gang jeg var her.

Og når det gjelder skolekorps så synes jeg du og mannen skal gjøre en innsats ;)

Lykke til videre med graviditeten og lillegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Hverken jeg eller mannen har noen gang satt vår fot i noe skolekorps. Hans to yngre søstre spiller i skolekorps da.

Men, å sette igang noe slikt, det er en jobb, som gjerne krever at man vet litt hva det handler om også. Men kjekt med krops hadde det jo vært, selv om det neppe er aktuelt på denne skolen. Jeg er usikker på hvor stor den er jeg, eller hvor stor den blir. Jeg visste ikke at den skulle utvide heller, før en nabo som var i 17. maikommiteen for tredje gang (hans tredje barn er nå blitt 4. klassing...) kom og ga meg 17. maiprogrammet (og samlet inn penger til støtte for 17. maifeiringen) og vi småpratet litt.

Etter en deilig, lang frokost kan jeg jo fastslå at det er ikke så ubehagelig å hoppe over sentrum-feiringa heller... Nå skal jeg etterhvert dusje meg og kle på meg finklær og rusle ut og se på tog også. Og få meg en is i løpet av dagen, tenker jeg :)

Malama liker 17. mai :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, korpsspillere ja, det jobber vi med... I alle fall den første. Om han vil spille koprs da. Meget mulig vi kan produsere flere etterhvert. Så lenge der ER et krops de kan spille i da.

Men altså, det eksisterer et korps, men det er altså på den skolen der de går de siste tre årene av barneskolen. De fleste som gikk der var dog ferdige på skolen for en stund siden, også var det noen små bakerst, så det gror da litt. Når de nå etterhvert skal nedlegge den skolen (og bygge på den der de går de første fire årene) så overfører de vel kropset også, kanskje det vil spire og gro litt mer der da? Men, om noen går "vekkerunde" vet jeg ikke. Programmet vi har er for mange skoler i nærheten, og det står ikke noe om at kropset spiller i skolekretsen klokken 8 på noen av dem, så enten gjør de ikke slikt her, eller så skriver de det ikke i programmet...

Uansett, jeg har hatt en flott 17. mai.

Først gikk vi ned dit som toget skulle starte, det tar oss en halvtimes tid da. Vi kom dit like før toget skulle begynne, fant oss en fin plass, og så hele toget gå forbi oss, så rusla vi etter bakerst. Det er lite sånn "og bakerst går alle andre" i dette toget slik jeg er vant til hjemmefra, så vi veksla visst litt mellom å se ut som om vi gikk sammen med en barnehage, og at vi gikk sammen med speiderene...

Toget brukte ca 5 kvarter opp til skolen, inkl en lang pause der det er noe sang og blomsterutdeling ved gamlehjemmet, men vi som er bakerst har bare en kjedelig pause... For vi ser jo ikke noe, og hører ikke noe. (Unormalt lite lyd i dette korpset. Greit nok at det er et lite krops, men det virket som om de spilte med lyddempere, vi kunne se fana deres, men måtte LYTTE for å høre om de spilte noe, og nei, det var ikke fordi ungene sang så høyt...)

Jeg liker å gå i tog, selv om vi ikke tilhørte noe sted, og det kom noen regndråper, men helt ok, og sol igjen før vi kom opp på skolen. Der traff vi en kollega av min mann som vi snakka litt med, fikk oss pølse og brus, så på lekene etterhvert og sånn. Når mine bein hadde fått nok, og jeg begynte å bli småkjølig, gikk vi hjem, det er ikke så langt fra skole. (Glad for at jeg valgte den ullstrømpebuksa heller enn tighten, for det var ingen varme, selv om den hvite tighten nok hadde vært finere, fargemessig)Vi valgte å gå ned til der toget skulle starte for å slippe å gå ned igjen og hente bilen når vi ville hjem.

Så har vi fått oss litt mat, og slapper av. Jeg kjenner at det var nok 17. mai dette, jeg er sliten i beina, glad vi ikke dro til byen. Etter middag skal jeg vurdere hvor sliten jeg er, om jeg vil avsted og få meg en softis, eller om jeg tar til takke med en kroneis fra fryseren.

Men uansett, 17. mai er en kooooselig dag.

Og tenk, neste år har vi en liten knøtt å trille med oss :)

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malama tar til takke med is fra fryseren. BÅDE kroneis og sandwich, siden jeg ikke klarte velge... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...