Malama Skrevet 13. april 2008 Forfatter #1261 Del Skrevet 13. april 2008 Det har overrasket meg også hvor fort det går. Først trodde jeg at jeg ville slite med å bli ferdig til termin. Nå vurderer jeg å prøve å bli ferdig før det er 3 måneder igjen, muligens allerede i løpet av april måned... Det er 4 måneder i dag til terminen, og teppet blir i alle fall ferdig til det. Gitt at jeg klarer å lære meg å hekle da, men det er vel ikke uoverkommelig... Oppskrifta sier ikke noe om hvor stor heklenål det skal være da... men jeg finner vel en løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 13. april 2008 #1262 Del Skrevet 13. april 2008 Hvor store er strikkepinnene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. april 2008 Forfatter #1263 Del Skrevet 13. april 2008 Tykkelse 6, for det sa oppskriften og strikkedama at jeg skulle ha. Hadde sikkert vært like greit med 5,5 eller kanskje 5, for jeg strikker ikke bestandig sånn superstramt tror jeg, men jeg synes ikke egentlig jeg strikker veldig løst heller da, og noen av maskene sitter jo ganske stramt rundt pinnene... (egentlig strikker jeg vel en anelse ujevnt, kan man si... men det går så fint så på et slikt teppe...) Det at de er så tykke har selvsagt absolutt alt å si for at det går så fort, det skjønner jo jeg også, men det er absolutt fasinerende å se hvordan teppet vokser Jeg bretter av og til "høyden" ned mot "bredden" for å se hvor lenge det er igjen til det er kvadratisk, og gleder meg når jeg synes det ser mindre ut enn sist jeg gjorde det. Og avstanden ned til der jeg skjøtet tråden da jeg begynte på nøste nummer to (vel, nummer tre, jeg ga jo opp nummer en da jeg slet floken etter 5 cm) er blitt noen cm siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 13. april 2008 #1264 Del Skrevet 13. april 2008 P. 6 er bra for et slikt teppe! det bruker jeg på mitt også! Men da hadde jeg brukt heklenål nr. 6 på kanten, eller kanskje 6,5 Og når jeg får til å hekle kant rundt tepper, så får alle det til Jeg er helt tragisk på hekling (bare spør mamma ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. april 2008 Forfatter #1265 Del Skrevet 14. april 2008 *gå på jakt etter heklenål nummer 6 da* Tror ikke jeg har sett så stor på rema (jada, min rema har strikkepinner og heklenåler, og tråd i mange farger) men skal dobbeltsjekke, ellers får jeg finne meg en tur på en "håndarbeidsbutikk". Det ordner seg nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 14. april 2008 #1266 Del Skrevet 14. april 2008 De pleier ikke ha så store på Rema... , men de har nok på en skikkelig strikkebutikk. Ligger en koselig en rett oppforbi den blå stenen!! (mot teateret?? :klø: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. april 2008 #1267 Del Skrevet 14. april 2008 23 uker!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. april 2008 Forfatter #1268 Del Skrevet 14. april 2008 Jepp, 23 fullgåtte uker! Ifølge boka vi leser i hver mandags morgen (babyverden-boka) er mini nå 28 cm lang, og veier 500 gram! Begynner å bli en stor gutt, som dessuten så smått kan høre lyder fra utsiden. Det kan jo bli spennende, når han skal være med på stadion på kamp i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. april 2008 #1269 Del Skrevet 14. april 2008 Gratulerer med 23 uker! :-D Du ligger forresten bare noen få dager etter venninna mi. Mener hun var 23 +1 på fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. april 2008 #1270 Del Skrevet 14. april 2008 Jepp, 23 fullgåtte uker! Ifølge boka vi leser i hver mandags morgen (babyverden-boka) er mini nå 28 cm lang, og veier 500 gram! Begynner å bli en stor gutt, som dessuten så smått kan høre lyder fra utsiden. Det kan jo bli spennende, når han skal være med på stadion på kamp i dag! Syntes det var så deilig å passere en halvkilo. Det tok så lang tid å nå dit, men så gikk det jammen fort med vektøkningen etterpå... Jeg er jo ca 10 uker lenger enn deg, og lillegutt veier ca 4 ganger så mye... Blir spennende om du kjenner noen spark når det blir liv på tribunen :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 14. april 2008 #1271 Del Skrevet 14. april 2008 Gratulerar med 23 fullgåtte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 15. april 2008 #1272 Del Skrevet 15. april 2008 Var det kaldt på deg og veslegut i magen på Stadion i går? Håpar du fekk varmen i deg igjen ganske fort, og at du har ein god og glad dag i solskinet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. april 2008 Forfatter #1273 Del Skrevet 15. april 2008 Nei, vi frøys ikke på stadion i går, jeg var godt pakket inn, med ullstilongs, bukse, og regnbukse, ullgenser uten på genser under regnjakka (det regna da jeg dro hjemmefra, i tillegg til at regndressen verner mot kald vind, så jeg bruker gjerne den på kamp) og vintersko, hansker og lue. Så det gikk bra. Men jeg var ufattelig SLIIIITEN når jeg kom hjem. Ja, vi gikk som vanlig fra stadion til sentrum, det tar bare en halvtime, og er egentlig ikke noe problem. Men jeg kjente det når vi var kommet et stykke på vei, dette kjentes litt sånn som dt gjorde på torsdag da jeg ble helt utslitt. Det gikk helt fint. Men jeg visste at når jeg stoppet... da stoppet jeg. Det uheldige var jo at når jeg stoppet... så var vi ikke kommet lenger enn til bystasjonen. Vi fant en plass jeg kunne sitte mens vi venta på toget, det var jo dessverre ei stund å vente. (Når kampen er ferdig ni rekker vi ikke 2135, selv om det ikke tar mer enn en halvtime å gå, for det tar jo litt tid å komme seg ut av stadion og sånn også, derved kom vi til stasjonen ca 2140, og neste da er 2205) Innen vi kom oss hjem var jeg helt oppbrukt, mannen måtte knytte opp skoene mine så jeg skulle slippe å bøye meg ned, og regnbuksa ble med meg helt ned på badet, jeg tok av når jeg likevel var på do (for dit måtte jeg selvsagt, mini liker å spille fotball med blæra mi) Togkortet mitt ligger i jakkelomma (har ikke med meg veske på stadion) sammen med brann-kortet og førerkortet. Jakka... det er ikke den jakka jeg har på meg i dag nei, så jeg måtte betale på toget jeg... Og mobilen min ligger i den andre lomma på samme jakke... Helt rett og slett utslitt. Så mannen har derved bestemt at da er det slutt på fotballkamper for i år. Vi får nå se på det da, jeg liker å gå på kamp. Jeg liker bare ikke å bli så sliiiiiten etterpå. Kanskje bilen skulle stått en plass? Eller kanskje vi skulle tatt bussen til byen etter kampen, selv om det tar lenger tid enn å gå? Eller kanskje vi skulle trene meg litt, sånn at jeg ikke er i så elendig fysisk form? Noe sier meg nemlig at en fødsel er langt mer fysisk krevende enn å gå i en halvtime på kvelden, så det hadde sikkert vært en fordel å tåle litt mer... Så å få varmen i meg var faktsik aldri noe problem. Å få energien tilbake i meg... vel, jeg er ikke helt tilbake på normalen, men jeg er i alle fall langt bedre etter å ha sovet godt i natt. Jeg sov natta i strekk da, det er ikke vanlig, jeg pleier våkne en gang eller to. Jeg våkna forsåvidt litt før vekkerklokka, men det var i alle fall morgen. Og satser på en fin dag i sola ja Noen timer på jobb først, men ferdig her før klokka er to, så det er mange fine timer igjen etterpå. Men det var kaldt i morges da! Nett som jeg har fått litt dårlig samvittighet for at vi fortsatt kjører med vinterdekk, så kommer et ei frostnatt og faktisk is på veiene hjemme hos oss. Glatt på parkeringsplassen, det var nemlig vannpytter på bakken der, som var blitt til is. Småskummelt. Vi må nok snart få lagt om til sommerdekk, det er på tide. Men likegreit at vi hadde vinterdekk i morges, tror jeg. Må få denne bilen inn på EU-kontroll også, den skal vel godkjennes innen utgangen av mai, så det er absolutt på tide å få bestilt time...(og da bør den sikkert ha sommerdekk....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 15. april 2008 #1274 Del Skrevet 15. april 2008 Huff så kjedelig å bli så sliten da! Kan jo være at det var fordi det var mandag? Da er man jo sliten, så hadde du vært på jobb og sånn... kanskje det rett og slett er bedre med kamp på søndager når man ikke har så mye annet å gjøre? Men det å ha en bil stående er jo også et alternativ Eller ta bussen fra stadion og til togstasjonen!! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. april 2008 Forfatter #1275 Del Skrevet 15. april 2008 Kamp på søndag er nok absolutt langt bedre ja, for da har jeg ikke vært på jobb først. Tror neste hjemmekamp er en søndag, det kan brukes som argument ovenfor mannen om å få gå på neste kamp, tenker jeg. Det later nemlig til at det er dette med lange dager som sliter meg ut, ikke så vesentlig hva jeg gjør. Å gå på kamper jo ikke slitsomt i seg selv, det er jo ikke det å sitte på "fest" på jobb heller. Men det å gjøre det etter en dag på jobb, det blir litt mye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 15. april 2008 #1276 Del Skrevet 15. april 2008 Får gjerne igjen for å presse seg litt langt ja... Ble overrasket selv når jeg gikk på den samme smellen som deg forrige uke... Sjelden jeg er så ødelagt... Er nok en idè å bare dra på søndagskampene ja... Men en fødsel klarer vi nok. Da må vi bare holde motivasjonen oppe. Og hva er en bedre motivasjon enn å få hilse på vår lille gutt :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. april 2008 Forfatter #1277 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg VIL ikke egentlig oppgi mandagskampene, dersom det blir mange av dem fremover (men det blir det evl ikke om de fortsetter å slippe så dårlig, mandagskamper er tv-kamper, og tv-kamper gis til de interssante lagene...) Men det er klart, å bli så komplett utslitt er jo heller ikke noe alternativ... Jeg vet at jeg ikke får benytte alle bilettene mine denne sesongen, ettersom jeg ikke kan dra på kamp med baby, men jeg hadde ikke trodd at jeg måtte avbryte sesongen allerede i april, så vi får vurdere hva som er mulig og ikke mulig, tror jeg... Neste hjemmekamp er på en søndag, vi får se hvordan det går. Dessverre er den ikke før klokken 8 (tv-kamp det også ja), hvilket vil si at den er ferdig klokka ti, og vi når toget hjem klokka 11, så det blir sent, og muligens blir jeg utslitt da også, rett og slett at det er mer det å være hjemmefra på kvelden? Vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 15. april 2008 #1278 Del Skrevet 15. april 2008 Sov på formiddagen då, vennen! Det gjer eg. Heilt nødvendig for å fungera på kvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. april 2008 Forfatter #1279 Del Skrevet 15. april 2008 Jammen, på formiddagen er jeg jo på jobb, og ikke det minste trøtt. Fungerer greit på kvelden hjemme, det er disse kveldene jeg ikke er hjemme at jeg har blitt slått ut... Klarer jo ikke sove lenge om morgenen heller, står jo opp i 8-tida senest, i helga altså, rett og slett fordi jeg er ferdig å sove. Er ikke trøtt mer da. Trøtt var jeg ikke i gårkveld heller, enda det var sent. Jeg bare helt utslitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 15. april 2008 #1280 Del Skrevet 15. april 2008 Det var på søndagsformiddagen eg tenkte, før kamp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg