Malama Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1121 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Så begynner det igjen... dette styret med lønnsforhandlinger og streik. Og den påfølgende matmangelen, for dem av oss som er sånne mennesker ssm handler på vei hjem fra jobb... dag for dag. "Matvarebutikker og handel kan bli rammet indirekte ved at de ikke får tilkjørt varer". DET er i seg selv ikke noe problem, derimot er det et problem at dette betyr at normenn handler som gale, hamstrer brød for tre måneder og fyller frysere med allverdens. Og tømmer totalt butikkene for matlagre som ellers hadde holdt i minst en uke eller to... Jadda, folk er rare. Vi får vel enten satse på at de ikke begynner å streike da, eller muligens handle inn mat for mer enn en dag om gangen, siden det antakelig er nærmest umulig å finne noe på mandag, fordi alle andre har hamstret mat frem til juli... Men om jeg "hamstrer" mat jeg også, om enn ikke for eviglange tider da, så bidrar jeg jo bare enda mer til denne lettere smågale oppførselen normenn får for seg straks de hører ordet "streik" og "matvarebutikker" i samme artikkel... Endret 28. mars 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. mars 2008 #1122 Del Skrevet 28. mars 2008 Ja, når streik generelt blir nevnt blir folk helt gale, men når de i tillegg leser matvarer, ja, da blir det kaos..! Vi kan rett og slett ikke hamstre mat for tre mnd som skal fryses vi, fordi vi ikke har nok plass i fryseren.. Men det ordner seg nok, og mett skal vi nok bli! Men når vi handlet i går, sa butikksjefen at de allerede merket at folk begynte å handle mer, og pratet om denne streiken...! Herlighet.. Spørs om vi ikke må handle for noen dager vi også da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1123 Del Skrevet 28. mars 2008 Folk er helt tullerusk, når det kommer til mat og streik. Joda, det er sikkert lurt om vi kjøper et nytt brød, siden det bare er en "litt stor skalk" igjen av det vi har. Det hadde sikkert vært lurt å kjøpe nye karbonader til fryseren, siden der bare er to igjen, og ny ris, siden jeg tømte den i forgårs. Dessuten spiste vi bokseskinka vi hadde i skapet sist helg (kjapp mat den dagen vi kom fra påskeferie) jeg liker å ha en slik boks i skapet, til en dag vi er tom for pålegg, eller trenger en kjapp middag. Og nå ER vi dessuten tom for pålegg. Så litt skinke, og en ost hadde sikkert gjort seg... Men jeg skal ikke kjøpe 4 brød (jeg har da hvetemel og tørrgjør om det skulle bli helt krise) og 5 pakker kjøttdeig (en til taco i kveld og kanskje en til pizza i morgen for holde) 13 liter melk, som går ut på dato før jeg rekker drikke dem, pålegg og hermetikk til en bataljon, nok ris, poteter og pasta til sommerferien og sånn. Seriøst. Det er ikke bestemt AT det blir streik engang. Og det er ikke som om butikkene kommer til å stenge... jeg sulter ikke i hel. Ganske sikker på det. Denne gangen også. (men et brød må jeg sikre meg. En gang før det var sånn der streketrussel og jeg var tom for brød var det rett og slett umulig å oppdrive, folk sto i kø når brødbilen kom, og handlet MASSE brød... syke tilstander, for to dager etter var streiken over, og de hadde brød til et par uker...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. mars 2008 #1124 Del Skrevet 28. mars 2008 Hehe, helt enig Malama! Jeg fann foresten ut at vi ikke har råd til å hamstre mat som noen idioter heller.. For min kjære skal KANSKJE ut i streik, OM det blir streik.. å da får han bare 2000kr i uken, så da får vi leve på luft og kjærlighet! Skjønner ikke dette med å begynne å hamstre før man vet OM det blir streik engang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1125 Del Skrevet 28. mars 2008 fordi man må begynne hamstringen før naboen, mens der enda er noe å velge i, før naboen kjøper det, slik at man har det naboen ikke får tak i, om han er så dum at han er treig... selvsagt. Eller noe sånn. Luft og kjærlighet er jo vel og bra, men sånn i lengden metter et litt lite da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. mars 2008 #1126 Del Skrevet 28. mars 2008 hehe, ja, så da får vi håpe streiken eventuelt ikke blir så lang da, så får vi gå over til mat og kjærlighet etterpå! Har hørt det skal mette bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1127 Del Skrevet 28. mars 2008 Ja, mat og kjærlighet er fine greier. Litt luft også da, kjekt å ha... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. mars 2008 #1128 Del Skrevet 28. mars 2008 Det har du helt rett i! Blir spennende å se om det i hele tatt blir noe streik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. mars 2008 #1129 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Jeg håper også det ikke blir streik. Min kjære vil også bli tatt ut, og 2000 i uka sammenlignet med det han har nå vil merkes godt ja... Selv om det ikke er noe stort problem da, vi har heldigvis min inntekt også. Så skal nok få det til å gå rundt... Men at denne streiken kunne gå utover matbutikkene hadde jeg ikke fått med meg... Håper det ikke går utover varene jeg trenger for å lage middag i morra!!! Men det er jo heldigvis ikke typiske forbruksting jeg trenger da... Har veldig vanskelig for å forestille meg at denne streiken blir langvarig... Tar LO ut 200 000 stykker så blir det nok tvungen lønnsnemd fortere enn svint... Endret 28. mars 2008 av jente 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 28. mars 2008 #1130 Del Skrevet 28. mars 2008 Innom med en helge- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. mars 2008 #1131 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg håper også det ikke blir streik. Min kjære vil også bli tatt ut, og 2000 ned i uka vil merkes godt ja... Selv om det ikke er noe stort problem da, vi har heldigvis min inntekt også. Så skal nok få det til å gå rundt... Ja, vi har jo egentlig bare hans inntekt nå, men det ordner seg, tviler på den blir langvarig dersom det blir noe streik. Mannen får vite på mandag om de blir tatt ut, dersom det blir streik, tror nesten han håper det blir streik noen dager, han er sliten, og er så stresset på jobb for tiden.. Men men, det ordner seg uansett, streik eller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1132 Del Skrevet 28. mars 2008 Blir neppe sånn kjempelangvarig om de tar ut så mange nei. Tror ikke jeg gidder stresse meg opp over dette... Men så er hverken jeg eller mannen organisert i LO da, og vi jobber i staten, så vi er langt unna å bli tatt ut i streik, og jeg satser på at vi får tak i det vi trenger for å klare oss noen dager med eventuell streik også. Det går så bra så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. mars 2008 #1133 Del Skrevet 28. mars 2008 Ja, vi har jo egentlig bare hans inntekt nå, men det ordner seg, tviler på den blir langvarig dersom det blir noe streik. Mannen får vite på mandag om de blir tatt ut, dersom det blir streik, tror nesten han håper det blir streik noen dager, han er sliten, og er så stresset på jobb for tiden.. Men men, det ordner seg uansett, streik eller ikke! Ja, var det jeg sa til min kjære i går. Han snakket om utsetting av lån og lignende... Vi sitter egentlig veldig greit i det. Så ingen krise om han bare tjener 2000 kroner noen uker. Dessuten som han sa, det er jo mye annet han kan gjøre de dagene... Så et par dager eller en uke hadde egentlig ikke gjort noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. mars 2008 #1134 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Ja, ja...har både brød og annet i frysen, pasta i skuffen og vann i springen. Endret 28. mars 2008 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1135 Del Skrevet 28. mars 2008 "din hamstrer" sa mannen til meg når jeg handla i dag... tok jo med tacolefser og krydder fordi jeg ikke var sikker på om vi hadde, så "just in case"... Nei, noe hamstring var det ikke på oss, men det var relativt rolig i butikken også, så kanskje ikke alle går helt av hengslene. Helg. Mannen hjem halv fire, middag spist, og heeeeeeeeeeelg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. mars 2008 #1136 Del Skrevet 28. mars 2008 Hos vår butikk var det kaos! Så for å være ærlig tok jeg det jeg trengte IDAG og resten får være til i morgen, orket ikke å gå rundt i en liten stappfull butikk, da utsetter jeg det til i morgen! I kveld blir det taco her! Deilig! Kos dere i kveld Malama! og God Helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. mars 2008 #1137 Del Skrevet 28. mars 2008 Ære være galskapen, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #1138 Del Skrevet 29. mars 2008 Helg er fine greier. Selv om jeg sto opp klokka sju... Men på den lyse side... da fikk jeg en rolig time her for meg selv, før jeg rusla ned til mannen og krabba inn i armkroken og småprata litt før vi sto opp igjen. Vi laga frokost og slappa av, så litt monky business (som visst heter monkey life nå i den nye sesongen) på tv, og mannen tok en dusj, før vi dro avsted til nøstebarn så jeg fikk litt mer garn til strikketeppet mitt, og et blått nøste til å hekle blå kant rundt, og strikke ei lita lue i samme blåfargen, tenker jeg. Så dro vi innom bitukken på vei hjem, og innom en butikk til for å få ferskt pålegg (og frede hersket i begge butikkene, ikke noe mer stress enn en vanlig lørdag synes jeg) og vi var likevel hjemme rett etter tolv Man får mye utaqv dagen når man står opp så tidelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. mars 2008 #1139 Del Skrevet 29. mars 2008 Ja, dere var jo ferdig med alt dette før jeg i det hele tatt hadde rukket å stå opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #1140 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Til gjengjeld har vi gjort minimalt de siste tre timene da... Mannen har sittet med en pc, jeg har strikket, og snakket med mamma på telefonen. (Ps: Caos, nå vet mamma at vi skal ha tøybleier på babyen, så om det blir snikksnakk om dette i slekta, så er du herved forberedt... jeg tror en del av tantene våre synes dette er en dårlig ide, men mamma ble nok for overrasket til å komme med noen negative meninger Så bare ikke la dem overtale henne til å tro at det er dumt.) Vi snakka om å sette på vaskemaskina, men jeg kom visst ikke så langt, på tide å reise på meg og gjøre noe, kanskje... Og ikke så lenge til vi skal begynne å tenke på å lage mat, tenker jeg. Magen min synes i alle fall det. Og en kjapp sjekk bekreftet at det synes magen til min mann også, så da blir det nok snart litt mat her. Jeg får sette på vaskemaskina først, tenker jeg. Det er jo tidelig på dagen enda, så om vi lager pizza nå, så må det bli kveldsmat senere... Atter en bivirkning av å våkne tidelig... Endret 29. mars 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg