Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Jeg hadde også rett, faktisk ;)

Jeg bytter også uke på mandager. Synes det gjør mandagen litt finere :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og JEG hadde rett.

Og som mannen sa, når Linn3c og mannen tipper, så er det bare å tippe motsatt, så får man rett.

De trodde de skulle få en gutt til, så på ren trass tippa jeg jente, og hvem fikk rett?

Jeg trodde jeg skal få en gutt, de trodde jeg skulle få ei jente, hvem fikk rett?

:ler:

Det viktigste er at alt ser ut til å være bra med ham, begge kjønn hadde vært like velkomne selvsagt, vi ønsket oss et barn, samma om det er gutt eller jente da, og vi vil selvsagt elske det like høyt om det ikke er friskt også, men for barnets egen del så ønsker vi det jo det beste, og det er jo gjerne at det er friskt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok feil :fnise:

Syntes det var så mange som ventet gutter her, så trodde vi snart måtte få noen flere som ventet jenter ;)

Men at barnet er friskt er jo naturligvis det viktigste. Både for barnet og dere.

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med liten gutt i magen :hoppe:

Det er fantastisk å være guttemamma altså :Nikke:

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok kjekt med en babygutt... som blir en liten veslevosken gutt... men det gikk opp for meg i dag tidelig at... han blir en tenåringsgutt også! En sånn der slamp?

Jaja, vi får vel noen år på oss før det skje, i første omgang en liten babygutt. Gleeeder meg :)

Jeg føler meg så ubrukelig på jobb for tida.

Det er myyyye jeg skulle ha gjort før påske, ja noe av det i løpet av denne uka, men jeg klarer ikke ta fatt på et, jeg klarer ikke konsentrere meg, jeg er liksom litt blåst i hodet. Og når jeg virkelig tar meg sammen og jobber skikkelig, så er jeg helt "oppbrukt" et par timer etter lunsj.

Men uansett hvordan vi vender og vrir på det, januar og februarregnskapet SKAL stenges på mandag, og det er teknisk umulig dersom jeg ikke gjør en god del arbeide før den tid.

For det vesle firmaet jeg har ansvar for SKAL det leveres årsregnskap før påske, (og jeg har tenkt å ta påskeferie til palmehelga) så her må det skje noe (men her venter jeg på en fremdriftsplan og en del prsavslutningsbilag og sånn fra firmaet da... han som har ansvar for det har det høyt på prioriteringslita si... vi skulle gjøre dette i uke 9,10,11, og 12, og siden altså ikke egentlig hadde tenkt å være her uke 12, og vi allerede er godt igang med uke 10 uten at jeg har sett noen til den planen han love meg i uke 7, som skulle gå for peripden 9-12, ja så lurer jeg på hvordan dette skal gå...

Men HVORFOR sitter jeg her og skriver dette, i stedt for å ta fatt på noe, kan noen forklare det? Bortsett fra at jeg er sulten og aller helst vil gå p butikken og skaffe mat, og egentlig bare ikke helt klarer konsentrere meg om jobb i det hele tatt, fordi tankene glipper for meg annethvert sekund, jeg er sliten i hodet, enda jeg ikke har brukt det speiselt mye i dag enda... klokka er jo bare litt over ti, jeg har vært på jobb i halvannen time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, en slamp! Neida, han blir nok en veloppdradd og herlig ungdomsgutt! :)

Høres ut som du har endel du må gjøre på jobb ja, så her er det bare å sette igang! Du får være effektiv, og unne deg små KG pauser innimellom! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, slamp du liksom.. :ler:

Om de gjer eit godt forarbeid, så er det i alle fall ikkje frå heimen "slamp-trekka" kjem frå.. ;)

Eg har ingen planar om å oppdra mine barn til å bli slampar, i alle fall, så eg håpar oppsedinga dei får her i huset ikkje resulterer i gjeng-ungdommar.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke tenke på ungdomstida for tidlig ;) Dessuten tror jeg ikke jenter i tenåra er lettere enn gutter, heller verre...

Vi får satse på at våre unger blir noen engler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tanken på ei tenåringsjente er sånnsett ikke noe mer fristende nei... i det hele tatt tror jeg ikke tanken på en tenåring i det hele tatt frister akkurat nå...

Men en søt liten baby, det er greit. Så venner man seg vel til det, etterhvert som de vokser opp, så får vi oppdra dem som best vi kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, den tickeren din er så søt! Tenk at der er en liten guttebebis inni magen! :hjerte:

Jaa, det høres bedre ut med en tenåringsgutt enn en tenåringsjente! :jepp: Men uansett ordner det seg nok! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en :babygutt: i magen!! Da er vi like langt på vei! (Etter mine beregninger) Men min termin blir ikke satt før UL 17. mars.. Klarer nok å vente..

Kjent noen spark ennå? Jeg kjenner litt bobling nederst i magen av og til, men ikke tydelig nok til at jeg kan bekrefte at det er den lille :sjenert:

Ha en fortsatt flott onsdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble på en måte mer "virkelig" når tickene ble blå, frem til i går var den regnbuefarget, men når jeg ser påden blå, så blir det så reelt, at det er en GUTT inni magen min.

Gleder meg!

Og gjett om mamma gleder seg da, hun er igang med å designe dåpskjole inni hodet sitt hun... Du husker utbruddet når hun så brudekjolen min første gang??? Hun har vel og merke kommet til at det er billigere å kjøpe stoff til å sy, enn å klippe opp brudekjolen min... men hun var HELT KLAR til å kjøpe stoff i desember... jeg ba henne roe ned, hun har god tid... ok da, hun kunne vente over nyttår... Nå har hun latt det ligge, men nå når det er klart at det er en gutt, ja da var det på igjen, hva slags lue skal vi lage da?? (Visste du at det er forskjell på jenteluer og gutteluer til en dåpskjole? Trodde eneste forskjellen var rosa eller blå sløyfe og sånn jeg... )

Og vips, nå er visst farmor blitt optimist også... Da hun først fikk høre om denne ungen så brydde hun seg lite der og da, og når mamma spurte om hun ikke skulle være med til Bergen i sommer for å se på oldebrnet så var det sånn der "nja, får nå se om jeg lever så lenge"-holdning, lenge til sommeren liksom.... Men etter at jeg ringte og fortalte at det er en gutt, og sendte bilder på mail til mamma, så har hun snakket med farmor igjen og fortalt at det er et lite gutteoldebarn (som om hun ikke harnok av dem fra før? :ler: ) og nå gleder hun seg til å komme og se ham. Hun var jo med hit i fjor sommer, og fikk se hvor vi bor og sånn, var fornøyd da ja... (det forrige hun hade sett var hybelen min, 12 kvadrat, og 6 voksne folk inni den, hun synes den var liten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en :babygutt: i magen!! Da er vi like langt på vei! (Etter mine beregninger) Men min termin blir ikke satt før UL 17. mars.. Klarer nok å vente..

Kjent noen spark ennå? Jeg kjenner litt bobling nederst i magen av og til, men ikke tydelig nok til at jeg kan bekrefte at det er den lille :sjenert:

Ha en fortsatt flott onsdag!

:klem:

Kjente noen boblre en kveld, men slett ikke sikker på at et ikke var bare sånne bobler i tarmen... (somregel når jeg kjenner etter liv finner jeg min egen puls, og tarmer som bobler og bearbeider mat...)

Men nå viste det seg jo at han ligger helt nede i bekkent mitt, og der er det ikke så lett å kjenne så mye kanskje... i alle fall, jeg har ikke kjent noe enda. Men det kommer nok, innen påskeferien er over, håper jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg husker brudekjole reaksjonen? JA! Jeg kommer aldri til å glemme det!! :ler:

Kan se for meg hun er ganske ivrig med tanke på at hun skal bli bestemor ja! Og dåpskjole planene har jeg hørt om av og til (ca hver gang jeg møter henne) :ler: Men jeg må innrømme at jeg ikke ante at det var forskjellige luer til gutt og jente..!

Så bra at farmor er positv!! Tror hun trenger å ha noe å glede seg til! :jepp: Og hva kan vel være bedre en et lite oldebarn??

12 kvm er ikke stort i seg selv, når man i tillegg putter 6 folk innpå, er det ikke rart hun synes den var liten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hehe, tanken på ei tenåringsjente er sånnsett ikke noe mer fristende nei... i det hele tatt tror jeg ikke tanken på en tenåring i det hele tatt frister akkurat nå...

Men en søt liten baby, det er greit. Så venner man seg vel til det, etterhvert som de vokser opp, så får vi oppdra dem som best vi kan :)

Greit å ta det litt etter litt...

Mannens stebror har blitt stefar til to jenter, hvor hun ene er 14 og et skikkelig skrekkeksempel... Ikke bare bare har jeg skjønt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er godt for farmor å planlegge bergenstur i august ja.

Jeg trodde at luene var like, men neida, mamma skal lage ei jentelue og ei guttelue, må vite. Og lua som sønnen til vårt felles barnebarn som gjorde at jente79 koblet oss sammen, han hade visst ei riktik "stilig" dåpslue, litt annerledes, må vite.

Ehh... javel? Jeg tenkte meg at den er hvit, og helt enkel. Kanskje blondekant på den til jente da, siden det ekal være to. Og ehh... hallo, der stopper det for meg...

Men at mamma er klar til å sy dåpskjole, det er jeg ikke i tvil om at du må ha fått med deg ja... :ler:

Men altså, dåpskjole skal nok gutten ha.... men jeg tenker mer på alt det andre han skal ha jeg...klær som skal burkes i mer enn de få timene den ene dagen... og vogn, og seng, og bilsete og stellebort og sånn... Det er en helt egen verden, en jungel av greier å velge mellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, ser jeg ikke for meg en dåpslue i så veldig mange fasonger jeg heller, men jeg er heit sikker på at resultatet blir bra! :)

Ja, den jungelen er stooor og litt skummel! Det finnes så mange forskjellige varianter av vogner, hvordan skal man egentlig vite hvilke behov man har?

Satt og tittet på vogner sammen med en gravid venninne endag, og må si JEG ble svimmel, og jeg skal ikke kjøpe engang. Nesten så jeg begynte å grue meg til jeg selv skal sitte å studere vogner, 3 eller 4 hjuling, vekt, farger, fasong, stabilitet, osv.. Dere har mange avgjørelser å ta ja! :jepp:

Endret av Caos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...