Malama Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #861 Del Skrevet 4. mars 2008 Så er UL-dagen kommet. Bare få timer til vi får se babyen vår. Og tydeligvis er hodet mitt opptatt av dette, jeg lå våken en stund i natt, og når jeg sovna drømte jeg om at i var på vei dit, men allverdens omveier, og gikk feil, og var seeeeeeeeeent ute. Og når det hele var over (jeg drømte ikke selve UL) hadde vi ikke fått med oss bilde.... de hadde ikke tatt bilde, så vi kunne ikke få I våken tilstand skal jeg komme dit i tide, og få med bilde! Er det forresten noe med om blæra skal være tømt eller ei på slik UL? Jeg skal jo levere en urinprøve også (til mor og barnundersøkelsen) og vips så ble jeg forvirra om dette med om den spreller fint om jeg drikker noe søtt før vi kommer, for i går leste jeg at noen skrev at om man drakk noe søtt fikk man kanskje ikke se kjønn, for da spreller den så mye at det blir vanskelig. Ikke at det med kjønn bekymrer meg, men de må jo få måle alt de skal og sånn. Følgelig bør den være VÅKEN, og AKTIV, men likevel ikke PROPELL... Alt en begynner å lure på få timer før... sto det noe lurt i brevet fra sykehuset tro? *spise frokost og sjekke brev* OG at jeg har alle papirene mine, helekort, blodtypepapir, spørreskjema de skulle ha... og dobbeltsjekke timeavtalen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 4. mars 2008 #862 Del Skrevet 4. mars 2008 Skal eg som er så vanvittig erfaren på dette svara? Eg har hatt tom blære kvar gong eg har vore på ordinær UL. Den siste gongen hadde eg omgangssjuke, så då hadde eg tom mage også. Ikkje å anbefale.. :fnis: Men kva gjer ein ikkje for å sjå sitt vesle gull? H var veldig rolig på ordinær UL, så eg måtte ha i meg litt cola for å vekka han og få han til å bli litt livlig. Denne andre viste seg villig fram, men eg kan faktisk ikkje hugsa om eg drakk brus i forkant av UL. Trur eg berre hadde skylt munnen med og drukke litt vatn for å få vekk den ekle smaken eg hadde i munnen pga sjukdom. Ang. urinprøven, så er det jo ikkje nødvendigvis så store skvetten du treng å levera. Du må jo venta ei stund på å ta blodprøve også, så du klarar heilt sikkert å levera noko, om ikkje før i etterkant av blodprøvetakinga. Du skal for øvrig levera urinprøven i luka der du melder deg for å ta blodprøven. (I kjellaren) Og der er det toalett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #863 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Konkludere: Ingen omgangssyke, lurt. Ikke stresse med å drikke noe spesielt (drikker stort sett vann og løper på toalettet hele dagen... vann SKAL man jo drikke, og det medfører behov for toalettet jevnt og trutt... satser på at den spreller nok til a vi ser at den lever) Ikke stresse med å få problemer med urinprøven, som sagt, løper jo på toalettet hele dgen, så det ordner seg nok. De har kanskje glass til den prøven også? For det glemte jeg å ta med... (Hva har jeg sagt om å alltid ha et slikt glass i veska til de legetimene der jeg glemmer å ta morgenurin??? når jeg skulle til jordmor måtte jeg løpe innom apoteket og kjøpe glass, og deretter toalett i trappegangen før jeg kom opp til timen....) Prøve leveres i luka der jeg skal si at jeg kommer for å tappe litt blod, i kjelleren. Greit. Så må jeg bare huske å si AT jeg skal tappe blod og levere prøve da, i tilfelle de ikke har fått inn at jeg skal være med på den undersøkelsen, siden vi glemte å sende inn skjemaene helt til slutten av forrige uke.... Ordner seg nok. Godt at jeg skal ha med min mann til å passe på meg. Endret 4. mars 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #864 Del Skrevet 4. mars 2008 Spent på hvordan de flytter terminen min... Og håper så inderlig, inderlig at alt er vel og bra, alt ser ut til å fungere som det skal.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #865 Del Skrevet 4. mars 2008 Lykke til i dag Går sikkert fint. Jeg hadde på ettermiddagen. Hadde ikke drukket brus. (Liker uansett ikke cola, så måtte vært skikkelig krise før jeg helte i meg noe sånt...) Hadde bare drukket vann, kanskje noe melk til lunchen. Lillegutt leet på seg. Strakk seg ut og beveget armene. Men var heldigvis ikke full turning, så greit å se de tingene vi skulle :-D En utrolig opplevelse. Husk å nyte den mens du er der, går så altfor altfor fort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #866 Del Skrevet 4. mars 2008 Cola liker ikke jeg heller da, men det hadde vel funka med sitronbrus også, er det ikke sukkeret som er poenget da? Men stresser ikke med det, det er jo greit om den forholder seg litt i ro så de får sjekke de tinga de skal sjekke. (Bare hadde hørt noen si (eller lest noen skrev kanskje) at det var lurt, men det var muligens før en tidlig UL der målet bare var å fastslå liv etter blødninger eller noe sånn?) uansett... slappe av... nyte opplevelsen... håpe alt er bra... og ingen savner meg på jobb, for jeg fikk nettopp sms fra sjefen om at han er hjemme med sykt barn i dag, så at min mann er av en sånn type som alltid vil ha ekstra god tid, så vi kommer til å ende opp med å være der sikkert 45 minutter før timen vår... ja, det er det vel ingen som merker. Krysser fingrene (i alle fall imaginært) så inderlig for at alt er bra med den vesle spiren, alt annet er irrelevant. Om de flytter termin til slutten av juli, eller slutten av august, I don't care, om det er gutt eller jente, en eller to, so what? (ingenting som tyder på at der er to altså, liiiten mage!) Så lenge den er frisk, lever, har hjerne på plass og organer der de skal være, så er det lite annet som betyr noe. Og nå er det ikke lenge til jeg skal gå. Spennende! Litt skummelt, og absolutt spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 4. mars 2008 #867 Del Skrevet 4. mars 2008 Om du fremdeles er her, så gløymte eg å sei at, ja du får prøveglas. Dei vil ikkje ha andre enn sine eigne til M&B-undersøkinga. Masse-masse lykke til med UL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. mars 2008 #868 Del Skrevet 4. mars 2008 Lykke til i dag! Alt er helt sikkert bra med den lille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. mars 2008 #869 Del Skrevet 4. mars 2008 Krysser fingrene for at alt er bra på UL, og at det blir en fin opplevelse for dere. Venter spent på rapport Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #870 Del Skrevet 4. mars 2008 Har også hørt de som har problemer med for aktive unger på UL. Så kanskje greit å drøye med sukkeret... Spent på referat jeg også. Som du sier det viktigste er jo at alt er som det skal være. Alt annet er helt likgyldig egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 4. mars 2008 #871 Del Skrevet 4. mars 2008 Koss går det med jenta i magen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. mars 2008 #872 Del Skrevet 4. mars 2008 Koss går det med jenta i magen? Jente du liksom, har du ikke fått med deg at det er en gutt da??? Eller avslører du ting du har fått rapport om på SMS her nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 4. mars 2008 #873 Del Skrevet 4. mars 2008 Nei, eg har ikkje fått vita nokon ting. Eg berre spekulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #874 Del Skrevet 4. mars 2008 Ser du er her, Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #875 Del Skrevet 4. mars 2008 Da er jeg vel tilbake fra ultralyden, og kan fortelle at alt står bra til. Linn3c fikk ingen sms før akkurat nå, og hadde nok ikke inside information nei, for hun som tok ultralyd viste oss at dette er en liten gutt. Terminen er flyttet til 13. august, jeg er da ifølge hennes målinger 17+1 i dag, og ukebytte er flyttet til mandager. Den vesle gutten har det bare bra, det var så langt hun kunne se ingenting galt med ham, han ligger krøket godt sammen (enda der er god plass lenger oppe) helt nede i bekkenet mitt... akkurat der det er meninga blæra mi skal være om den fyller seg. Rart jeg var på toalettet tre ganger før UL-timen? Han gjorde det litt vanskelig for UL-dama å måle lengden på lårbenet sitt, da han nekta å strekke seg ut, men plutselig vridde han seg, strakk foten ut, og krøllet tærene oppover Ikke at han strakk hele seg, han brettet kroppen dobbelt da, for han nekter visst å strekke seg ut, trives godt sånn sammenkrøket. Muligens en tidelig tendens til pleddomani, mente min mann? (jeg trives godt krøket sammen under pleddet....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 4. mars 2008 #876 Del Skrevet 4. mars 2008 Eg har fått sms!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. mars 2008 #877 Del Skrevet 4. mars 2008 Gratulerer med vellykket UL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 4. mars 2008 #878 Del Skrevet 4. mars 2008 Å, akkurat litt for seint til at eg kunne laga litt oppstyr her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. mars 2008 #879 Del Skrevet 4. mars 2008 Så koselig med en liten Tror det er en liten gutte boom her på KG jeg. Synes vi er veldig mange som venter det :-D Men så bra da. Morsomt hvordan de nekter å bevege seg. Skal ikke gjøre det noe enklere nei Synd terminen ble satt litt tilbake. Men ikke verre enn at det er greit vel? Uansett greit å ha en endelig termin dato og forholde seg til, som både du og legen din kan være enig om :-D Kose deg på de lyeblå skyene du sikkert flyter tundt på nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #880 Del Skrevet 4. mars 2008 Hehe... sorry, ivrig etter å oppdatere selv også, vet du.... Og så var tickeren byttet ut, så det burde ikke være noen tvil lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg