Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

knriket mitt var jo med på en god del kamper i magen.. men på utsiden har det jo bare blitt på tv. Men til sommeren så blir det nok kamp med mamma og bestefar tenker jeg. (pappan holder på et annet lag så han blir nok ikke med..) Kommer jo til å sitte på "familietribunen" og ikke midt blant verken kanarifansen eller bortesupporene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter sånnsett på en "familievennlig" tribune allerede vi da (sånn bortsett fra når det kommer bortesupportere der, da syntes jeg ikke det var så hverken familievennlig eller Malama-vennlig egentlig...)

Får knytte babyen på meg i et sjal (rødt sjal? (Har leende tilbudt mannen en rød meitai med hvite stropper og Brann-logo på panelet :ler: må selvsagt spesiallages, men er nok ikke umulig.... )) og pakke den tett inntil meg og gå på kamp om det blir for spennende...

Eller som mannen sa: Veksle på å selge begge bilettene, og å ha barnevakt. Eller selge den ene, også får jeg se på tv. (Eller, så har han sagt at jeg og Linn3c kan gå på kamp, og han og Linn3c sin mann kan passe ungene, så vi får "jentetur" :ler: ) Han får stort sett alltid solgt bilettene på jobb, når vi ikke benytter oss av dem. Var vel bare på ca halvparten av kampene i fjor også, det gikk bort en del med bryllupet, bryllupsreisen og litt andre helger vi var bortreist den aktuelle dagen og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ALLER første jeg kjøpte til babyen (samme dag som jeg kjøpte den digitale testen som skulle bkrefte at det var sant) var en BRANNSMOKK så her er det tidelig krøkes ja!

(Vi ga en slik i dåpsgave til min vesle svoger, og han fikk en sånn myk babylekeball med Brannlogo på til jul. Må jo påvirke stakkaren i rett retning, han har en mormor som vil gi ham sånne der svarte og hvite trønder-greier... og en fadder som vil gi ham noe gule og svarte greier også... Men ingen av dem hadde tenkt på å gi ham noe før vi kom med smokk til dåpen da, så den første påvirkningen var rett! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Pappan og ene bestefaren har allerede planlagt å ha med lillegutt på fotballkamper. Han må bli interessert om han vil eller ikke :ler:

Men er mange forskjellige lag det holdes med i vår familie også, så får se hvem som har størst innflytelse.

Kanskje det er mora som egentlig ikke bryr seg i det hele tatt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg og gubb får barn, så blir det tidlig krøking her også. Dog i form av LFC effekter. :ler:

H er stor fan av LFC og SKB allereie. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal tiedlig krøkes som god krok skal bli, så det er viktig å begynne tidelig, selvsagt :)

Bare vent, når hørselen er på plass, så får vi begynne å utsette den vesle for Brann-sanger, så den husker dem til den kommer ut :)

Bare drøye to uker til ultralyden nå! Ny svangerskapskontroll hos legen om 3 uker. (endelig rota jeg meg til å bestille en time, som jeg hadde bestemt meg for for lenge siden. Det er godt å vite :) )

Med andre ord. På tide å fylle ut det skjemaet vi skal levere på ultralyden. På tide å bestemme seg for om vi vil være med på mor og barn undersøkelsen eller ei, og absolutt på tide å bestemme seg for om vi skal be dem fortelle oss om det er gutt eller jente dersom de kan se det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt over 2 uker til ultralyd. Så spennende :juhu:

hos oss ville mannen veldig gjerne vite kjønn. Jeg var mer usikker, men når vi først var der så var jeg så nysgjerrig at jeg ikke kunne tenkt meg å vente :fnise:

Er jo morsomt å beholde spenningen. Men samtidig godt å kunne kalle nurket han eller hun syntes jeg... Ble så rart å omtale nurket uten kjønn de første ukene...

Men de kan jo ta feil, så greit å ikke ta det helt for god fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen vil vite det.

Jeg er litt sånn lysten på å vite det. Kommer uansett ikke til å stole helt på det. Sånn i tilfelle.

Men nå er det nesten halvannen time til lunsj. Og jeg er sulten. SULTEN.

Jeg er fristet til å spise tomatsuppe med pasta eller noe sånn jeg, for å få i meg noe som metter litt, men jeg vet jo at det ikke akkurat er helsekost da...

Jeg prøver jo å spise litt fornuftig, men det er ikke bare sunn mat jeg spiser. Synes jeg spiser mye, og ofte.

Men hva skjer? Magen vokser, jada.

Men vekta? Bom stille! Tilbake til start. Jeg veier meg hver fredag morgen, ny uke, ny veiing. Vekta viste i dag det samme som den viste den dagen jeg tok testen. 11 uker senere, og akkurat samme vekt, men med større mage...

Malama må ha mere mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror det er greit å ta det med en klype salt. Spesielt hvis en ikke ser det helt klart.

vi synes vi så det kjempeklart, men stoler ikke helt på det før etter 3D ultralyden.

Har uansett ikke tenkt til å ta helt av i den blå seksjonen av butikkene...

Når jeg var 20+3 viste vekta -0,5kg fra 11+3. så tror ikke du skal tenke for mye på vekta. Men klart du har jo ikke så mye å tære på...

Det beste er vel å spise litt når en er sulten. Bare en finner noe en har lyst på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bekymrer meg igrunnen ikke for vekta, men synes bare det er litt sånn merkelig, for jeg går altså på vekta hver fredag, og siden magen har vokst så "forventer" jeg liksom at vekta skal peke oppover...

Men det kommer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det et par timer siden lunsj... og magen begynner å synes at mat hadde kanskje ikke vært så dumt...

*rusle i kjøleskapet og finne noe* (jada, har kjøleskap på jobb, i tillegg til noen kjekspakker her og der har jeg altså litt smør, og muligens noe ost som ikke er utgått, pluss små cherrytomater i alle fall, og muligens noe syltetøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H er stor fan av LFC og SKB allereie. :ler:

:ler: Han har begynt å tørrkrøke på niesen sin da, som naturligvis fikk LFC body og smekker en liten stund etter hun kom til verden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekt med sånne klare tegn, der vesla sier "ta det med ro mamma, kjenn her, jeg kan sparke hardt jeg, for å vise deg, jeg har dert bra!"

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...