Malama Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #461 Del Skrevet 30. januar 2008 Det er dumt av meg å ville være "sta" og kjøpe ei vogn "alle" advarer mot, bare fordi jeg har forelska meg i den, ikke sant? Kanakje dessuten dumt å "forelske" seg i ei vogn uten å ha tatt i den noen gang... *motivere mannen til å skjønne at vi må på babybutikk* annen babybutikk enn vi har vært på, for jeg må se den emmaljungavogna, nemlig. Og den har de ikke på barnas hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 30. januar 2008 #462 Del Skrevet 30. januar 2008 Reflex på Gullgruven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 30. januar 2008 #463 Del Skrevet 30. januar 2008 Der har me vore og prøvetrilla søskenvogn. Fekk putta H oppi søskensetet og prøvde å sjå for oss veslesyster under. Utruleg god vogn, mannen forelska seg, trur eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #464 Del Skrevet 30. januar 2008 Reflex på Gullgruven *motivere mannen til tur på gullgruven* Det burde jo være gjennomførbart? Har fått med meg at de har vogna på "babykos" eller hva den heter, den vi ser hver dag fra togvinduet, men det er så klønete å komme seg dit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #465 Del Skrevet 30. januar 2008 Der har me vore og prøvetrilla søskenvogn. Fekk putta H oppi søskensetet og prøvde å sjå for oss veslesyster under. Utruleg god vogn, mannen forelska seg, trur eg. Mer fornuftig å forelske seg i vogn etter man har sett og tatt litt på den ja. Men... dere valgte jo den vogna jeg "sikler på" i utgangspunktet. Selv om du ikke ville valgt den igjen... hva fikk dere til å velge den første gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 30. januar 2008 #466 Del Skrevet 30. januar 2008 Eg hadde akkurat samme grunnar som deg til å velja Emmaljungaen då me gjorde det. Eg ville ha ei klassisk utsjåande vogn (ikkje sånn Teutonia-vogn, for dei er så firkanta kallesje på), og eg ville ha fire hjul på vogna og den skulle ha ein god og stor bag som kunne vare heile vinteren. Det var hovudkriteria mine. I tillegg ville eg ha vendbart handtak og det skulle enten vera Emmaljunga eller Simo-vogn. Og då me gjekk for å sjå på vogn, så stod ho der og var på sal og alt, så då sa det jo berre "pang" og eg var seld. Me kjøpte ho på flekken og fekk ho med oss heim same dagen, sidan det var "fjorårsmodell" og utstillingsmodell i tillegg. Det eg ikkje gjorde; var å høyre med dei som allereie var mammaer og hadde testa ut vogner i massevis. Eg kjøpte berre den eg ville ha, og måtte betale med vondt bekken i månadsvis... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #467 Del Skrevet 30. januar 2008 Hehe, så forskjellen er altså at jeg forhører meg litt... og får høre at den er TUNG og derfor ikke anbefalt. Men ellers oppfyller den mine ønsker Den har stor og god bag som holder hele vinteren Den har vendbart håndtak Den har "fire gode hjul" og ser stabil ut Den er fiiiiin Men så har jeg jo ikke lyst å ha vondt i mange måneder da, bare for å få ei sånn vogn... bugaboo'en har også stor og god bag (men har sett noen kritiserer at den er litt for "åpen" så det trekker nedi den, til en liten baby) og venbart håndtak, og ialle fall fire hjul, og ser jo sånnsett stabil og grei ut, om den ikke er så pen. Men det med den "full liggestilling" forvirrer meg litt... hvorofr det plutselig ikke er viktig på denne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 30. januar 2008 #468 Del Skrevet 30. januar 2008 Eg likar ikkje Bugagoo-vogna. Sånn, no er det sagt. Har høyrt/lest at enten likar ein ho, eller så likar ein ho ikkje. Eg er av dei siste. Men om du likar ho, så skal ikkje eg sei at du ikkje må kjøpa sånn, berre fordi eg ikkje likar dei... Men du er fast bestemt på å ha fire hjul? For det er absolutt mange fordelar med å ha tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 30. januar 2008 #469 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Hvilken Emmaljungavogn er det du har lyst på, Malama? Edge Duo? Den er fiiin, og solid som en tanks, etter hva jeg har hørt. Men som du sier, ganske tung. Bugaboo er litt motevogn, mener nå jeg. Jeg synes hjulene ser litt spinkle ut.. Er ikke lett å bestemme seg i denne vognjungelen, nei Endret 30. januar 2008 av Kykkelikokos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #470 Del Skrevet 30. januar 2008 Eg likar ikkje Bugagoo-vogna. Sånn, no er det sagt. Har høyrt/lest at enten likar ein ho, eller så likar ein ho ikkje. Eg er av dei siste. Men om du likar ho, så skal ikkje eg sei at du ikkje må kjøpa sånn, berre fordi eg ikkje likar dei... Men du er fast bestemt på å ha fire hjul? For det er absolutt mange fordelar med å ha tre. Jeg er litt sånn "vet ikke helt om jeg liker den" jeg... altså... jeg liker den litt...men vet ikke om jeg egentlig liker den. Er i en kategorien som ikke finnes jeg da. Havner vel i en av de andre om jeg prøver den noen gang... Er vel ikke FAST bestemt på å ha fire hjul, men... Vet at tre er "lettere å manøvrere", men nå hadde ikke jeg tenkt å vri vogna innimellom hyllene på butikker uansett da, og ikke sjak jeg ut på joggetur heller, jeg skal trille pent og pyntelig på fortau jeg... og synes 4 ser så mye mer "stabilt og normalt" ut.... Ogja, det er egde duo-vogna jeg tenker på Kykkelikokos. Solid, og tung. Og fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 30. januar 2008 #471 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg var ganske så forelsket i den vognen jeg også.. men fant ut at den rett og slett ble for tung. Men Emmaljunga har andre vogner som er litt lettere varianter da. Så kan du kjøpte CityBag til dem. Men det er jo såklart ikke toppmodellene som Edge Duo med vuggefunksjon på bagen og ekstra stor bag Så det er kanskje ikke helt det samme. Vi kikket på City Cross med CityBag. Men endte opp med en heeelt annen vogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #472 Del Skrevet 30. januar 2008 Vuggefunksjon trenger jeg ikke. Det har jeg ikke helt skjønt poenget med. (Kanskje fordi vårt barn antakelig skal sove i vogge uansett, jeg synes det virker ufornuftig med voggefunksjon på baggen jeg, hadde jo evt tentk å sette den oppi senga/vugga til å begynne med for at den ikke skulle virke så stor, men den kan da umulig stå godt om den står og gynger oppi vugga... ) Men stor og god bag er en fordel, da jeg vil ha plass til ungen oppi den "hele vinteren" helst, og med augusttermin er det noen måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #473 Del Skrevet 30. januar 2008 Men jeg funderer nå på så mangt jeg, og i det siste har jeg lurt på om jeg burde gå til legen i mars Men jeg har ikke helt klart å bestemme meg. Ikke klarer jeg å bestemme meg for hva jeg synes om bugaboo. Ikke klarer jeg å bestemme meg for om jeg skal gå til legen. Ikke klarer jeg å bestemme meg for om jeg i det hele tatt bør prøvetrille emmaljungavonga. Ikke klarer jeg bestemme meg for om vi burde kjøpe bilsete mens det er på tilbud. Ikke klarer jeg bestemme meg for om jeg har lyst på potetgull (på butikken sikler jeg etter det, men når jeg fikk en pose av mannen i går bare satte jeg den på bordet og åpnet den ikke engang) Klarer jeg å bestemme meg for noe som helst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 30. januar 2008 #474 Del Skrevet 30. januar 2008 Det er vel berre ein periode. Eg meinar eg var til kontroll like etter UL. Skal sjekke opp i det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 30. januar 2008 #475 Del Skrevet 30. januar 2008 Sånn er det å være gravid Mye å tenke på, og mange valg å ta. Gå i butikke og prøvetrill litt, du. Så får du litt mer oversikt. De fleste bagger er ment å holde til ca 6mnd. Noen holder lengre, alt etter som hvor fort ungen vokser. Quinnybaggene er kjent for å være litt små. Emmaljunga Edge Duo er nok en litt større variant. Vi har kjøpt TFK Joggster twist, som har veldig romslig og god bag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 30. januar 2008 #476 Del Skrevet 30. januar 2008 Dette var ikke akkurat oppklarende :klø: Ikke lett å finne ut hva som er det beste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #477 Del Skrevet 30. januar 2008 Ikke helt lett nei... Vel, sånn på den positive side, jeg gikk innom HM på jakt etter enkle bh'er uten spiler. Hadde sett noen på cubus da jeg var der og fant meg genser i går.. i størrelse 65a. Jeg var på jakt etter noe "litt" større, da poenget er at jeg vokser ut av mine vanlige. Og foretrekker uten spiler nå om dagen, da spiler liksom klemmer på ting som vokser, åpenbart... Vel, på hm fant jeg, "søte" rosa med hello kitty på eller noe sånn, men det er greit det, det sto 50% på dem, så jeg tenkte de skulle koste meg 50 kroner stykket siden de opprinnelig kosta 100. Men neida, jeg fikk dem for 30 kroner stykket, totalt 60 kroner for to bh'er, en litt større enn den andre, som jeg regner med å bare vokse ut av likevel. Gidder liksom ikke investere allverdens i dette på dette tildspunkt, så hvordan de ser ut er ikke sååå viktig. Jada, jeg bør nok ha noen gode med brede stropper og sånn som jeg har lest, etterhvert, men ettersom jeg vokser ut av ting, så orket jeg ikke stresse med det, jeg ville bare ha noe som var større enn det jeg hadde, for de er blitt for små og strammer. Og med middagen vel på plass i magen, og meg vel på plass under pleddet, så føles dagen mye bedre enn i morges, men jeg begynner å bli trøtt, det blir en tidelig kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 30. januar 2008 #478 Del Skrevet 30. januar 2008 Spar Kjøp er ganske greie på bH'ar sånn i graviditets- og ammetida. Billig og greit. Ikkje super-bra, men kor lenge treng du dei då? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #479 Del Skrevet 30. januar 2008 *lagre* vurdere en tur dit da, når disse ikke gjør nytten lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 30. januar 2008 #480 Del Skrevet 30. januar 2008 Eg kjøpte amme-bhar der til 39,50 kr stykke.. Ikkje så veldig god støtte i dei då, men dug på nattestid når eg berre må ha innlegg på brysta, for å unngå lekkasje i senga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg