Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:Nikke: Starte vaskemaskina

:Nikke: Dusje

:Nikke: Spise frokost

:Nikke: Nettoppdatering (inkl jobbmail)

Strikke (minst 15 riller (=30 pinner) på lua, og 5 cm på buksa, er målet!)

Generell rydding:

:Nikke: -Kjøkkenet

:Nikke: -Stua

:Nikke: -badet

:Nikke: Henge opp klesvasken

:Nikke: Legge sammen tørr klesvask

:Nikke: Håndvask av penstrømpebukser

:Nikke: Spise lunsj

Hente posten

Sier meg fornøyd med rydinga for i dag.

Rusle opp og hente posten nå, og deretter bare sitte rolig og strikke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en pinne igjen, så har jeg nådd målet mitt på lua for i dag!

På buksa har jeg vel ikke strikket stort mer enn en cm eller så, og kommer nok ikke 4 cm til der, for vi har avtalt å besøke Linn3c og familien i kveld, og derved blir det ikke sånn kveldsstrikking som jeg hadde beregnet fra morgenen av, så da blir det nok litt mindre der, men i alle fall lua er jeg da kommet et godt stykke videre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg er ikke en så dreven strikker at jeg egner meg til å strikke når jeg skal være sosial, skjønner du... Jeg klarer det tilnød i telefonen med mamma, men det er fordi hun ikke ser meg... og derved kan jeg sitte og glo på strikketøyet uten at hun merker noen forskjell, jeg snakker jo likevel.

Men å se på folk jeg snakker med, hvilket er en fordel irl, kombinerer jeg dårlig med strikking...

Fingrene mine trenger sikkert litt strikkefri uansett, jeg har litt øm pekefinger...

Jeg kom da i mål med så langt som jeg ville på lua, og tipper et par cm på buksa, det får være nok det for i dag, tenker jeg. Buksa BLIR ikke ferdig, med mindre mini kommer langt på overtid, men lua er snart halvferdig, så den bør jeg kanskje rekke å få ferdig... Det gjenstår 54 riller. Utfra dagens erfaring har jeg fastslått at jeg strikker ca 5 pr 15 minutter, derved vil det si at 54 tar meg 170 minutter, altså ca 3 timer. Det ER jo gjennomførbart å bli ferdig med det på et par dager?

Buksa derimot, vet ikke helt hvor lang den totalt sett skal bli jeg, men den er ikke mer enn ca 5 cm lang, i livet, enda, så der er det MASSE igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lua er halvferdig!

Vel og merke da noe optimistisk av meg å tro at jeg skal bli ferdig med den i dag eller i morgen, når jeg faktisk begynte på mandag? :ler:

Vel, nå skal jeg gå meg en tur på butikken, og så får jeg fortsette dagen, med strikking og smårydding, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme fra en liten ferietur, du må tro jeg savnet dagboken din! :P Men jeg fikk ikke rett på tippe-datoen min gitt..

Flink du er som strikker så mye. Jeg er mektig imponert! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert tippeliste:

1. august: Trulselinemor

(4. august: Linn3c)

7. august: Fakse og Caos

9. eller 15. august: Saeria

10. august: monja

2. eller 14. august: Pysepus

17. eller 25. august: Linn3c ombestemmer seg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på du hadde en fin ferie, Caos.

Det ble nok ikke den tippedatoen nei... blir nok ikke i dag som jeg hadde ønsket (stilig dato) heller, så vi får nå se... mannen mener 16. er en fin dag (det mener Caos sin mor også...) for det er den dagen det er beregnet at vi får bergenser nummer 250.000

Vi får nå se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan stryke 25. på meg forresten. Er riiiimeleg sikker på at han kjem 17. no! :)

Takk for i går, forresten. Eg vil gjerne spele Settlers fleire gongar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt gøy når man får taket på det, er det ikke? (Vel, for andre enn din mann kanskje, som ikke er så interessert...) Men du er hjertelig velkommen til å spille flere ganger, må skjønne :)

Og ja, takk for i går, det var kjempekoselig. Skal stryke 25. jeg (takk, det er overtidsdatoen min, har ikke lyst å vente sååååå lenge...) så får vi nå se når han kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er dagens strikkemål for lua nådd, 16 riller, 32 pinner, da er jeg ferdig med "midtpartiet"/pannestykket, og det som gjenstår er altså den siste øreklaffen, 2*19 riller.

Så da er spørsmålet: strikke videre på lua, eller gå over på buksa, siden dagens mål er nådd? Men buksa blir uansett ikke ferdig (kom vel en cm mens jeg snakka i telefon i dag også, men det er myyyyyyyyye igjen) på lenge, og følgelig neppe før lillegutt er født. Mens lua kan jeg jo bli ferdig med. I går strikka jeg 15 riller, i dag har jeg strikka 16, med ca samme tempo videre blir den altså ferdig søndag eller mandag da, men jeg har jo enda lenge igjen av dagen i dag, utover kvelden, så jeg kan komme laaaaaaangt videre på den, eller komme et gtodt stykke på buksa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje best å strikke på lua først, du vet jo aldri når han får deg for seg at han vil komme ut, så da er det jo greit å bli ferdig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo det. Men det er kjekt å veksle litt. Og pekefingeren min trenger det, for lua strikker jeg så stramt at den blir sår.

Men mamma ringte, og da løste det seg selv, for i telefonen strikker jeg bukse. Det er bare to rett, to vrang, rundt og rundt, uten å tenke på å telle pinner, øke eller felle, bare strikke det samme rundt og og rundt, lettere å gjøre i telefonen.

Men det blir vel noe mer luestrikking i kveld, tenker jeg. Selv om ingen ting tyder på at denne fyren har tenkt seg ut, så er det jo ingen som vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dere tar jo helt feil alle sammen.

Trollet kommer jo den 13 - det er jeg helt sikker på! :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert tippeliste:

1. august: Trulselinemor

(4. august: Linn3c)

7. august: Fakse og Caos

9. eller 15. august: Saeria

10. august: monja

13. august: Chiquita

2. eller 14. august: Pysepus

17. august: Linn3c ombestemmer seg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...