Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Okay! Det blir spennende å se hva dere kommer til!

Uansett, så er det ikke lenge igjen før dere får møte han! :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arbeidslista for i dag ble visst ikke psotet i morges, og jeg er gooooodt i gang!

:Nikke: Starte vaskemaskikna

:Nikke: Dusje

:Nikke: Spise frokost

:Nikke: Oppdatering på pc

:Nikke: Kjøkkentjeneste

:Nikke: Skylle opp ullbuksene og legge til tørk

:Nikke: Henge ut klesvasken

:Nikke: Starte maskina igjen.

Legge sammen/bort tørr klesvask

Hente posten

:Nikke: Kjøpe bær

:Nikke: Lage syltetøy

:Nikke: Spise lunsj

:Nikke: Planlegge middag

Generell rydding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har altså laget sytltetøy i dag for første gang. Bringebørsylte. Så nå står den i fryseren og skal bli deilig pålegg utover høsten. Spørs om det kanskje er litt lite, i "gamledager" var det visst 500 gram i en kurv, slik at et brett var 6 kg. Men dette var vesentlig mindre, mamma var skuffet over sine som holdt et snitt på 350-380 gram, men mine hadde et snitt på 275 de. Brettet inneholdt 3300 gram bær! Så mye sylktetøy ble det ikke, og det blir jo dyrt da, når jeg betalte like mye for mitt som mamma gjorde for sitt...

Menmen, det er da i alle fall noe, og det litt syltetøy er bedre enn ikke noe, vi har ikke hatt hjemmelaget syltetøy vi, bare kjøpt, og det er kokt og ikke i nærheten av like godt!

Muligens gjentar jeg prosessen en annen dag, så det blir mer, vi får se hva jeg rekker... dagene går...

Jeg lovet egentlig min mann at "pakke sykehusbagen" skulle havne på dagens liste... og bli gjort... så kanskje jeg burde gå igang med det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flittig du er! :)

Normalt sett ikke, men jeg oppdaga at jeg får gjort mye mer når jeg lager lister. Og særlig når andre ser listene...

Dessuten er jeg jo hjemme hele dagen uten noe annet å finne på, og skal prøve å komme i mål med litt av hvert før denne ungen kommer ut, så da er det bare å stå på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrer ikke så innmari, men kjenner at jeg er sliten nå, så nå skal jeg sette meg i skyggen under parasollen og bare slappe av, med isvann og strikketøy, frem til jeg skal reise for å hente min mann (drar om 20 minutter, så det blir ikke lenge jeg sitter der da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hang ut klesvasken tenkte jeg at "men formen er jo upåklagerlig, så dette går så fint så". Satte meg ned og kjente jeg var sliten, men greit nok. Hentet mannen.

Og nå er jeg kaputt, så planen for resten av dagen er å slappe av, slappe av, la mannen lage middag til meg, og slappe av. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagen (som slett ikke er en bag, men en koffert!) er så godt som pakket da. Det gjenstår litt, men stort sett da sånne ting som jeg ikke kan putte oppi (eller ikke skal putte oppi, jeg har ingen planer om å legge mobilen min i kofferten, den bruker jeg da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok lurt å slappe av og la mannen lage middag til deg. Er jo ikke vits å være pumpa før fødselen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker (i dag) til termin, så jeg regner med å rekke å samle krefter til fødselen. Men, ja, mannen lager middag, snille han :)

Vi pleier dele på ("Du fyrer opp grillen, så gjør jeg klar maten". "En av oss passer på her, og snur maten innimellom, mens den andre kutter opp litt salat/dekker på bordet") Men i dag så bare sitter jeg her og sløver mens han gjør alt...

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 2 uker til termin. Så spennende!!!

Du fortjener å bli litt bortskjemt da :jepp:

kose deg og samle krefter!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er flink jeg. Styrer på i denne varmen når du er høygravid. :)

Eg syns også du er flink! :)

Endret av Linn3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ble såpass sliten på kvelden at i dag er planen å slappe av, drikke vann og strikke...

Ja, ikke helt bare det da, men ei minder utfordrende liste likevel. Syntes det gikk så fint i går jeg, men mannen syntes visst jeg hadde styra litt, for når jeg fortalte hva jeg hadde gjort (for å forklare at jeg var litt sliten) så smilte han og sa "ja, da regner jeg med du vasker ned huset i morgen da..."

Nei, i dag skal jeg:

:Nikke: Ta av sengetøyet

Legge på nytt sengetøy

:Nikke: Vaske sengtøyet

:Nikke: Dusje

:Nikke: Spise frokost

:Nikke: Oppdatering på pc

Rydde litt på stua

Tømme kamera for bilder, og lade batteriet

Henge ut klesvasken

Legge sammen/bort tørt tøy

:Nikke: Hente posten

:Nikke: Spise lunsj

Planlegge middag

Strikke, drikke vann og slappe av :)

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg snakket i halvannen time med min bror jeg...

Han er i Indonesia på jobb, med litt lite å gjøre på, og det var jo ettermiddag der... han ringte via pc'n, og betaler visst nesten ingenting, fastpris i måneden eller noe sånn, så vi fikk skravla masse vi. Koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får nå se.

Det er ikke så mye som tyder på fødsel i morgen synes jeg, burde jeg ikke ha begynt å kjenne noe da? Her er det noen kynnere og noe "mensmurringer", men slik har det vært de siste par ukene, så det er ikke noe nytt i det. Ikke noe spesielt vondt eller kynnere med tak i, bare helt som normalt.

Skal på kontroll hos legen i morgen tidelig. Så lurte jeg på om jeg skal ta meg en bytur etterpå.

Se om jeg finner meg en tynn morgenkåpe av et slag (jeg trodde det bare var å gå inn på en butikk og finne en jeg, men så lett er det visst ikke nei...), og hente solbrillene jeg glemte igjen på jobb, og finne knapper til bodyen som jo snart er ferdigstrikket (ok, det gjenstår fortsatt mesteparten av den siste hånda, men det tar jo ikke sååå lang tid å strikke den om jeg bare setter meg ned med det. Hadde planer i dag, men så ble det en laaaaang prat med min bror i stedet. Koselig det. Og nå skal jeg hente min mann. Men der er jo fortsatt kvelden til strikking om jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...