Malama Skrevet 4. august 2008 Forfatter #2141 Del Skrevet 4. august 2008 Og så går jeg igang med lua jeg skal strikke til da... Smilende holder jeg opp en cm med blått strikketøy og spørr min mann: Kan du se at det skal bli ei lue? Naturlig nok må han nok svare benektende på det... Vel, jeg har strikket frem og tilbake 3 ganger... jeg skal gjøre dety 94 ganger.. Ja, da er du jo godt igang da, mener han, optimistisk. Jepp, pr nå har jeg 90 ganger igjen. Dvs, 180 pinner. Ikke mer enn 36 masker pr pinne da, så det er ikke sååååå mye. Men jeg er ingen superkjapp strikkerske, så dette kommer nok til å ta noe tid... Men jeg jobber med saken, absolutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. august 2008 #2142 Del Skrevet 4. august 2008 Synes du er flink, jeg. Jeg kan nemlig ikke strikke om så livet hadde vært avhengig av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. august 2008 Forfatter #2143 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg må poengtere at å strikke lua tar mye lenger tid enn man skulle tro. Jeg trenger mye mer pauser her enn på bodyen. På bodyen tok jeg pause fordi jeg ar lei, fordi jeg var varm, fordi jeg måte på do, spise, drikke, ta telefonen, eller ikke hadde lyst å strikke. Det gjør jeg med lua også, men i tillegg så er denne strikket på tynne pinner, i bare rettstrikk, så jeg strikker, om jeg vil eller ei, strammere, noe som gjør at maskene sitter bedre, og de tynne pinnene er spisse, så jeg trenger pause rett og slett fordi pekefingeren på høyrehånda blir øm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. august 2008 Forfatter #2144 Del Skrevet 4. august 2008 Men i alle fall er ti ganger frem og tilbake strikket, og 84 ganger gjenstår da... Det kommer nok til å ta litt tid, men jeg koser meg jeg... Og i det minste, så gjør det at jeg ikke er for utolmodig med tanke på at lillegutt skal komme... Jeg vil gjerne ha ham ut... men samtidig vil jeg bli ferdig med strikkeriene, får jeg får vel ikke strikket noe særlig mer når han kommer ut, tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. august 2008 #2145 Del Skrevet 4. august 2008 Nei, du kan ikke regne med at strikkingen er førstepri når lillen har kommet ut, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. august 2008 Forfatter #2146 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) NOE skjer nå... Ikke noen baby, men småvondt. Våkna av ubehag en times tid etter at jeg sovna. På den tiden av natta er jeg lite tilregnelig, så jeg tenkte ikke mer over det, og sovna igjen. Våkna igjen litt senere, og denne gangen registrerte jeg det. Menssmerter i magen, som bygget seg opp. Og ga seg. (Vel, nei, menssmerter i magen hadde jeg fortsatt, men det "taket" ga seg) Så lå jeg der da, og ventet, og lurte på om det ville komme igjen. Det gjorde det 15 minutter senere. Og 15 minutter senere. Nå fant jeg ut at om dette med å slappe avf i alle muskler inkl bekkenmusklene, skulle fungere, måtte jeg på do. Der så jeg varmeflaska mi under skapet, så jeg tok med meg den tilbake til senga. Stille, for ikke å la min mann oppdage noe, han trengte å sove, tenk om dette utviklet seg? Det kom tak i magen min hvert 15. minutt i 2-2,5 time. Så trodde jeg det var blitt borte, men det var ikke egentig det, det var bare det at det kom ca hert 10. minutt, men var så svake tak at jeg ikke merket dem om jeg ikke var obs på dem, med andre ord... det hele stoppet opp. Ca 4 timer etter at jeg våkna, sovna jeg altså igjen, og spenningen var over for denne gang. Ikke noe baby nå nei. Jeg burde antakelig sove nå, men jeg var suuuuulten etter så mange timer våken, så nå spiser jeg frokost. Min mann har valgt å være hjemme i dag (FØR jeg fortalte ham om nattens opplevelser) En kombinasjon av hjemekontor og egenmelding. (Han er altså ikke i form, men føler seg ikke syk nok til å ikke jobbe i det hele tatt, men vet at han ikke får jobba så mye som full dag hjemmefra (Han ligger enda...) så han sier fra at han er syk, men gjør så mye han får gjort.) Greit å ha ham hjemme, men det hadde kanskje vært greit å ha en friks mann hjemme, for nå har jeg nemlig gjennom nattens våketimer funnet ut at vi må jo rydde huset! Når vi kommer hjem fra sykehuset kommer besøkene til å stå i kø (svigerfar varslet at de nok ikke kommer så fort som vi kom (vi dro dagen etter min vesle svoger var født vi, og troppet opp på sykehuset når gutten vsar 2 dager gammel...) men i løpet av en uke eller to skulle de komme. Mamma har sagt "Dere vil vel ha de to dagene på sykehuset for dere selv?") og da har jeg i alle fall ikke overskudd til å rydde, så det må gjøres NÅ! Dessuten er det på tide å få pakket ferdig... Ble enig med mannen i går om at bodyen jeg har strikket bruker vi som basis for hentesett til lillegutt, men det er litt andre ting som gjenstår. Mannen har ikke pakket i det hele tatt (i tilfelle vi får ligge på et sånt rom at han får være der også, så må han jo har rent tøy) og jeg er heller ikke helt ferdig... Så lista for i dag blir noe annerledes. Førstepri er nemlig derved å Pakke "ferdig" sakene mine (FERDIG blir det ikke, enkelte ting, som papirene mine og mobilen, tas med når vi går) Pakke "ferdig" sakene til mannen Rydde og vaske kjøkkenet Rydde og støvsuge stua Rydde og vaske badet i kjelleren. (Ja, jeg vet at enkelte av disse besøkende kommer til å ville stelle lillegutt, og det skjer på badet nede) Og det sier seg selv at dette neppe er ei liste jeg kommer meg gjennom i dag, i alle fall ikke uten hjelp... så det spørs om ikke den egenmeldte hjemmekontormannen må bidra litt... Sånn i tilfelle vondtene skulle komme tilbake, etterhvert. Fortsatt over ei uke til termin, og lenge til jeg har innstilt meg på at han kommer, men det ER ikke noe unormalt om han kommer denne uka heller, så det kan jo være greit å være litt forberedt, så slipper jeg å bruke de 15 minuttene mellom takene på å tenke på at kjøkkenbenkene er rotete, og at jeg har et tørkestativ midt i stua som er ganske dominerende, og støvproduserende... Endret 5. august 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. august 2008 #2147 Del Skrevet 5. august 2008 Så spennende, Malama. Selv om det er lenge mellom takene skjer det jo definitivt noe, og plutselig er det action. Heier for at lillegutt er ute før helga iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. august 2008 Forfatter #2148 Del Skrevet 5. august 2008 Ja, NOE var det jo! Bare det at i stedet for å komme tettere og tettere, og vare lenger og lenger, og bli vondere og vondere... så slutta de likegodt... Jaja, så fikk jeg sovet et par timer. Og rekker kanskje rydde huset... og strikke litt mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 5. august 2008 #2149 Del Skrevet 5. august 2008 Kjenner til dei vondtane der, ja. Modning og maserier! Dette likar me! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. august 2008 Forfatter #2150 Del Skrevet 5. august 2008 Modning kan vi like. Masing er jo bare kjedelig... *rydde* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. august 2008 #2151 Del Skrevet 5. august 2008 Høres ikke ut som om du kommer til å gå langt på overtid i alle fall . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovebird Skrevet 5. august 2008 #2152 Del Skrevet 5. august 2008 Oi, her var det spennende. Det er litt interessant å lese hvordan sånt arter seg for andre, iom at jeg er en uvitende førstegangs her også med 8 uker igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. august 2008 Forfatter #2153 Del Skrevet 5. august 2008 Meget uvitende førstegangs jeg også, men neppe 8 uker igjen... Har jo innstilt hodet mitt på overtidadatoen jeg, 3 uker igjen, men noe sier meg det muligens ikke blir sååå lenge å vente på å møte min vesle baby... Men det skjer nå ikke noe mer her nå i formiddag i alle fall, annet enn at jeg og mannen rydder hus (og han jobber litt innimellom, og nå vet jeg sannelig ikke hva han gjør, han forsvant i kjelleren, jeg snakka med mamma på telefonen) Jaja, ryddig hus er jo uansett nyttig det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. august 2008 #2154 Del Skrevet 5. august 2008 Så spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 5. august 2008 #2155 Del Skrevet 5. august 2008 Nei, nå måtte jeg inn å følge med også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. august 2008 #2156 Del Skrevet 5. august 2008 Kjekkt med ryddig hus, men nå må du passe på å kompensere litt av den tapte søvnen også da. Om fødselen setter i gang er det nok hakket viktigere at du er uthvilt enn at huset er ryddig . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. august 2008 Forfatter #2157 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Jada, men søvnen kompenserer jeg dårlig på dagtid, jeg klarer ikke sove da. Så jeg skal heller legge meg i fornuftig tid, og sove litt frempå i morgen (men etter ni er jeg rett og slett elendig på å sove, uansett hvor trøtt jeg evt er) Sliter meg ikke ut med rydding da, huset er fortsatt ikke ryddet det... Ryddigere er det, men ikke ryddig. Endret 5. august 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. august 2008 Forfatter #2158 Del Skrevet 5. august 2008 Kjeder meg litt jeg... mannen ser fotball. Pekefingeren er øm, så det er strikkepause... og jeg er en anelse rastløs. Jeg har vært ganske tolmodig og vente på denne babyen. Men når han lurer meg sånn, og får meg til å lure på om noe holder på å skje midt på natta så blir jeg utolmodig, nå vil jeg at det skal skje mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. august 2008 Forfatter #2159 Del Skrevet 5. august 2008 Jaja, lalletid. Mini lurte meg i natt, og fikk meg til å tro at dette skulle bli en mer spennende dag enn det ble, menmen... Nå er det tid for å sove litt, det trengs nok, jeg sov tross alt ca 1 time før auau-tiden og 2-3 timer etterpå, godt oppstykket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 5. august 2008 #2160 Del Skrevet 5. august 2008 Må ha deg inn på Mine Innlegg. Jeg har jo fulgt deg sånn sporadisk, men nå begynner det å bli så spennende her at jeg må ha full kontroll på deg og babisen i magen! Håper du får sovet ut i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg