jente 79 Skrevet 27. juni 2008 #1861 Del Skrevet 27. juni 2008 Håper det gikk fint hos legen. Tror nok det er normalt å styre litt mer når det er første gangen enn andre gangen. Er jo så koselig å få ting på plass også :-D God helg :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #1862 Del Skrevet 27. juni 2008 Jada, alt gikk bra hos legen. Bortsett fra at det ikke var den legen jeg hadde trodd da... Jeg kom ca ti minutter før timen skulle være, leverte urinprøven i luka og sa "Jeg har time hos Dr. Lund nå ti over halv". "Da blir det med meg", sa legen som sto der sammen med helsesekretæren. For min lege, han var likegodt blitt syk han. (siste dagen før ferien sin. Sikkert kjekt...) Så de drev og ringte rundt og fikk utsatt flest mulig timer, men de hadde ikke ville utsette min da. Så hun ba meg bare komme rett inn, den første pasienten hennes hadde ikke kommet, så vi kunne ta det med en gang. Men ellers var alt fint. Hjertelyden var fin, blodtrykket mitt var fint (selv om pulsen var litt høy først da... jeg hadde jo nettopp gått opp trappene til 3. etg jo, og fikk ikke de ti minuttene på venteværelset som jeg hadde tenkt meg. Men litt etterpå var det ok) og SF-målet ligger rett på den røde streken fortsatt. Ingen utslag på urinprøven heller. Og hun så ingen grunn til at jeg var sykemeldt bare frem til ei uke før permisjonen min tar til, så hun ga meg sykemelding for den siste uka også. Om 3 uker skal jeg til jordmora igjen, og 2 uker etter det skal jeg til legen igjen. Og da er det faktsik bare 12 dager til terminen! Tida flyr! I dag var siste dag av opplæringsuka med vikaren min, så det ble litt lang dag i dag. Det ble lang dag i går også, det har i det hele tatt blitt noen timer ekstra denne uka, i tillegg til tross alt ganske intens jobbing dagen gjennom. Mye skravling, men altså stort sett FAGLIG skravling, dvs, jeg snakker og forteller og forklarer, og hun hører på... Også har jeg vist henne en del, hun har fått prøvd seg litt, og jeg har jo faktisk fått gjort en del ting jeg har utsatt litt. Så fikk jeg jo vist henne hvordan slike ting gjøres, og så gjorde vi det. Og vips, så ble jeg i alle fall kvitt en del slike oppgaver som lå der og ventet på meg da. Men på slutten av dagen i dag ble det nå en del snakking om løst og fast og litt fag og litt baby og litt av hvert, så tida dro nå litt ut. Det blir vel en og annen kort dag på meg neste uke da, men det har jeg jo ikke noe mot SÅ må jeg bare få skrevet ferdig alle rutinene og arbeidsbeskrivelsene med skjermbilder og grundige forklaringer, slik jeg har lovet henne. Det er jo litt brå start for henne da, hun begynner i jobben 4. august. Da har jeg tatt permisjon, sjefen vår har ferie, og den andre nyansatte som skal begynne kommer ikke før uka etterpå... Det er nok noen andre oppgaver hun skal ha som hun vil få opplæring i av noen andre den uka da, pluss at hun skal lese alle de rutinene jeg skal skrive, og prøve seg på noen av de tingene hun har fått prøvd seg på denne uka. 11. august kommer sjefen tilbake fra ferie, og den andre nyansatte kommer også. Det som er... dette arbeidet som jeg overlater til henne dreier seg mye om periodelukking. Når en måned er over, så skal den regnskapsperioden avsluttes og lukkes. Og gjett hva? Normalt sett er "lukkedatoen" for den modulen jeg har hatt ansvaret for den 10. Som når den 10. er på en søndag da normalt blir satt til den 11. Selvsagt, det blir nok noen dager senere denne gangen, siden det er ferie og sånn, men uansett, juli måned skal lukkes før midten av august. Og så får hun noen ukers normaltilværelse, før det i begynnelsen av september er tid for å lukke august måned. Dvs, ander tertial, da leverer vi tertialregnskap til departementet, som i praksis er nesten like omfattende som årsoppgjøret, med avstemminger og noter og det hele... Unner henne ikke helt den brå lærekurven da... Slike tertialoppgjør pleier innebære litt ekstra lange arbeidsdager og stress... (Men fastslo i dag at jeg har visst valgt en dum til å komme tilbake på jobb, ei ukes tid etter påske 2009, dvs siste halvdel av april... Men gjett hva? I begynnelsen av mai stenger vi jo april... dvs 1. tertial... dvs altså full rapportering til departementet... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #1863 Del Skrevet 27. juni 2008 Legen jeg hadde i dag tenkte at hun kanskje kunne ta den neste legekontrollen min også da, så jeg ikke fikk enda flere leger å forholde meg til (hun er jo bare den FJERDE legen som skriver sykemelding til meg... og altså den 5. personen jeg forholder meg til i dette svangerskapet, 2 jordmødre og 3 leger... om vi regner med denne egentlige fastlegen min, som jeg enda ikke har vært hos kontroll hos da) Men, 2 uker etter jordmortimen min har hun ferie. Kanskje jeg ville ta to time på rad hos jordmoren, og så komme til henne igjen etter der? Jo, det kunne jeg gjort, men den timen jeg har hos jm om 3 uker, det er siste dagen før hennes ferie, så da får jeg ikke time hos henne igjen før etter ferien hennes da... og det ble for lenge. Så neste legekontroll, den som er 1. august, den skal jeg altså ha hos min egentlige fastlege. Litt mange forskjellige som skal knipe på magen min og måle meg og sjekke meg. Men det er greit det, jeg tar ikke det så tungt jeg. Hun syntes det var beklagelig, og det syntes jordmora mi også, men jeg har ikke noe problem med det jeg. Jeg stresser ikke med det. Det er jo litt dumt for kontinuiteten selvsagt, og dette med at alle måler SF litt forskjellig i følge det jeg har lest, og sånn. Men, SF følger den røde streken, og alt er bra med meg, og jeg anser kontrollene som å handle mest om KONTROLL av meg og babyen, og det klarer de stort sett å gjøre selv om de ikke har fulgt meg hele tida, de har journalen min og helsekortet mitt. Så det går helt greit, tenker jeg. Men at det er stadig nye leger og jordmødre, det er ikke noe som stresser meg nevneverdig i alle fall. Egentlig så stresser jeg ikke så mye med dette i det hele tatt jeg. Det slår meg innimellom at om en måned er det faktsik ansett som helt ok om guttungen kommer ut til oss, og det er jo en helt snål tanke da. Og da kan jeg komme til å tenke at vi har en del ting igjen å fikse enda. Og ei natt "stressa" jeg en god del med dette om hvordan i all verden vi skulle komme oss HJEM fra sykehuset. TIL sykehuset er greit, vi får ringe etter en taxi, og satse på at vi ikke må reise frem og tilbake mange ganger... Jeg har ikke lyst å komme så tidelig at jeg blir sendt hjem. Men samtidig fødte jo min mor ganske fort da, og jeg er selv født halvannen time etter hun kom inn på sykehuset, uten at hun var unormalt lenge hjemme, så jeg har ikke lyst å vente for lenge heller. Det er ikke akkurat som om vi bor i verdens navne taxi-messig så det kan ta litt tid fra vi ringer til det kommer en taxi, i alle fall på kveld/natt, om vi ikke er heldig og noen akkurat har hatt en tur hit. Men det går sikkert greit, det var det med å komme oss HJEM jeg så begynte å lure på. For når vi har tatt taxi TIL sykehuset, så er jo ikke bilen vår, som skal ha fått på plass et sikkert og trygt babysete inni seg, på sykehuset når vi skal hjem... Og Taxi-bilene, de er vel stort sett ikke utstyrt med slike babyseter, de jeg har sett i alle fall... I våken tilstand har jeg jo akseptert at dette også helt sikkert ordner seg på et vis, men for et par netter siden var dette i sovende tilstand ganske stressende, jeg så for meg at vi måtte GÅ hjem med lillegutt (det er tross alt en halvtime å kjøre, så det kan bli en lang tur...) Hvordan jeg så for meg at vogna hans var på sykehuset er jeg sannelig ikke sikker på, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #1864 Del Skrevet 27. juni 2008 Kommer stadig på ting jeg glemte å skrive jeg. Men lillegutt ligger helt klart i hodeleie, hun sa det var meget lett å kjenne kroppsdelene hans, siden jeg ikke har noe ekstra "polstring". Hun sa hvor jeg skulle trykke og førte hendene mine slik at jeg selv fikk kjenne en hard "ball" ned i bekkenet, hodet til babyen. Hun kjente hvor ryggen ligger, og hvor lår, knær og bein ligger, og dette stemmer gankse så bra med at den delen av magen hvor jeg kjenner "hikke" er der hun sier ryggen ligger, og der de sterkeste sparkene er, er der hun sier beina hans er. Det er noen bevegelser på andre siden også da, men det er antakelig armene, ikke beina, som lager dem, hvilket nok forsåvidt også stemmer bra med at det ikke er så store "buler" den veien når han styrer. Og med all den trykkinga hennes, så våkna han og sparka litt både her og der, så hun fikk kjenne at han beveger seg godt. Hun tegna en "krusedull" før den H som hun skrev for hodeleie. Hun kommenterte at hun tegnet den, men så kom hun på noe hun skulle spørre meg om (om vi visste kjønn), så hun forklarte ikke hva den betyr... Det står ingen plass heller, og ingen andre har tegnet den opp noen gang. Kan det være noe om bevegelig, enten som motsetning til at hodet er festet, eller at selve lillegutt beveger seg masse? Sannelig om jeg vet. Men han ligger i hodeleie, slik han også gjorde når jeg var hos jordmor for noen uker siden, så han har nok stabilisert seg slik tenker jeg. Og sånn kan han gjerne holde seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. juni 2008 #1865 Del Skrevet 27. juni 2008 Så godt at lillemann har det fint i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #1866 Del Skrevet 28. juni 2008 Lat lørdag. Vi lå LENGE. Først sov jeg lenger enn på lenge. Så bl vi liggende og prate litt, mannen og jeg, om fødsel og å forberede seg til det (Hadde et fødselsmareritt i natt. Lillegutt kom aldri ut da, han var fortsatt inni der og sparka mens jeg hoppa opp og ned for å få fødselen igang igjen og få ham ut (jepp, jeg sto på gulvet og HOPPA for å få igang igjen riene....) Jeg hadde allerede født 5-6 døde minifostre som hadde lagt inni der sammen med ham, de hadde vært døde lenge, og vi la dem bare i en trillebår (av alle ting!) for som jeg sa, jeg antok de var døde siden de ikke beveget seg, og ikke laget lyd... Det kom helsepersonell etterhvert som tok dem med seg bort etter å ha bekreftet at de hadde vært døde lenge, og det var forferdlig trist og mannen måtte holde rundt meg (i drømmen altså) men da stoppet også fødselen opp, og den siste babyen, den som levde, ville ikke komme ut...) Jeg antar drømmen var med på å sette tema for praten vår, vi pratet i alle fall om fødsel og sånn. Legen spurte jo litt om det i går, om det var noe jeg lurte på, men jeg følte at sånn lege-info-messig er jeg gankse oppdatert, og vi skal jo på det kurset om et par uker, som sikkert forteller meg det jeg trenger, så jeg trengte ikke bruke av hennes tid når hun hadde tatt meg inn mellom sine egne pasienter for at jeg ikke skulle måtte vente lenger på kontroll, når legen min var blitt syk... (de er flinke og obs på at jeg ikke skal gå for lenge mellom hver kontroll, og påpeker at når det nå er "hele 3 uker" til jm-timen min må jeg for all del ha lav terskel for å kontakte dem om jeg føler noe er galt, selv om legen min har ferie så er der alltid et par leger på kontoret hele sommeren, og er jeg i tvil om alt står bra til, så er det bare å ta kontakt. Det står jo på helsekortet mitt at mamma hade alvorlig pre-eklamspi (svangerskapsforgiftning) så de er obs på urin og blodtrykk, og både lege og jm sier at om jeg føler noe er galt(og beskriver typiske ting som smerter under ribbeina, synsforstyrrelser etc) skal jeg aldri nøle med å ringe) De er greie sånn.) Det er ting jeg lurer på omkring dette med fødselen, men det er praktiske ting. Å komme oss til sykehuset, og ikke minst HJEM. Om tilgangen på badekar, som jeg har veldig lyst å prøve som smertelindring. Om det hjelper for meg aner jeg ikke (men varme pleier hjelpe på menssmerter og sånn, varmeflaska mi er uvurderlig da, så jeg tenker at bad er verd å prøve...) Og ikke minst på tilgangen på familierom, som de ifølge avisa driver og bygger flere av på barsel, men jeg aner ikke hvor langt de er kommet der, når jeg egentlig ikke har lyst å ligge på barselshotellet, men ikke synes noe om å sende mannen hjem... På noe jordmora sa om at jeg må føde på føden om jeg vil ligge på barsel, enda det står på kk sine hjemmesier at under ombyggingen når storken ikke har barselsrom vil de som føder på storken da tilbringe barselstiden på barselsloftet eller på barselsavdelingen. Jeg lurer selvsagt på hvordan det vil bli i dagene etter fødselen, men da særlig på i forhold til når vi får besøk, siden alle bor så langt unna er det vel lite trolig at noen av familiene våre kommer før vi har kommet hjem. Atter en grunn til at jeg ønsker å ha mannen på sykehuset sammen med meg, det blir jo ikke som om det kommer til å komme spesielt mye besøk der, sikkert ingen, og derved kjekt å i alle fall være sammen vi to da, når jeg ikke trenger "hvile meg ut til den store visitt-tiden med 20 besøkende..." Men nei, jeg føler ikke at jeg lurer på så mye om fødselen, som hun kan fortelle meg. Jeg lurer på masse, om hvordan det vil bli, men det er det jo ingen som kan fortelle meg. Men jeg gleder meg til det kurset, å få vite litt praktisk, og få høre en med lang erfaring fortelle litt. Jeg tror det blir bra. Men etter en lang prat om fødsel og hvilke faser den består av, og hva det innebærer (sånn "Malama forteller sin mann litt av hvert"-greie, siden mannen foretrekker å bli fortalt fremfor å lese) så sto vi tilslutt opp, jeg spiste frokost ute (vi har kjøpt et lite bord med to stoler til å ha på fremsiden av huset, der morgensola er) og en handletur. Generelt sett helt rolig og slapp dag, og nå er det nok fotballkamper på tv'n frem til leggetid tenker jeg... Snart lage taco (for det spiste vi ikke i går) og kose oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. juni 2008 #1867 Del Skrevet 28. juni 2008 Det var litt av en drøm du! Godt dere fikk pratet masse. Drømmer, hvor enn bisarre, kommer jo ofte når en skal prøve å bearbeide noe eller når en (u)bevisst har noe en lurer på. Kose dere med taco! Her blir det burger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #1868 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Meget bisarr drøm ja. Helsepersonellet beroliget meg med at så lenge den lille i magen fortsatt sparket, så var alt bra med ham. Og at magen min hadde krympet var helt normalt, jeg hadde jo født de 5-6 "søskenene" hans, så der var ikke så mye inni magen lenger. Men, han var der, ville bare ikke komme ut... Det var litt ekkelt, med de døde, små fostrene, ikke mer enn kanskje ca 15 cm lange, og helt mørkerøde/svarte, og altså døde. Først tok jeg det greit, la dem tilside og ventet på den levende som skulle komme sist, men d helsepersonelelt kom og skulle ta dem bort, så var det fryktelig trist, da gikk det liksom opp for meg at dette skulle også vært babyer... (Hvordan jeg skulle klart det med 6-7 babyer på en gang er høyst uklart....) Men, det var jo heldigvis bare en sær drøm da, og i virkeligehten er det nok bare en baby inni magen min, og han skal nok komme ut etterhvert. Men en prat om fødsel var nok på tide. Jeg vil gjerne vite litt om mannens forventninger og tanker om dette. Regner med vi får ta oss en ny prat etter det kurset, med ny info derfra i bakhodet. Vi snakker jo litt om det sånn innimellom, men en sånn litt lang, sammenhengende prat. Også er det jo koselig å ligge i senga og prate og kjenne på lillegutt som sparker i magen, og bare ha en heeeelt rolig morgen Og godt å fortelle mannen om drømmen, for det var litt ekkelt, og da hjelper det å "kvitte meg med det", ved å fortelle ham om det. Dessuten pleier jeg fortelle ham om drømmene mine, på godt og vondt. Endret 28. juni 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #1869 Del Skrevet 29. juni 2008 Tipper dette blir en lat søndag, slik i går var en lat lørdag.... Late, vi? Vel, jeg har stått opp, og vaskemaskina er igang. Mannen sover. Etterhvert står han vel opp, så får vi lage oss litt mat. Deretter har vi absolutt ingen planer for dagen. Rusle en tur? Spille et spill? Sitte i hver vår sofa med hver vår pc? Bare sløve, tenker jeg. Ja, også skal nok minst en av oss se den fotballkampen i kveld da. Kanskje finne frem alle "babygeiene" som skal vaskes (klær, bleier, helsetepper, sengetøy etc) og sortere hva som går i samme vask? Jeg har så lyst å begynne å vaske babygreier nå, men skal egentlig vente til jeg har en plass å gjøre av det når det er tørt. Men, kommoden skal jo komme neste uke en gang... Det må da være måte på hvor lang tid det kan ta å kjøre den fra den ene butikken til den andre? Nesten så jeg angrer på at vi ba dem bestille den, i stedet for å reise til den andre butikken selv... Det var bare det at den dagen hadde vi ikke plass til kommoden i bilen (ettersom den visstnok kommer ferdig montert, vi antok jo den kom flatpakket og måtte monteres her da) for vi hadde vært på plantasjen og kjøpt et par krukker til blomster ute, en av dem ganske stor... Men nå klør det i fingrene mine etter å få begynne... Det er fortsatt over 6 uker til termin, så det haster slett ikke, jeg har bare LYST! Jaja, nå skal jeg finne frem bodyen jeg strikker på jeg, og strikke litt videre. Den har jeg nemlig glemt litt bort de siste dagene. (Den siste uka har jeg jo jobba litt for lange dager nesten hver dag, pga denne opplæringa, så jeg har nok vært litt sliten, og glemt av hele strikkeprosjektet, rett og slett. Neste uke blir det da noen tilsvarende korte dager, DET passer meg fint, med fine værmeldinger deler av uka også ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. juni 2008 #1870 Del Skrevet 29. juni 2008 Du er flittig du! Jeg har bare rukket å dra liket ut av senga, sette på kaffen, stelle meg ørlite grann, og dumpe ræven foran dataen med en :kaffe:. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #1871 Del Skrevet 29. juni 2008 Tja, altså, jeg har IKKE satt på kaffe, ikke egentlig stelt meg nevneverdig (dvs, jeg har i alle fall ikke vært i dusjen, og har bare på meg joggebukse og collegegenser, og håret i en strikk...) Det som skulle i vaskemaskina var allerede samlet sammen (siden jeg vurderte å vaske det i går, men valgte noe annet) så det var bare å stappe det inn og sette igang maskina. Og etter at jeg kom opp har jeg ikke gjort annet enn å sitte her med pc'n, UTEN noe kaffe da (drikker ikke kaffe jeg). Ja, også strikket litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. juni 2008 #1872 Del Skrevet 29. juni 2008 Er i kosebukse jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #1873 Del Skrevet 29. juni 2008 Denne joggebuksa, som faktisk tilhører min mann, er min kosebukse for tida. Med en litt slapp strikk, men mulighet for knytting, passer den fint til min mage... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. juni 2008 #1874 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg har klippa vekk strikken, som hadde krøllet seg i buksa, og bruker kun trådene. Den er ypperlig for gravide den og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 29. juni 2008 #1875 Del Skrevet 29. juni 2008 Hun tegna en "krusedull" før den H som hun skrev for hodeleie. Hun kommenterte at hun tegnet den, men så kom hun på noe hun skulle spørre meg om (om vi visste kjønn), så hun forklarte ikke hva den betyr... Det står ingen plass heller, og ingen andre har tegnet den opp noen gang. Kan det være noe om bevegelig, enten som motsetning til at hodet er festet, eller at selve lillegutt beveger seg masse? Sannelig om jeg vet. Eg meinar at det er kva veg babyen ligg. Kor hovudet, ryggen og beina ligg, om du skjønar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #1876 Del Skrevet 29. juni 2008 Ok, det kan være... Må studere om tegninga samsvarer med forklaringa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #1877 Del Skrevet 30. juni 2008 Om jeg legger skjemaet på magen, så stemmer tegningen med hvordan hun forklarte at babyen ligger, så det er nok sikkert det som var meningen ja Takk for oppklaring! I går gikk jeg og min kjære en tur. Den ble lenger enn vi hadde tenkt, for omtrent når det var på tide å snu hjemover sa jeg "dumt jeg ikke har med håndveska mi, for der har jeg ei vannflaske" (tørst når jeg blir varm av å gå) Så da besluttet mannen at vi kunne gå ned på handlesenteret på bensinstasjonen eller kiosken så jeg fikk ei flaske vann. Innen vi kom så langt hadde den stramme magen min blitt meeeeget lite behagelig, vondt rett og slett, som et stramt belte rundt hele magen. Sånn småubehagelig hadde det vært siden under et kvarter hjemmefra, men på slutten av veien ned til kiosken, rett og slett vondt, så vi gikk sakte. Fikk pause da på kiosken, og vann. Det begynte å regne, men vi rusla likevel sakte hjem. Vi var nok ute og gikk i nærmere halvannen time, sliten og våt når vi kom hjem, så jeg skulle ta meg en dusj. Vannet hadde nesten bløtt opp kroppen min når det bare sa "splasj" og så kom alt vannet på beina. Slangen til dusjen sprakk rett og slett, helt nede ved festet, et par cm lang flenge i gummislangen som var under metallet utenpå. Kom ikke noe vann opp til dusjhodet da nei... Det ble bad i stedet på meg, og hårvask i badekaret. I morges dusja jeg på loftet, mannen dusja der i går også han, men jeg hadde lurt på bad eller dusj, og bestemt meg for dusj, men når den ikke ville, så ble det bad i stedet. (normalt gjør jeg begge deler, bader til jeg er lei, og rusler så i dusjen og vasker håret der) I dag har vi vært spreeeeeeke synes jeg, vi gikk til togstasjonen i stedet for å kjøre! Gikk litt roligere enn i går, og kom i vel nesten 20 minutter avsted før det ble ubehagelig. Da satte jeg ned tempoet ytterligere (etter å ha sjakke at vi hadde god tid til toget. Det tar oss normalt ca 20 minutter, og vi hadde gått hjemmefra 40 minutter før tiget gikk, så god margin ja) og det gikk bra, vi tok til og med et tog tidligere enn vi pleier! Akkurat det har å gjøre med at vi nok startet dagen noe tidligere enn vi pleier da. Jeg hadde mer eller mindre ikke sovet siden klokka var 4, så mannen skjønte at "en halvtime til?" ikke var rett spm, jeg var en anelse lei av å ligge der og ikke få sove... Vi fikk likevel tid til våre vanlige mandagsprosedyrer (lese om babyen uke 34, hvor neglene visstnok er lange nok, på hendene, til at han kan klore seg selv (Hallo, det er jo 6 uker igjen jo, hvor lange skal de bli?) og øynene åpner han når han er våken, og lukker når han sover. Og avsnittet til far forteller ham at det er på tide å få alt i hus nå, og lister opp alt man trenger til en liten baby, og påpeker at man IKKE bør vente til de siste dagene og løpe omkring og skaffe restene...) og en liten ekstra sak, gave-åpning, siden mannen har bursdag i dag. Vekta viste det samme i dag som sist mandag, 7,5 kilo mer enn startvekta. Det er jo ikke såååå ille, det vel? Jeg vet at gjennomsnittelig skulle jeg gått opp mer, men dette er jo vesentlig mer enn jeg noen gang i mitt liv har veid, så jeg synes det er merkbart uansett jeg. Tyngre å dra på, sikkert speseilt fordi det er sentrert i en klump midt på magen, hadde det vært fordelt over hele meg hadde det sikkert vært lettere, men det er nå engang midt forran der at magen, babyen, livmora, morkaka og fostervannet oppholder seg, og det er nok det som utgjør det meste av denne ekstravekta mi... Jaja, nå er det altså 6 uker og 2 dager til terminen. Om alt fra 3 til 8 uker er babyen ventet. (Overtidsdatoen fra sykehuset er mandagen 12 dager etter terminen, og "fullbåren" regnes de jo som fra 37 fullgåtte uker) Det er 17 arbeidsdager igjen til permisjonen, så jeg får gjøre en skikkelig innsats disse dagene, så jeg blir ferdig med å skrive alle de rutinene og arbeidsbeskrivelsene jeg har lovet min vikar... Og ryddet opp i alle avvik som eksisterer pr i dag, slik at det ikke er noe "gammelt grums" hun må rydde opp i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 30. juni 2008 #1878 Del Skrevet 30. juni 2008 Oi! No trudde eg vatnet ditt hadde gått! Håpar du får ei fin veka, og at me får treft kvarandre snart! Onsdag, torsdag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #1879 Del Skrevet 30. juni 2008 Hehe, nei, ikke MITT vann, heldigvis, bare dusjen sitt Hadde vært kjekt å treffes en dag ja. Torsdag er vel den eneste dagen jeg vet IKKE er en god dag, da skal mannen på møte om Branncup (Han skal IKKE ha noe med det å gjøre i år altså, men har likevel sagt at han skal møte opp på dette møtet, for å fortelle hva han pleier gjøre, til han som er utpekt som arvtaker av oppgaven...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #1880 Del Skrevet 30. juni 2008 Men sannelig, tenk, tida flyr, det er ikke nødvendigvis såååå lenge til et faktisk KAN skje, at vannet går. MITT, ikke dusjen sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg