Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Så smart med tilskudd. Det skulle de prøvd flere ganger.

Det er en god del kommuner rundtomkring som har ulike tilskuddsordninger, et kjempefint tiltak. Det at renovasjonsselskapene støtter dette, sier jo også noe om miljgevinsten her... ved at vi bruker tøybleier sparer vi dem for et tonn med søppel fra papirbleiene, pr unge, det er nok verd en tusenlapp for dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjedde noe med magen min i går...

Vi spiste pannekaker til middag, og leende fastslo vi at det likte visst babyen, bare se hvor stor magn ble... Jada, oppblåst etter middag er helt vanlig at jeg blir, selv i ikkegravid utgave, men nå kunne jeg fastslå at magn min fyller ut det myke tøystykkt over selve buksa på mammabuksa mi. Det har den aldri helt gjort før.

Jaja, forsvinner nok til i morgen sa jeg. Gikk i badekaret, og tok ikke på igjen mammabuksa før i morges. På morgenen før jeghar spist noe som helst er magen på sitt aller minste. Jaha ja??

Her sitter jeg, og så godt som fyller ut det myke tøystykket i dag også.

Magen kan da vel ikke komme sånn på en halvtime???

Babyen er jo sånnsett så langt nede enda at den lager ikke noen reel babymage heller, det er mine indre organer som er skviset oppover og gir bul på magen.

Men pannekakene kan da vel ikke gjøre meg oppblåst enda, et halvt døgn etter jeg spiste dem?

Og det var ikke såååå mye sukker og fett i dem del, selv med backon på, at jeg skulle bli akutt feit...

Merkelige greier. Men så lenge spiren vokser som den skal, så er det vel greit det.

Bare ei uke til ultralyden i dag. Da får vi se om den har det bra inni der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også følte at magen plutselig bare var der... Helt merkelige greier...

Var hard og en tydelig kul, langt over der det kunne være noen livmor... Jeg var vel ca to uker kortere enn deg når jeg opplevde det.

Rart hvordan kroppen kan endre seg.

spennende med UL :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er myk da... som om jeg bare er blitt "feit" egentlig. Ikke sånn "mushy-myk", men ikke hard, trykker på den greit som bare det.

Men litt rart, nå føler jeg i alle fall at det synes. sånn vips, over natta. eller, vips, over middagen egentlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er merkelig...

Min mage er hard, og det er rart siden den var ganske myk før... Spesielt øverst, og det har den vært siden kulen kom... Regnet med det var fordi det var mye som skulle ha plass der... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, litt stilig.

I alle fall så lenge jeg vandrer rundt på jobb med mammabukse og en lang genser (faktsik en mammagenser, så den er fleksibel og vokser med magen, genialt rillestrikket) som ligger tett rundt magen så det synes at det er en babymage.

Med stor, uformelig regnjakke utenpå, har det ikke pleid å synes idet hele tatt, men nå synes jeg atr jeg begynenr å se litt "tykk" ut i regnjakka mi. (som er ekstra stor og uformelig fordi de var litt utsolgt da jeg kjøpte den, så den er størrelse 40, og jeg er normalt sett størrelse 36...) Men, da er det ialle fall plass til meg inni den uansett hvor stor magen blir, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 11 uker er jo ikke lenge igjen... jeg synes det er litt for kort igjen med de ukene jeg har igjen jeg... de ukene som er over har jo passert så rasende fort at om de neste forsvinner like fort, så sannelig om jeg vet... vips er ungen her før jeg får sukk for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med mage! Jeg har merket litt mage jeg også, men det er som du sier mest etter man har spist :)

Jeg har jo en liten kul jeg også, men ingen av klærne mine viser den ennå...

Har du kjent til noen spark ennå forresten? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen spark nei. Det kommer nok, gleder meg, men det er jo ikke hastverk enda, helt normalt at jeg ikke har kjent noe enda. Men jeg kjenner etter hver kveld. Og finner i alle fall ut at JEG lever, jeg kjenner godt pulsen min. :ler:

Mage etter middag er jeg vant til. Mage etter middag som fortsatt er der neste morgen er en ny opplevelse. SÅÅÅÅ mye pannekaker spiste jeg da ikke... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også kjent pulsen godt mange ganger... Utrolig hvor forstyrrende den blir når man prøver å kjenne etter babyspark :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der.

Jeg antar den har vært der hele mitt liv, og er der hele tiden, men jeg har ikke pleid å KJENNE den før... men den er der, både dunkene mot hånd mi, og mer dype dunk inni magen en plass... så, i det minste, jeg lever... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Både jeg og mannen har kjent MYE til vår egen puls i det siste :fnise:

Har aldri vært forstyrrende før. Men i begynnelsen og noen ganger nå så er sparkene så svake at det jammen ikke er lett å vite...

Blir lettere etterhvert da... Dessuten når jeg kjenner innvendig at han sparker i samme retning som handa ligger så regner jeg med det er spark vi kjenner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og når det kommer regelmessig akkutat i takt med nettopp pulsen... så regner jeg med at det er pulsen. At ungen ligger og sparker svakt akkurat i takt med pulsen min... det virker litt lite troverdig.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant...

Men er nok ikke så lenge til du kjenner noe. Jeg var vel ca 1 uke lenger enn deg...

Første gangen jeg kjente noe var det helt nede ved hofta. Var ikke til å forveksle med puls :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sparkene kommer jo tidsnok.. Men er så utålmodig jeg! :sjenert:

Gøy med mage da! Har du forresten tenkt å legge ut bilder? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo tatt et par magebilder, men ikke helt satt meg inn i det å legge bilder på KG jeg, aldri tenkt på det rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...